Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Specialistai: „flyLAL Charters“ vardą keičia pirmiausiai bėgdama nuo praeities

2010.07.23 Rasa Lukaitytė, delfi.lt.

Bendrovė „flyLAL Charters“, valdoma tų pačių akcininkų, kaip ir bankrutuojanti „flyLAL-Lithuanian Airlines“ („flyLAL“), naują vardą rinkosi pirmiausiai siekdama pabėgti nuo besidriekiančio praeities šleifo. Tokios nuomonės laikosi DELFI kalbinti marketingo specialistai. Pati bendrovė skelbia „Small Planet Airlines“ tapusi dėl plėtros ir strateginės verslo krypties suformavimo.

„Tikslas akivaizdus – pabėgti nuo „flyLAL“ pavadinimo, nuo to blogo šleifo, kuris driekiasi paskui. Ilguoju laikotarpiu, jeigu daugiau nedarys kažkokių klaidų, pavyks tai padaryti“, – savo nuomonę DELFI išsakė marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis.

Jis neatmeta, kad ir po pavadinimo keitimo dalis keleivių vis dar gali prisiminti „flyLAL“ praeitį.

„Klausimas, kaip bus su keleiviais. Jeigu jie skraidys tais maršrutais, kuriuose neturės konkurentų, keleiviams nebus skirtumo ir jie skris, jeigu bus tam tikri konkurentai ir jų kainos bus panašios, tikėtina, kad dalis keleivių dėl šių priežasčių, dėl neskaidrumo norės rinktis kitus vežėjus“, – svarstė L. Šimonis.

Specialisto nuomone, naujasis pavadinimas yra neblogas, tačiau svarbiau yra tai, kokią strategiją bendrovė pasirinks toliau.

Panašios nuomonės laikosi ir Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas. Anot jo, sprendimą keisti pavadinimą turėjo paskatinti trys pagrindinės priežastys: asociacijos su „flyLAL“, siekis turėti pavadinimą, kuris užsienio rinkose nekeltų asociacijų su Lietuva ir kitomis įmonėmis bei siekis turėti verslą atitinkantį pavadinimą.

„Pirmoji priežastis yra akivaizdžiausia: kad kiltų kuo mažiau asociacijų su prieš tai buvusia „flyLAL“, jos bankrotu, taip garsiai nuskambėjusia pabaiga įskaitant ir bilietų grąžinimus. Kitas dalykas, manau, yra tai, kad naujasis pavadinimas labai gerai tinka užsienio rinkoms ir neneša jokios informacijos apie Lietuvą. Galbūt Lietuva kitose šalyse gali turėti vienokių ar kitokių asociacijų. Trečioji priežastis greičiausiai yra ta, kad „Small Planet Airlines“ yra atostoginis pavadinimas, atitinkantis įmonės verslą“, – sakė jis.

R. Buračo nuomone, prireiks bent poros metų, kad žmonės pamirštų, jog „Small Planet Airlines“ yra buvusi „flyLAL Charters“.

„Jeigu esi susijęs su bet kokiu verslu, tuomet ilgai išlaikai tam tikras asociacijas, o jeigu niekaip su juo nebuvai susijęs arba tokiomis paslaugomis naudojiesi retai, tuomet absoliučiai nesvarbu, kas yra vežėjas. Statistiškai prekinio ženklo asociacijų tvirtinimas užtrunka apie dvejus metus. Žinoma, tai priklauso nuo to, koks bus vardo keitimo biudžetas, kiek bus stiprinamos asociacijos. Kiti žmonės, kurie nebus perskaitę, kad „flyLAL Charters“ pakeitė pavadinimą, „Small Planet Airlines“ iš karto priims kaip naują žaidėją, vertins jo reklamą, aptarnavimą ir neturės jokių asociacijų“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis mano, kad marketingo požiūriu, vardo keitimas yra teisingas sprendimas.

Pati bendrovė nurodo, kad pagrindinė prekės ženklo keitimo priežastis – geografinė plėtra ir strateginės verslo krypties suformavimas.

„Per dvejus veikos metus išaugome keturgubai. 2008 m. pradėję nuo poros lėktuvų, skraidančių tik iš Vilniaus, šiuo metu skrydžius vykdome iš keturių Europos Sąjungos valstybių – Lietuvos, Lenkijos, Estijos ir Italijos. Vilnius tampa tik viena iš keturių mūsų bazių, o jau šių metų pabaigoje iš Italijos skraidys daugiau aviakompanijos lėktuvų, nei iš Lietuvos. Senasis prekės ženklas nebeatitiko tarptautinės plėtros krypties, todėl buvo nuspręsta jį keisti“, – pranešime spaudai cituojamas teigia „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris, anksčiau vadovavęs bankrutuojančiai „flyLAL“.

Naujiems skrydžiams gavo nuolaidų

Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) generalinis direktorius Tomas Vaišvila DELFI sakė, kad bankrutuojanti „flyLAL“ oro uostui yra likusi skolinga apie 20 mln. Lt.

Tuo tarpu, anot jo, „flyLAL Charters“ iš Civilinės aviacijos administracijos yra gavusi leidimą rengti reguliariuosius skrydžius ir naujoms kryptims gavo TVOU nuolaidą. Tokios nuolaidos garantuojamos visoms skrydžių bendrovėms, iš Vilniaus pradedančios skrydžius nauja kryptimi.

„Penkios kryptys Europoje, kurios buvo tik užsakomosios, dabar Lietuvos keleiviams yra prieinamos patiems organizuoti poilsį. Mes į tai žiūrime labai pozityviai, nes pagerėja susisiekimas su Vilniumi. Jie pateikė visus dokumentus, atitinkančius reguliariųjų skrydžių tvarką, atitiko visus reikalavimus ir nėra jokių teisinių abejonių, kad jie negali vykdyti šių procedūrų. Mūsų žiniomis, jie skraidys reguliariai“, – sakė T. Vaišvila.

Jo teigimu, reguliariaisiais skrydžiais laikomi skrydžiai, kurie vyksta ne rečiau nei dukart per savaitę, o bilietus galima įsigyti agentūrose.

„Small Planet Airlines“ atstovė Rūta Apeikytė DELFI sakė, kad bendrovė ir toliau išlieka užsakomųjų skrydžių vykdytoja, kurios dalis iš anksto su kelionių operatoriais suplanuotų skrydžių atitinka reguliariųjų skrydžių sąvoką ir gali pretenduoti į TVOU taikomas nuolaidas.

„Tačiau pati bendrovė į mažmeninę bilietų pardavimo rinką eiti neketina ir pati bilietų nepardavinės. Nedidelę dalį bilietų be turistinio paketo keleiviai gali įsigyti tik kelionių agentūrose, kurios prekiauja skrydžius užsakiusių bendrovių poilsinėmis kelionėmis“, – tvirtino ji.

Įkurta mažiau nei prieš dvejus metus

DELFI primena, kad vardą pakeitusi „flyLAL Charters“ buvo įkurta mažiau nei prieš dvejus metus – 2008 m. spalį.

Po kelių mėnesių, kitų metų sausį, reguliariuosius skrydžius vykdžiusi bendrovė „flyLAL“ sustabdė savo veiklą, kiek vėliau buvo pradėta jos bankroto procedūra, trunkanti iki šiol.

Tais pačiais metais susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, gavęs paties sudarytos darbo grupės išvadas, kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl galimo tyčinio bendrovės bankroto. Tyrimas vyksta iki šiol.

„Mums tikrai kilo įtarimų dėl galimo tyčinio bankroto. Kadangi tai nėra mūsų kompetencija, kreipėmės į teisėsaugos institucijas“, – trečiadienį žurnalistams apie prieš metus vykusį tyrimą sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Small Planet Airlines“ priklauso „Avia Solutions Group“, kurią valdo tie patys akcininkai, kaip ir bankrutuojančią „flyLAL“.

„flyLAL Charters“ pakeitus pavadinimą „Avia Solutions Group“, kuri, beje, taip pat anksčiau vadinosi „flyLAL Group Services“, nebeliko nė vienos įmonės, savo pavadinime turinčios žodį „flyLAL“.

Naujausiais Registrų centro duomenimis, 45 proc. bendrovės „Avia Solutions Group“ akcijų valdo bendrovė „Žia Valda,“ 30 proc. – „Indeco: Investment and Development“, 25 proc. – bendra Lietuvos-JAV įmonė Kauno „Sanitex“.

Valstybinė įmonė „Lietuvos avialinijos“ buvo privatizuota 2005 m., vėliau ji pervadinta į „flyLAL“, jos veiklos išskaidytos į skirtingas bendroves.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2010.07.23.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT