Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Emigrantas palygino „Lidl“ produktų kainas Airijoje ir Lietuvoje

2017.02.02, Ugnė Karaliūnaitė, Delfi.lt

Iš Airijos į Lietuvą trumpam sugrįžęs Egis pasibaisėjo pamatytomis produktų kainomis parduotuvėse. Sugrįžęs į Dublino priemiestį, kuriame šiuo metu gyvena, vyras nepatingėjo nufotografuoti airiškas kainas prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėje.

Egio nuotraukos, kuriose palyginamos tam tikrų produktų kainos lietuviškoje ir airiškoje „Lidl“ parduotuvėse, socialiniame tinkle „Facebook“ sulaukė beveik 700 „Patinka” paspaudimų ir dar daugiau pasidalijimų – apie 5,4 tūkst. žmonių.

Portalui DELFI susisiekus su nuotraukų autoriumi šis teigė, kad Lietuvoje produktų kainų nuotraukos darytos Panevėžyje, Nemuno g., esančioje „Lidl“ parduotuvėje.

„Nuotraukas dariau prieš dvi savaites, kai buvau grįžęs. Airijoje nuotraukos darytos praėjusią savaitę Dublino priemiestyje, Lukano miestelio „Lidl“ parduotuvėje“, – teigė vyras.

Paklaustas apie kainas, kurias randa sugrįžęs į savo gimtinę, Egis teigė, jo nuomone, Lietuvoje jau beveik viskas brangiau.

„Maistas, paslaugos, elektrotechnika, drabužiai, vaistai, žaislai“, – vardijo pašnekovas.

Airijoje gyvenančio lietuvio patalpintose nuotraukose matyti, kad 500 g avižiniai dribsniai lietuviškoje parduotuvėje kainuoja 0,65 eurais, kai airiškoje – 0,49 eurai. Tiesa, produkto pakuotės išvaizda skiriasi.

Tačiau kartu lyginamos ir „Mocarelos“ sūrių kainos. Vienodos pakuotės kainos skiriasi 0,1 euro (Lietuvoje – 0,69 euro, Airijoje – 0,59 euro).

Kaip matyti iš nuotraukos, 200 g anakardžio riešutų pakuotės kaina to paties prekės ženklo parduotuvėje Airijoje – 2,39 euro, Lietuvoje – 2,99 euro.

Trijų lūpų balzamų pakuotė lietuviškoje parduotuvėje – 2,49 euro, airiškoje – 1,59 euro. Šešių pomidorų kaina skiriasi 0,3 euro (Lietuvoje – 1,29 euro, Airijoje – 0,99 euro).

Eurostat duomenimis, 2015 m. Lietuvoje maisto produktų kainos sudarė 61 proc. Europos Sąjungos šalių vidurkio, Airijos – 122 proc. Nealkoholinių gėrimų kainų vidurkis Lietuvoje sudarė 99 proc. ES vidurkio, Airijoje – 129 proc. Taigi, pagal oficialią statistiką Lietuvoje tiek maisto produktai, tiek nealkoholiniai gėrimai yra pigesni nei Airijoje.

Siūlo nelyginti kainų su kitomis šalimis

„Lidl Lietuva“ atstovė spaudai Agnė Gaižauskienė teigė, kad prekių kainos konkrečiose „Lidl“ parduotuvėse nustatomos atsižvelgiant į tos valstybės, kuriose veikia parduotuvės, mokestinę bei konkurencinę aplinką.

Primename, kad Lietuvoje pridėtinės vertės mokestis (PVM) – 21 proc. Tuo metu, pavyzdžiui, Airijoje yra keturi PVM tarifai: 0 proc., 4,8 proc., 13,5 proc. ir 23 proc.

0 proc. PVM yra taikomas maistui ir gėrimams, išskyrus alkoholiniams gėrimams, arbatai ir kavai, ledams, šaldytiems jogurtams, jogurtams, bulvių traškučiams, spragintiems kukurūzams, sūdytiems ar kepintiems riešutams, šokoladui, saldumynams, sausainiams.

4,8 proc. PVM tarifas naudojamas agrokultūroje gyviems gyvuliams. 13,5 proc. PVM tarifas – maistui iš specialių mašinų, karštam maistui išsinešti, pyragams, vafliams.

„Lidl Lietuva“ atstovė A. Gaižauskienė pripažino, kad kainos skirtingose šalyse „Lidl“ parduotuvėje gali skirtis.

„Nors kai kurių prekių kainos gali skirtis, dedame visas pastangas, kad bendras pirkinių krepšelis Lietuvos kontekste išsiskirtų patraukliausia kaina. Taigi, reikėtų lyginti tų pačių prekių kainas „Lidl“ ir kitų tinklų Lietuvoje“, – pastebėjo ji.

Maksimizuos pelną, bet bandys išlaikyti mažesnę kainą

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis pabrėžė, kad kiekvienas rinkos žaidėjas stengiasi gauti, kiek galima, didesnį pelną.

DELFI jau rašė, kad pirkėjai paskutiniu metu pradėjo pastebėti augančias produktų kainas „Lidl“ parduotuvėse.

„O kaina priklauso nuo mokesčių šalyje, bet dar daugiau nuo konkurencijos sąlygų ir pasirinktos strategijos. „Lidl“ strategija yra turėti mažiausias kainas, bet jas tokias turėti toje teritorijoje, kurioje žmonės perka, o ne apskritai – mažiausias kainas pasaulyje“, – kalbėjo pašnekovas.

Pasak L. Šimonio, teritorija – tai nebūtinai Europa, Lietuva ar miestas, tai konkreti vieta, kur žmogus eina pirkti.

Kaip pavyzdį, rinkodaros specialistas paminėjo „Iki“ prekybos tinklą. Jo nuomone, žmonių, kurie specialiai važiuotų į šio prekės ženklo parduotuves nėra tiek daug, tačiau prekybos tinklas pirkėjus susirenka pagal tai, kad jiems parduotuvė yra šalia ir patogu.

„Ir šiuo atveju Airija prekybos tinklui „Lidl“ Lietuvoje nėra ta teritorija, net gretimas mikrorajonas gali būti jau kita teritorija“, – kalbėjo pašnekovas.

L. Šimonio nuomone, „Lidl“ prekybos tinklas dėl savo dydžio Europoje sugeba pasiūlyti konkurencingas kainas, tačiau derinasi ir prie rinkos.

Į Lietuvą įžengęs su 0,66 eur/kg už bananus pasiūlymu vokiškas prekybos tinklas, specialisto vertinimu, pasiuntė žinutę pirkėjams, kad jų parduotuvėse pigu.

„Pirkėjai nuėjo, surado prekių, kurios galbūt yra šiek tiek kitokios nei įprastos, bet susidarė įspūdį, kad ten pigu, – sakė L. Šimonis. – Aš labai abejoju, kad žmonės, kurie tiki, kad išleido trečdaliu ar kiek mažiau „Lidl“ parduotuvėje iš tiesų pirko identiškas prekes nei kitame prekybos tinkle.

Nuomonė klientams sudaryta, kad „Lidl“ parduotuvėse pigu ir prekybos tinklas negali drastiškai kelti kainų, bet, matyt, po truputį jos bus keliamos ir kainos bus mažesnės šiek tiek nei apsipirkimo teritorijoje, kad žmogus galvotų, kad vis dar pigu, bet maksimaliai didelės, kad „Lidl“ maksimizuotų pelną.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2017.02.03.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT