Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

15min.lt: Aludarių gudrybė: alkoholis nereklamuojamas, bet reklamuojamas

2010.07.03 Laura Gabrilabičiūtė, 15min.lt

Televizijos ekranuose dienomis jau kurį laiką sukasi bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ gaminamo nealkoholinio alaus reklama. Tai, kad reklamuojamas nealkoholinis alus, ekrane pažymima ganėtinai smulkiomis raidėmis, todėl Seimo narys Antanas Matulas ir marketingo strategijos konsultantas Linas Šimonis tvirtina, kad tai – paslėpta alkoholinio alaus reklama.

Su tuo sutinka ir valstybinės įstaigos, tačiau tikina šiuo atveju esančios bedantės. Savo ruožtu „Švyturys-Utenos alus“ kaltinimus paslėpta reklama griežtai atmeta.

Iki 23 val. vakaro, kai dar neleidžiama reklamuoti alkoholinių gėrimų, televizijos eteryje šmėžuoja nealkoholinio „Švyturio“ alaus reklama: įvairiausiomis emocijomis trykštančius krepšinio sirgalius pakeičia Lietuvos vėliava, pažymėta aludariams priklausančiu prekės ženklu „Mes laimėsim“, o galiausiai ekrane pasirodo „Švyturio“ alaus butelis. Reklamos autoriai smulkiomis raidelėmis pažymi, kad reklamuojamas alus yra nealkoholinis.

Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas Antanas Matulas aludarius kaltina cinišku įstatymų ignoravimu. „Žiūrint į jų reklamą akivaizdu, kad reklamuoja alų, tik mažomis, sunkiai pastebimomis raidėmis užrašo, kad jis nealkoholinis. Tai yra nepagarba valstybei, žmonėms, įstatymui“, – naujienų portalui 15min.lt sakė Seimo narys.

Reklamos autoriai smulkiomis raidelėmis pažymi, kad reklamuojamas alus yra nealkoholinis.Su tuo, kad aludariai „apeina“ įstatymą sutiko ir marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis. „Nežinau, kaip „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimai, bet iš tokių pigių triukų galima spręsti, kad jiems arba nėra gerai, arba jie mato, kad nebus ateityje gerai. (…) Gatvėje pasiklauskime žmonių, į ką apeliuojama: į nealkoholinį alų ar į alkoholinį alų. Įjunkime sveiką protą ir bus viskas aišku“, – dėstė specialistas.

Kartu jis stebėjosi, kad Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba iki šiol neskyrė aludariams jokios baudos ir nesiėmė priemonių, kad ši reklama iki 23 val. nebūtų transliuojama. „Tarnyba, labai garsi tuo, kad užsiiminėja niekais, o šiuo atveju dramblio, įkritusio į akį nemato“, – piktinosi L.Šimonis.

Atsakingos tarnybos nėra?

A.Matulas priminė, kad anksčiau į Valstybinę tabako ir alkoholio kontrolės tarnybą su šiuo klausimu yra kreipęsis, tačiau gavo atsakymą, kad „Švyturys-Utenos alus“ reklamuoja nealkoholinį alų, o to esą drausti negalima. L.Šimonis tikino, kad tai yra puikus šios tarnybos neveiklumo pavyzdys. „Tai yra puikus pretekstas visą tarnybą išformuoti ir visus vadovus, darbuotojus paleisti kasti griovių“, – drąsiai kalbėjo marketingo specialistas.

Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos direktorius Česlovas Balsys, kalbėdamas su naujienų portalu 15min.lt, pabrėžė, kad „Švyturys-Utenos alus“ reklamuoja nealkoholinį alų. Vis dėlto, jis sutiko, kad kartu reklamuojamas ir alkoholinis šios bendrovės gaminamas alus. „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) kontroliuoja paslėptą reklamą. Mes neturime tam teisės. Reklama nukreipta į alkoholinį alų, nėra jokių abejonių, bet mes negalime nieko padaryti. Jeigu būtume galėję, būtume jau seniai padarę“, – aiškino Č.Balsys.

Tačiau VVTAT atstovas viešiesiems ryšiams Vitas Jonas Ūsas pabrėžė, kad pradėti tyrimą dėl galimai paslėptos reklamos, kai reklama pateikiama aiškiai atskleidžiant jos tikslą reklamuoti, nėra teisinio pagrindo. „VVTAT pažymi, jog nėra įgaliota kontroliuoti jokiomis formomis skleidžiamos alkoholio reklamos, kadangi vadovaujantis Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 29 straipsniu, kaip laikomasi reikalavimų alkoholio reklamai, kontroliuoja Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba“, – rašoma V.J.Ūso portalui atsiųstame laiške.

Aludariai: įstatymų nepažeidžiame

Savo ruožtu „Švyturio-Utenos alaus“ korporatyvinių reikalų direktorius Dainius Smailys pabrėžė, kad aptariamos reklamos tikslas yra paskatinti bendrovės gaminamo nealkoholinio alaus pardavimus. „Ta reklama nėra naujiena Lietuvoje. Ji transliuojama jau beveik metus ir turi aiškų rezultatą. Per tuos metus „Švyturio nealkoholinio alaus“ pardavimai išaugo tris kartus“, – dėstė D.Smailys ir pridėjo, kad nealkoholinį alų žmonės mielai renkasi dienos pietų metu ar vairuojant.

Tai yra puikus pretekstas visą tarnybą išformuoti ir visus vadovus, darbuotojus paleisti kasti griovių.D.Smailio teigimu, tai yra ganėtinai sveika tendencija, kuri ateina į Lietuvos visuomenę. Vis dėlto, kol kas, jo teigimu, nealkoholinio alaus vartojimas Lietuvoje yra itin žemas – nealkoholinis alus nesudaro nė 1 proc. alaus rinkos. Tuo tarpu Ispanijoje apie 15 proc. alaus rinkos užima būtent nealkoholinis alus.

„Mūsų tikslas – populiarinti ir reklamuoti būtent nealkoholinį gėrimą, kuris ir yra nealkoholinis alus. Jis alkoholio turi mažiau nei visokios nealkoholinės giros, kurios yra mūsų parduotuvių lentynose. (…) Būtų gerai, kad žmonės prieš įžiūrėdami tai, ko nėra, susipažintų su argumentais iš mūsų pusės“, – dėstė „Švyturio-Utenos alaus“ atstovas ir pabrėžė, kad, įstatymų požiūriu, transliuojama reklama yra visiškai legali.

Tuo tarpu V.J.Ūsas pažymėjo, kad VVTAT, būdama alkoholio reklamos kontrolės institucija, anksčiau įžvelgė pavojų, jog sugriežtinus reikalavimus alkoholio reklamai televizijoje, juos gaminančios bendrovės gali siekti išvengti nustatytų draudimų ir vietoje alkoholinių gėrimų pradėti skleisti nealkoholinių, tačiau vizualiai panašių savo tara bei prekės ženklu, gėrimų reklamą.

„Seime 2008 metais svarstant Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, VVTAT siūlė įstatyme įtvirtinti, be kita ko, draudimą reklamuoti kitus (ne alkoholinius) gėrimus ir gaminius, pažymėtus alkoholinių gėrimų prekių ženklais. Tačiau į šį Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos siūlymą minėto įstatymo pakeitimus svarsčiusi įvairių institucijų atstovų darbo grupė neatsižvelgė“, – sakė V.J.Ūsas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2010.09.03.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT