Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

alfa.lt: Kriziniai išpardavimai – prekybininkų viliotinis ir pirkėjų isterija

2009.03.30 Jūratė Važgauskaitė, alfa.lt.

Naktį greta parduotuvės besigrumianti minia reikalauja atidaryti duris ir leisti pirkti, pirkti, pirkti. Tai ne kalėdinio išpardavimo vaizdas, kai ekonomika klesti, tai – šių dienų krizės grimasos, kai dėl pigesnės prekės žmonės pasiryžę naktį styroti prie parduotuvės isteriškai reikalaudami juos įleisti vidun.

Naktiniai išpardavimai, savaitgalio akcijos, prekybininkų viliotiniai ir gundymai jau beveik kasdienybė. Pirkėjai bando nusipirkti pigiau, tarsi tai būtų paskutinis apsipirkimas prieš laukiantį vartojimo badmetį, o prekybininkai stengiasi išvalyti sandėlius ir užsidirbti vieną kitą pinigėlį.

Pirkimas naktį – avantiūra

Ekonomistė Julita Varanauskienė sakė, kad nuolaidas žmonės vertina kaip galimybę sutaupyti. „Pirkdami pigiau žmonės turi iliuzija sutaupyti. Pirkimas, kai taikomos nuolaidos, tapo ne tik pomėgiu ar sportu, į tai jau žiūrima racionaliai“, – aiškino ekonomistė.

Vis dėlto sutaupyti pavyksta tik tiems, kurie perka reikalingus, būtinus daiktus. Perkantys pigesnių, bet nebūtinų daiktų išlaidauja net tada, kai taikomos nuolaidos.

„Pirkimas naktį, pasak psichologų, – avantiūra , kuriai žmonės lengvai pasiduoda. Apsipirkdamas naktį su minia panašių žmonių lengvai pasiduoti azartui, išleidi daugiau pinigų“, – sakė ekonomistė.

Anot jos, tai rinkodaros triukas, kurio griebiasi prekybininkai esant krizei pristigę pinigų. „Šie masiniai išpardavimai – pereinamojo laikotarpio reiškinys. Prekybininkai mėgina išvalyti sandėlius, nes juose prisikaupė prekių, nupirktų dar klestėjimo laikotarpiu. Krizei gilėjant išpardavimų neliks, nes nebus pertekliaus prekybininkų sandėliuose“, – sakė J.Varanauskienė.

Ekonomistė Jekaterina Rojaka teigė, kad maniakiškas pirkimas, kai taikomos „krizinės“ nuolaidos, – bloga investicija.

„Neprotinga investuoti į buitinę techniką ar drabužius, nes tai greitai sensta ir netenka vertės. Vis dėlto pirkėjai, pamatę pigesnes prekes, puola jų pirkti. Sunkmečiu žmonės net patys ieško nuolaidų, galvoja apie mažėjančius atlyginimus, didėjantį nedarbą, todėl nutaria vieną ar kitą daiktą nusipirkti dabar, kai dar turi pinigų“, – svarstė J. Rojaka.

Anot jos, naktiniai išpardavimai – nenaujas prekybininkų triukas, užsienyje tai ne kartą išmėgintas ir pasiteisinęs būdas organizuoti masinius išpardavimus.

„Pokyčiai rinkoje vyksta labai staigiai, prekyba smunka, prekybininkai mėgina prie to prisitaikyti, tuština sandėlius, peržiūri asortimentą. Pelnas mažėja labai smarkiai, stinga apyvartinių lėšų, todėl išpardavimai gelbsti, nes pinigai šiandien yra kur kas vertingesni, nei bus rytoj“, – sakė ekonomistė.

Nori, bet nereikia

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis įsitikinęs, kad išpardavimai ir gerai, ir blogai. Blogai, nes per dažni išpardavimai išlepina lojalius klientus: tam tikrą daiktą jie nusiperka pigiau, nors būtų pirkę jį ir už didesnę kainą. Kita vertus, per išpardavimus prekybininkai išsivalo sandėlius.

„Naktiniai išpardavimai – prekybininkų bandymas atsirinkti pirkėjus. Tikimasi, kad naktį į parduotuvę ateis tik tie, kuriems tikrai reikia tam tikrų daiktų, arba tie, kuriems išpardavimas – sportas“, – aiškino L.Šimonis.

Anot jo, taip sutaupoma iš lojalių klientų, kurie naktį į parduotuvę nevažiuoja, bet daiktus perka didesne kaina, patogesniu laiku. Rinkodaros specialistas įsitikinęs, kad masiniai išpardavimai per krizę tokie pat populiarūs būtų ir ekonomikai klestint.

„Yra žmonių, kuriems išpardavimas – sportas, į parduotuvę veržiamasi dėl paties pirkimo. Žmonėms nereikia, bet jie nori. Tai norėjimo turėti psichologija“, – sakė L. Šimonis. Per išpardavimus laimi prekybos centrų savininkai, bet nukenčia tiekėjai.

Naktinis pirkimas – bandos jausmas

Rinkodaros žinovė Nina Klebanskaja aiškino, kad naktinius išpardavimus lietuviai nusižiūrėjo iš užsienio.

„Masiniai išpardavimai yra lemti recesijos. Pirkėjai nenustoja vartoti, bet jie tai daro kitaip, juos užburia mažesnė kaina. Naktimis po parduotuves jie siautėja apimti bandos jausmo, kai norisi čiupti daug ir pigiai. Įdomu, koks jausmas apima ryte, kai tokie pirkėjai pamato, kiek ir ko prisipirko“, – svarstė N. Klebanskaja.

Psichoanalitikas Raimundas Milašiūnas įsitikinęs, kad naktį į parduotuvę užsukęs pirkėjas būtinai turi ką nors nusipirkti.

„Jei naktį nuvyko į parduotuvę, būtų kvailas, jei ko nors nenusipirktų. Per išpardavimus žmonės jaučia, kad parduotuvė jiems kažką dovanoja, todėl čiumpa daiktus net negalvodami“, – sakė psichoanalitikas. Sunkmečiu perkama, nes žmonės bijo, kad tai paskutinis apsipirkimas prieš gresiantį vartojimo badą.

Psichoterapeutas Gintaras Chomentauskas aiškino, kad naktinio pirkimo siautulys – gudrus prekybininkų sprendimas. „Jie atskyrė pirkėjų srautus. Tie, kurie ištroškę išpardavimų, atėjo naktį, kiti, kurie renkasi patogumą ir didesnes kainas, ateis dieną“, – sakė G. Chomentauskas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2009.03.30.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT