Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Po „Maximos“ sprendimo: pagrindinis prekybininkų koziris jau nusibodo?

2015.02.11. Rasa Lukaitytė-Vnarauskienė, delfi.lt

Prekybos tinklo „Maxima“ sprendimas ilgesniam laikui sumažinti dalies būtiniausių prekių kainas, sukėlė diskusijas, ko tuo siekiama.

Pati bendrovė tvirtina, kad tokį žingsnį žengė pamačiusi sumažėjusią rinkos dalį, mažiau nei rinka augusią apyvartą, mažėjusį apsipirkimų skaičių, išaugusį prekybinių plotų skaičių Lietuvoje ir šiek tiek pasikeitusį pirkėjo požiūrį.

Kartu „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris pripažįsta, kad nori pakeisti pirkėjo įprotį sukti ratus per parduotuves ieškant prekių su nuolaidomis.

Atšipo dantys nuo akcijų

Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai Artūras Urbonavičius laikosi nuomonės, kad nesibaigiančios nuolaidos ir akcijos jau išsisėmė.

„Per pastaruosius penkerius metus mažmeninės prekybos rinka buvo perakcijuota. Kitaip tariant, rinkodaros nebeliko, liko tik pardavimų skatinimas. Su krizės atėjimu, kai prekybininkams reikėjo generuoti labai didelius pinigų srautus ir tų pinigų trūko, jie įsivėlė į akcijų karą“, – DELFI komentavo jis.

Šiuo požiūriu Lietuva nėra unikali valstybė, panašios tendencijos pastaraisiais metais pastebimos visoje Rytų-Centrinėje Europoje.

„Lietuvoje žmonės važiuoja apsipirkti ir žino, kad viename ar kitame prekybos centre savo mėgstamus prekės ženklus galės nusipirkti su akcija. Žmonėms išsivystė instinktas rinktis prekes su nuolaida. Tačiau iš mūsų tyrimų matome, kad akcijos pradėjo nebeveikti žmonių kaip pradžioje ir jie neperka bet ko. Vartotojai pradėjo klausti savęs, ar yra sąžininga ir ar tikrai yra akcija, kai nuolat kaina yra sumažinama 30-40 proc.? Galbūt tai yra imitavimas? Akcijos pasidarė nebediferencijuojantis veiksnys, nes visi ir viskam jas daro“, – kalbėjo A. Urbonavičius.

Pasak pašnekovo, per akcijas parduodamų prekių dalis kasmet didėja.

„Žmonių elgesys pasidarė labai gudrus. Pavyzdžiui, ateinu į prekybos centrą ir žinau, kad man reikėtų skalbimo miltelių arba kavos. Tačiau pamatau, kad šioms prekėms nuolaidos nėra. Taigi nusprendžiu palaukti iki kitos savaitės, kai bus akcija. Aš manau, kad žmonėms atšipo dantys nuo akcijų ir jie pradėjo elgtis labai gudriai“, – sakė jis.

Pašnekovo nuomone, „Maxima“ savo sprendimu mėgina atstatyti pusiausvyrą tarp prekių su akcija ir be jos.

„Mes gyvename beprotiškoje akcijų karuselėje. Kai skambina kabelinės televizijos atstovas su pasiūlymu, jis pirmiausiai akcentuoja siūlomą akciją. Pažiūrėkite, picerijų tinklai siūlo picas su 50 proc. nuolaida. Mes susikūrėme tam tikrą iliuzijų pasaulį. Galbūt sąžininga kainodara ir sąžininga rinkodara sustatys viską į vietas. Kainų karai visada vyko ir vyks. Konkurencinėje rinkoje tai yra vienas iš svarbiausių faktorių. Aš suprantu, kad akcijų visiškai atsakyti negalima, tačiau reikėtų optimizuoti jų kiekį“, – teigė A. Urbonavičius.

Žmonės nebesupranta, kokia reali kaina

Bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris sakė, kad ilgesniam laikui atpigusias prekes prekybos tinklas pristatė norėdamas pakeiti žmonių kasdieninį įprotį ieškoti akcijinių prekių.

„Akcijų tikrai turėsime, nes tai yra būtinybė. Tačiau turbūt nė vienas pirkėjas neįvardytų kiek kainuoja ne pirmo būtinumo prekės, pavyzdžiui, kava, buitinė chemija, kosmetika, kurių daugiausiai parduodama per akcijas. Žmonės yra pasidavę jausmui, kad jeigu yra akcija, vadinasi, kaina yra gera ir reikia pirkti“, – DELFI komentavo jis.

Bendrovė pateikia „Nielsen“ duomenis, kurie matuoja vartotojų lūkesčius. Pavyzdžiui, pernai reguliarių akcijų ir kainų pasiūlymo lūkestis buvo 74 balai iš 100, o dar 2013 m. – 82 balai. Tačiau kainos, kuri atitiktų kokybę, lūkestis pernai buvo 91 balas, o užpernai – 94 balai.

„Taigi tikros kainos poreikis yra maksimaliame pike. Tai rodo, kad žmonės nebesupranta (kiek kas realiai kainuoja – DELFI), nes jeigu jie nori būti tikras ir tuo rūpinasi, vadinasi, baiminasi, kad nesupranta“, – sakė Ž. Valkeris.

Pirkėjai turi platesnį pasirinkimą

„Nielsen“ duomenimis, nuo 2010 m. kasmet mažėja „Maximos“ rinkos dalis. Pavyzdžiui, pernai ji sumažėjo 0,6 proc.

Taip pat mažėjo apsipirkimų skaičius prekybos tinkle, jo apyvarta augo mažiau nei visa mažmeninė Lietuvos rinka.

A. Urbonavičius sako, kad pasaulyje didieji prekybos tinklai sunkiai išlaiko savo rinkos dalį, ten auga tradicinė prekyba.

Lietuvoje taip pat atsiranda didesnis pasirinkimas pirkėjams.

„Žmonės visada nori pasirinkimo. Pastaruoju metu atsidarė mažų tinklinių parduotuvėlių, kurios atima tam tikrą pirkėjų dalį iš didžiųjų prekybos centrų. Be to, Vilniuje atsidarinėja daug naujų specializuotų parduotuvių, kepyklėlių ir pan. Sovietinės žuvies, mėsos, alkoholio parduotuvės tinklų augimo metu užsidarė, nes neatitiko pirkėjų lūkesčių, bet dabar atsidaro naujo tipo parduotuvės. Taip pat žmonės apsipirkinėja turguje, kuris nepraranda savo svarbos“, – komentavo jis.

Gali būti ir kitų reakcijų

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis mano, kad patys prekybininkai sukūrė lojalumą nuolaidoms ir akcijoms.

„Lietuvoje susidarė nemaža dalis pirkėjų, kaip, beje, ir visame pasaulyje, kurie pasidarė lojalūs nuolaidoms ir akcijoms. Lietuvoje tai yra ganėtinai stipru. Taigi jie perka ten, kur yra didesnė nuolaida. Paradoksas tai, kad netgi pirkdami ten, kur didesnė nuolaida, jie dažnai būna lojalūs toms prekėms, kurias jie perka. Pavyzdžiui, tiek „Iki“, tiek „Maximoje“, tiek „Norfoje“ jie perka tuos pačius skalbimo miltelius“, – DELFI komentavo jis.

Pašnekovas mano, kad sprendimą paskelbti apie sumažinamas tūkstančio prekių kainas „Maxima“ priėmė dėl artėjančio „Lidl“ atėjimo.

„Gali būti, kad tai yra labai išankstiniai veiksmai norint žmonėms parodyti, kad „Maxima“ geriau nei kitur. Aš manau, kad tai yra protingas žingsnis, nes ne laikas kovoti tada, kai kažkas ateina. Mane apima nuojauta, kad ateityje matysime ir kitų prekybos tinklų akcijas, galbūt ir pačios „Maximos“ daugiau reakcijų“, – svarstė L. Šimonis.

DELFI primena, kad „Lidl“ neskelbia tikslios parduotuvių Lietuvoje atidarymo datos, tačiau rinkos specialistai svarsto, kad jos pradės veikti pabaigus logistikos centrą prie Kauno. Jo statybų pabaiga numatyta šią vasarą.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2015.02.11.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT