Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Nutylėta tiesa: kaip „Maxima“ suvaldys sniego laviną?

2013.11.26, Rasa Lukaitytė-Vnarauskienė, Ugnė Karaliūnaitė, Delfi.lt

Paaiškėjus, kad Rygoje sugriuvęs prekybos centras „Maxima“ iš tiesų priklauso susijusiai įmonei, bendrovė pakliuvo į kur kas didesnę įvaizdinę krizę, nei buvo iki šiol. Tokios nuomonės laikosi kalbinti ryšių su visuomene ir rinkodaros specialistai. Dabar, norint suvaldyti krizę, reikia imtis greitų priemonių, nes neprižiūrima žaizda gali lemti kraujo užkrėtimą.

„Pats blogiausias dalykas, kurį galima būtų padaryti krizės atveju – sumeluoti apie vieną iš svarbiausių faktų. (…) Jeigu būtų ieškoma kaltų ir spaudimas iš visuomenės pusės būtų nukreiptas į tą kompaniją, kuri sumelavo. O čia jau mes turime visai kitokią krizę nei tą, kurią turėjome prieš pasirodant šiai informacijai“, – DELFI sakė ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ partneris Arijus Katauskas.

Specialisto vertinimu, paaiškėjus, kad pastatas priklauso tai pačiai grupei, nors prieš tai bendrovė sakė, kad yra tik jo nuomininkė, viskas keičiasi.

 „Manau, kad reputacijai smūgis yra milžiniškas. Tiesiog prarandamas pasitikėjimas, visuomenė daug jautriau pradeda galvoti apie blogus produktus, kurių gali būti bet kur, nes į veiklą žiūrima labai įtariai. Čia mes jau kalbame apie profesionalų, žmonių, norinčių dirbti, pritraukimą, tiekėjų kainas. Taip pat manau, kad socialinėje žiniasklaidoje prasidės judėjimai prieš kompaniją. Tokiu atveju mes turime sniego laviną. Kompanija turi rūpintis ir savo įvaizdinėmis kampanijomis. Turėkime omenyje jų kampaniją, pavadinimu „Apie viską pagalvota“, – kalbėjo jis.

Pašnekovo teigimu, dabar bendrovė turi imtis valdyti kur kas labiau padidėjusią įvaizdžio krizę.

„Reikia šnekėti taip, kaip yra. Reikia nustoti galvoti, kad galima nuslėpti informaciją. O tada jau reikia imti ir kiekvieną problemą spręsti iš eilės“, – savo veiksmų seką siūlė jis.

A. Katausko vertinimu, greičiausiai „Maximai“ teks surasti kaltus asmenis ir juos įvardyti.

„Akivaizdu, kad kažkas bus kaltas. Kompanija turės priimti tam tikrus sprendimus. Taip pat turės laikytis duotų įsipareigojimų, kurių jie davė pakankamai daug: našlaičių išlaikymas ir pan. Taip pat turės maksimaliai bendradarbiauti ir maksimaliai greitai išsiaiškinti priežastis ir padėti struktūroms, kad būtų nubausti kaltieji ir kad būtų galima versti naują puslapį. To negalima padaryti per dieną. Tai užtruks ilgai“, – sakė pašnekovas.

Pašnekovas nenorėtų sutikti, kad galbūt komunikavę bendrovės atstovai galėjo nežinoti pastato priklausomybės.

„Kažkas galėjo nežinoti, bet kažkas tikrai žinojo. Tai yra itin svarbi informacija. Jeigu sugriūva pastatas, tai, kas yra pastato savininkas, yra viena iš svarbiausių informacijų. Kažkas lėmė, kad ta nelaimė įvyko. Tai kas gi kaltas, kad tai įvyko. Tai buvo būtina išsiaiškinti. Aš asmeniškai niekada tuo netikiu (kad nežinojo – DELFI), nes į krizių valdymą yra įtraukiami patys aukščiausi vadovai, o jie turi tą informaciją“, – tvirtino A. Katauskas.

Krizės metu išlenda visi faktai

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis teigia, kad faktas, jog prekybos centrą statė ne pati „Maxima“ tik švelnina aplinkybes, tačiau prekybos tinklas jau pakankamai „prisidirbo“. Didžiausia klaida – bendrovės vadovų drąsos stoka stoti prieš kameras.

„Bet tai, kad nuo pat pradžių jie nuslėpė, kad yra ir savininkai, jau gresia dar vienu krizės posūkiu. Tai tik dar kartą patvirtina taisyklę, kad krizių metu reikia nuo pat pradžių nuoširdžiai sakyti tiesą“, – kalbėjo specialistas.

Pasak jo, krizės metu įmonėms nereikėtų nutylėti informacijos, o tuo labiau – slėptis nuo nemalonių klausimų: „Taisyklė, kad per krizes išaiškėja viskas ir nuslėpti faktus yra sudėtinga“.

Kaip teigė L. Šimonis, jei „Maximos“ atstovai tiesą apie pastato dalies nuosavybę būtų pranešę iškart po tragedijos, visuomenės požiūris į juos būtų kitoks.

„Dabar daugybė žmonių kels klausimus, kodėl iš karto šito (dėl nuosavybės – DELFI) nepasakė, prasidės sąmokslo teorijos“, – kalbėjo pašnekovas.

Taip pat nepateisinamas „Maximos“ žingsnis rinkodaros specialistui atrodo bendravimas su visuomene pranešimų spaudai forma.

„Įmonės vadovas tokiais atvejais turi kuo greičiau atsistoti prieš kameras. Taip, tai nebus malonu, bus daugybė nemalonių klausimų, bet būtent dėl jų ir reikia stoti prieš kameras, kad šie klausimai būtų tinkamai atsakyti, nes kitu atveju – kuo labiau slėpsi, tuo labiau žmonės prisigalvos savo variantų“, – teigė L. Šimonis.

Rinkodaros specialistas tiki, kad „Maximos“ įvaizdis nėra pačioje blogiausioje stadijoje, tačiau tylėjimas, „uodegos sukimas“ ir baimė išeiti į viešumą tik dar labiau sunkina padėtį.

Įspėja, kad neįvyktų kraujo užkrėtimas

Nors nuslėpusi faktą, kad dalis prekybos centro priklauso su „Vilniaus prekyba“ susijusiai įmonei, „Maxima“ pasiblogino situaciją, visgi L. Šimonis didelių ilgalaikių pasekmių prekybos centro įvaizdžiui nemato.

„Prognozuoju, kad ilgalaikiu požiūriu jos (pasekmės – DELFI) labai blogos nebus, tačiau bet kokiu atveju reiks įdėti daug daugiau pastangų komunikuojant įmonės viziją. Tačiau trumpuoju laikotarpiu gali būti visai nemaži nuostoliai“, – komentavo pašnekovas.

Pasak L. Šimonio, versle ilgalaikių ir trumpalaikių laikotarpių rezultatai dažnai skiriasi.

„Šiuo atveju, jei žiūrime trumpalaikiu laikotarpiu, gali prasidėti visokios akcijos boikotuoti prekybos centrą, bet ilgalaikiu laikotarpiu stiprūs prekių ženklai linkę išsilaikyti. Net jei daro dideles klaidas, jos yra linkę atsitiesti“, – kalbėjo rinkodaros ekspertas.

Visgi L. Šimonis dar kartą pabrėžė „Maximos“ komunikacijos spragą, kuri gali tik pasunkinti atsitiesimą – tai aukščiausių vadovų nepasirodymas viešai ir neatsakymas į visuomenės ir žurnalistų keliamus klausimus.

Būtent nuo dabar daromų veiksmų, pasak specialisto, priklausys, kaip greitai „Maximos“ žaizda užgis: „Jei labai žaizdos neprižiūrėsi, tai gali įvykti kraujo užkrėtimas ir mirtis“.

Kaip pranešė Latvijos žiniasklaida, prekybos centro pastatas nuo 2009 m. priklausė bendrovei „Homburg Zolitude“, tačiau prieš metus du trečdalius pastato įsigijo įmonė „Tineo“, susijusi su „Maxima”. Skelbiama, kad sandorio suma daugiau nei 15 mln. Lt.

Kaip patvirtino patys „Maximos” atstovai, parduotuvė Latvijoje buvo atidaryta 2011 m. lapkričio 3 d. Tuo metu pastatas priklausė „Homburg Zolitude“. „Maxima“ parduotuvės patalpos buvo nuomojamos. Tačiau 2012 m. rugpjūčio 6 d. patalpas, kuriose įsikūrusi parduotuvė įsigijo SIA „Tineo“, valdoma iš Kipro.

Skelbiama, kad SIA „Tineo“ ir bendrove „Vilniaus prekyba“ yra susijusios kompanijos dėl to, kad jas kontroliuoja vienas ir tas pats asmuo – Nerijus Numavičius.

Vis dėlto „Maximos“ atstovai tvirtina, kad prekybinio pastato stogas kaip ir anksčiau priklausė SIA „Homburg Zolitude“. Atsakomybės atsikratoma teigiant, kad ir visus tolimesnius statybos darbus, susijusius su šiomis teritorijomis, vykdo SIA „Homburg Zolitude“.

DELFI primena, kad tragedija, kurios metu žuvo daugiau nei 50 žmonių, Rygos prekybos centre įvyko ketvirtadienį. Po įvykio Latvijos policija pradėjo baudžiamąjį tyrimą dėl tragiško incidento Zuolitūdės rajone, Latvijos sostinėje.

Tragediją tiriantys policijos pareigūnai atliko daugiau nei šimto asmenų apklausas – dalis jų susiję su pastatų projektavimu, ekspertai, kiti specialistai ir griūties liudytojai.

Prekybos centrą statė bendrovė „RE&RE”. Po incidento Rygos meras liepė statybų priežiūros institucijai patikrinti visus šios bendrovės statytus projektus mieste.

Pirminiais duomenimis, buvo įtariama, kad stogas neatlaikė svorio, kai ant pastato stogo buvo ruošiamas žiemos sodas. Nelaimės metu įgriuvo 500 kv. m stogo. Pranešama, kad pusvalandis iki stogo įgriuvimo prekybos centre įsijungė saugumo signalas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.11.26.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT