Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Čečeta: skaudi marketingo pamoka

Kartais tikrai gaila iš rinkos beišnykstančių bendrovių. Jos sukuria puikius, išskirtinius produktus, tačiau nepadaro svarbiausio žingsnio – neįsitvirtina pirkėjo mintyse.

Mėsos pramonė ties permainų slenksčiu

Mėsos pramonė šiandien Lietuvoje yra panašioje situacijoje, kokioje prieš keletą metų buvo pienininkai.

Daug mažų gamintojų, besistengiančių patekti į prekybos tinklus, o patekus – išlikti ir kokiu nors būdu gauti bent kiek pelno.

Prasidėjęs įmonių pirkimo – pardavimo procesas dar neįsibėgėjo. O prieš jį dar tikrai įvyks keletas bankrotų.

Čečeta

Neseniai išgirdome apie Čečetos problemas. Į tokią padėtį įmonė pateko dėl labai paprastos priežasties – įmonės vadovai puikiai nusimano apie gamybą, receptūrą, technologiją, tačiau nusišalina nuo marketingo sprendimų.

Tiksliau, ne nusišalina, o juos patiki „22 metų marketingo vadybininkei”, tik ką baigusiai marketingo studijas ir žinančiai daug „protingų žodžių” bei teoremų.

Deja, už įmonės marketingą gali būti atsakingas įmonės vadovas, tik įmonės vadovas ir niekas daugiau. Tikrai ne „22 metų marketingo vadybininkė”.

Čečetos klaidos buvo kur kas didesnės, nei „vadybininkės” kompetencija. Klaidos įmonės strategijoje. Kai kurios akivaizdžios, kai kurios – paslėptos. Nederėtų griežtai kaltinti įmonės vadovus – jie yra geri technologai, sunku tikėtis, kad puikiai išmanys ir marketingo subtilybes. Vienintelė jų klaida – pernelyg didelis pasitikėjimas nepatyrusiu žmogum bei pernelyg didelis tikėjimas, kad „geresnis produktas” nugalės.

Deja, nugali ne geresni produktai, o tie, kurie pirmieji atsiduria pirkėjo mintyse. Ir čia Čečeta padarė keletą lemtingų klaidų.

Pirmoji klaida – pavadinimas

Žodį Čečeta neįprasta ištarti net lietuviams, o ką jau kalbėti apie anglą ar prancūzą.

Taip, gal ir yra kokia nors legenda, paaiškinanti Čečetos pavadinimą, tačiau ją steigėjai laiko gilioje paslaptyje.

Eiliniams lietuviams (ką jau bekalbėti apie užsieniečius) – tai nieko nesakantis ir sunkiai ištariamas pavadinimas. Jeigu jau renkamės tokį pavadinimą, tai jo kilmę reikia paaiškinti kiekvienam potencialiam pirkėjui.

Antroji klaida – pernelyg platus asortimentas

Tai tipiška vidutinių įmonių klaida. Vietoj susikoncentravimo į vieną išskirtinį produktą, pradedama gaminti daug įvairių, nuo konkurentų nedaug besiskiriančių gaminių.

Paradoksas, bet platus asortimentas mažą ar vidutinę įmonę gali pražudyti. Prigaminama begalė „pusiau sėkmingų” produktų ir nė vieno tikrai sėkmingo. Marketingo biudžetas paskirstomas „visiems produktams po truputį”, tačiau kiekvienas produktas turi po kelis stipresnius konkurentus.

Vienintelis kelias mažai įmonei – sumažinti produkcijos asortimentą, geriausia – iki vienos kategorijos. Po to su tuo siauru asortimentu tapti tos kategorijos lyderiu. Ją užkariauti. Joje dominuoti. Pasiekti, kad pirkėjai visą kategoriją sietų su mūsų produktu.

Pūkas tai padarė lietuviškos muzikos, Rafaello – saldainių-dovanų moteriai, Lavazza – brangios kavos kategorijose.

Trečioji klaida – pozicionavimo idėjos neturėjimas

Ką jūs žinote apie Čečetą? Kokias vertybes pripažįsta? Ar girdėjote apie išskirtinę šalto rūkymo technologiją, paaiškinančią tą išskirtinį skonį ir kvapą? O gal žinote kokią nors jų gaminamą rūšį, kuri labai skiriasi nuo kitų gamintojų gaminių? Nieko negirdėjote apie Jautienos šalto rūkymo dešras, apie kaimiško tipo rūkyklas?

Nenuostabu. Aš irgi apie tai nieko nežinojau, vienintelis dalykas, kurį žinau – tai, kad iš jautienos šalto rūkymo dešras gamina tik jie, o jų receptūra ir gamybos technologija tokia, kad skonį sunku pamiršti.

Puikus sprendimas būtų visą dėmesį sukoncentruoti į šalto rūkymo jautienos dešras.

Tačiau vietoj išskirtinumo, Čečetos reklamos mums sakė tai, ką sako ir visos kitos mėsos, pieno, ryšių, kompiuterių ar majonezo reklamos: nieko. Kitaip tariant, sakė tai, ko niekas neprisiminė, neišskyrė jokio produkto išskirtinumo, nebandė perduoti jokios pozicionavimo idėjos.

Kai niekuo neišsiskiri nuo konkurentų, sunku ne tik pirkėjui apsispręsti, kodėl pirkti tavo, o ne kitą produktą. Sunku ir derybose su prekybos tinklais – jie visuomet turi dar keletą tokių pat niekuo neišsiskiriančių gamintojų, taip tampa neišvengiamas kainų ir nuolaidų karas.

Kai neturi tinkamos pozicionavimo idėjos, belieka turėti mažesnę kainą. O tai dažniausiai priveda prie bankroto.

Nenusišalinkime nuo marketingo sprendimų priėmimų!

Kartą David Packard, vienas Hewlett-Packard įkūrėjų pasakė „marketingas yra pernelyg svarbus, kad jį galėčiau patikėti marketingo departamentui”.

Visiška tiesa.

Pernelyg daug įmonių vadovų Lietuvoje nusišalina nuo marketingo sprendimų ir perduoda juos „22 metų marketingo vadybininkėms”, marketingo skyriams ir t. t.

Geros marketingo strategijos suformavimas, išskirtinumo suradimas, įmonės pertvarkymas, kad tas išskirtinumas būtų kasdieninė įmonės gyvenimo filosofija – tai tik įmonės vadovo kompetencijos darbai.

Visom mėsos pramonės įmonėms ateina sunkus permainų metas. Ir laimės čia tos, kurių marketingui vadovaus patys įmonių vadovai, nebijantys priimti drąsius, nevienadienius sprendimus. Laimės tie, kurie sugebės surasti ir pirkėjų mintyse įtvirtinti savo produkcijos išskirtinumą.

To linkiu ne tik Čečetai, bet ir kitiems mėsos įmonių savininkams.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Marketingo strategijos paskaita
  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją
  • Čečeta: skaudi marketingo pamoka

Linas Šimonis | 2006.05.24.

Diskusija

  1. Ieva Staknyte says

    2006.05.02 at 15:29

    Ádomus straipsnis. Neseniai viename savo marketingo darbe bandžiau giliau analizuoti Èečetos variantą, grynai kokiomis priemonėmis marketinginėmis buvo įmanoma to išvengti. Ádomu buvo paskaityti profesionalo straipsnį ta tema.

  2. Marijonas Dziurbeiko says

    2006.05.02 at 15:42

    Taip, pavadinimas klaikus, prisimenu, kai dirbau įmonėje prekiaujančioje pakavimo medžiagomis, apskaitos programa šį pavadinimą kraipė bet kaip tik ne Èečeta (programa buvo nepritaikyta lietuviškiems rašmenims).
    Kalbant apie markrtingo vadybininkę galiu pasakyti, kad ne amžius ir lytis yra svarbiausi, o asmeninės savybės. Pažystu 25-erių marketingo vadybininkę, kuri “užkištų už diržo” bet kurį direktorių. Džiaugiuosi, kad teko dirbti su tokiu žmogumi. Bet tokių vienetai…
    O apie šalto rūkymo mėsos gaminius tikrai girdėti neteko (rinkoje rūkyti ir vytinti) ir didelis minusas Èečetos žmonėms, kad to neišnaudoja išskirtinumui pabrėžti.

  3. Kestutis Navikauskas says

    2006.05.02 at 15:45

    Geras :) As ilgai ieskau prekybos centruose butent jautienos salto rukymo desros, ir tik is Lino straipsnio suzinojau, kad ji vistik yra :D Tik klausimas – ar dar benusipirksiu? ;)
    Tiesa si karta paciupineta uz jautrios vietos. Tokie jau mes esame, lietuviai – darome viska, mokame viska… Kazkodel dazniausiai nesigauna nieko. Bet del to kalti ne mes :)
    Tiap, kaip visada dalis tiesos yra. Taciau vienas is pagrindiniu lemianciu pardavimus veiksniu – isstatymas pardavimo vietose. KUR ir KAIP. Tai patvirtins net 50 metu pardavimu vadovas, 30 metu sekmingai vykdantis ir didinantis pardavimus ;) Isskirtine vieta, isskirtinis ipakavimas – stai sekmingu pardavimu pagrindas.

  4. Žilvinas Daunys says

    2006.05.02 at 15:52

    Sukurti iš esmės naują produktą vis sunkiau ir sunkiau. Tokio produkto atsiradimas rinkoje tolygus sprogimui. Todėl į pirmą planą, su savo triukais, išeina RINKODARA. Rašau žodį “triukais” ne norėdamas sumenkinti šią veiklos sritį, o apgailestaudamas ir įtardamas, kad daugelis įmonių vadovų taip susižavėjo gudrios rinkodaros teikiamomis galimybėmis, kad užmiršo ieškoti naujovių. Užtat rinkodaros kampanijos savo užmojais, šešiaženkliais biudžetais ir “giliomis” bei įmantriomis potekstėmis, kartais net agresyviai atakuojančiomis mūsų pasąmonę, jau kelia nedidelį nerimą.
    Ir kas įdomiausia, kad pats labai neblogai suprasdamas visą rinkodaros veiksmų (ypač reklamos) veikimo mechanizmą, laiks nuo laiko pakimbu ant tų “pasąmoninių kabliukų”. Tai tik įrodo, kokią jėgą savyje slepia “p. Rinkodara”. O straipsnis taiklus. Sėkmės, Linai ! Žilvinas Daunys

  5. Zilvinas Labukas says

    2006.05.02 at 15:56

    Aišku smagu parašyti straipsnį apie tai kaip Èečeta bankrutavo neva dėl 22 metų marketingo vadybininkės, bet kiek aš žinau tai, savininkai paprasčiausiai nepaskaičiavo statybos ir gamybinių investicijų. Juolab, kad jei tokioje įmonėje dirba viena ir jauna marketingo vadybininkė, tai greičiausiai, kad ji tik atlieka savininkų ar direktorių paliepimus ir už marketingo strategiją yra atsakinga tik formaliai, daugelyje tokio tipo firmų jos arba jie užsiima reklaminių tušinukų užsakymais ir sugeria reklamuotis siūlančių leidinių atakas. Be to patį straipsnį galima pavadinti visiškai paviršutinišku, kadangi nėra nei faktų, nei pagrystumo, nei kazkokių rimtesnių analizavimų apart prielaidos, kad jei jau Èečeta būtų pasisamdžiusi gerą marketingo specialistą, ji būtų išlikusi tiek rinkoje, tiek parduotuvių lentynose.

  6. Inga Rimšaitė says

    2006.05.03 at 10:10

    Kas ta Èečeta? Jei užsiduodu tokį klausimą, matyt mano galvoje šis prekinis ženklas “negyveno” (nors be galo mėgstu geros kokybės mėsos gaminius :).
    Didelė prabanga “išsibarstyti” plačiame prekių asortimente, formuojant įmonės marketingo strategiją ir įgyvendinant planus. To nedaro net didelės kompanijos, valdančios milijoninius marketingo biudžetus. Praktikos patvirtinta taisyklė: išskirk vieną produktą ar produktų liniją, kuri nušviestų kelią į vartotojo širdį likusiems.
    Dėl nesėkmės kalta 22 metų nepatyrusi vadybininkė? Ko tai abejoju… Gal ji visa gerle rėkė “siūlau elgtis taip”, o vadas argumentavo “pasitariau ir nusprendžiau kitaip”. Ámonių savininkai oi kaip mėgsta jaustis “teisingų” sprendimų priėmėjais. Tik kartais, dėja, ji būna “teisingi” tik jų požiūriu.
    Ar tikrai įmonės vadovas privalo tempti marketingo strategijos formavimo vežimą? Prisidėti – taip, spęsti vienam – vienareikšmiškai ne. Nes tai gali būti perdėm subjektyvu. Visuomet palaikau nuomonę, jog kiekvienas turime užsiimti tuo, ką geriausiai mokame. Ir ne gatavas gaminys nurodo, kaip “žaisti” juo rinkoje, o marketingo žmogeliukai užuodžia, TO reikia rinkai, TAI yra gaminama, TO išskirtinumu didinamas įmonės konkurencingumas.
    Pritariu mintims ir dėl netaiklaus prekinio ženklo vardo, ir dėl svarbiausio marketingo veiksnio 3P (Place, Place and one more time Place) svarbos.
    Belieka tik visiems palinkėti pasimokyti iš šios graudžios istorijos ir reailzuoti planą “Gyvenimas pirkėjų galvoje 24val. per parą” ;)

  7. Andrius Bakutis says

    2006.05.03 at 13:37

    Eilinis paviršutiniškas straipsnis pasigavus žinią “VBS”, įmonė bankrutavo nes dirbo 22 metų marketingo specialistė. Graudu darosi perskaičius tokį straipsnelį. Gerb. Linai, aš vis dar laukiu tikrai gero ir išsamaus straisnio apie bet ką, tik kad būtų pateikta rimta analizė. Geros dienos visiems.

  8. Nerijus Kalinauskas says

    2006.05.09 at 22:15

    Gerbiamieji, pirkite Ceceta uz 10 mln. ir valgysite saltai rukyta jautienos desra visa gyvenima ir dar sukursite isskirtinuma sau ir produktui – tik pagalvokite – nusipirkti sau imone del issssssskirtiiinio produkto. Iskirtinis zmogus su isskirtiniu produktu. Argi gaila 10 mln. uz toookia poazicija Lietuvos rinkoje, o gal ir pasaulyje?
    Linkejimai vegetarams, turbut trinate rankomis:))

  9. Edis Tamošauskas says

    2006.05.10 at 15:06

    Straipsnyje gana aiškiai pabrėžta, kad trūko marketingo strategijos, pateiktas konkretus pavyzdys, kaip koncentruojantis unikalume galima buvo geriau pabrėžti įmonės (ir produktų) išskirtinumą, išgauti geresnes pozicijas.
    Kaip gamybos technologija dominavo, kol nustojo įsivaizduojamos svarbos. Prisimindamas dešrų eksponavimo tiesiąją dažnoje parduotuvėje atmetu komentaruose paminėtas KUR ir KAIP variacijas. Nebent gamintojas įtikintų prekybininką įrengti ypatingą atskirą neeilinių dešrų stendą – kiek abejoju. Tuomet lieka ieškoti būtent to išskirtinumo, kurį minėjo Linas. Vėl prisimindamas visus celofaninius, nenatūralius dešrų dekoravimo elementus, pavyzdžiui, tikrai neilgai galvojęs žinau, kuo juos keisčiau, kad svaigus kvapas turėtų kur susigerti ir darsyk pabrėžti dešryčių kulinarinį paveldą. Beje, dažnai ir vėl žvilgsniu naujai šukuoju dešrų eilę, bandydamas užkibti ties priimtinu kainos, kokybės ir labiau moralios gamybos deriniu – aiškių žvaigždžių čia dar mažoka.

  10. Laura Jankauskaite says

    2006.06.07 at 17:40

    Ceceta.. pirma kart girdziu.. nors i parduotuve vaikstau vos ne kasdien ir labai megstu saltai rukyta desra. Ka gi.. nepasirinkta tiksline rinka.. mazdaug mesa visiem (vegetarus iskaitant) . Bet kad del visu problemu kalta viena vadybininke.. ir as netikiu..
    Ir amzius cia nedaug kuo detas. Pazystu marketingo vadybininke, 21 metai (pastebekit, jaunesne nei “Cecetos”). Vis dar studente, bet jos ideju ir ziniu deka imone sprarciai didina pardavimus.

  11. Andrius Ratkevičius says

    2006.11.04 at 17:11

    Linai siulau padirbet su personal brendingu. padidinsite par(si)davimus. be ironijos

  12. Rimantas Stasevičius says

    2007.03.08 at 11:01

    Kodėl nepatinka pavadinimas??? Kaip rašoma labai neblogoje knygoje “Reklamnyje procedury Klepnera”, rekomenduojama firmos ar produkto pavadinime panaudoti žodžių ar raidžių sąskambius – tai žmogui padeda įsiminti brendą, taip pat perteikia tam tikrą emocinį krūvį. Pavyzdžiai: serbų “Voda Voda”, “Cash & cary”, garsusis www (daug stipriau už http, ar ne?) ir pan., minėtoje knygoje rastumėte ir kitų pavyzdžių. Gal šiuo atveju reklamistai neapžaidė šio gražaus ir įsimenančio žodžio Èe Èe Ta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT