Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Akcijų skelbimų lenta prekybos centre

Ar Lietuviai – lojalūs pirkėjai? Taip! Labai lojalūs!

Prisiminkite paskutiniųjų keliolikos metų lietuviškas reklamas. Kokią žinutę prisimenate?

Taip, tai „akcija!“, „nuolaida!“.

Akcijos ir nuolaidos reklamuojamos taip dažnai, kad kitokį motyvą pirkti net sunku prisiminti.

Kaip viskas prasidėjo

Didžiausias akcijų ir nuolaidų iniciatorius buvo Maxima.

Turėdama derybinę galią, ji priversdavo tiekėjus reguliariai skelbti akcijas ir nuolaidas, jas reklamuoti. Maximai patogu – tiekėjai reklamuoja nuolaidas, o ne savo išskirtinumą. Brendo kūrimą pakeičia akcijų reklamavimas.

Kai neturi išskirtinumo, kai neturi stipraus brendo, derybos su Maxima vyksta į vienus vartus. Maximai tai naudinga ir ji tai puikiai supranta.

Prie didžiųjų tinklų prisijungė ir kitos parduotuvės

Išskyrus Norfą, kiti tinklai aiškaus išskirtinumo, aiškios strategijos neturi. (Visi tikisi, kad Lidl bus kitoks.)

Nenorėdami prarasti pigesnėmis prekėmis susigundžiusių pirkėjų, pradėjo skelbti akcijas. Jiems nesigavo taip gerai, kaip Maximai, tačiau pamažu pirkėjai buvo įtikinti, kad pirkti be akcijos ir nuolaidos yra nesamonė.

Vėliau Maximos strategiją nukopijavo ir mažesnės parduotuvės, kitų profilių tinklai. Akcijos pasidarė visur ir visada, reklamose nebeliko kito motyvo, tik akcijos ir nuolaidos, nuolaidos ir akcijos.

Didžiausia gamintojų klaida

Gamintojai (o jiems dažniausiai vadovauja gamybininkai – technologai, o ne marketingistai) mato, kad prekybos tinklams sekasi geriau, nei jiems. Pradėjo atidžiau stebėti, ką jie daro.

Atrado.

„Akcijos ir nuolaidos!“.

„Darykime ir mes akcijas bei nuolaidas – būsime sėkmingi!“ Sutapus su tinklų spaudimu vykdyti akcijas, gamybininkui apsispręsti buvo lengva.

Apsispręsti, padarant didžiausią strategijos klaidą – pagrindiniu motyvu pirkti pasirenkant nuolaidą, o ne produkto išskirtinumą.

Taip Lietuvoje nebeliko brendų, liko tik prekių ženklai, akcijos ir nuolaidos.

Verslininkams pavyko – Lietuviai tapo lojalūs nuolaidoms

„Didžiausias tinklas, didžiausios nuolaidos“ privertė kitus tinklus žaisti pagal Maxima taisykles.

Kiti tinklai, nesugebėję surasti savo strategijos, pridėjo į kelnes ir perėmė didžiojo konkurento žaidimo taisykles.

Gamintojai pasidavė spaudimui ir visas marketingo lėšas skyrė akcijoms ir nuolaidoms.

Tokiu būdu pirkėjai buvo įtikinti – svarbiausias prekių išskirtinumas yra akcija ir nuolaida. Keliolikos metų pastangos nenuėjo veltui – lietuviai tapo lojalūs. Lojalūs nuolaidoms.

Ženklioms nuolaidoms. Vyksta masinis tautiečių tyčiojimasis iš kokiame nors Vokietijos tinkle paskelbtos 10% „superakcijos“. Tokius skaičius Lietuvoje gali sau leisti užrašyti tik stiprų išskirtinumą turinčios įmonės. Deja, tokių mažai.

Ar galima nedaryti nuolaidų?

Jei pirkėjas mano, kad jūsų produktas nesiskiria nuo konkurento – ne.

Produktai, neturintys išskirtinumo, konkuruoja tik kaina. Akcija ar nuolaida signalizuoja, kad tai geras sandėris, pirkėjas lengvai įtikinamas pirkti atpigintas prekes.

Jei neturite svarbaus išskirtinumo, be akcijų ir nuolaidų konkuruoti bus sunku. Ypač po tokios sėkmingos reklamos kampanijos, suformavusios lojalių nuolaidoms pirkėjų gausą.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Marketingo pagrindai vadovui
  • lrt.lt: Siūlo nesitikėti, kad už drabužius mokėsime tiek pat, kiek ispanai
  • Visi straipsniai

Linas Šimonis | 2015.11.09.

Diskusija

  1. Jonas says

    2015.11.17 at 13:20

    Gali būti, kad esame sąlyginai skurdi šalis dėl to, kad nėra stiprių brendų. Arba jų yra labai mažai. Juk jei brendas stiprus, gali užsidėti didelį antkainį. Jei turi didelį antkainį, uždirbi didelį pelną ir gali mokėti didelį atlyginimą darbuotojams. Jeigu darbuotojai daug uždirba, jie daug ir vartoja. Jei tokių vartotojų daug (kartu ir stiprių brendų) – šalis klęsti.
    Taigi būtų gerai sulaukti straipsnių, apie sėkmingus Lietuvos brendus, pvz TOP 10.

  2. Gytis says

    2015.11.17 at 14:34

    taip, tai tikra tiesa, tai jau teko suprasti. Bet ką daryti, ir ar galima prognozuoti kada įvyks atsitokėjimas?

  3. jhr says

    2015.11.17 at 15:41

    Linai, pataikei į dešimkę…Laukiu straipsnio apie Lietuvos įmones, kurios neužsiima akcijomis ir nuolaidomis – tokių yra, ir nemažai.

  4. LD says

    2015.11.17 at 20:58

    Tikra tiesa. Kitaip ir nebus. Juk pirkejui patinka pirkti su nuolaida :) Idomu, kad kartais perkam tikedamiesi nuolaidos ir apie tai, kad jos nera apsiziurim tik post faktum. PVZ parduotuves IKI nuolaidu korteles. Kasininkes kiekviena karta pasisveikinusios su klientu primygtinai praso IKI nuolaidu korteles. Taciau “perbraukus” ta kortele nei nuolaidu gauni (per du metus gavau nuolaida max du kartus), nei ten kazkoki lojalumo taskai kaupiasi. Bet juk vistiek turiu ta nuolaidu kortele ir pateikiu kasininkei tikedamas, kad viena diena bus tu nuolaidu :) Nu juk bus… tikrai…nu tikrai bus… viena diena :)

  5. Mindaugas says

    2015.11.22 at 15:49

    Na Šimonis šį kartą ne visai teisus, sakydamas, kad visi kiti irgi taip daro. Pavyzdys yra Grūstė, kuri save pozicionuoja kaip mažą parduotuvę arčiau namų. Akcijom ji nelabai blizga, kainos kiek didesnės, o ir nesikabina į pelną iš pigaus bambalinio alaus (kaip Aibė). Visa jų reklama nukreita į tai, kad “negaišk laiko” (arti namų, jokių eilių, tik populiariausias asortimentas, kad greitai išsirintum). Norfa irgi radusi savo pigių kainų nišą, taupant kokybės (ir ne tik prekių) sąskaita. Tiesa kaikurios Rimi parduotuvės irgi pozicionuoja kaip brangios ir tvarkingos, bet tikrai ne visos (tvarkos atžvilgiu). Todėl manau čia didelė Rimi klaida.

  6. Regimantas says

    2017.03.14 at 23:05

    Dažnai klientų klausiu, nuolaidas perki ar prekę kurios reikia. Tada lyg supranta, ko jam reikia. O jei sako reikia nuolaidos, tai klausiu kiek ? Tas sako 50%,aš sutinku ir prie jo akių su sk.mašinėle pridedu +100% atimu -50% ir tyliu ;) Iš 10 8 suveikia ir tada jau rimtai pradedame kalbėtis ir aišku padarau simbolinę nuolaidėle. Labai patenkinti būna !

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Maxima: beprasmiai šūkiai ar strategijos įtvirtinimas?

    Maxima: beprasmiai šūkiai ar strategijos įtvirtinimas?

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT