Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Naujas sutarimas perbraižys Lietuvos prekybos centrų žemėlapį

2016.11.25. Martynas Žilionis, delfi.lt

Prekybos tinklą „Rimi“ valdanti švedų bendrovė „ICA Gruppen“ oficialiai patvirtino, kad dėl „Iki“ parduotuvių įsigijimo kalbasi su jo savininkais. Kaip Lietuvos mažmeninės prekybos rinką paveiktų toks sandoris ar jį įgyvendinus „Iki“ pavadinimas išnyks?

Lietuvoje veikia 30 „Rimi Hypermarket“ ir 25 „Rimi“ prekybos centrų, bendrovė „Palink“ valdo 233 „Iki“ ir „Iki Express“ parduotuves. „Maxima LT“ skelbia valdanti 240 parduotuvių. Vadinasi, jei susijungtų „Rimi“ ir „Iki“, naujas tinklas pagal parduotuvių skaičių aplenktų „Maxima“.

„Sodros“ duomenimis, prekybos tinklą „Iki“ valdanti bendrovė „Palink“ turi 7357 darbuotojus, o „Rimi Lietuva“ – 3375. Taigi, bendras dviejų tinklų darbuotojų skaičius būtų 10,7 tūkst. Pagal šį rodiklį vis dar pirmautų „Maxima LT“, turinti 16,5 tūkst. darbuotojų.

„Euromonitor International” rinkos analitikė Jekaterina Smirnova DELFI komentavo, kad skaičiuojant pinigine verte, 71 proc. visos maisto priekių rinkos šiuo metu dalijasi keturi didžiausi prekybos tinklai.

„Žiūrint į pastaruosius dešimt metų, „Maxima“ sugebėjo išlaikyti stabilią lyderio poziciją, siekiančią 37 proc. visos maisto prekių rinkos. Susijungus „Palink“ ir „Rimi Lietuva“ įmonėms, bendras jų parduotuvių skaičius viršytų „Maximos” parduotuvių skaičių, tačiau rinkos dalis sudarytų tik apie 22 proc.

Turėdamos tokią rinkos dalį sujungti tinklai nesugebės aplenkti „Maximos“ pagal apyvartą ir užimti pirmos vietos Lietuvos maisto prekių rinkoje. Iš kitos pusės, susijungimas padėtų sustiprinti „Palink“ ir „Rimi“ pozicijas bei konkurenciją kitų rinkos žaidėjų atžvilgiu, pavyzdžiui, „Lidl“, kuris akivaizdžiai nusiteikęs ryžtingai ir planuoja toliau didinti savo parduotuvių skaičių“, – komentavo analitikė.

Penktadienį išplatintame pranešime prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė situaciją pakomentavo taip:

„Esame patenkinti 2016 metais pasiektais įmonės rezultatais bei vykdoma verslo strategija. Turėdami tvirtą ekonominį pagrindą esame pasiruošę ateities iššūkiams. Žinoma, būdami antru pagal dydį mažmeninės prekybos tinklu Lietuvoje, esame įsipareigoję savo darbuotojams bei akcininkams, nuolat stebėti rinkoje pasitaikančias galimybes.

Kaip ir „ICA Gruppen“, prekybos tinklas „Iki“ pabrėžia: šiuo metu joks susitarimas tarp šalių nėra pasiektas ir nėra prielaidų, kad susitarimas bus pasiektas apskritai. Prekybos tinklas „Iki“ ir toliau nuosekliai laikosi pasirinktos strategijos, tad diskusijos su „ICA Gruppen“ tėra tik viena iš potencialių galimybių ateities vystymuisi.“

Ar po susijungimo išliktų „Iki“?

Tiek užsienyje, tiek Lietuvoje sujungus dvi bendroves neretai paliekamas vienas jų prekės ženklas. Pavyzdžiui, knygynų „Pegasas“ savininkams nupirkus „Baltų lankų“ knygynų tinklą, per kelerius metus jų pavadinimai buvo suvienodinti. Vasarą Vilniuje parduotas sporto klubas „Victoria Gym“ taip pat buvo pervadintas ir tapo „Impuls“.

Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas atkreipė dėmesį, kad „Rimi“ ir „Iki“ tinklai turi skirtingas verslo strategijas. „Rimi“ turi didžiules parduotuves didžiuosiuose miestuose, o „Iki“ susikoncentravęs į maisto produktus ir būtiniausias prekes mažose parduotuvėse visoje šalyje:

„Rimi“ „hypermarketai“ yra tiesioginis atsakas dideliems konkurentams, tokiems kaip, tarkime, didžiosios „Maximos“ arba „Norfos“. Įsigijęs „Iki“ „Rimi“ akcininkai gautų didžiulį tinklą parduotuvių, kurios yra vidutinės ir mažesnės, o savo „hyperiais“ uždengtų visą kitą didžiųjų parduotuvių segmentą didmiesčiuose. Tokiu atveju išeitų didelis darinys.

Neaišku, kaip jie pasielgtų, ar įvyktų „rebrandingas“, prekinio ženklo pakeitimas. Į šitą klausimą atsakyti negalėčiau. Galbūt kai kuriais atvejais verta išlaikyti du prekinius ženklus. Savininkų pasikeitimas nebūtinai reiškia, kad kuris nors prekinis ženklas turės išnykti. Integravę logistikos sistemas, bendras apskaitas ir kitus procesinius dalykus Jie tiesiog sutaupys didelę dalį kaštų. Koks bus sprendimas dėl prekinių ženklų keitimų, parodys ateitis“.

Marketingo strategijos konsultantas Linas Šimonis atkreipė dėmesį, kad „Rimi“ ir „Iki“ tinklai stokoja išskirtinumo:

„Jei pažiūrėtume į Lietuvos rinką, realiai tik du ir dabar atėjęs trečias tinklas turi aiškų išskirtinumą. „Maxima“ yra didžiausia: didžiausias tinklas, didžiausios parduotuvės, akcijos ir kt. „Norfa“ – pigiausia, nors pigiausio tinklo karūną dabar nori užsidėti „Lidlas“.

Na, „Iki“ nedidelės parduotuvės šalia namų, viskas gerai. Su „Rimi“ sudėtinga – kažkada nesėkmingai bandė kopijuoti „Maximą“, dabar lyg bando parodyti, kad ten truputį kitokios, brangesnės, bet geresnės prekės, tačiau parduotuvių dydis nelabai tinkamas. Žodžiu, šie du tinklai palyginti su kitais turi gana silpną strategiją“.

Galimą jų susijungimą pašnekovas palygino su DNB ir „Nordea“ bankų jungtuvėmis. Esą jie neišsiskiria iš kitų konkurentų, o kai to nėra, negali konkuruoti, dėl to marketinginės problemos sprendžiamos susijungimo būdu.

„Jei pasikeistų „Rimi“ ir „Iki“ pavadinimas, reikėtų keisti daug kitų dalykų. Jei norima patenkinti tik akcininkų ego, tai pavadinimai pakeičiami mechaniškai ir tada kažkas išnyksta. Vis dėlto šių tinklų formatas absoliučiai skirtingas. „Iki“ parduotuves pavadinti „Rimi“ būtų visai nelogiška, nebent būtų perdaromi jų formatai, peržiūrimas asortimentas ir t.t. Tada taip“, – svarstė L. Šimonis.

Jis stebėjosi, kodėl „Iki“ tinklo parduotuvės nebuvo perdarytos po to, kai jas nupirko Vokietijos bendrovė „Rewe“: „Pačioje Vokietijoje „Rewe“ yra iš tikrųjų aukštesnio lygio tinklas, toks, kokį čia bando padaryti „Rimi“. „Rewe“ savininkų vietoje Lietuvoje būčiau padaręs „Rewe“ parduotuves – viskas būtų gražiai pavykę, būtų vokiškos tvarkos ir viskas būtų kur kas geriau“.

Anot pašnekovo, net ir pavykus sandoriui, būtų logiška išlaikyti du atskirus tinklus, nes jie netinka vienas kitam: „Tokių pavyzdžių yra kai pas tą patį savininką yra keli tinklai, keli „brendai“, kurie aptarnauja visiškai skirtingus pirkėjus ir turi skirtingus išskirtinumus“.

Apie sandorį teigia sužinoję iš žiniasklaidos

„Maxima Grupės“ generalinis direktorius Alvydas Šustikas tikino, kad nors anksčiau ir būta įvairių kalbų, patikimesnė informacija apie galimą „Rimi“ ir „Palink“ susijungimą bendrovę pasiekė tik iš žiniasklaidos. Oficialios informacijos apie galimą sandorį jo atstovaujama bendrovė neturi.

„Galimas „Rimi“ ir „Palink“ sandoris atspindi šiuo metu vykstančias pasaulines verslo konsolidacijos tendencijas – verslas jungiasi ir stambėja.

Kaip rinkos dalyvis, „Maxima“ kasdien stengiasi patenkinti įvairius labai skirtingų pirkėjų poreikius, nes dėl demografinės situacijos, emigracijos bei konkurencinės aplinkos pirkėjų šalyje mažėja. Dėl to pastanga išsaugoti kiekvieną pirkėją aktuali kasdien, nepriklausomai nuo pokyčių prekybos rinkoje.

Vertinant vartotojo aspektu, pirkėjams reikės priprasti prie pokyčio, nes dalies jų šis tinklas, matyt, yra mėgstamas. Kita vertus, vieno žaidėjo derybinės galios išaugimas gali būti naudingas vartotojui, nes prekybos tinklas turės daugiau galimybių su tiekėjais susitarti dėl palankesnės kainos“, – komentavo direktorius.

Bus reikalingas leidimas?

Konkurencijos tarybos (KT) Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Ieva Račickaitė informavo, kad pranešimo apie koncentraciją „Rimi” akcininkams ketinant įsigyti prekybos tinklą „Iki” KT nėra gavusi.

„Svarbu paminėti, kad apie numatomą įvykdyti koncentraciją privaloma pranešti KT ir gauti leidimą, jeigu koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų suminės bendrosios pajamos paskutiniais prieš koncentraciją ūkiniais metais yra didesnės negu 14,5 mln. Eur ir jeigu kiekvieno mažiausiai iš dviejų koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų bendrosios pajamos paskutiniais prieš koncentraciją ūkiniais metais yra didesnės negu 1,45 mln. Eur. Pranešimas apie koncentraciją turi būti pateiktas KT iki koncentracijos įgyvendinimo.

Per 1 mėn. KT turi priimti nutarimą dėl leidimo vykdyti koncentraciją arba priimti nutarimą toliau nagrinėti pranešimą apie koncentraciją. Kai kuriais atvejais, kai reikia įvertinti, ar dėl įmonių susijungimo nebus reikšmingai apribota konkurencija tam tikroje rinkoje, koncentracijų nagrinėjimo procedūra gali tęstis iki 4 mėn.“ – komentavo KT atstovė.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.11.29.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT