Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

2020.10.13 Kristina Solomnikova, delfi.lt

Jei didžiųjų sezoninių išpardavimų metu įprastai kojos iš Lietuvos nekeliate, mūsų šalyje vykdomų išpardavimų mastai ir prekybininkų siūloma 20-40 proc. nuolaida gali atrodyti lyg saldainis, tačiau tiems, kurie apsipirkti vyksta į didžiąsias mados sostines, tokie prekių nukainojimai dažnai sukelia nuostabą. „Užsienyje ir 70-80 proc. nukainoja drabužius, drabužiai ten ir šiaip pigesni, o mums – špyga“, – panašių pasisakymų internetinėje erdvėje, veikiausiai, esate išvydę ne kartą.

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis sako, jog nėra jokios būtinybės lietuviams siūlyti grandiozinius prekių nukainojimus – esą prekes jie išgraibsto ir su gerokai mažesne nuolaida.

„Kam daryti 80 proc. nuolaidą, jei gali padaryti 40 proc. ir perka taip pat gerai, kaip užsienyje su didžiule nuolaida? Be abejo, reikia pastebėti, kad užsienyje didžiausi nukainojimai vyksta sezoninėms prekėms, kurios kitą sezoną bus išėjusios iš mados ir nebeaktualios.

Prisimenu, kaip prieš daug metų, Šveicarijoje, užėjome į parduotuvę ir nupirkome geros kokybės moterišką megztinį, kuris dabartiniais pinigais kainuotų 3, na, maksimaliai 7 eurus. Šveicarijoje, geroje parduotuvėje! Tada supratau, kas yra geros nuolaidos ir tikrasis sandėlio valymas. O Lietuvoje padarius 40 proc. nuolaidą, sandėliai ir taip iššluojami“, – sako L. Šimonis.

Anot L. Šimonio, išparduoti prekių likučius prekybininkai skuba ne vien tam, kad užsidirbtų papildomą kapeiką. Neišparduoto likučio pergabenimas iš parduotuvių į sandėlius bei jų sandėliavimas sudaro papildomas išlaidas, tad, anot specialisto, optimalus sprendimas – likučius išparduoti su didele nuolaida, taip atlaisvinant vietą lentynose, ir kitą sezoną pirkėjams pateikti naują kolekciją.

Jam antrina ir kainų palyginimo platformos „pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas, teigdamas, kad užsienio šalyse totalus išpardavimas arba, pavyzdžiui, sandėlio likučių pardavimas didmeninėmis kainomis supirkėjams – normali praktika.

Lietuvoje, anot jo, dažnai einama kitu keliu. Neišparduotas senosios kolekcijos prekes išstatant kartu su naujo sezono prekėmis. Todėl stebėtis, kad praėjusį sezoną matyti batai ir vėl atsiranda prekyboje ir dar – už reguliarią kainą, nereikėtų.

A. Vizicko teigimu, nors didžiųjų vienos ar kelių dienų išpardavimų lietuviai jau „atsikando“ ir pastarieji nesuburia tokių masių, kaip prieš dešimtį metų, nuolaidos ženkliukas pirkėjus vis dar vilioja.

„Dalis žmonių net neatkreipia dėmesio į pirminę kainą, viskas, ką jie mato, – tai nuolaida. Grįžta namo ir pasakoja, kad nusipirko megztinį su vienokia ar kitokia nuolaida, neatkreipdami dėmesio į tai, kokia buvo pradinė kaina ir nežinodami, kad ta kaina yra dažnai pakeliama.

Nori nenori, ir gamybininkui, ir prekybininkui, reikia turėti savo maržą. Sakykime, gamintojas nori per metus parduotam prekių kiekiui turėti vidutinę maržą, bet žino, kad trečdalį visų prekių žmonės nusipirks per akcijas, kai bus suteikiama 25-30 proc. nuolaida. Vadinasi, paprastą, neakcijinę kainą jis turi pakelti tiek, kad per išpardavimą nepatirtų nuostolio. Stebuklų nebūna, pinigus visi turi užsidirbti“, – sako A. Vizickas.

Anot L. Šimonio, yra dar dvi pagrindinės priežastys, kodėl vykstama apsipirkti į užsienį. Visų pirma, tai mažesnė tam tikrų prekių mažmeninė kaina. Antra, platesnis asortimentas ir naujausios kolekcijos.

„Lietuvoje ir šiaip yra parduodamos praėjusių ar dar senesnių metų kolekcijos. Lietuvių pirkėjas nėra labai jautrus šiuo klausimu ir nesijaučia blogai pirkdamas senesnės kolekcijos drabužį. Dėl šios priežasties dalis žmonių, ypač moterų, kurios seka madą ir nori išskirtinai tik naujų kolekcijų, vyksta į didžiąsias mados sostines. Ten yra tos tikros „naujos“ kolekcijos, ne Lietuvoje“, – sako L. Šimonis ir priduria, kad vieša paslaptis, kad kolekcijos Lietuvoje vėluoja net keletą sezonų.

L. Šimonis atkreipia dėmesį ir į tai, kad Lietuvoje turime didesnes drabužių kainas. Su juo sutinka ir A. Vizickas, teigdamas, kad ypatingai daug skundų dėl didelių lietuviškų kainų tenka išgirsti iš emigrantų – esą Lietuvoje tos pačios prekės, lyginant su ES šalimis, neretai būna brangesnės.

Pavyzdžiui, 2018 m. Teisingumo ministerijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakytu kainų palyginimo tyrimo Lietuvoje ir dvylikoje ES valstybėse duomenimis, identiški vieno greitosios mados prekės ženklo drabužiai Lietuvoje kainuoja vidutiniškai 15 proc. brangiau nei Ispanijoje.

Kaip rodo „Eurostat“ statistika, aprangos ir avalynės kaina Lietuvoje siekia 102 proc. ES vidurkio. Drabužių kainos Italijoje ir Vokietijoje siekia 99 proc., o Ispanijoje ir Lenkijoje – 91 proc. ES vidurkio.

„Yra nemažai priežasčių, kodėl taip yra, pavyzdžiui, mūsų rinkos dydis, realios konkurencijos nebuvimas, nes Lietuvoje dominuoja didieji prekybos centrai, ir kt.“, – sako L. Šimonis.

Vis dėlto, A. Vizickas pateikė ir kitą perspektyvą – esą dėl didesnių kainų ir skurdesnių nuolaidų kaltinti vien mažos mūsų rinkos, visgi, nereikėtų. Jo teigimu, tai pačių žmonių pasirinkimas pirkimu vietinėse fizinėse parduotuvėse, o geresnių kainų visada galima ieškoti internetinėse parduotuvėse visoje ES.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune
  • Žiniasklaidos atstovams
  • Kontaktai

Linas Šimonis | 2020.10.14.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT