Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Naujos skelbimų kainos pribloškė gyventojus

2016.02.03 Martynas Žilionis, delfi.lt

Skelbimų portalai, kurių akcininkų susijungimą tiria Konkurencijos taryba, panašu, netruko pasinaudoti nauja padėtimi. Kai kurias paslaugos jie pabrangino kone dvigubai – esą tai padaryta klientų labui. Tačiau šie jau ieško alternatyvų.

Į DELFI kreipėsi skaitytojai, pasipiktinę kad tokie skelbimų portalai, kaip autoplius.lt ir autogidas.lt savo paslaugas pabrangino du kartus. Jų manymu, portalų savininkai naudojasi monopoline padėtimi.

„Ką aš galiu pasakyti, aš puikiai suprantu matematiką. Pirma, kad čia „Autogidas“, „Autopliusas“ – vienas savininkas. Kai buvo atskirai, kai nebuvo monopolijos, tai, aišku, buvo konkurencija, o kai dabar monopolija, aišku, kad vienas savininkas, ką nori, tą daro“, – nusivylimo neslėpė naudotais automobiliais prekiaujantis Andrejus.

„Skelbimo kaina – beveik 7 eurai (dedant skelbimą 30 d., – red.). Kai reikia tiek mokėti už vieną mašiną, kai žmogus parduoda, tarkime, vieną mašiną už 150 eurų, tai čia – nesąmonė. Vakar dar kalbėjau apie tai su kitu žmogumi. Tai nėra kalbos, dabar visi skelbimus duoda į kitą portalą, kuris juos skelbia nemokamai“, – sakė prekiautojas.

Anksčiau jam esą dažnai teko dažniau naudotis minėtų portalų paslaugomis, tačiau dabar jos tapo per brangios.

„Ir trys eurai brangu buvo, bet dar pakėlė ir dabar dvigubai kainuoja. Suprantu, kad norisi uždirbti, bet turi būti proto ribos. Aš dabar iš principo ten nepardavinėsiu“, – žadėjo Andrejus.

Kiek anksčiau išaugusiomis skelbimų kainomis stebėjosi ir nekilnojamojo turto pardavėjai. Lietuvos nekilnojamojo turto agentūrų asociacijos valdybos narys Žiuljenas Galeckas tuomet pasakojo, kad skelbimų kainos be jokio įspėjimo buvo padidintos du kartus.

„Bendravimas yra vienašališkas, siūlėme įvairiausių variantų, padaryti teisingesnį apmokestinimą, ieškoti logikos, negavome jokio pagrindimo“, – pripažino pašnekovas.

Didesnės kainos klientų labui

Sausio mėnesį paslaugų kainas padidino šie skelbimų portalai: autoplius.lt, autogidas.lt, aruodas.lt, skelbiu.lt.

Norintiems parduoti automobilį, už 15 dienų rodomą skelbimą specializuotuose portaluose teks mokėti nebe 2,9 euro, o 4,99 euro. Portale skelbiu.lt – nebe 0,87 euro, o 1,49 euro. Nekilnojamojo turto (NT) skelbimai pastarajame portale pabrango nuo 2,9 euro iki 4,99 euro.

Lyg susitarę skelbimų portalų atstovai įvardina tokias pačias paslaugų branginimo priežastis.

Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis DELFI aiškino, kad viskas daroma dėl to, kad klientai transporto priemonę galėtų parduoti kuo sėkmingiau ir greičiau.

„Sėkmingiausiai tai pavyksta padaryti vartotojams, kurie užsako papildomas paslaugas (pvz., skelbimo iškėlimą sąraše). Tuo remdamiesi suformavome naujus planus, į kuriuos jas įtraukėme. Taigi pasirinkusieji pigiausią skelbimo planą ne tik jį įdeda, bet ir sulaukia daugiau potencialių pirkėjų dėmesio, nes pirmomis dienomis jų skelbimas rodomas aukščiau ir yra daugiau peržiūrimas“, – tikino M. Buzelis.

Autogidas.lt projekto vadovas Evaldas Narbuntovičius taip pat tvirtino, kad kainos ir paslaugų paketai keisti atsižvelgiant į lankytojų poreikius ir elgseną: „Užsisakydami naujus paslaugų paketus, o ne skelbimo talpinimo ir papildomas paslaugas atskirai, klientai sutaupys laiko ir pinigų“.

„Žinodami, kokios paslaugos yra efektyviausios ir labiausiai padeda parduoti ar išnuomoti NT, pasiūlėme kompleksinius skelbimo aktyvavimo planus. Perskirstėme, kokios paslaugos į planus įskaičiuojamos – skelbimas ne tik aktyvuojamas, bet ir iškeliamas į sąrašo viršų“, – komentavo aruodas.lt vadovė Viktorija Steponavičiūtė.

Portalų atstovai patvirtino, kad pigesnių skelbimų be papildomų paslaugų klientai paskelbti nebegali.

Siekia išvengti skandalo?

Rinkodaros strategijos ekspertas Linas Šimonis abejoja, kad skelbimai pabranginti klientų labui.

„Visada kiekvienam verslui norisi uždirbti daugiau pinigų. Šiuos norus riboja tik konkurentai, paslaugos paklausa ir pirkėjų mokumas. Lietuvos skelbimų rinkoje situacija su konkurentais keista – labai daug portalų atsidūrė vienose rankose.

Norint kuo daugiau uždirbti kainų kėlimas turi niuansą. Keliant kainas reikia gražų veidą išlaikyti, kad mes čia ne šiaip sau keliam, o kad duodam kažko daugiau“, – DELFI komentavo nepriklausomas ekspertas.

Jo manymu, kad šiuo atveju kainų didinimas galbūt pridengiamas papildomomis paslaugomis norint užbėgti už akių skandalas, kuris kiltų jei vartotojų teisių ir kitos institucijos nustatytų, kad piktnaudžiaujama dominuojančia, monopoline padėtimi.

„Tos „papildomos paslaugos“… Jeigu sakytų, kad mes tik suteikiame galimybę nusipirkti su papildomomis, bet jums nebūtina pirkti, tada tvarka. Nori daugiau, nori mažiau, kaip sakoma, jūsų teisė rinktis. Nepaliekant teisės rinktis, brangesnė paslauga tam tikra prasme įbrukama prievarta. Taigi, pasiteisinimas papildomomis paslaugomis tėra pasiteisinimas, o ne tikroji priežastis“, – svarstė L. Šimonis.

Kaip pranešė Konkurencijos taryba, 2014 m. gruodžio 8 d. AS Eesti Meedia (per OÜ Classify) įsigijo 100 proc. Allepal OÜ akcijų ir taip įgijo vienvaldę šios bendrovės kontrolę.

Pirmoji estų bendrovė Lietuvoje valdo internetines platformas 15min.lt, plius.lt, domoplius.lt, autoplius.lt, shopspy.lt, scanpix.lt, kainos.lt. Nupirktoji Allepal OÜ Lietuvoje veikia per UAB „Diginet LT“, kuri valdo skelbiu.lt, aruodas.lt, ntzemelapis.lt, autogidas.lt, cvbankas.lt, freeshop.lt ir kartu.lt.

Konkurencijos taryba šiuo metu dar sprendžia, ar suteikti leidimą tokiai bendrovių koncentracijai. Bendroves ji ragino pranešimą apie koncentraciją pateikti dar prieš pusmetį. Tačiau tai padaryta tik šių metų sausio 8 d.

DELFI primena, kad apie skelbimų portalų susijungimą visuomenei atskleidė dar praėjusių metų pradžioje. Tuomet kaip tik prognozuota apie galimą kainų didinimą naudojantis dominuojančia padėtimi.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.02.03.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT