Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

2020.06.17 Aistė Žebrauskienė, delfi.lt

Didžiausias Rusijos žemų kainų parduotuvių tinklas „Svetofor“ jau pradėjo plėtrą ir Lietuvoje. Praeitą savaitę Kaune duris atvėrė pirmoji prekės ženklo „Mere“ parduotuvė, šiemet Lietuvoje planuojama atidaryti dar 40 parduotuvių. Vertindami naują žaidėją Lietuvos rinkoje ekspertai tikino, kad čia įsitvirtinti bus sunkiau, mat mažmeninėje prekybos ir taip egzistuoja itin didelė konkurencija.

Mere logo

Mažos kainos? Lietuvoje rinka perpildyta. Ar rusiškam tinklui seksis geriu, nei baltarusiškam? Vargu.

Mauricas: Lietuvoje ir taip ankšta

Komentuodamas atėjusį dar vieną žaidėją Lietuvos rinkoje ekonomistas Žygimantas Mauricas pirmiausia atkreipė dėmesį, kad Lietuva ir taip išsiskiria didžiųjų prekybos tinklų gausa, – jų turime net penkis. Tuo metu Skandinavijos šalyse veikia po 3–4 didžiuosius tinklus ir eilė mažesnių.

„Lietuvoje konkurencija – labai didelė, nes veikia net penki dideli prekybos tinklai, kas tokio dydžio valstybei yra didelis skaičius. Taip pat populiarėja kiti pardavimų kanalai – elektroninė prekyba. Karantino metu čia buvo pasiektas labai didelis proveržis, tad konkurencija šiuo metu yra didelė ir ji toliau augs“, – pasakoja jis.

Taip pat ekonomistas atkreipė dėmesį, kad pastaraisiais metais visi didieji prekybos tinklai vykdė aktyvią plėtrą.

„Kadangi keliasi elektroninė prekyba, dalis projektų, tikėtina, susidurs su iššūkiais, ir tai gali lemti dar didesnę konkurenciją tarp prekybos tinklų. Konkurencine prasme, manau, kad naujas tinklas labai daug nepakeis situacijos, (…) bet visiems vietos po saule neužteks. Niekas nenorės pasitraukti, ir tam tikrais laikotarpiais gali paaštrėti kainų kova. Nuo to vartotojams tik į gerą.

Be to, dar turime Lenkiją, kuri mums kvėpuoja į nugarą ir sudaro papildomą konkurenciją. Bet kuriuo atveju vertinčiau teigiamai – kuo daugiau konkurencijos, tuo geriau“, – apie konkurenciją mažmeninėje prekyboje kalba Ž. Mauricas.

Įžvelgia rizikų dėl pigaus segmento

„Delfi“ jau rašė, kad „Mere“ parduotuvė išsiskiria itin žemomis kainomis, tačiau kol kas čia pastebimas skurdokas prekių pasirinkimas. Vertindamas galimybes naujam tinklui įsitvirtinti Lietuvos rinkoje ekonomistas tikina, kad tai padaryti bus sunku ir rizikinga.

„Bus sunkiau įsitvirtinti, nebent (tinklas – Delfi) apsibrėš savo nišą ir ją užpildys. Galimai yra trūkumas pigesnių prekių segmento, bet šiuo metu pasaulis juda į kitą pusę.

Didelė rizika, jei einama tik į pigų segmentą, nebent plėtra būtų labiau orientuota regionuose, kur mažesnė konkurencija ir gyventojai jautrūs kainai, be to, artimiausiu metu ten nebus pakankamai išplėtota elektroninė prekyba. O didžiuosiuose miestuose darosi pakankamai ankšta“, – pasakoja Ž. Mauricas.

Anot jo, prekybos tinklo realizacija pavyktų ten, kur egzistuoja mažesnė konkurencija ir žmonės jautresni kainai, mat didieji Lietuvos miestai pereina prie internetinės prekybos.

„Jau išvystytas patogus tinklas – turime tris el. parduotuves, jų tik daugės. Miesto gyventojai, jei eina į parduotuvę, ieško didesnio asortimento. Pastebima tendencija, kad parduotuvės, kurios orientuojasi į mažą kainą, konvertuojamos į logistikos centrus.

Kalbant apie ilgesnę dešimtmečio perspektyvą, būtent šis segmentas ir susidurs su didžiausia konkurencija, nes žmonėms bus labai lengva palyginti kainas – krepšelį susideda vienoje el. parduotuvėje, antroje, trečioje, – kur pigiausia, ten ir perka“, – sako Ž. Mauricas.

Ar pavyks palaikyti daug žemesnes kainas nei kitiems prekybos tinklams, anot ekonomisto, priklauso nuo tiekimo grandinių, verslo idėjos, konkurencinio pranašumo ir iš kokių segmentų planuojama uždirbti didžiausias pajamas.

„Priklausys daugiausiai nuo to, kokią nišą jie nori užimti, bet lengva jau nebebus. (…) Reikia pasirinkti tam tikrą kryptį, tarkim, ekologinės prekės, kurių marža yra žymiai didesnė, ar tai būtų didesnis prekių pasirinkimas, kas žmones priviliotų fiziškai ateiti į parduotuves, nes ilgainiui vien tik kaina bus vis sunkiau konkuruoti. Daug klaustukų kelia tokia strateginė kryptis, juolab kad „Lidlas“, kuris turi dideles tiekimo grandines, gali dalį produktų kategorijos pasiūlyti labai pigiai“, – komentuoja Ž. Mauricas.

Bus sunkiau įsitvirtinti dėl įvaizdžio

Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas pažymi, kad Lietuvoje mažmeninės prekybos kartelė užkelta itin aukštai.

„Pateikiant vartotojui produktą iš sandėlio, konkuruoti bus galima tik labai gera kaina. O gerą kainą keletą metų jiems teks kompensuoti iš savo resursų. Kol neįgis masto, tikrai neturės galimybės padaryti gerų kainų, tam reikia plačios prekybos sistemos. Laikinai tai bus didelė investicija, kurį laiką stipriai nuostolinga“, – vertina J. Gavėnas.

Anot jo, didieji Lietuvos tinklai naujam žaidėjui yra pasiruošę, tačiau atkreipia dėmesį, kad „Mere“ bus sunkiau įsitvirtinti dėl savo įvaizdžio.

„Mūsų tinklai bus stipriai pasiruošę – ne pirma naujiena, kad kažkas bando žengti į rinką. Be to, rusiško kapitalo šleifas nėra itin palankus, ypač Kaune. Įvaizdžio dalis – šešėlis – visą laiką, nori nenori, konkurentų yra pabrėžiama“, – sako jis.

Pašnekovas nėra linkęs tikėti, kad žmonės rinksis prastai atrodantį daiktą už pigią kainą vien tik dėl to, kad kaina yra geresnė.

Paklaustas, kur matytų naujo prekybos tinklo plėtros galimybes, mažmeninės prekybos ekspertas pažymi, kad tokio tipo ir dydžio parduotuvėms reikia didelių srautų, tad keliauti į regionus yra itin rizikinga.

„Tikriausiai kalbama apie pagrindinius 5–6 Lietuvos miestus. Matyčiau kelis scenarijus – bandoma nupirkti prasčiau funkcionuojantį prekybos tinklą, nes, priešingu atveju, tokio angaro tipo yra santykinai labai nedaug, ir sklypai nebus pigūs“, – svarsto pašnekovas.

Anot jo, itin didelę sėkmės dalį nurėš prekybos tinklo komunikacija – viešieji ryšiai, įvaizdinės kampanijos, reklamos kiekis, tačiau J. Gavėnas pabrėžia nemanantis, kad mažmeninėje prekyboje bus lengva įsitvirtinti.

Laukia visuomenės reakcijos

Apie prekybos centro „Mere“ atidarymą niekur viešai nebuvo skelbta, pasirodė tik žinutė socialiniame tinkle „Facebook“. Be to, parduotuvės atstovai pasakojo, jog neketinama investuoti į rinkodarą, reklamą ar prekių lentynas.

Rinkodaros ekspertas Linas Šimonis, vertindamas tokį žingsnį, pažymi, kad reklamos kiekis negarantuoja nei sėkmės, nei nesėkmės.

„Sėkmę garantuoja – ar sugebės rinkai pateikti kažką kitokio, nei yra dabar. Labai sunku „nukarūnuoti“ išskirtinumą, bet „Lidlas“ tą ir padarė – „nukarūnavo“ „Norfą“ kaip pigiausias tinklas. Tai priklauso, kiek naujame tinkle bus pigu, palyginus su „Lidlu“, – svarstė pašnekovas.

Tačiau L. Šimonis akcentavo, kad „pigiausia“ nereiškia mažiausios kainos etiketėje.

„Pigiausia yra visuomenės nuomonė. Nuomonė yra žymiai svarbiau nei realybė, nes žmonės priima sprendimus, vadovaudamiesi savo nuomone, o ne faktais. Faktai tik suformuoja mūsų nuomonę, bet tai nereiškia, kad jų tikrai turime klausytis“, – aiškina prekės ženklų ekspertas.

Be to, anot jo, „Lidlas“ asocijuojasi su vakarietiška kokybe, todėl lietuviams tai – priimtinesnis variantas. Jei „Mere“ bus rusiškų prekių, nemaža dalis žmonių esą gali turėti neigiamų asociacijų.

„Lidlo – vakarietiškos prekės, jei čia (Mere – Delfi) yra rusiškų prekių, bus labai įdomu pamatyti visuomenės reakciją į rusiškų prekių pasiūlą. Jei būtų ukrainietiškų prekių, viskas būtų neblogai, nes lietuvių požiūris į ukrainiečius – neblogas. Rusiškos prekės mažesniuose miestuose, periferijoje galbūt irgi vertinamos neblogai“, – pažymi L. Šimonis.

Pašnekovas teigia manantis, kad naujas rusiškas prekybos tinklas savo plėtrą kreips į Rytų Lietuvą, taip pat mažesniuose miestuose.

„Vilnius taip pat yra Rytų Lietuvoje, tad kai kuriuose mikrorajonuose taip pat galbūt galėtų įsitvirtinti, o kai kuriuose jie turėtų patirti nesėkmę, – ten, kur suvažiavę žmonės iš „kitos“ Lietuvos, sukūrę karjerą, nusipirkę namus ir butus, uždirbantys gerokai daugiau nei vidutinius atlyginimus“, – svarstė jis.

Kaip rašoma įmonės interneto svetainėje, prekės ženklą „Svetofor“ vienija daugiau kaip 1500 parduotuvių Rusijoje, Kazachstane, Baltarusijoje, Kinijoje, o šiuo metu prekės ženklas „Mere“ pradeda savo veiklą Europos Sąjungoje.

Šiuo metu parduotuvės „Mere“ veikia Vokietijoje ir Rumunijoje. Rašoma, kad 2020 m. pradžioje pirmosios „Mere“ parduotuvės bus atidarytos Lietuvoje ir Lenkijoje. Plėtros planuose numatyta atidaryti parduotuvių „Mere“ tinklą Prancūzijoje, Ispanijoje, Italijoje, Graikijoje, Čekijoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Privatumas
  • Marketingo strategijos paskaita
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

Linas Šimonis | 2020.06.17.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT