Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Kaune dirbančios padavėjos poelgis sugraudino dešimtis tūkstančių lietuvių

2017.06.19. Mindaugas Laukagalis, delfi.lt.

Penktadienį feisbuke pradėjo plisti įrašas apie padavėjas, pavaišinusias skurstantį senolį sriuba. Ji sako nesitikėjusi tokios visuomenės reakcijos ir teigia, kad šiuo gestu tiesiog norėjo padėti nepasiturinčiam senjorui.

Feisbuko įrašas, kurį socialiniame tinkle paskelbė gretimais sėdėjusi Kaune esančios kavinės „Višta puode“ klientė, susilaukė gausaus internautų dėmesio: juo pasidalijo pusšešto tūkstančio lietuvių, dar 54 tūkst. internautų paspaudė „patinka“.

Sako, kad senoliui sriubą nupirko už savus pinigus

Restorano padavėja Eglė Martinkevičiūtė, kuri su kolege Odeta Kaselyte ir sušelpė senoliui lėkštę sriubos, pasakoja, kad aprašytas senjoras, kaip ir bet kuris kitas klientas, ramiai prisėdo prie staliuko ir laukė padavėjos. „Daviau jam meniu, – istoriją pradeda padavėja, – ir jis paprašė sriubos. Aš jam pasiūliau sultinį su vištiena. Po kurio laiko kolegė jam nunešė įrankius, o aš atnešiau sriubą ir pintinę duonos.

Jis man jau norėjo tiesti pinigėlius, bet aš pasakiau, kad jį pavaišinsime, nes tikrai mačiau, kad tam žmogui yra labai sunku. Juo labiau, jis prieš kelias minutes buvo pasakęs, kad eitų namo, bet neturi kur. Manau, kiekvienas būtų padaręs taip pat. Ta moteris, kuri viską nufotografavo, sėdėjo šalia, prie gretimo staliuko.

Aš mačiau, kad tas senolis labai sunkiai laiko tuos kelis centus savo rankoje, man buvo labai sunku į jį žiūrėti. Mačiau, kad tai – senas žmogus, negalėjau kitaip pasielgti.“

Mergina sako, kad tai padarė savo iniciatyva – sriubą nupirko ir už ją sumokėjo pati.

Gretimais sėdėjusiai restorano klientei įkėlus nuotrauką į feisbuką ji žaibiškai ėmė plisti. E. Martinkevičiūtė sako, kad po įrašu būta ir neigiamų komentarų. „Kai paskaičiau žmonių komentarus, kad čia tiesiog pigi reklama, kad mes pasisamdėme senuką… Žiauru skaityti tokius komentarus ir liūdna, kad žmonėms sunku patikėti, kad kažkas gali tiesiog paimti ir be jokios minties nupirkti žmogui sriubos. O tie visi pikti komentarai, net nežinau, ką apie juos pasakyti“, – kalba padavėja.

Tačiau tokiu dėmesiu ji, kaip pati sako, buvo maloniai nustebinta. E. Martinkevičiūtė sako nemaniusi, kad ši istorija taip išpopuliarės ir teigia apie tai net negalvojusi.

„Draugai, kolegos labai palaikė, sakė, kad gera dirbti su tokiais žmonėmis. Kitą dieną iškart paskambino mūsų savininkas, sakė, kad labai dėkoja, kad esam šaunuolės“, – dieną po įvykio mena mergina.

Teigia skatinantys tokį elgesį

Restorano vadovė Viltė Žuromskaitė sako, kad padavėjai už šį poelgį bus atsidėkota, tačiau prideda, kad šis atvejis – ne išskirtinis. „Visi mūsų darbuotojai yra geros širdies ir laikosi panašios pozicijos. Skatiname panašų elgesį protingai, kad nebūtų nueita į kraštutinumus, nes panašiais atvejais viskas padengiama įmonės lėšomis. Esam tokia įstaiga, kuri neskaičiuoja gramas į gramą, esame humaniški tokiais atvejais. Jeigu tikrai reikia žmogui, jeigu tai tikrai sprendžia kažkokią situaciją, mes esame už, nors ir įmonė kartais pati save nusiskausmina.

Būdavo tokia senolė, kuri ateidavo, nežinau, ar ji bėra gyvųjų tarpe, bet mes jai padėdavome, kolektyvas ir namo palydėdavo, nes jai būdavo sunku pačiai vaikščioti. Tokių atvejų yra. Dar buvo organizuojamas projektas su „maltiečiais“. Mes nesam abejingi tai visuomenės daliai“, – kalba.

Ji taip pat teigia, kad internautų reakcija maloniai nustebino: „Nustebome, kad žmonės taip reaguoja. Džiaugiamės, kad toks elgesys susilaukia tiek dėmesio. Džiugu, kad žmonės tai yra ne bloga naujiena, o gera. Žmonės yra empatiški tos socialinės grupės atžvilgiu.“

V. Žuromskaitė teigia, kad kitos maitinimo įstaigos taip pat gali padėti skurstantiems: anot jos, daug geros kokybės maisto restoranuose yra išmetama, todėl resursų tam tikrai yra. „Tikim, kitos įmonės, pamačiusios šią žinią, pagalvos „o kodėl ir mums to pačio nepadaryti, aš irgi kažką galiu keisti ir galiu padėti.“

„Po žinutės buvo daug užklausimų, ar darysim kokią nors akciją, kad būtų į patiekalo kainą įskaičiuota ir porcija kitam žmogui. Vilniuje jau buvo daroma panaši akcija su kavos puodeliais. Šiuo metu galvojam, kaip tai spręsti“, – planuoja ji.

Restorano vadovė sako, kad internetinėje erdvėje visuomenės susidomėjimą restoranas pajuto, tačiau realybėje – didesnio dėmesio kol kas nesusilaukė. „Bet šią savaitę stebėsime klientus, nes visada klausinėjame, iš kur jie apie mus sužinojo, kodėl atėjo, todėl žiūrėsim, kaip bus dabar“, – kalba.

Netiki, kad tai – inscenizuotas įvykis

Marketingo strategijos specialistas Linas Šimonis sako, kad feisbuke įrašui išpopuliarėti padėjo jo sentimentalumas: „Pradėkime nuo to, kad tai yra graudinanti, sentimentali istorija. Tai nėra labai įprasta, visi mano, kad verslininkai yra kažkokie tai banditai, kurie taikosi atimti iš žmonių paskutinį centą. Visi šiuo įrašu dalinosi, nes norėjo pasakyti ačiū.

Tai nėra išskirtinis atvejis Lietuvoje, teigiamų dalykų skleidimas populiarėja. Ypač feisbuke paspausti „patinka“ nėra taip sudėtinga. Pavyzdžiui, jau kelis metus galime matyti, kad populiaru pasakyti „ačiū“ policininkams, kurie padeda žmonėms bėdoje. Panašūs įrašai irgi paplinta. Lietuvoje tendencija, kad geros naujienos irgi sklinda, yra.“

L. Šimonis tiki, kad šis įrašas prisidės prie panašaus elgesio skatinimo ir ateityje. „Ir teigiami, ir neigiami dalykai skatina atitinkamą žmonių elgesį. Galbūt daugelis žmonių prisimins tai labai trumpai, bet pasąmonėje tie geri dalykai užsifiksuoja. Galima sakyti „lašas po lašo ir akmenį pratašo“. Daug panašių įrašų formuoja žmonių nusistatymą, kokie dalykai yra geri, kokie blogi, kaip reikia daryti, kaip nereikia.

Prisiminkime neseniai įvykusį lūžį Lietuvoje, kai buvo pradėta kovoti prieš „kelių gaidelius“. Visuomenė pasidarė pakankamai nepakanti tiems „gaidukams“. Ir ką mes matome šiandien statistikoje – labai pavyko sumažinti žuvusių avarijose statistiką. Labai. Tas sakymas visuomenei, kad neleiskime girtiems sėsti prie vairo, kad pamatę keisčiau važiuojantį skambinkime, lašas po lašo tokie dalykai prisideda“, – samprotauja marketingo specialistas.

Dalis internautų tiki, kad ši istorija – netikra, o įvykis buvo suplanuotas iš anksto kaip restorano marketingo triukas. Tačiau L. Šimonis sako, kad tokio scenarijaus tikimybė nėra didelė. „Aš nematau labai daug pliusų restoranui taip elgtis. Taip, galbūt į jį geriau žiūrima, bet iš kitos pusės, jeigu jį užplūs tokie žmonės, restoranui bus blogai. Kad būtų specialiai restorano suorganizuota, tikrai nėra didelė tikimybė. Tai nėra restoranui norimas klientas“, – teigia jis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Marketingo patirtis

Linas Šimonis | 2017.06.19.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT