Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

delfi.lt, Sekundė: Į įmones grįžta Kalėdų dvasia

2010.12.01 Inga Kontrimavičiūtė, Sekundė.lt, delfi.lt

Panevėžio verslininkai, nors ir sunkiai, atveria pinigines kalėdiniams įmonių vakarėliams. Tokio darbdavių dosnumo rinkodaros ekspertai girti neskuba ir abejoja, ar linksmybės sužadins pavaldinių norą dirbti.

Renginių organizatoriai atsigauna

Sunkmečiu įmones apleidusi Kalėdų dvasia sugrįžta. Pernai šventinį laikotarpį užsakymų nesulaukę renginių organizatoriai šįmet trina rankas: nors ir sunkiai, bet Panevėžio verslininkai pamažu atveria pinigines pramogoms.
„Praėjusiais metais Kalėdas buvo pavogusi krizė. 2010-ųjų pabaiga kiek linksmesnė, nors pinigai puotų sąskaita dar taupomi, bet į įmones bent jau grįžta graži tradicija pasikviesti bent pusvalandžiui Kalėdų Senelį ir pasveikinti darbuotojus nors simbolinėmis dovanėlėmis“, – pažymi renginių organizavimo paslaugas teikiančios firmos „Šventės akordai“ vadovė Kristina Juknevičienė.
Kalėdas panevėžiečiai pradėjo švęsti dar nesulaukę žiemos. Pirmieji įmonių kalėdiniai vakarėliai nugriaudėjo jau praėjusį šeštadienį. Neįprastai anksti senuosius metus palydėję darbdaviai tokį pasirinkimą motyvavo prasidedančiu adventu, kai linksmintis nebeleidžia tradicijos.
Pasak K.Juknevičienės, metų sandūros šventės sugrįžta be didelio triukšmo. Bendrovės puotas užsako 30–50 žmonių, nori, kad išlaidos būtų kuo mažesnės.

„Apie tokius užsakymus, kokius turėjome prieš porą trejetą metų, dabar tik pasvajojame. Kalėdinių kelionių su trenksmingom puotom ir vienos šalia kitos neišsitenkančiomis scenos žvaigždėmis įmonės nebepageidauja. Dabar vakarui užsako dažniausiai vieną muzikantą ir neištaigingas vaišes“, – teigė K.Juknevičienė.
Anot jos, kalėdiniais vakarėliais pamaloninti kolektyvą pasiryžusios įmonės vienam asmeniui skiria nuo 70 iki 120 litų. Į šią sumą įskaičiuojami valgiai ir gėrimai, vakaro programa ir simbolinės dovanėlės.

Kalėdų Senelį vežasi iš Panevėžio

Net ir patys taupiausieji stengiasi surasti papildomą litą svarbiausiam žiemos švenčių simboliui – Kalėdų Seneliui. Švietimo įstaigoms pasikviesti jį Panevėžyje atsieina maždaug 70 litų, į namus – apie 100 litų, įmonei – apie 300 litų.
K.Juknevičienė tikina, kad tokios kainos net ir sunkmečiu nesikandžioja – sostinėje Kalėdų Senelis be 250 litų nė kojos nekelia iš namų.
„Vilniuje esančios įmonės linkusios netgi atsivežti Kalėdų Senelį iš Panevėžio ir jį parvežti. Įskaičiavus kelionės išlaidas panevėžietis vis tiek pigiau atsieina nei vilnietis“, – teigė renginių organizatorė.
Užsidirbti iš žiemos švenčių maratono viliasi pirmą kartą į kalėdinius vakarėlius besisiūlantis „Panevėžio garso“ orkestras. Nors pasiūlymus šventiniame vakare ne tik groti įvairių stilių muziką, bet ir Kalėdų Senelį atsivežti orkestras išsiuntinėjo daugeliui Panevėžio įmonių, kol kas užsakymo sulaukė tik iš vienos.

Gera šventė – pigi

„Panevėžio garso“ direktorė Zita Bareikienė svarsto, kad menko susidomėjimo priežastis – per šiuos metus neką papilnėjusios įmonių kišenės. Už valandos trukmės kalėdinę programą orkestras prašo 2500 litų. Sunkmečiu net, rodos, gerai besilaikančioms įmonėms tokia suma atrodo per didelė už linksmybes.
„Ekonominę krizę pajuto visi verslininkai. Netgi didžiosios miesto įmonės, susidomėjusios mūsų pasiūlymu, derasi dėl kainos. Kai kurioms pasirodė per brangu ir atsisakė“, – teigė direktorė.
Jos tikinimu, įmonės nelinkusios nerti į linksmybių sūkurį, kaip prieš keletą metų. Dauguma šventėms ieško pigesnės vietos, vietoj profesionalių atlikėjų tenkinasi už 200–300 litų baruose grojančių muzikantų paslaugomis.
„Verslas linksmybėms renkasi ne kokybę, o pinigus. Įmonėms gera šventė – pigi“, – susidariusį naują požiūrį į pramogas aiškina Z.Bareikienė.
Orkestro vadovė viliasi, kad šiemet kiek lengviau atsidususiems organizatoriams kitąmet turėtų užtekti ne tik duonos, bet ir sviesto. Z.Bareikienė neabejoja, kad nuo kitų metų verslo liudijimus atpiginus daugiau nei triskart, kris ir renginių organizatorių paslaugų kainos, taigi daugės užsakymų.

Užsakė muilo operą

Panevėžyje veikiančios įmonės, nors pripažįsta krizės nebejaučiančios, tačiau drąsiai išlaidauti linksmybėms dar nesiryžta.
Bendrovės „Lėvuo“ darbuotojams kalėdinio vakarėlio veikiausiai nebus.
„Finansinis kritimas sustojo, bet neturime uždirbę pelno, tai neturime iš ko ir švęsti“, – teigė įmonės rinkodaros direktorius R.Vencevičius.
Krakmolo gamintojos „Amilina“ direktorius Mindaugas Gedvilas teigė, kad darbuotojams nerengti šventinio vakarėlio nė mintis nebuvo kilusi. Anot jo, įmonė tradicijų nelaužė net sunkiais laikais: kartais vaišės būdavo prabangesnės, kartais – kuklesnės. Pasak M.Gedvilo, didžiąją dalį šventės išlaidų numatoma padengti iš įmonės lėšų, darbuotojams beliks prisidėti simboliškai.
„Nemanau, kad tokie vakarėliai didelės naudos atneša įmonei. Tai tiesiog nuo seno likusi smagi tradicija visiems susirinkti į būrį, padėkoti kolektyvui už darbą“, – mano M.Gedvilas.
„Panevėžio keliai“ kalėdiniam vakarui numatę išleisti apie 30 tūkst. litų. Į šventę planuojama sukviesti ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Rusijos antrinių įmonių vadovus su sutuoktiniais, veteranus. Eilinius įmonės darbuotojus numatyta pamaloninti prekybos centrų dovanų čekiais.
Bendrovės atstovės spaudai Rasos Čiapienės teigimu, sunkmečiu įmonė atsisakė kitų didesnių susibūrimų, kad galėtų išlaikyti Kalėdų šventės aukštą lygį.
„Tai vienintelis atvejis, kai įmonė investuoja ne į maistą ar gėrimus, o į programą. Vakaro pradžioje pasiūloma žmonėms truputis nebrangių gėrimų, o kam neužtenka taurės ar dviejų, patys perka iš baro. Tačiau atlikėjai mūsų šventėse visada būna aukščiausio lygio“, – tvirtino R.Čiapienė.
„Panevėžio kelių“ kalėdiniuose renginiuose yra pasirodžiusios kone visos Lietuvos scenos žvaigždės – populiariosios muzikos atlikėjai, operos solistai, aktoriai, humoristai. Šiemet darbuotojus įmonė ketina nustebinti muilo opera.
R.Čiapienė įsitikinusi, kad įmonės renginiai – viena iš darbuotojų motyvavimo priemonių.
„Praktika rodo, kad motyvacinės priemonės – bendri renginiai, vieša padėka už gerą darbą, nuotrauka ir straipsnis įmonės laikraštyje yra veiksmingos“, – mano R.Čiapienė.

Gerų metų linkės ir vyskupas

Kalėdų laukimu gyvena ir sunkmečiu nemokamai atostogavę biudžetininkai. Panevėžio miesto ir rajono savivaldybėse irgi kuriami planai, kaip atšvęsti gražiausią metų šventę. Tiesa, linksmybėms valdininkai turės susidėti patys.
Miesto Savivaldybės darbuotojai Kalėdų ir Naujųjų metų sandūroje rinksis viename iš miesto restoranų. Administracijos direktorės pavaduotoja Audronė Grainienė šventinės programos neišduoda, tačiau įsitikinusi, kad atėjusieji nenusivils. Miesto valdininkai pasilinksminti neoficialioje aplinkoje susieina nebe pirmą kartą.

Rudenį administracija nustebino pavaldinius, autobusu nuvežusi į mišką ir palikusi su žemėlapiais. Valdininkams teko prisiminti mokykloje per kūno kultūros pamokas įgytus orientacinius įgūdžius, kad surastų kelią iki kaimo sodybos.
Rajono Savivaldybės darbuotojai simbolinėms vaišėms taip pat susidės po 10 litų. Už surinktus pinigus, pasak administracijos direktoriaus Vitalijaus Žiurlio, Savivaldybės aktų salėje bus padengtas pasninko valgių stalas. Prie jo susėdusius darbuotojus artėjančių švenčių proga sveikins ne tik vadovai, bet ir Panevėžio vyskupas Jonas Kauneckas.

Kalėdiniai vakarėliai darbuotojų nemotyvuoja

Linas Šimonis, Rinkodaros ekspertas

Jei įmonė turi pinigų ir vakarėlių tradiciją, kodėl nesurengti ir naujametės šventės? Bet dažniausiai tokie kalėdiniai vakarėliai tėra lėšų švaistymas. Kad įmonės pinigai nenueitų vėjais, šventė turi turėti idėją, o į organizacinį darbą įsitraukti visas kolektyvas. Taip formuojama komanda. Jei darbuotojai ateina tik pasilinksminti, įmonė pinigus išleido veltui.
Netikiu, kad darbuotojus motyvuotų ir kalėdinė premija, vadinamasis tryliktasis atlyginimas. Kaip gali daiktas, kurio lauki, savaime, motyvuoti? Be to, pinigai yra vienas iš blogiausių motyvacinių būdų. Labiausiai žmogus motyvuojamas dirbti, kai darbo pobūdis atitinka jo būdą, charakterį. Kai su siaubu laukiama pirmadienio, nes vėl reiks eiti į darbą, darykit, ką norit, darbuotojo vis tiek nemotyvuosit. Teisingai sakoma: susirask darbą pagal savo hobį ir tau nebereikės dirbti. Blogai, kad daugelis mano, jog darbas turi būti katorga. Jei darbas neteikia malonumo, keisk. Netgi ir į mažiau apmokamą.
Kita klaida, kurią daro atsakingieji už žmogiškuosius išteklius įmonėse, kad darbuotoją renkasi pagal jo darbo patirtį. Šis kriterijus neparodo, kad žmogui darbas iš tiesų mielas. Išsiaiškinti, kas ieškančiajam darbo patinka, padėtų psichologiniai testai.
Taip pat nemanau, kad kalėdiniai vakarėliai gali pasitarnauti darbdaviui kaip kolektyvo nuraminimo būdas. Esą organizuojam šventę, vadinasi, jau išgyvenom sunkmetį. Užuot rengus šventę, verčiau darbuotojams paaiškinti, kad įmonė nešvaisto pinigų, tad pagalvokime visi, kaip juos geriau išleisti.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2010.12.01.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT