Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: „Maxima“ lenkiškų kainų pažadas: gudrus ėjimas ar grubi klaida?

2017.04.14, Jūratė Žuolytė, Delfi.lt

Prekybos tinklui „Maxima“ pradėjus naują komunikacijos kampaniją, kurioje pirkėjams žadamos lenkiškos kainos, rinkodaros ir viešųjų ryšių profesionalai pasidalino į priešingas stovyklas: vieni sveikina šį „Maxima“ žingsnį, kiti vadina tai grubia klaida, už kurią reikėtų atleisti vadovus.

Nervinga reakcija tampa isteriška

Rinkodaros ekspertas Linas Šimonis šią „Maxima“ kampaniją atvirai vadina grubia klaida. „Panašu, kad „Maxima“ tuoj bus antras „Omnitel“, kuris daug metų iš eilės darė grubias rinkodaros klaidas. Vienintelis dalykas, kuris jį gelbėdavo, buvo tai, kad jis visgi buvo rinkos lyderis. Versle, priešingai nuo sporto, kai esi lyderis, kitais metais lengviau vėl juo būti. Šiandien „Maxima“ gelbsti vienintelis dalykas ‒ jie vis dar yra lyderiai, bet jei tokius dalykus pradėtų daryti kuris nors trečias ar ketvirtas tinklas, tai būtų žymiai blogiau nei yra dabar. Sprendžiant iš tokios „Maximos“ reakcijos, jiems yra blogai. Nežinau vidinių skaičių, bet matome, kad nervinga reakcija perauga į isterišką, kuri yra visiškai neteisinga“, ‒ aiškina jis.

L. Šimonio nuomone, bet koks „Maximos“ bandymas laimėti mažiausiomis kainomis yra beviltiškas. „Nori nenori, mes, žmonės, sprendimus priimame vadovaudamiesi ne skaičiais, o emocijomis. Skaičiuose mes ieškome įrodymų tam, ką mes nusprendėme vadovaudamiesi emocijomis, kitaip tariant, nuomone. Ne tiek svarbu, kaip viskas yra iš tikrųjų, kaip tai, kokia yra mūsų nuomonė. Ką šiandien mano žmonės Lietuvoje? Pirma ‒ pigiausias tinklas yra „Lidl“, antra ‒ Lenkijoje dar pigiau. Jokie skaičiai negali pakeisti tos nuomonės per trumpą laiką, tuo labiau, kai tai bandoma keisti reklamos pagalba“, ‒ sako ekspertas.

Be to, pasak L. Šimonio, tokios nuomonės keitimas reklamos pagalba yra pats blogiausias dalykas, nes iššaukia priešiškas reakcijas: „Matantiems reklamą žmonėms įsijungia išankstiniai įsitikinimai: čia yra reklama ir tai nebūtinai yra tiesa. Ir jei aš matau reklamą, kuri teigia kažką, apie ką aš esu susidaręs priešingą nuomonę, man yra visiškai akivaizdu, kad man meluojama“.

Įvardino padarytas klaidas

Tiek prieš tai buvusią „Maximos“ kampaniją apie skelbiamą kainų mažinimą, tiek šį lyginimą su lenkiškomis kainomis, L.Šimonis laiko didelėmis prekybos tinklo klaidomis. „Kampanija, kad mes tikriname kainas, puikiai perdavė žinutę, kad pas mus kainos iki tol buvo per didelės – ir tai perduota pasitelkus reklamą. Dabar, kai „Maxima“ bando susilyginti su Lenkija, visas feisbukas tikrai tuoj ūš nuo palyginimų „Maximos“ nenaudai. Net jei „Maxima iš tikrųjų suras kelis produktus, kurie pas juos yra pigiau ir jie galbūt iš tikrųjų kokiais nors skaičiais bus teisūs, tačiau žmonių nuomonės tai nepakeis“, ‒ įsitikinęs L. Šimonis.

Be to, iš tokios komunikacijos linijos, jo nuomone, kyla dar vienas pavojus. „Jei praeitoje kampanijoje „Maxima“ pasakė, kad pas juos viskas buvo per brangu, tai dabar galima suprasti, kad pas ją bus daug piguvos kaip Lenkijoje. Ne paslaptis, kad Lenkijoje dauguma prekių nėra tokios pačios kokybės kaip Lietuvoje. Vis dėlto „Maximoje“, norime ar ne, yra pirkti ne tokių blogų dalykų. Į Lenkiją važinėja absoliuti mažuma žmonių, o tie, kurie to nedaro, dabar gali išsigąsti, kad ar dabar privešite tokių Lenkijos lygio produktų?“, – perspėjo L. Šimonis.

Rinkodaros ekspertas sako, kad tokie „Maxima“ vadovų sprendimai neturėtų būti pateisinami. „Pirmas žingsnis, ką reikia daryti ‒ atleisti visus „Maxima“ vadovus, kurie sąmoningai, arba iš savo nežinojimo daro tokius dalykus. Antra klaida iš eilės. Manau, tai yra priežastis „Maximai“ prasidėjusių bėdų, nes tai, kad jas pastebime atėjus konkurentams yra tik sutapimas. Prieš kelerius metus įkūrėjai, savininkai pasitraukė nuo kasdienio valdymo, kuris buvo perduotas samdomiems vadovams. Šitas procesas visada yra labai sunkus, nes savininkų ir samdytų vadovų kriterijai yra labai skirtingi. Savininkas nori ilgalaikės vertės, o samdomas vadovas žiūri, kad kiekvienas ketvirtis būtų pelningas, o kas bus vėliau, visiškai nesvarbu. Nieko keisto, nes iš jo to reikalauja. Be to, kaip taisyklė, vadovais yra priimami žmonės, greitai besiimantys veiksmų ir sprendžiantys problemas, kurie yra nepratę galvoti apie ilgalaikius sprendimus, ir aš netikiu, kad jie persiorientuos“, ‒ prognozavo L. Šimonis.

„Ką „Maximai“ reikėtų daryti ‒ grįžti prie šaknų, kurias įdiegė įkūrėjai. Jie yra didžiausias tinklas, su didžiausiomis kainomis, didžiausiu pasirinkimu ir didžiausiomis akcijomis. Mažiausių kainų kategorijoje stipriausias žaidėjas yra „Lidl“ ir nereikia čia su jais kovoti. Mes neiname muštis su boksininku patys būdami šachmatininkais. Laimėti to žaidimo neįmanoma. „Maximos“ žinutė turi būti paprasta: kai jums atsibos piguva „Lidl“, galbūt lenkijoje, ten irgi kitokie produktai, ateikite pas mus, nes pas mus visko daugiau ir rasite tai, ko reikia“, ‒ siūlė L. Šimonis.

Garantuoja žiniasklaidos dėmesį

Tuo tarpu viešųjų ryšių atstovai nenusiteikę taip kritiškai ir šį „Maxima“ žingsnį vertina teigiamai. Kaip pastebi viešųjų ryšių agentūros „OMConsulting“ vadovė Orijana Mašalė, šiuo žingsniu „Maxima“ natūraliai tęsia strategiją apie kainas, ką nuosekliai daro šiais metais, tikėtina, pasižiūrėjusi į konkurentų veiksmus. „Visai įdomi novatoriška strategija išdrįsti lygintis su kita šalimi, matyti, ką kalba žmonės. Tema apie pigesnes prekes Lenkijoje yra visai aktuali, labai teisingas žingsnis, kad „Maxima“ prie jos šliejasi. Aišku, yra tam tikrų rizikų, bet tos rizikos reiškia, kad, tikėtina, „Maxima“ labai dažnai bus eteryje ir visi tie debatai, kur kas pigiau ar brangiau, atsižvelgiant į kalbėjimo apie kainas strategiją, tikėtina, „Maximai“ bus labai naudingi“, ‒ sakė ji.

Tačiau kas atsitiks, jei „Maximai“ visgi nepavyks ištesėti tokių ambicingų pažadų? O. Mašalės nuomone, didelė tikimybė, kad būtent taip ir įvyks, bet prekybos tinklas vis tiek gali iš to laimėti. „Nepaisant to, kad kainos yra stebimos, tuoj prasideda variacijos, o kokia duona, koks pienas, majonezas ar dar kažkas. Žmogus sakys, man sakė, kad čia bus pigiausia, bet Lenkijoje radau dar pigiau. Tokių dalykų tikrai bus, bet tai vėlgi garantuoja, kad šitas, o ne kitas tinklas bus žiniasklaidos dėmesio centre, o mažmeninėje prekyboje tas buvimas, kartojimas, apie tave kalbėjimas turi labai daug naudos“, ‒ dėsto ji.

Sėkmę lems išvystymas

„Idea PR” vadovas Lukas Mikelaitis mano, kad šios kampanijos sėkmė priklauso nuo to, kiek plačiai ji bus išvystyta. „Aišku, žinutė skambi, bet pirmiausia, kas užkliūna ‒ matome labai trumpą produktų sąrašą. Viskas labai priklausys nuo to, kiek ir kokių žingsnių „Maxima“ imsis toliau, ar jie plės sąrašą kitomis prekėmis, ar jis bus toks labiau simbolinis ir skirtas tik komunikacijai: nuo to priklauso, ar jie keis vartotojų įpročius, ar ne. Jei jie iš tikrųjų praplės tą sąrašą ir pasiūlys reikšmingą produktų kiekį tokiomis kainomis kaip Lenkijoje, manau, tai gali būti tikrai stipri kampanija, aktuali didelei daliai vartotojų. Turbūt visi mieliau apsipirktų šalia namų, o ne važinėtų tris šimtus kilometrų iki Lenkijos“, ‒ svarstė jis.

Tuo, kad „Maximai“ tikrai pavyktų pasiūlyti daugelį produktų tokiomis kainomis kaip Lenkijoje, L. Mikelaitis tikėti nelinkęs: dėl įvairių priežasčių, kaip PVM lengvatų, ar subsidijų ūkininkams, realiai tai vargiai įgyvendinama. „Aišku, tikrai atsiras tokių, kurie kabinėsis, kad visgi Lenkijoje yra pigesnių produktų, bet jei iš tikrųjų bus pateiktas didelis produktų sąrašas, vartotojai turėtų būti laimingi. Bet viskas labai priklauso nuo „Maximos“ įsipareigojimo, kiek ilgai jie tai tęs ir kiek jie pasiryžę į tai investuoti“, ‒ kalbėjo L. Mikelaitis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2017.04.15.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT