Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Miestų dydis – ne rodiklis parduotuvių kiekiui

2012.09.02 Kamilė Baubinaitė, delfi.lt.

Miesto gyventojų skaičius – ne vienintelis rodiklis, skatinantis verslininkus juose kurti parduotuves, grožio salonus ar kavines. Kol pasienyje esančiuose miestuose su žiburiu reikia ieškoti pavienių degalinių, nė 20 tūkst. gyventojų neturinčios Šilutės apylinkėse, pasak vieno įmonių katalogo, veikia beveik dvidešimt bankų ir kredito unijų, vos 18 tūkst. žmonių apgyvendintame Radviliškyje ką tik atidaryta šešta žinomų prekybos centrų parduotuvė. Kokiomis strategijomis naudojasi Lietuvos verslininkai šalyje kurdami naujas prekyvietes ir kitas įvairias paslaugas teikiančias įstaigas?

Atvykus į mažesnį miestelį šis neretai gali nustebinti parduotuvių gausa. Tuo tarpu apsilankius kitame panašaus dydžio, o kartais – ir didesniame mieste, sunku rasti ir patinkantį restoraną ar degalinę. Tai, jog miesto ar miestelio gyventojų skaičius – ne vienintelis rodiklis, lemiantis ten kuriamų parduotuvių ar įstaigų skaičių, rodo ir statistika: pavyzdžiui, vos 17 tūkst. turinčioje Palangos miesto savivaldybėje 2010 m. duomenimis veikė bene dvigubai daugiau mažmeninių įmonių nei Elektrėnų ar Akmenės raj. savivaldybėse, kur gyventojų – apie 10 tūkst. daugiau.

Nors tai, kad kurortinis miestas pasižymi įstaigų gausa, jau nieko nestebina, tokią pačią situaciją pastebėti galima ir lyginant kitus miestus. Pavyzdžiui, Kėdainiuose, pagal žinomų prekybos centrų pateikiamą informaciją, šiuo metu bene dvigubai daugiau jiems priklausančių parduotuvių nei Telšiuose, nors gyventojų skaičius skiriasi kiek mažiau nei tūkstančiu žmonių.

Pasak marketingo specialistų, tai – normali praktika, o verslininkų planus įkurti įstaigas ar parduotuves lemia ne tik vartotojų kiekis, bet ir jų pragyvenimo lygis bei istorinės miesto tradicijos. Nereikėtų stebėtis ir smulkiųjų verslininkų gausa – pasak specialistų, tai lemia stambiųjų baimė mažai gyventojų turinčioje vietovėje veikti nepelningai.

Verslą lemia ir istorinės aplinkybės

Ieškoti didesnio produktų ar paslaugų pasirinkimo didesniame mieste – ne visuomet teisingas sprendimas. Kartais parduotuvių gausa gali nustebinti ir mažesnis, bet pasiūla didesnes aplinkines vietoves lenkiantis miestas.

Pavyzdžiui, nors Telšiuose gyventojų – bene 6 tūkst. daugiau nei Plungėje, šioje didžiųjų prekybos centrų parduotuvių, pagal jų pateikiamą informaciją, yra daugiau.

Tokia pati situacija ir vienas nuo kito netoliese esančiuose Jonavoje ir Kėdainiuose – nors gyventojų skaičius Jonavoje 3 tūkst. didesnis, bet pačiame Lietuvos centre esantys Kėdainiai nenusileidžia didžiųjų prekybos centrų maisto prekių parduotuvių skaičiumi.
Pasak Lino Šimonio, rinkodaros strategijos ir pozicionavimo konsultanto, tokia statistika jo nestebina – tai galima paaiškinti atsižvelgiant į rinką tiek šalyje, tiek pačiame mieste.

„Jonava ir Kėdainiai yra du labai panašūs miestai, jie netoli vienas kito. O jei pasižiūrėsime statistiškai, Jonavoje visuomet yra vienas didžiausių bedarbystės procentų Lietuvoje, Kėdainiuose – vienas mažiausių, – kalbėjo pašnekovas. – Kėdainiuose netgi tarybiniais metais buvo kuriami smulkūs verslai – auginami agurkai, brangiakailiai žvėreliai, o apie Jonavą to nepasakysime: ten visi norėjo dirbti samdomą darbą“. L. Šimonis sakė, kad svarbu ir tai, jog Jonavos miestas – netoli Kauno, tad norintys aukštesnio lygio teikiamų paslaugų tiesiog važiuoja į laikinąją sostinę.

Jam pritarė ir Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. „Tikėtina, jog Jonavoje veikia “didelio miesto kaimynystės” efektas. Manau, jog daug Jonavos gyventojų grožio salonų ir kirpyklų paslaugomis gali naudotis Kaune. Dalis Jonavos gyventojų dirba Kaune, todėl be papildomų kelionės sąnaudų gali pirkti prekes ir paslaugas ten“, – sakė specialistas. Visgi, nusiteikti, kad mažesnieji miestai be konkurencijos pralaimi arčiau esantiems didiesiems miestams, nereikėtų.

„Visi verslai veikia konkurencijos sąlygomis. Tarkime, jeigu šiandien nėra Jonavoje sekso prekių parduotuvės, tai gyventojai, kurie tokios prekės reikalingos, jas greičiausiai įsigija Kaune. Tačiau jei tokia atsidarytų Jonavoje, ji turėtų iš karto pranašumą tarp Jonavos gyventojų, nes paprasčiausiai būtų arčiau kliento“, – sakė S. Bartkus.

Daugiau įstaigų – nutolus nuo didžiųjų miestų

Tuo tarpu Utenos rajono savivaldybė, atvirkščiai, lyginant su kitais, išsiskiria mažmeninių įstaigų gausa. Nors rajoną gyventojų skaičiumi lenkia tiek Kėdainių, Telšių, Jonavos, Šilutės, Tauragės ir Vilkaviškio rajonų savivaldybės, šiame smulkieji verslininkai įsigalėję labiau.

Pasak specialistų, taip yra todėl, kad Utena įsikūrusi toliau nuo didžiųjų miestų. „Utena neturi tokio artimo kaimyno, todėl vykti įsigyti paslaugų į Panevėžį ar Vilnių nėra gyventojams efektyvu“, – pastebėjo S. Bartkus.
Lyginant gyventojų ir įstaigų skaičių, pastarųjų gausa 2010 m. išsiskyrė ir Anykščių, Kupiškio raj. savivaldybės. „Verta atsižvelgti ir į tai, jog dažnai verslas mažesniame mieste gali suktis mažesnėmis veiklos sąnaudomis (pigesnė patalpų nuoma, galbūt pigesnė darbo jėga) negu didesniame mieste.

Be to, pavyzdžiui, Pagėgių gyventojai gali toleruoti grožio salono šiek tiek aukštesnę kainą, jei salonas veikia Pagėgiuose, nes jiems neapsimokės važiuoti, kad ir į nežymiai pigesnį saloną Tauragėje ar Šilutėje“, – pastebėjo S. Bartkus.

Pasienyje degalines rasti sunkiau

Įdomu tai, kad kai kurios šalies vietovės pasižymi konkrečių paslaugų tiekėjų stoka, pavyzdžiui, degalinėmis. Vieno įmonių informacijos katalogo duomenimis vos po vieną degalinę yra pasienio miestuose – Šalčininkuose ir Pagėgiuose.

L. Šimonio teigimu, tokią statistiką lemia keletas veiksnių. „Įstaigų skaičius priklauso nuo dviejų dalykų – istoriškai susiklosčiusių aplinkybių ir konkurencijos. Pastaruoju atveju įstaigų gali būti arba labai daug, arba labai mažai. Pavyzdžiui, pasienyje konkurenciją sudaro pigesni degalai iš užsienio“, – kalbėjo jis.

Šį reiškinį taip pat paaiškino ir LiMA specialistai. Jų teigimu, įvairias paslaugas teikiančių įstaigų ir parduotuvių įkūrimui įtakos iš tiesų turi geografiniai veiksniai. „Tikėtina, jog pasienio su Rusija ir Baltarusija miestuose dėl egzistuojančios kontrabandos yra mažesnė akcizinių prekių, degalų ir tabako produktų, paklausa. Verslo potencialui įtaką daro ir kiti geografiniai veiksniai: greitkeliai, einantys pro vieną ar kitą miestą, atvykstančių žmonių (turistų) skaičius. Lemia ir didesnių miestų kaimynystė – pvz. Kretingoje sunku būtų išsilaikyti specifinių prekių parduotuvei, nes žmonės greičiausiai tos specifinės prekės nepatingėtų nuvykti įsigyti į Klaipėdą, kur didesnė parduotuvių konkurencija ir didesnė pasiūla“, – paaiškino S. Bartkus.
Kolegą papildė ir LiMA valdybos narys Laimis Jančiūnas. „Geografiniai veiksniai gali darytu įtaką verslui. Pvz. vėjo jėgaines geriau statyti pajūryje. Žuvies parduotuvėlės, rūkyklos taip pat geografiškai arčiau jūros ir pan. Kiekvienas verslas geografiškai stengsis būti ten, kur jam naudingiau. Todėl miestų senamiesčius okupuoja restoranai (Vokiečių, Pilies g.), kitose teritorijose koncentruojasi biurų pastatai (pvz “Verslo trikampis”), dar kitoje prekybinės alėjos (pvz. Gedimino pr. pradžia) ir pan. Tinkamai parinkta vieta gali tapti pagrindiniu verslo sėkmės koziriu. Tokie geografiniai veiksniai kaip pasienis, tranzitas, nauji keliai, infrastruktūra, rekreacinės zonos, stambių aplinkinių objektų buvimas ar planavimas ir pan. gali daryti didelę įtaką verslui“, – pakomentavo jis.

Gyventojų skaičius – svarbu

L. Šimonis sakė, kad į gyventojų skaičių atidarant parduotuvę ar naują paslaugas teikiančią įstaigą taip pat atsižvelgiama. Visgi, įvardinti, kiek pirkėjų reikia, pavyzdžiui, vienai parduotuvei jis negalėjo. „Skaičius nustatomas konkrečiai parduotuvei, kirpyklai ar restoranui, jis skiriasi. Tai irgi priklauso nuo strategijos – jeigu vienas restoranas ar kavinė yra pirmaujantys tam tikrame rajone, kitų strategija gali būti pirmauti visame mieste, kad ten atvažiuotų žmonės ir kitų vietovių. Skaičius labai skiriasi. Aš manau, kad ir kiekvienas parduotuvių tinklas skaičiuoja skirtingas galimybes pritraukti žmones. Skaičius ir skaičiavimo metodika pas kiekvieną yra skirtinga – juos nuo kitų nukopijavus ji aklai nesuveiks“, – kalbėjo L. Šimonis.

Tokia pati taisyklė galioja steigiant ir skirtingų dydžių parduotuves – tikimasi, jog didesnės pritrauks ir daugiau žmonių. „Kokią teritoriją ji pritrauks, kiek toje teritorijoje gyvena gyventojų, kokias jie turi alternatyvas nueiti į kitas parduotuves – šie dalykai iš tikrųjų labai skaičiuojami, nes tai reiškia atsipirks arba neatsipirks (naujos parduotuvės atidarymas – DELFI)“, – kalbėjo specialistas. Jis sakė, jog stebėtis parduotuvių gausa mažesniuose miestuose ir miesteliuose nereikėtų – kaimyninėje Lenkijoje jų dar daugiau.

Tuo tarpu L. Jančiūno teigimu, didelis šių parduotuvių kiekis ir priklauso būtent nuo to, jog vietovė nedidelė: „Jei kiti veiksniai įtakos nedaro (pvz. vieta šalia kelio, kuriuo per diena pravažiuoja tūkstančiai automobilių), tai natūralu, kad mažuose miesteliuose statyti stambius prekybos centrus mažiau apsimoka. Tokiose gyvenvietėse dominuoja smulkios parduotuvės“.

Specialisto manymu, pagalvoti vien apie gyventojų skaičių steigiant bet kokią įstaigą ar parduotuvę tikrai neužtenka. „Planuojant tokį žingsnį, reikia įvertinti ne tik rinkos dydį, bet ir kitus faktorius pvz. konkurentų koncentraciją, jų pozicionavimą, miesto augimo perspektyvas, darbuotojų pritraukimo galimybes, pirkėju srautus konkrečioje vietoje, jų perkamąją galia, ir t. t. Net ir tankiai gyvenamame mieste esanti parduotuvė gali būti nepelninga, jei pasirinkta bloga vieta, pvz. nepatogus privažiavimas, nepatogus mašinų stovėjimas ir pan. Esmė – generuojama apyvarta, todėl prieš atidarant parduotuvę rekomenduotina atlikti tyrimus, kad išsiaiškinti kokia toje vietoje vidutinė krepšelio suma, koks kliento profilis, koks lankytojų srautas, ir t. t.“, – sakė jis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2012.09.02.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT