Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

15min.lt: „Burger King“ į Lietuvą jau ateina: kokius prekės ženklus dar liko prisivilioti?

2019.11.27 Jurgita Šimelevičienė, 15min.lt

Kitais metais duris atversiantis greitojo maisto restoranų tinklas „Burger King“ papildys žinomiausių tarptautinių prekės ženklų Lietuvoje gretas. Pastaraisiais metais į Lietuvą įžengė ne vienas garsus vardas, tačiau vis dar neturime tokių globalių prekės ženklų kaip „Starbucks“, „Amazon“ ar „Dunkin“. Rinkodaros ekspertai tvirtina, kad Lietuvos rinka puikiai gyvuoja ir be to, tačiau kartu pripažįsta, kad globalių ženklų atėjimas šaliai suteikia patikimumo užsienio investuotojų ir turistų akyse.

Per pastarąjį dešimtmetį į Lietuvą atėjo ne vienas lietuvių lauktas globalus prekės ženklas. Į 2013 metais duris atvėrusias drabužių tinklo „H&M“ ir baldų bei namų apyvokos parduotuvių tinklo „IKEA“ parduotuves lietuviai plūdo būriais.

2007 metais KFC restoranai lietuviams pasiūlė savo garsiųjų vištienos sparnelių, o „Pizza Hut“ – picų. Pastaraisiais metais į Lietuvą atėjo ir garsių tarptautinių viešbučių tinklų – 2018 metais atidarytas pirmasis „Marriott“ tinklo viešbutis, o 2019 metais – „Hilton“.

Prie Lietuvoje jau veikiančių garsiausių ir vertingiausių pasaulinių prekės ženklų kitais metais prisidės ir amerikietiškas greitojo maisto restoranų tinklas „Burger King“.

Lapkričio viduryje Estijos laivininkystės bendrovė „Tallink Grupp“, įsigijusi „Burger King“ franšizę, įsteigė įmonę „Tallink Fast Food Lithuania“. Estai skelbė, kad pirmuosius restoranus Lietuvoje planuojama atidaryti 2020 metais.

„Tallink Grupp“ komunikacijos direktorė Katri Link 15min informavo, kad Baltijos šalyse per penkerius metus planuojama atidaryti daugiau nei 35 restoranus ir įdarbinti daugiau nei 600 žmonių.

Globalūs prekės ženklai, dar nepasirinkę Lietuvos

Nors Lietuvos rinkoje globalūs prekės ženklai jau ne naujiena, kai kurių vertingiausių ir daugiausiai pasaulyje išsiplėtusių kavinių, restoranų ar parduotuvių tinklų vis dar neturime.

Vienas ryškiausių iki šiol Lietuvos dar nepasirinkusių prekės ženklų – „Starbucks“, kuris skelbiasi valdantis per 24 tūkst. parduotuvių 75 šalyse. Dar vienas itin pasaulyje išsiplėtęs tinklas – „Dunkin“ (buvęs „Dunkin’ Donuts“), valdantis apie 10 tūkst. restoranų 36 šalyse.

Tarp garsiausių prekės ženklų, dar neatėjusių į Lietuvą, atsiduria ir internetinės prekybos gigantė „Amazon“, restoranų tinklai „Hard Rock Cafe“, „Taco Bell“, „The Cheesecake Factory“, „Chipotle“, prekybos tinklai „Carrefour“ ar „Aldi“.

Rinkodaros ekspertas Linas Šimonis 15min tvirtino, kad į Lietuvą garsius prekės ženklus sunku prisikviesti dėl mažos rinkos, todėl globalūs ženklai mūsų šalį renkasi, kai išnaudoja plėtros galimybes kitur. „Lietuvos rinka kelis kartus mažesnė negu vienas Niujorkas, todėl čia ir neskuba kai kurie garsūs vardai“, – sakė L.Šimonis.

Jis priduria, kad garsūs prekės ženklai mūsų rinkoje dažniausiai veikia per franšizę, tad jų atėjimą lemia ne tiek šių prekės ženklų noras ateiti į Lietuvą, kiek vietinių verslininkų pastangos, siekiant į savo teikiamų paslaugų krepšelį įsidėti ir garsų vardą.

„Starbucks“ ne kartą atsisakė ateiti į Lietuvos rinką

L.Šimoniui pritaria ir franšizavimo konsultacinės kompanijos „Francorp Baltic“ vadovas Lietuvai Andrius Jonelis, tvirtinantis, kad garsūs prekės ženklai neateina dėl dviejų priežasčių. Pirma, vietiniams verslininkams neretai per brangų įsigyti ir išlaikyti garsiausių prekės ženklų franšizę, o antra, net atsiradus stambiam franšizės pirkėjui, tarptautinėms įmonėms ši rinka gali atrodyti neįdomi.

„Tinklui „Starbucks“ nėra įdomu atidaryti vieną kavinę, nes jis nori normalios plėtros. „Burger King“ taip pat daug metų nėjo į Lietuvą, nes galvojo, jei ateiti, tai ateiti normaliai. O juk užsienio prekių ženklai kaip potencialią rinką mato tik Vilnių ir šiek tiek Kauną bei Klaipėdą“, – sakė A.Jonelis.

Franšizavimo ekspertas pabrėžė, kad garsiems prekės ženklams net Lietuvos, Latvijos ir Estijos nepavyksta pristatyti kaip bendros rinkos.

„Juk tarp šių šalių nėra nieko panašaus, net ir kalbos skirtingos: Latvijoje nemaža dalis gyventojų yra rusai, estai labiau skandinaviški, o lietuviai kaip lietuviai. Pasaulyje daug visko yra, tad Lietuva tik mažas lašas, kuris nebūtinai įdomus dideliems prekėms ženklams. Net jeigu yra stambus verslininkas, kuris gali nusipirkti franšizę“, – tvirtino A.Jonelis.

Ekspertas pateikia konkretų pavyzdį – keletą metų jis dirbo tiek su lietuviško, tiek su užsienietiško kapitalo įmonėmis, norėjusiomis įsigyti „Starbucks“ franšizę ir atvesti šį prekės ženklą į Lietuvą. Vis dėlto „Starbucks“ atstovai net dvejus metus iš eilės atmetė šį pasiūlymą. Pastarąjį kartą neigiamą „Starbucks“ atsakymą A.Jonelio klientai gavo praėjusiais metais.

Ar lietuviams dar trūksta garsių prekės ženklų?

Nepaisant to, kad kai kurie pasauliniai prekės ženklai vis dar nenori žengti į Lietuvos rinką, tiek L.Šimonis, tiek A.Jonelis skeptiškai vertina jų poreikį Lietuvoje.

„Kai kurie iš jų yra seni dinozauriški prekės ženklai. Ar kas nors labai laukia „Dunkin“ Lietuvoje? Nieko neatsitiks, jei jų ir nebus. Juk dabar tiek naujų, įdomių, šiuolaikiškų verslų. Žmonės renkasi naujumą, modernumą, sveikumą, todėl manau, kad „Dunkin“ gyvuotų taip, kaip gyvavo „Hooters“, – mano A.Jonelis.

Priminsime, kad buvusio krepšininko Roberto Javtoko pagal amerikietišką franšizę valdytas „Hooters“ sporto baras užsidarė šių metų balandį. Beje, nesėkmingų garsių prekės ženklų atėjimo į Lietuvos rinką pavyzdžių matėme ir daugiau. Pavyzdžiui, 1996 metais į Lietuvą atėjęs restoranų tinklas „McDonalds“ dešimtmetį beveik nesiplėtė, o britiškas prekybos tinklas „Marks&Spencer” iš viso pasitraukė iš Lietuvos rinkos.

L.Šimonis priduria, kad elektroninės prekybos amžiuje lietuviai gali rasti būdų įsigyti garsų prekės ženklą, net jeigu juo nėra prekiaujama Lietuvoje.

„Dabartinėje elektroninės prekybos eroje yra labai sunku ko nors nesugebėti nusipirkti Lietuvoje. Net tuo atveju, kai užsienio įmonė kokių nors prekių tiesiogiai į Lietuvą nesiunčia, egzistuoja bent kelios platformos, leidžiančios įsigyti prekę Amerikoje ar kitoje šalyje naudojantis vietiniu amerikietišku adresu ir parsisiųsti ją į Lietuvą. Labai retas atvejis, kad kažko negalėtum nusipirkti“, – mano L.Šimonis.

Tarptautinių prekių ženklų gausa patraukli turistams

Vis dėlto rinkodaros ekspertas L.Šimonis pripažįsta, kad globalių prekės ženklų atėjimas duoda naudos ir šaliai.

„Kai Lietuvoje turistas mato tuos pačius tarptautinius prekės ženklus, jam viskas aišku: čia Vakarų Europa, ne Rytų. Aplink matyti pažįstamus prekės ženklus reiškia ir saugumą – tai sava, aiškiai prognozuojama saugi šalis. Pavyzdžiui, Baltarusijoje to nematydamas vakarietis svarstytų, ar čia saugu. Užsienietis net nebūtinai turi norėti lankytis tose užsienio tinklų kavinėse ar restoranuose, bet tai, kad globalus prekės ženklas turi savo padalinį, jam rodo, kad viskas šioje šalyje tvarkoje. Turizmo požiūriu, tai yra labai svarbu“, – apibendrina L.Šimonis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2019.11.27.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT