Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Sovietmečiu šios šventės nebuvo: kitą dieną lietuviai nesigėdija net vėluoti į darbą

2017.02.13 Vytenis Miškinis, delfi.lt

Antradienį visas pasaulis švęs įsimylėjėlių dieną. Apie Valentino dieną dažnai sakoma, kad tai – rinkodaros specialistų sugalvota šventė, tačiau prekybininkai tikina, kad nors šios šventės populiarumas auga, psichozės kelti tiesiog neapsimoka, nes lietuviai šią dieną išlaidauti nelinkę.

„Rinkodarininkai ėjo paskui įsimylėjėlių šventės atėjimą ir jos šventimą. Lietuvoje po nepriklausomybės atkūrimo gyventojams nelabai patiko ta sena sovietinė tapatybė ir sovietinės šventės. Natūraliai reikėjo ieškoti visų vakarietiškų švenčių ir naujų dalykų.

Valentino diena prigijo natūraliai, ją pradėjo švęsti jauni žmonės. Jos pradžia buvo natūralus noras švęsti kitokias šventes nei sovietmečiu, tuo labiau, kad leidžia švęsti įsimylėjėlių šventę, kaip faina, kaip gerai, taip ji atsirado, o verslininkai prie to pradėjo taikytis vėliau bandydami išspausti kažkokią naudą“, – pasakoja rinkodaros specialistas Linas Šimonis.

Populiarėja SPA centrai

L. Šimonio teigimu, rinkodarininkai apie Valentino dieną žmonėms primena, tačiau tikrai nėra šios šventės varomoji jėga: „Jaunesniems žmonėms yra natūraliai atsiradęs noras švęsti šią dieną“.

Pašnekovo teigimu, Lietuvoje nėra daug įmonių, kurių strategiją atitiktų Valentino dienos koncepcija, todėl nors ir bando išnaudoti Vasario 14-ą apyvartai padidinti, tačiau dažnai tos akcijos didelės naudos neatneša.

„Valentino diena labiausiai pasinaudojo įvairūs viešbučiai, SPA centrai. Jiems tai gana artima, padaryti šventę įsimylėjėliams“, – sako L. Šimonis.

Iš tiesų, atsivertus restoranų ar viešbučių interneto puslapius, praktiškai visuose galima rasti specialių pasiūlymų Valentino dienai.

„Per Valentino dieną labai populiarūs yra viešbučiai ne Vilniuje, žmonės nori išvažiuoti į Druskininkus, Birštoną, kurie yra nelabai toli. Be abejo, populiariausi yra viešbučiai su SPA procedūromis. Viešbučiai tuo pasinaudoja, iškart siūlo ir šventinę vakarienę, ir procedūrų kompleksą, ir vėlyvesnį išvykimą.

Manau, tai tikrai gražus paketas, kurio pilnai žmonėms užtenka. Žinau, kad jaunimas bando susitarti, kad galėtų kitą dieną ateiti į darbą šiek tiek vėliau. Tokių paslaugų populiarumas yra labai didelis“, – pasakoja Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Pašnekovė pastebi, kad Valentino dieną jaunimas linkęs švęsti vis daugiau, o populiarumo augimas pastebėtas praėjusiais metais. E. Šiškauskienė spėja, kad tai galėjo lemti kelios priežastys.

„Galbūt taip yra dėl geopolitinės padėties, saugumo, žmonės pradėjo mėgti pasilepinti procedūromis, masažais, druskų voniomis mūsų artimuose kurortuose. Pernai tai labai pasijautė, bijojome, kad bus mažai rusų, o viskas užsipildė lietuviais ir latviais“, – tikina E. Šiškauskienė.

Asociacijos prezidentės nuomone, žmonėms dažnai tiesiog reikia impulso švęsti, todėl Valentino diena yra puiki proga, kuria verslininkai pasinaudoja.

Romantiška nakvynė dviem su vakariene ir SPA paslaugomis per Valentino dieną vidutiniškai kainuoja apie 100 eur., pigiausiai nakvynę su pasibuvimu pirtyje siūlo poilsio kompleksas esantis Anykščiuose, ten tai atsieis 63 eur.

Smulkieji bando įsiteikti originalumu

Valentino dieną bando išnaudoti ir smulkieji verslininkai, tiesa, tokių, kurie siūlytų paslaugas skirtas tik Valentino dienai rasti nepavyko.

Įmonės „Printgrama“ vadovas pasakoja, kad jų siūlomų personalizuotų dovanų populiarumas prieš Valentino dieną išauga. Ši įmonė siūlo galimybę nuotraukas atspausdinti ant įvairiausių daiktų.

„Per Valentino dieną populiariausi produktai yra šokoladas, pagalvės ir magnetukai. Realiai, pas mus už maždaug 10 eurų galima nusipirkti įdomų produktą antrajai pusei“, – sako įmonės vadovas Dmitrijus Čukanovas.

Vienas gana netradiciškas įmonės siūlomas produktas – šokoladas su nuotrauka. „Yra tokia technologija, naudojant valgomuosius miltelius yra atkartojamas vaizdas ant šokolado. Tai yra valgoma, jis imituotas kaip pieniškas šokoladas. Esu iš klientų girdėjęs, kad tai geras produktas, bet iš kitos pusės jį labai gaila valgyti“, – sako D. Čukanovas.

Tuo tarpu pramogų agentūra „Vaiduokliai“ siūlo meilės dieną atšvęsti aktyviai. Nusipirkusi 40 eur. kainuojantį bilietą pora gali sudalyvauti orientaciniame žaidime. „Tiems, kurie vietoj banaliojo ėjimo į kino teatrą, mieliau renkasi išbandyti ką nors naujo! Žadame daug įspūdžių, azarto ir, žinoma, romantikos. Žaidimas vyks Vilniaus širdyje- senamiestyje“, – tokiais žodžiais pristatoma ši pramoga.

Įmonės vadybininkas Valdemaras Jančevskis pasakoja, kad jie siūlo ir paprastą ekskursiją po Vilnių poroms, kurios nori švęsti ramiau.

„Šiuo metu orientaciniame žaidime mes turėtume apie 8 poras. Iš tikro, didelių lūkesčių neturėjome, bet susidomėjimas buvo. Jau anksčiau turėjome orientacinį žaidimą, bet pagalvojome, kaip galėtume jį padaryti dviem žmonėms. Žinojome, kad galime pritraukti Valentino dieną žmonių, tai ir nusprendėme taip ištraukti žmones į miestą. Taip pat siūlome ramesnę ekskursiją, jos principas panašus, poros kartu su gidu vaikšto po Vilniaus miestą“, – sako V. Jančevskis.

Išlaidauti nelinkę

Praėjusiais metais „Maxima“ užsakymu atliktoje apklausoje paaiškėjo, kad Valentino dieną Lietuvoje švenčia 66 proc. žmonių, tačiau jie išlaidauti nėra linkę, didžioji dalis apklaustųjų dovanoms šią dieną skyrė nuo 11 iki 50 eur.

„Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė sako, kad jų pirkėjai Valentino dienos dovanoms vidutiniškai išleidžia 10 eur.

„Prieš Valentino dieną suaktyvėja prekyba, tai nėra Kalėdos, kuomet pardavimai šokteli tris kartus, bet kai kurioms prekių kategorijoms tai galima pavadinti Kalėdomis. Eilę metų neišstumiama dovana yra kvepalai, nes tai tiek vyrams, tiek moterims tinkanti dovana.

Tuomet pardavimuose išryškėja tokios prekės kaip patalynės komplektai, naktinukai ar kitos originalios dovanos: puodeliai, meškiukai, žvakelės, tokios malonios smulkmenos. Ypatingai ši šventė daro įtaką prekių suaugusiems pardavimams“, – sako G. Vilkė.

Pašnekovė priduria, kad lietuviai vis labiau švenčia Valentino dieną, o ir išlaidos šiai šventei auga, lyginant su praėjusiais metais jos išaugo 10 proc. Tačiau G. Vilkės nuomone, prekybininkai Valentino psichozės nekelia dėl vienos paprastos priežasties.

„Valentino dienos psichozės tikrai nebandome sukelti. Rinkodarininkai daro vienokį ar kitokį veiksmą stebėdami vartotojus. Reikėtų pastebėti, kad Valentino diena nėra visuotinai švenčiama šventė ir tai nėra sena šventė.

Dėl to akcentuoju, kad tam tikros kategorijų prekyba tikrai suaktyvėja ir pamaloninti savo antrą pusę renkasi vis daugiau žmonių kiekvienais metais. Bet nėra šventė, kuri labai ypatingai skatina pardavimus. Nes švenčiant šventę nebūtina dovanoti kokį nors daiktą, dažnai tai būna kokia smulkmena“, – sako G. Vilkė.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2017.02.14.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT