Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Nuolaidų beieškant: netingėkite klausti ir derėtis

2011.06.11 Mindaugas Jackevičius, delfi.lt.

„Man tai per brangu. Gal galite pritaikyti nuolaidą?“, „Jei pilsiu pilną baką, gal padarysite nuolaidą?“. Norint sutaupyti, reikia kuo dažniau užduoti šiuos klausimus, patirtimi dalijasi DELFI pašnekovai. Tuo metu marketingo specialistas aiškina, kad labai stiprūs prekės ženklai nuolaidų arba netaiko, arba taiko simbolines.

Nusižiūrėjusi patinkančią prekę, vilnietė Lina pirmiausia pasiteirauja, ar jai nėra taikoma kokia nors nuolaida. „Kartą prabangioje kosmetikos parduotuvėje tiesiai pasakiau, kad 300 Lt kainuojantys kvepalai man per brangūs. Tada pardavėja pasiūlė savo VIP kliento nuolaidų kortelę ir pritaikė nuolaidą, kuri man nepriklausė“, – pasakoja vilnietė Lina.

Pašnekovės pastebėjimu, kadangi dauguma parduotuvių taiko nuolaidas su įvairiomis lojalumo kortelėmis, dažniausiai nuolaidą pritaiko ir tos kortelės neturint.

„Užtenka pasiklausti, su kokiomis kortelėmis taiko nuolaidas. Net jeigu ir neturiu jos, dažnai pardavėjas gali nuolaidą pritaikyti. Esu girdėjusi, kad pardavėjai turi teisę bet kokiai prekei padaryti iki 10 proc. nuolaidą, todėl dažniausiai jie kainą nuleidžia be didesnių derybų – reikia tik netingėti paklausti“, – sakė Lina.

Dažnai po Lietuvą važinėjantis Valdas pastebėjo, kad lengvai galima gauti nuolaidą kurui mažose rajoninėse degalinėse.

„Pasakau, kad pilsiuosi visą baką, ir paklausiu, ar pritaikys nuolaidą. Štai netoli Svėdasų esančioje degalinėje jau du kartus suteikė 10 ct nuolaidą litrui – pardavėjas panaudojo nuolatiniams klientams taikomą lojalumo kortelę. O kartą Kupiškyje iš pradžių degalinės operatorė sakė negalinti suteikti nuolaidos, tačiau kai paprašiau, pritaikė. Reikia netingėti paklausti ir pasiderėti“, – teigė Valdas.

Vilnietę Olgą pradžiugino vaistinėje gauta jai nepriklausiusi nuolaida. „Pirkau daug vaistų, pradėjome kalbėtis su vaistininke, ji netikėtai man pasiūlė pritaikyti nuolaidą. Tai išgirdusi už manęs stovėjusi klientė taip pat paprašė pritaikyti nuolaidą ir ją gavo. Anksčiau tokio vaistinių geranoriškumo netekdavo pastebėti“, – sakė Olga.

Specialistas: tai rodo beviltišką marketingo strategiją

„Jei yra didžiulės nuolaidos, vadinasi, yra beviltiška marketingo strategija. Deja, tokia vyrauja daugumoje įmonių“, – aiškina marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis.

L.Šimonio teigimu, jeigu strategija gera – stiprus motyvas pirkti mūsų, o ne konkurentų produktą – kaina pirkėjų nenubaido. Jeigu įmonėje strategija prasta, nėra išskirtinumo, juo belieka kaina.

Pasak L. Šimonio, kai prasideda konkurencija kaina, susiduriame su nuolaidomis. Štai labai stiprūs brendai nuolaidų arba netaiko, arba taiko simbolines.

„Tegul nueina ir pabando gauti nuolaidą „,Marlboro“ cigaretėms. Negaus, nes tai – labai stiprus brendas. Tegul nueina ir gauna nuolaidą „Apple“ produkcijai – nebent labai neprofesionalus pardavėjas nemoka argumentuoti kitaip kaip tik nuolaida“, – derėtis raginantiems DELFI pašnekovams sako marketingo specialistas.

L.Šimonio teigimu, nuolaidomis pradėjo žavėtis ir tos įmonės, kurioms to daryti nereikėtų. Pasak pašnekovo, to išmokė prekybos tinklai – jiems turėti tą patį produktą savo prekybos tinkle pigiau nei konkurenciniame – labai naudinga. Prekybos tinklui taip pat labai naudinga skelbti tam tikras akcijas, mat didžioji akcijos sąnaudų dalis gula ant gamintojo pečių – prekybos tinklai turi galią išsiderėti.

Taip, aiškina L. Šimonis, pamažu patys gamintojai, mėgdžiodami prekybos tinklus, ėmė inicijuoti akcijas. „Tai nieko bendra tarpusavyje neturintys dalykai – prekybininkams tai naudinga, gamintojams – ne. Net ir pas gamintojus atėjo nuomonė, kad akcijos yra gerai. Bet tai byloja prastą gamintojo marketingo strategiją – vadinasi, jis nesugeba parduoti kitaip“, – kalbėjo L. Šimonis.

Deryboms sako ne

Visgi deryboms ir prašymams pasiduoda ne visi prekybos tinklai. „Mūsų tinkle aiški nuolaidų politika – visiems klientams tada, kai vyksta sezoniniai nukainavimai, specialios akcijos, arba tiems klientams, kurie dalyvauja lojalumo programose. Galimybių derėtis nėra numatoma“, – teigė „Aprangos“ grupės rinkodaros direktorė Irma Marcinkienė.

Atskiri nuolaidų atvejai galimi, jei daiktas turi kokybės problemų. Dėl to sprendžia parduotuvės vadovas kartu su klientu.

Pasak I. Marcinkienės, tokia nuolaidų politika taikoma jau daug metų.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2011.06.11.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT