Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Beprasmiai reklamos šūkiai – tai ne marketingas

Atspėkite, kokie brand ar įmonės slepiasi po šiais „reklamos šūkiais“:

– Būk pranašesnis.
– Čia pirkti geriausia.
– Geriausia, ką turime.
– Tik tai, kas tikra.
– Mylintiems gyvenimą.
– Pasirūpink savimi.
– Lengviau pasiekti tikslą.
– Vertinga partnerystė.
– Daugiau, nei tikiesi.
– Kuriems rūpi.
– Gera bendrauti.
– Jūsų pergalių įkvėpimas.

O štai mano mėgiamiausi:

– Greitai ir paprastai.
– Greitai ir patogiai.
– Lengvai ir greitai.
– Lengvai ir užtikrintai.

Čia nėra nė vieno mano išgalvoto „šūkio“. Visi jie – iš realių lietuviškų reklamos kampanijų. Ir ne smulkių įmonių, o stambių, reklamoms skyrusių didelius, dažniausiai šešiaženklius biudžetus.

Po šimtų tūkstančių, o kartais ir milijonų reklamai išleistų litų, ar turite kokią nors idėją, kas slepiasi po šiais „reklamos šūkiais”?

Beje, gal įtariate bent jau verslo sritis, kurias atstovauja šių „šūkių“ savininkai?

Išskyrus įmonių vadovus ir tuos „šūkius“ sugalvojusius reklamistus, vargu ar kas nors prisimena, ką kuris reiškia. O jei kartais ir prisimena, ar tai skatina pirkti?

„Šūkis“ ar pozicionavimo idėja?

Stipraus brand atveju, ištarus pozicionavimo idėją, pirkėjas turėtų iškart pasakyti pavadinimą (kečupas – Suslavičiaus).

Tai kodėl įmonės išleido šimtatūkstantines sumas reklamai, bet mūsų mintyse neliko jokios idėjos apie tas įmones ar jų produktus?

Geras „šūkis“ – tai gerai išreikšta pozicionavimo idėja. Pozicionavimo idėja, besiskirianti iš konkurentų ir patraukianti pirkėjų masę prie mūsų produkto.

„Mūsų daugiausia ir tarpusavyje mes kalbamės pigiausiai“ buvo naudojamas labai trumpai, tačiau net šiandien, praėjus keletui metų, yra prisimenamas ir veikia kaip stipri motyvacija.

„Tai akivaizdu ir neįdomu“ – jau girdžiu daugelio žodžius. Tačiau gera pozicionavimo idėja tuo ir pasižymi, kad ji nebando perduoti ką nors naujo ir kūrybiško. Gera pozicionavimo idėja paprastai yra akivaizdi ir (dažniausiai) jau žinoma. Gera pozicionavimo idėja pabrėžia tai, kas pirkėjui yra akivaizdu ir suprantama, dėl ko jis ir renkasi mūsų, o ne konkurentų produktus.

Žinoma, su tokiu „šūkiu“ bus neįmanoma susukti filmuką apie neaiškios orientacijos berniuką, vaikštinėjantį su pantera. Tačiau tokia pozicionavimo idėja bus akivaizdus ir nenuginčijamas motyvas ateiti ir palikti pinigus. Su tokia idėja konkurentams bus sunku ginčytis.

Geros pozicionavimo idėjos

O dabar atspėkite, kokios įmonės „užkoduotos“ po šiomis idėjomis:

– Lietuviškas kečupas.
– Zooparduotuvės.
– Pigiausias mobilusis ryšys.
– Didžiausia statybos medžiagų parduotuvė.
– Spausdintuvų tonerių pildymas.
– Juodasis šokoladas.
– Kava.
– Brangi kava.

Tai ir yra geros pozicionavimo idėjos požymis. Ją ištarus, mes iškart suvokiame, apie kokį brand kalbama.

Reklamos agentūrų uždaviniai

Reklamos agentūros uždavinys yra dramatizuoti pozicionavimo idėją.

Dramatizuoti ne tik pačią idėją, bet ir jos svarbą.

Dar kartą priminti, kas yra tos idėjos savininkas.

Kovą tarp dviejų brand paversti kova tarp dviejų idėjų: „Nelakstykite po parduotuves, jei remontuojate butą, užeikite į Senukus ir vienoje parduotuvėje nusipirkite viską“.

Kūrybiškumą naudoti ne linksminimui, bet išskirtinumo dramatizavimui.

Ne filmukų, kurie „veža“ kūrybiškumu, bet motyvo pirkti mūsų brand perdavimu.

Bet linksminti yra maloniau

Deja, reklamos agentūroms ir jų sprendimus perkantiems didžiųjų įmonių marketingo vadovams tai yra pernelyg sudėtingas uždavinys. Visada maloniau yra sukurti linksmą filmuką apie lėktuvus, ežius, jūros kiaulytes, vištas, šunis, panteras, Darių ir Girėną, serialą apie nepilnapročius paauglius, parduotuvių viduryje kepamus šašlykus ir gale mestelti nieko nereiškiančią frazę. Po to pusantros sekundės parodyti „sponsoriaus“ – reklamą apmokėjusios įmonės ženklą.

Taip ir kreatyvai lieka patenkinti, ir įmonių marketingistams galvos pernelyg neskauda – jie padarė „taip, kaip visi“, todėl jų kaltės čia nėra. O gal net kišenes pasipildė „otkatu“.

Žiūrint į tokias reklamas man visada kyla klausimas – kodėl akcininkai nieko nedaro, kai mato švaistomus jų įmonių pinigus?

Nes marketingu tokiuose „šūkiuose“ nė nekvepia.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Žiniasklaidos atstovams
  • Konferencijų organizatoriams
  • Kontaktai

Linas Šimonis | 2007.02.13.

Diskusija

  1. Žygimantas Volodka says

    2007.02.13 at 13:19

    Na va pagaliau buvo paskelbtas straipsnis, kuris yra mūsų komandos veiklos sritis ir prie Lino išsakytų minčių negaliu prikibti, o tik dar riebiau pridėti. Tad pradėkime.
    Visos išsakytos pastabos yra labai tikslios ir teisingos, tik man idomu pasidarė kiek tos pastabos turi tvirtą, faktais paremtą pagrindą. Statistika? Analizių išvados? Ar patirtis? Kaip yra, Linai? Labai norėčiau sužinoti “skaičiukus”. Tiesiog laaabai idomu. Mes, kaip e-marketingo/marketingo, pardavimų skatinimo ir dizaino paslaugas teikianti specialistų komanda visada stengiamės kurti verslo skatinimo strategiją, atsižvelgdami ne tik į užsakovo poreikius ir “estetinį požiūrį”, tačiau ir į per tam tikrą laiką įgytą patirtį bei psichoanaltinius faktus ir tendencijas, kurios įgytos bendraujant tiek su tikslinėmis klientų grupėmis, tiek galutinio, įgyvendinto projekto analizės ir efektyvumo analizės išvadų pagrindu. Tačiau tai yra gana ilgas, nuoseklumo reikalaujantis procesas. Bendraujant su klientais ir įgyvendinant jų užsakymus, susiduriame su tokiomis pastabomis: “Man negražu”, “Nežinau kodėl, tačiau man nepatinka”, “Hmmm…”. Ir tokios frazės sklinda ne iš eilinių darbuotojų, o tų įmonių direktorių, marketingo specialistų lupų. Paradoksalu, tačiau jie nesugeba argumentuoti savo pozicijos, nes jos tikriausiai ir neturi arba nėra linkę ją dėstyti ir anot jų, gaišti laiką. Tiesa pasakius tokiais atvejais, gal net geriau būtų išgirsti eilinio įmonės pardavimų vadybininko nuomonę aptariant projekto idėją ir realizavimą, nes pardavimų vadybininkas yra ta grandis, kuri yra arčiausiai kliento ir jo poreikių identifikavimo. Deja, jų nuomonė tokiame projekto aptarime nėra pageidautina arba manoma, kad nereikšminga. Žinoma, projekto valdymo metodologija reikalauja įmonės poreikių identifikavimo apklausiant visas įmonės grandis ir jų nuomonę nuo pačio eilinio darbuotojo iki pagrindinio akcininko. Kaip patirtis rodo, tenka daužyti galvą į sieną kol išgaunama išsami informacija iš aukštus postus įmonėje užimančių žmonių, nes juk turime suprasti juos, jie juk verslo žmonės iš didžiosios raidės, labai užimti savo verslu žmonės, o čia dar privalo atsakinėti į kažkokius nereikšmingos anketos klausimus, “švaistyti” laiką diskutuojant su projektą įgyvendinančios įmonės vadybininkais, projektų vadovais… Jiems tai per žemas lygis (sark.). Tuo tarpu, eiliniai vadybininkai pateikia tokią išsamią ir idomią informaciją, kad net galima aiktelėti kiek jie daug pastebi, tačiau įmonės veikloje jų pastebėjimai vėl gi niekam nerūpi ir į tai neatsižvelgiama. To pasekoje, projekto idėja ir visa “kliento pasąmonės prievartos” strategija yra paremta dideliu informacijos kiekiu, pateiktu iš eilinių darbuotojų, o ne tų “verslo įmonių direktorių” patirtim ir praktika. Nenuostabu kodėl jie kartais nesupranta projekto idėjų ir pan. Tą problemą dažnai tenka spręsti, remiantis tiek projektui pateikta informacija, atsižvelgiant į įmonės kliento poreikius, ir tą visumą pritaikant, kad įmonės direktoriui ar marketingo skyriaus vadovui “būtų gražu”. Kaip jis gerėsis ir džiaugsis reklamine kampanija, jei ji prieštarauja jo nuomonei? Na juk paprasčiausiai taip negali būti, ar ne, ponas direktoriau (ret.)? Todėl, Linai, gal iš dalies Jūsų nuomonė ir yra tokia agresyvi prieš reklamos agentūras, nes dažnai tos pačios reklamos agentūros nėra už pačio projekto vairo, o tik kaip įrankis įmonių vadovų “estetiniam požiūriui” įgyvendinti reklaminėje kampanijoje. Todėl ne viskas, ką matote/girdite žiniasklaidoje ar gatvėje yra reklamos agentūrų nuopelnas ir idėjos, galbūt tik įmonių vadovų “estetinių” vaizdinių kratinys. Kita medalio pusė yra ta, kad reklamos agentūros nėra suinteresuotos gilintis į projekto subtilybes ir siūlyti savo unikalias idėjas. Juk tai reikalauja labai kvalifikuoto personalo intelektinio branduolio, kuris, ne paslaptis, “muša per reklamos agentūros kišenę” norint išlaikyti tokį personalą, o juk išlikti rinkoje reikia. Dažnai reklamos agentūros tarnauja rinkai ir rinkos žaidėjams, bei vadovaujasi principu “ką norite/kas jum patinka – padarysime, o kaip tai yra efektyvu ir kaip tai įtakoja pardavimus, tai jau pačio užsakovo reikalas”. Žodžiu, plaukiame pagal pramoninės reklamos srovę. Dar vienas esminis ir bene svarbiausias taškas šioje srityje yra tas, kad kaip ir ankstesniame straipsnyje pareiškiau,KAD IR KOKS STIPRUS BRANDAS BEBÛTŲ, KAD IR KOKIOS DIDŽIULĖS SUMOS BUS SKIRIAMOS ÁMONĖS VARDO PLAIKYMUI, NĖ VIENA REKLAMINĖ KAMPANIJA NEBUS EFEKTINGA, NEPADĖS PADIDINTI ÁMONĖS PARDAVIMŲ BEI PRITRAUKTI POTENCIALIŲ KLIENTŲ, JEI PATI ÁMONĖ NESUGEBĖS SUSIETI SAVO TEIKIAMOS PASLAUGOS/PRODUKTO KOKYBĖS, REAGAVIMO Á UŽSAKYMĄ, KAINOS, APTARNAVIMO SU REKLAMINĖJE KAMPANIJOJE DOMINUOJANÈIAIS AKCENTAIS. Jei klientas pasirinks jusų įmonę reklaminės kampanijos pagalba, ir jūs nesugėbėsite visapusiškai aptarnauti kliento, atgal jis niekada negrįžta, o reklaminė kampanija tokiu atveju tampa tik vienkartine nosinaite ašaroms nusišluostyti…

  2. Jaroslav Dvorak says

    2007.02.13 at 15:02

    Žygimantai, Jusu pastabos kaip tik ir parodo ka kazkada pasake Ogilvi apie isprotejusius marketologus. Jus visiskai teisingai pastebejote kad daznai direktoriai sako kad man negrazu nors is tikruju turetu sakyti ne si reklama nieko neparduos arba atvirksciai. Tokiu pvz. kaip pateike Linas yra pilna. Pries keleta metu buvau nustebes zr. bilbordus kaip sugalvoja save reklamuoti vienas Lietuvos degaliniu tinklas. Buvo zema ir taip tamsu tai jie uzdejo plakatus kazkokios juodos, tamsiai rudos spalvos. Akivaizdu kad tokie dalykai net nepastebimi vairuotojui. Nezinau ar cia buvo agenturos ideja ar pacios kompanijos bet as net jiems laiska parasiau nes tokio prikolo ir pinigu svaistymo dar neteko matyti.

  3. Juozas Juodžbalis says

    2007.02.15 at 22:12

    Aiškus, logiškas ir nuoseklus straipsnis. Linai, pritariu ir manau, kad pozicionavimas – XXI amžiaus verslo sėkmės pagrindas ir esminė sąlyga.

  4. Žygimantas Volodka says

    2007.02.16 at 21:46

    Ne na Jūs kaip norite, tačiau pataisykite mane jei aš klystu, nes man darosi keista šio tinklapio paskirtis. Pradedu nusivilti juom, nors maniau, kad čia vyksta pakankamai idomios ir išsamios diskusijos. Straipsniuose pateikiami faktai, problemų šaknys ir priežastys, tačiau nematyti problemų sprendimų būdų. Kaip galima būti srities specialistu, jei žinai problemos šaltinį, tačiau negali pateikti problemos sprendimo būdų ir variantų? Juk gaunasi tuščia “beletristika”. Diskusijos dalyvių komentarus, kaip beje ir pastarąjį galima sutrumpinti iš dviejų eilučių teksto į dviejų žodžių sakinį: “Taip, sutinku/pritariu”… Pateikit faktų, statistikos, skaičių, įvairių įmonių patirtį įvardindami jas kaip “X įmonė” ir pan. Jei neturite ko pasakyti, zinote kaip sako, geriau patylėkite.

  5. Linas Šimonis says

    2007.02.16 at 23:46

    Žygimantai, kultūringas svečias nesiūlo kitiems šeimininko svečiams patylėti. Šiame puslapyje laukiami visi komentarai – ir teigiami, ir neigiami, tačiau prašau visų laikytis gero elgesio taisyklių. Galite nepritarti kitų nuomonei ar komentarams, tačiau gerbkite juos rašiusius žmones. Diskusijos gali būti aršios, tačiau privalo išlikti kultūringos. Pamirškite delfi.lt. Èia pozicionavimas.lt.

  6. Gytis Morkūnas says

    2007.02.18 at 13:21

    Na, klausimas, ar pagristai taip grieztai atmetate naujuma ir kurybiskuma. Juk tam, kad sukis/reklama/whatever sukeltu asociacija su pozicionuojamu produktu, is pradziu tai turi buti apskritai pastebeta. O pastebima, kaip zinia, butent tai kas nauja ir kurybiska. Taigi, manau, nereiketu perlenkti lazdos nei i viena puse. Toks va pastebejimas.

  7. Gediminas Markauskas says

    2007.02.23 at 11:08

    Sveiki, Linai, Gytis labai teisingai ir paprastai viska susake. Neimanoma parduoti zmogui, kuris jusu nesiklauso.

  8. Jaroslav Dvorak says

    2007.02.23 at 22:18

    Tai nesiklauso del to kad nesiuloma zmogaus problemos sprendimu budo arba nesiuloma kaip uzsidirbti didesnio pelno arba greiciausio kalbama ne su tuo zmogumi t.y. kuris galbut suinteresuotas tik kad kuo imone daugiau sumoketu bonusu o ne kaip padidinti akcininkams pelna.

  9. Jaroslav Dvorak says

    2007.02.26 at 09:38

    2,3,4 sukiai yra asocijuojami su prekiniais zenklais. Taciau dar neteko pirkti Nike batu, ar ne tai yra Ju tikslas? Nokia telefona pirkau neatsizvelgiama i “connecting people” o ji tai kad jie siulo geresnius telefonus nei yra tokios klases alternatyvos.

  10. Laura Kundrotaitė says

    2007.02.26 at 10:02

    blogas sukis zinoma yra blogai, bet kada jis tampa blogu?
    lietuviskas kecupas niekad nebutu tapes lietucisku kecupu, jei zinute butu pateikta smulkiu monotonisku sriftu ant balto lapo ir pakabinta kur nors apie Vilnius-Kaunas. Taigi ar is tiesu galima nagrineti suki kaip atskira elementa nesusiejant jo su bendrai panaudotomis priemonemis kampanijos metu, tu priemoniu panaudojimo budu ir t.t.?

  11. Kristina Karitonaite says

    2007.02.26 at 13:51

    negalejau susilaikyti, kitaip tariant…. musu socialine kultura persismelkusi pavydu ir daznai nepagrysta kritika … daznai ir ne be reikalo, bet ka as cia matau?:) Pats puslapio savininkas deda i suns dienas puikiai i daugelio tautieciu smegenine ilindusias reklameles, grazia forma smeisdamas vargseles reklamos agenturas, kurios daznai, tiesa, yra istikruju tik kaprizingu, ne ka nutuokianciu apie marketinga vadovu igeidziu vykdytojos…
    Sutinku su Linu, kad kartais baisu ziuret i “toki” creatyva, kai desreles kepamos supermarkete, kazkoks tragiskas triusis….bet gerbiamieji….ar ne tikslas yra butent ilysti i galvas, o gal butent tuo neskoniningumu palikti ispudi…
    ….mm…pacio Lino www puslapyje laaabai jau tradiciskas vaizdelis, aliuzija i nuostabia “be problemu” veikiancia organizacija, mergaites rankeles aukstyn, daug sypseneliu…..Linai, patys fotosesija daret, ar pic. pirkote interneto parduotuveje?:) pvz. paieskos sistemoje ivede “happy company” Atleiskit menka ironija. Be pykcio.

  12. Gediminas Markauskas says

    2007.02.26 at 14:28

    Kristina, as manau, kad pavydas ar nepagrysta kritika cia niekuo deti. Ko gero Linas labai gerai supranta, kad vietomis perlenkia lazda ir tai daro labai samoningai. Tokia jo pozicionavimosi strategija – uzimti priesinga barikadu puse ir, manyciau, ji pakankamai sekminga.

  13. Linas Šimonis says

    2007.02.26 at 15:16

    Aciu uz komentarus! Simonai, pacio labai geras pastebejimas, is pirmo zvilgsnio jis tikrai atrodo teisingas. Bet paanalizuokime giliau. Visu pirma, visiskai sutinku su pacio pastebejimu, kad zmogaus smegenys sprendimus priima emociskai. Tik tas emocijas paprastai sukuria ne sukiai, o patys produktai (pazvelk i savo iPod). Geri sukiai ta emocija tik patvirtina arba ne. “Musu daugiausia ir tarpusavyje mes kalbames pigiausiai” is esmes yra emocija, kad Omnitel yra lyderis (saugumo jausmas), o tik po to pasiteisinimas pries save – “tarpusavyje mes kalbames pigiausiai”. “because i’m worth it” – atsiprasau, is pirmo zvilgsnio sio sukio nesurisu su jokiu produktu, todel tik pasiieskojus internete ir neisigilinus i situacija, butu nekorektiska komentuoti. “i’m lovin’ it !” – tai DIDZIAUSIO greito maisto restoranu tinklo zinute – labai panasu i Omnitel “daugiausia ir tarpusavyje pigiausia” situacija. “just do it” – Nike. 2002 metais isleido 623 milijonus USD reklamai. Panasias sumas isleidzia kasmet. Jeigu jus dvidesimt metu is eiles reklamai leisite virs puses milijardo doleriu – galesite ispopuliarinti net toki suki: xxxyyyzzz. Ir vietoj pavadinimo padeti ne bumerango zenkliuka, o … sakykim, kryziuka.

    “connecting people” – palaukit, o ka gi daugiau telefonas turetu daryti? Nokia yra puikus brand specializacijos pavyzdys – susiaurino savo produktus iki mobiliu telefonu, tapo isskirtinai sios srities specialistu musu mintyse. “connecting people” nei padeda nei trukdo. Tiesiog bereiksmis sukis ir tiek. Lygiai taip pat ji gali naudoti Motorola, Sony-Ericksson, BenQ-Siemens ir daugelis kitu (Samsung turi problema, nes jis be telefonu gamina dar ir begale kitu dalyku. Tad tenka konkuruoti kaina.).

    “once you pop you can’t stop” – deja, negaliu suristi, apie ka cia kalbama. Ir sis “sukis” nesukelia man jokio brand asociaciju. Dauguma siu pavysdziu yra apie tai, kaip nugalima, pasirinkus gera strategija. Apie strategijos ir taktikos ipatumus zadu parasyti visa straipsni. Tai nebus labai greitai, tad jei norite gauti pranesima kai jis iseis – registruokites!
    PS. Gediminai – pacio pastaba “i desimtuka”. Tai, ka patariu kitiems, naudoju ir as pats. Kitaip butu nesazininga. O kada paskutini karta jus matete reklamos agenturos reklama?

  14. Jaroslav Dvorak says

    2007.02.26 at 16:22

    Kristinai del pavydo. Jeigu kazkas cia sako kad jam kazkas nepatinka tai nereiskia pavydo t.y. laisve issisakyti savo nuomone. Jei as Linas uzimtu anti-globalisto pozicija tai jis kaip tik ir sakytu kad jis nekencia Nike uztai kad jie gamina savo produkcija Tolimuju Rytu cechuose ir kur pazeidziamos zmoniu teises o ne apie tai ar beprasmiai sukiai tai marketingas.
    Linui del just do it. Taip galbut siandie Nike biudzetas ir yra toks bet prisiminkite uz kiek pats zenklas buvo sukurtas. Tik 30 USD:) Kiek kainuotu dabar?

  15. Linas Šimonis says

    2007.02.26 at 18:04

    Dabar irgi 30 USD. :) Kaip minejau, Nike stiprybe buvo sukurta ne zenklo sukurimo momentu, ne sukio sukurimo momentu, bet tada, kai jie nusprende buti pirmieji brangiu sportiniu bateliu gamintojai. Kitaip tariant, jie sukure nauja kategorija. Apie tai skaitykite siame straipsnyje: https://www.pozicionavimas.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=53

  16. Kristina Karitonaite says

    2007.02.26 at 18:15

    No doubt geriausias sukis yra : “MAXIMA – vaikuciu draugas!” gal yra priestaraujanciu?:)

  17. Linas Šimonis says

    2007.02.26 at 18:49

    Ne, nedristu priestarauti… :)

  18. Jaroslav Dvorak says

    2007.02.26 at 20:06

    Sukis tai visai neprastas. O del sukio socialiniu pasekmiu pamatysime ateityje. Bet kaip sakoma kiekvienas geria savo kakao.

  19. Virginijus Puckus says

    2007.02.28 at 11:06

    Nesusilaikiau…
    p.Linai, ar tik komentaruose Jus nepriestaraujate pats sau – straipsnyje rasote, kad “Lengvai ir uztikrintai” (netgi prie “megstamiausiu sukiu”) nieko nesako, o tuo tarpu komentaruose:
    “Musu daugiausia ir tarpusavyje mes kalbames pigiausiai” is esmes yra emocija, kad Omnitel yra lyderis (saugumo jausmas), o tik po to pasiteisinimas pries save – “tarpusavyje mes kalbames pigiausiai”.
    Bet juk “Lengvai ir uztikrintai” transliuja ta pacia “saugumo jausmo” emocija. T.y. kaip jauciasi vartotojas budamas “Omnitel” klientu.
    Is kur gimsta sitie “sukiai” (man pavadinimas “sloganas” skamba kur kas priimtiniau)? Ogi is pacios prekes/paslaugos charakterio, ir BUTENT to, kaip gamintojas/pardavejas/paslaugos teikejas nori pozicionuoti savo prekini zenkla (brand’a (?)) vartotoju galvose.
    Taip, “connecting people” yra “bereiksmis sukis ir tiek”, taciau jo tikrai negali “sekmingai panaudoti” Motorola, Benq-Siemens ar etc. Tai yra Nokia. O siame slogane gi nera nieko, kas pasakytu, kad Nokia gamina telefonus!!! Paimkime kita slogana – “Sound.Vision.Soul”. Tai yra Pioneer sloganas. Sutinku, “Sound” ir “Vision” (anot straipsnio) lyg ir derintusi su audio/video, bet “Soul” – jau lyg ir ispuola is straipsnio remu. Eiline creatyvu “nesamone”, nes “taip geriau skamba”?
    “Just do it” – 2002 m Nike…ir t.t. – su siuo sloganu Nike “gyvena” nuo 1989 m – jiems prireike tikrai ne 10 metu, kad sloganas pataptu “neatskiriama prekinio zenklo dalimi”.
    O kiek laiko gyvuoja Jusu straipnyje isvardinti “sukiai”? Gal dar peranksti pateikineti klausima: kokie brand ar įmonės slepiasi po šiais „reklamos šūkiais“? Esu 100% isitikines, kad visi, kas skaito si puslapi galejo sugretinti tam tikrus Jusu isvardintus “sukius” su atatinkamais prekiu zenklais. P.s. p. Jaroslav – del to, kad nera “tokios klases telefono alternatyvos, kaip Nokia”, tai Jus tikriausiai kazkas suklaidino – tikrai yra. O tu alternatyvu “nematymas” gali buti susijes su keleta dalyku:
    1. Jus esate lojalus Nokia prekes zenklui, o i kitu prekes zenklu “privalumus” ziurite tik kaip i “trukumus” (pvz Sony-Ericksson telefonai visada buvo maziausiai vienu zingsniu aplenke Nokia telefonus);
    2. Jus ieskote “geriausio kokybes ir kainos santkio” ten, kur jo nera ir buti negali;
    3. … P.p.s. Anot p.Lino komentaru, “Connecting people” tip pat puikiai gali buti pvz. vestuviu planuotoju, viesuju namu ar etc. “puikiu” sukiu…

  20. Rimantas Stasevičius says

    2007.03.08 at 10:54

    Manau, straipsnelis kandus, bet iš esmės neteisingas. Pavadinti bespalviais šūkiai yra grubiai atplėšti nuo pavadinimų – taip, tuomet jie atrodo bejėgiškai! Bet tikrovėje klientas mato “PZU. Būk pranašesnis.”, “Švyturys. Geriausia, ką turime”, “Omnitel. Lengvai ir užtikrintai”. Taigi, čia ir pasimato, kad “būk pranašesnis” apsidrausdamas, “geriausia, ką turime” iš alaus, skambinu “lengvai ir užtikrintai”. Beje, šios 3 bendrovės kaip tik pabrėžė savo pranašumus prieš savo konkurentus : PZU, kiek žinau, duoda pigesnius kompleksinius draudimus (atrodo), Švyturys pabrėžė, kad jis yra Lietuvos alaus rinkos lyderis, Omnitel tiesiai kirto į mažiau kokybišką TELE2 ryšį. Greičiausiai ir kitų bendrovių devizai, neatplėšti nuo brendo, savo rinkose dirba . Su pagarba.

  21. Marijonas Dziurbeiko says

    2007.03.15 at 11:24

    Paskaičiau Simono paskutinį komentarą ir nesusilaikiau. Prie ko čia padėkliukai ir užrašėliai, gal Jums tai ir turi įtakos, o aš vadovaujuosi skonio receptoriais ir Lietuvoje alternatyvos Švyturio alui nerandu. Net ir nesireklamuodami jie būtų geriausi.
    Sorry Linai, kad nekomentuoju straipsnio, viskas ten OK

  22. Simas Kalvinskas says

    2007.03.20 at 15:33

    Man tai vis susidaro ispudis, kad p. Linas tiesiog viska nori kiek imanoma supaprastinti. Jei kazkas truputi ale creative tai jau reiskias nukrypimas nuo pozicionavimo idealu.
    Man irgi pvz. to pacio Omnitel pozicionavimasis yra ne visuomet suprantamos, t.y. kur vis delto jie nori nueiti ir ka pasiekti ( cia tos reklamos su lengvai ir uztikrintai). Is kitos puses jie turi alternatyviu reklamu kaip Ezys. Taciau bent jau man siuo atveju problema ziurint TV per ta pacia laida pamatyti tas dvi skirtingas reklamas. Nebeaisku ar jie eziai ar jie panteros ar skraidytojai, zodziu makalyne.. Nors jie ir bando “nuslepti”, kad ezys tai ne Omnitel. Beje panasi situacija ir su Bite.
    O del tu sukiu, tai mano galva tai tik nedidele ir nebutinai pagrindine pozicionavimo dalis. Tad kaip sakant vieniems geriau su jais kitiems ne. Kaip pvz. as perku ivairiu brandu prekes, bet turbut tik keleta is ju turi sukius ( ar bent jau galeciau juos ivardinti). Pirma dabr sovusi mintis ar pvz. kokio Audimo suki kas nors galetumet ant smugio pasakyti? O ar del to ju pardavimai prastesni nei kitu?
    Sekmes!

  23. andrius sejonas says

    2007.04.04 at 12:37

    Pritariu zygimato minciai, kad geriau buna pasikonsultuoti su vadybininkais. siaip ar taip, butent ji yra kariai, kurie naudojasi pozicionavimo, reklamos ginklais. Galima produkta/paslauga padaryti zinoma, ikelti i vartotojo samone/pasamone asociacijas, nuomones tt. bet galu gale produkta reikia PARDUOTI.
    o cia jau tinka visi ginklai:
    rask produkto isskirtinuma – puikus variantas (ypac kai tas isskirtinumas yra esminis kabliukas, pataikantis i pirkejo poreikius) bet neretai pardavimas kiekviena karta buna vis kitoks. Ir manau pardavejo, parduodancio pagal ta pati modeli rezultatai bus prastesni, negu to, kuris sugebes pateikti daugiau argumentu, negu pagrindine issiskiriancioji prekes savybe.
    Pozicionavima priskirciau prie argumentu, negu prie emociju. O juk parduodamas naudoji abu dalykus. T. Y. imi visus ginklus – tiek pozicionavima, tiek ir reklamos emocini poveiki.
    Tokiu budu gali apimti ne tik nisa kuriai reikia “neskiesto alaus”, bet ir nisa kuriai reikia tiesiog alaus.

  24. Marius Lukauskas says

    2007.04.11 at 11:14

    Amzina kova – agentura vs. uzsakovas, siuo atveju Linas kaip uzsakovas. Ir as ji pilnai suprantu, is esmes teisybe parasyta straipsnyje.
    Bet lygiai taip pat teisingai daro ir agenturos. Turiu kelias veiklas, tad tenka buti ir uzsakovu ir paciam kurti reklaminius produktus. Manau, jog agenturos teisingai daro, jog stengiasi viska pateikti taip, jog reklama butu pastebeta. Teisinga ir Lino (kaip uzsakovo) nuomone, jog ji turi buti aiski ir trumpa. Lieka tik suderinti kurimo ir igyvendinimo procesus tarp reklamos kureju ir uzsakovu. O cia labai didele beda ir bendros kalbos nera. Daznas uzsakovas net nezino reklamos ipatybiu, mato grazius vaizdelius ir jais asocijuoja savo imones veikla (koks noreciau buti), kuri daznai prasilenkia su realybe. Kaip pvz, viena alaus darykla dare tyrima naujo produkto formavimui, kurio isvadose gavosi tai, jog reikia paleisti i rinka plasmasineje taroje alu. O gamyklos direktoriu susirinkime nuspresta, kad tokia tara netinka, nes ji yra perdaug pigi. Keletas direktoriu vienareiksmiskai nutare, jog jie noretu pirkti alu stiklineje taroje su naturaliu kamsciu. Lygiai tos pacios situacijos yra bet kurioje reklamos agenturoje su daugeliu uzsakovu. Produktas skirtas vieniems zmonems, o reklama turi buti sukurta kitiems, nes uzsakovas taip nori. O jei pazeria agentura argumentu kruvele, jog taip nereikia daryti, ji paprasciausiai isvaroma. Nes gi daug tu “reklamistu” yra. Tik nepamirskime, jog agenturos taip pat tarnauja savo klientams ir savo rinkai. Kokie klientai, tokie ir produktai!

  25. Jaroslav Dvorak says

    2007.04.18 at 18:07

    p. Virginijui, Nokia pirma karta nupirkau sau, tik pries gera pusmeti. Iki tol, buvau lojalus Siemens:)
    p. Mariaus komentaras is pradziu sukele priestaravimo, o veliau sutikimo emocijos. Aisku, jei kalbate apie uzsakovus paminetus savo pvz., tai jie nezina reklamos ypatumu ir nenores zinoti, nes jie ir taip viska jau zino!
    Isvada: Gaila, kad agenturos degraduoja dirbdami su tokiais klientais.

  26. Marius Lukauskas says

    2007.04.24 at 18:36

    as nepavadinciau to degradacija, neisivaizduoju rinkos, kurioje dirbtu vien kurybiski zmones :)

  27. Andrius Žilionis says

    2007.09.30 at 22:11

    sorry, kad rašau praėjus geram laiko tarpui ir kad truputėli parašysiu neigiama komentarą. Tiesiog mano pozicija: Šiaip straipsnis TEORIŠKAi teisingas. Ta prasme jis puikiai tiktu knygai “tobulas teorinis verslas” Bet supraskime kad realybėje su kiekviena skirtinga situacija tai yra neįmanoma. O ir klientai skirtingi. ir žmonių skoniai taip pat. Ir pastebėti galima vieną. p.Linas – teoretikas. Ir šitie straipsniai bei mokėjimas gražiai pateikti maždaug naudingą informacija sukelia teigiamas asociacijas jauniems ir ambicingiems bei ieškantiems informacijos vadybininkams kaip aš. Tik kad ta informacija maždaug kaip horoskopai – tinka visiems. Jei žmogus to nori. O jei straipsnis toks. Paimkim pačio Lino firma. Šimonis marketing. Jo šūkis “Marketingo strategijos konsultantai, įmonių vadovams padedantys padidinti pardavimus” kas čia per šūkis? tipo visi atsimins? ne tai jo jie teorikuoti apie tobulus šūkius į kurios įkišta daug pinigu tai bent sau galima kažką truputi lengviau atsimenamo buvo sugalvoti. Nebent tikslas visiškai išsiskirti Bet ar tikrai pasiteisina? Gal verta nuo savęs pradėti. Nu bet neesmė. Kartais sau tinka belekaip. svarbu klientai patenkinti. O šimonis marketing +- tuo ir užsiima. O be to imkim tokius šūkius: kasdien jūsų biure
    tegu gėlės kalba už jus
    Approved by Sabonis (ir to neradau konkretaus šūkio)
    mokslo ir technologijų parkas čia VIENI STAMBIAUSIŲ Šimonio klientų. Kurių logotipai žinomiausi man buvo. Šūkio nei vieno nežinojau. O tokių klientų kaip UPS Lietuva arba HENKEL ir dar keleto kitų išvis neradau. Nebent užsenietišką atitikmenį. Tai jei Šimonis marketing Konsultacijos, pozicionavimo ir branding expierence firma. Tai gal visai būtų neblogai patarti ir sukurti kokį žinomesni šūki? Nes teorikuoti galima be galo. Kaip ir galvoti verslo idėjas bet jų neįgyvendinti. bet jei mokam parašyti toki puiku straipsni tai galima ir vieną kitą šūki klientui sugalvoti. Ne taijo. gi toks straipsnis naudingiau. Jis ne tik parodo jog žmogus moka tinkamai mastyti. Ir vadybininkų be patirties akyse pakyla aukštai. Bet tokie straipsniai labai kelia googlėje šitą puslapį, o taip pat ir šimonio verslą. Juk parašys koks direktorius ką nors su pozicionavimu. žiu kokis ir užsikabins ir pamokės tuos tūkstantukus. Visiems gerai.
    tik viena bėda. Kažkodėl daug neigiamų komentarų apie jo verslą. Darbuotojai dažnai keičiasi žiauriai nusivylę. Kiek girdėjau netgi medžiagos naudojamos jų kurtoms reklamoms pačios pigiausios. viskas “papigiai” daroma. Svarbu kad veikia.
    bet ne esmė. ne apie tai. Be to. paimkim toki pvz.
    Spėjų šūkio “geriausia ką turime” arba ” lengvai ir užtikrintai” savininkai keliais nuliais didesnėmis banko sąskaitomis didžiuojasi nei tamsta. Ir tikslas pateisina priemones. geriau tegu šūkis būna belekoks, jei jis neša milijonus. o jūs kažkodėl abejojiu ar jau milijonierius. nepykit kad taip išsakiau. Tiesiog sudeliojau mintis. Straipsniai geri. ir norėtųsi dažniau ir kuo daugiau. man jie labai naudingi kai kokį savo produktą bandau prakišt. gerų frazių ir pavyzdžių pameta. Bet jis teisingas. ir teoriškai tobulas. Deja realybė kartais kitokia.
    ‘
    šioks toks patarimas. kartais perskaitykit ką parašėt, ir pabandykit pritaikyti sau. Sukursit TOBULUS biznius. :) sorris

  28. Aušra Maudytė says

    2008.04.10 at 15:55

    cituoju: ”Paskaičiau Simono paskutinį komentarą ir nesusilaikiau. Prie ko čia padėkliukai ir užrašėliai, gal Jums tai ir turi įtakos, o aš vadovaujuosi skonio receptoriais ir Lietuvoje alternatyvos Švyturio alui nerandu. [b]Net ir nesireklamuodami jie būtų geriausi.[/b]
    Sorry Linai, kad nekomentuoju straipsnio, viskas ten OK ” (Komentavo Marijonas Dziurbeiko )
    tikrai nesutinku, kad ir be reklamos jie isliktu geriausi.
    kad ır ta cecetos salto rukymo jautıenos desra. be geros reklamos jı zlugo. nors tenka pripazinti, kad buvo isties geras produktas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT