Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

ISM bankrutuoja?

Spėju, kad pirmoji Lietuvoje nevalstybinė aukštoji mokykla artėja prie kracho ribos. Iš ko matyti?

ISM pradėjo spaminti, siūlydama savo paslaugas.

Viskas prasidėjo nuo ISM Rektoriaus vardu pasirašyto laiško, kviečiančio į susitikimą su strateginiu investuotoju. Tipiškas spamas, paslepiant adresatus ir kreipiantis “gerbiami kolegos”. Atsakiau, kad suklydo. Turėjau naivios vilties, kad nepatyrusi sekretorė tiesiog nevykusiai gavėjų adresus surašė. Jokios reakcijos. ISM Rektorius nesinaudoja savo elektroniniu paštu?

Po kurio laiko – kitas spaminis laiškas. Šį kartą siūlė kažką pirkti. Po to – ir vėl, ir vėl, taip nesiliauja iki šiol. ISM tapo dar vienu Lietuvos šiukšlintoju.

Paprastai spamu naudojasi tik prastai gyvenančios įmonės, tai nevilties ir desperacijos ženklas. ISM prie jų prisijungė, aiškiai leisdama suprasti, kad papildomų klientų atnešti pinigai jiems svarbiau už bet kokį padorumą ir gerą vardą.

Spamas – nevykėlių bruožas. Jei nesugebi klientų rasti padoriais būdais, imiesi šiukšlinimo, tikėdamasis, kad šiukšlių rinkėjai (skaitytojai) ką nors nupirks ir galėsi šiaip taip egzistuoti.

Problema – ne tik šiukšlinimas

Šiukšlių mėtymas – tik viena problema. Kita, netgi didesnė – kokią žinutė siunčiama potencialiems klientams.

Spaminimu “Vadybos ir ekonomikos universitetas” sako, kad jie nesugeba vadovauti ir sukurti ekonomiškai stiprios organizacijos. Pala, bet ar ne to jie moko savo studentus?

(Atskira problema yra žodis “vadyba”. Turėtų būti “vadovavimas”. Matyt, patys supranta, kad iki vadovavimo studijų – kaip iki kosmoso, tad naudoja nieko nesakantį niekalą “vadyba”.)

Tai kodėl studentai vadovavimo ir ekonomikos studijoms turėtų rinktis universitetą, kuris pats nesugeba vadovauti savo marketingui?

Problemos priežastis – marketingo ignoravimas

Marketingas – daugumos aukštųjų mokyklų problema. Kai kurios gerus pavadinimus keičia į nedaug sakančias pavardes, tikėdamos, kad tai “padės atsikratyti neigiamų asociacijų”.

Deja, tai nepadeda. Visuomenė vis tiek prisimena senuosius pavadinimus, tačiau padaroma didžiulė žala – netenkama lengvai suprantamo išskirtinumo.

Kitos aukštosios sukuria programas, neturinčias nieko bendro su jų specializacija. Jei paieškosite, KTU rasite teologijos studijų kryptį. Ir, žinoma, visų aukštųjų didžiausią nesusipratimą – “vadybos studijas”.

Geriausi universitetai garsėja vienu dalyku

Jei esi vienas seniausių universitetų, sugebi pritraukti geriausius profesorius, nesunku tapti ir “geriausiu pasaulyje”. Tai Oksfordo, Kembridžo kelias.

Kitos gerai gyvenamčios aukštosios tampa geidžiamos tarp savo srities specialistų, nes specializuojasi ir garsėja vienu dalyku:

Stenfordas – aukštosiomis technologijomis.
Harvardas – valdymu.
Vartonas – finansais.

Geriausios Lietuvos aukštosios mokyklos irgi daro tą patį:

KTU – inžinerija.
Kauno medicinos akademija – medicina.
VDU – liberaliais socialiniais mokslais.
Žemės ūkio universitetas – žemės ūkiu (visiška nesamonė buvo keisti pavadinimą į daugeliui nieko nesakančią pavardę).

Kuo turėtų garsėti ISM?

Valdymu. ISM – tai samdomų vadovų kalvė. Ne vadyba, bet būtent valdymu.

Finansai ir psichologija, projektų valdymas – kertinės disciplinos. Jas dėtyti turi geriausi šios srities profesionalai. Pageidautina ne tik geri, bet ir garsūs profesionalai. Juk būsimam vadovui svarbios ir pažintys, tiesa?

Nors marketingo labiau reikia verslininkams, o ne valdytojams, jis irgi svarbus. Nes priešingu atveju telefono bendrovė tampa geriausiai reklamose šokančia ir dainuojančia įmone, kurios marketingo pastangas vainikuoja asmeniniai planai.

Nevykėliai mokys vadovauti?

Deja, geri vadovai spamo būdu nerandami. Spaminimu randama nebent “cheap viagra” pirkėjai arba milijonų iš Afrikos paveldėtojai.

“Vadybos ir ekonomikos universitetas”. Nemokam vadovauti, nieko nenutuokiam apie marketingą, tad apdergsim Lietuvą šiukšlėmis. Savo pavyzdžiu mokysim studentus pažeidinėti įstatymus. Jei patinka – stokite pas mus” – taip galima suprasti spamą iš universiteto.

Spamina tik nevykėliai. Pirmoji privati aukštoji mokykla įsirašė į jų gretas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

Linas Šimonis | 2014.04.08.

Diskusija

  1. Jonas says

    2014.04.08 at 14:24

    Na nenurašykim universiteto, dėl jų marketingo skyriaus klaidos. Visgi universitetas turi savo pozicionavimo strategiją, garsėja tuo, kad samdo ir garsius specialistus-praktikus, o ne tik literatūros analitikus-teoretikus. Visi nemėgstam spemo. Bet juk valstybiniai universitetai apskritai nerodo jokių gyvybės ženklų, tiesiog beatodairiškai naudojasi valstybiniais pinigais ir kepa bendro profilio “specialistus”. Daugelis valstybinių universitetų kaip ligonis komoje, tarsi kvėpuoja ir egzistuoja, bet jokios funkcijos neatlieka. Spemas bent jau rodo, kad yra dedamos pastangos ir atliekami kažkokie veiksmai, nors pats įrankis gal ir ne visai tinkamas, nes pernelyg bendras, nenukreiptas į tikslinę auditoriją.

  2. Jonas G. says

    2014.04.08 at 15:46

    Man regis, Linai, Jūs pats vaikotės žinomumo labai pigiais būdais. Didelėse struktūrose visada atsiranda vienas kitas liurbis, kuris sugeba pridaryti šiek tiek žalos, bet tai statistinė paklaida, kuri pasitaiko visiems dideliems ir visiškai nereikšminga ilguoju laikotarpiu. Turėtumėte pripažinti, kad ISM tikrai geriausią vardą turintis universitetas ne vien tarp privačių universitetų Lietuvoje.

  3. Linas Šimonis says

    2014.04.08 at 16:15

    Ta statistinė paklaida Omnitel nuleido į antrą vietą.

    ISM spaminimu pažeidinėja reklamos įstatymo 13-tą straipsnį. Kiek laiko praeis iki geriausio vardo praradimo?

    Didelėse struktūrose įstatymus pažeidinėjantys liurbiai labai greitai padedami į vietą. Jei tai neįvyksta – į vietą padedamas tos didelės struktūros vadovas.

    Dar kartą: spamas – negero valdymo pasekmė. Gal mano prognozė neteisinga, tačiau pernelyg dažnai susiduriu su prastai valdomomis įmonėmis, kurios kaip paskutinį šiaudą planuoja spamo kampanijas. Ir nesutikau nė vienos gerai valdomos įmonės, kurios tuo naudotųsi.

    Išvada peršasi savaime.

  4. Rojus says

    2014.04.08 at 16:51

    Tikrai nedirbu ISM, esu konkuruojančio universiteto profesorius. Linai, gerai, kad rašote, bet neverta bandyti atrodyti žinančiu daugiau negu žinote iš tikro. Čia ne apie SPAM’us, bet apie vadybą, vadovavimą, Harvardą, Stanfordą… Nesileisiu į teorinius svarstymus kuo vadyba, valdymas ir vadovavimas yra panašūs ir kuo skirtingi, tik pasakysiu, jog nepateikiant angliško atitikmens diskuotuoti, o ji labiau – kritikuoti, kol kas negalime. Ypač Jūsų požiūris į vadovavimą…. Kitas dalykas, Stanfordas – ne tik technologijos, jo vadybos studijos yra pažangesnės negu Harvardo ir grindžiamos kitokia ideologija. Kitą kartą, prieš pradėdamas kritikuoti, daugiau paskaitykite, nepasijuoksite.
    O dėl ISM – būtų gaila. Į rinką įnešė tiek sveiko, tieki ir ne visi sveiko šurmulio. Kaip bus – parodys ateitis.

  5. Marius says

    2014.04.08 at 22:34

    Ir ebay siuncia spama… ziurint kaip tas spamas apipavidalintas ir ka siulo.. jei nukreipta i tinkamus segmentus tada valio…

  6. andriuz says

    2014.04.10 at 17:59

    Lino iškelta marketingiškai beviltiško spaminimo problema išties gali būti sisteminių problemų išdava.

    Ar pačio Lino naudojama PR strategija “įkask lyderiui” efektyvi – nenoriu gilintis, bet manau visumoje – nieko blogo, jeigu viešai aptariamos lyderio klaidos.

    Tačiau pats Linas manyčiau užlipo ant grėblio – vadyba – labai teisingas žodis, vadovavimo sinonimas, o vat ‘valdymas’ – iš esmės tinka tik aptariant mechaninių priemonių valdymą.

  7. Linas says

    2014.04.12 at 12:23

    Vienok niekas taip ir nepaneigė akivaizdžios ISM klaidos… Nemanau, kad patys ISM vadovai nežino, kas vyksta. Jeigu žino ir toleruoja spaminimą, tai viskas tuom pasakyta. O jeigu nežino, tai patvirtina faktą del blogo valdymo… Manau, kad anksčiau ar vėliau lėks galvos, tik kurios?

  8. jhr says

    2014.04.12 at 22:29

    Rojau,
    Kritika dar nė vienam nepakenkė, jei ji nepiktybinė. Klausimas: kaip gali Rektorius leisti kažkokiam klerkui savo vardu rašinėti, ir tos rašliavos nekontroliuoti. Tai 1. Antra; ne vieną Šimonį užkniso terminas “vadyba”. Užsisakykit cepelinus į namus, ir juos jums atveš “vadybininkas”. Buvo kažkada aiškus terminas “menedžeris” – valdytojas, nepatiko kalbibininkams, ir dabar bet kokius eilinius darbuotojus vadiname vadybininkais.

  9. Marionas says

    2014.04.16 at 16:45

    to: Jonas G. 2014.04.08

    ,,Turėtumėte pripažinti, kad ISM tikrai geriausią vardą turintis universitetas ne vien tarp privačių universitetų Lietuvoje.”
    —- 1. atsakykite tuomet, kodel as budamas 28-metu, turintis bakalaura, ISM manes ,,nesugundo” studijuoti pas juos ir igyti magistro?
    Kodel taip jau yra kad as netampu ju klientu? Ar is ,,lupu i lupas” reklamos skleideju? O gal atsakykime i kaip jie sukuria verte, man, kaip potencialiam klientui? Ar ISM zino kokiam is viso versle/universiteto kategorijoje turetu buti? Ir ka jie zino apie savo klientus, t.y. apie mane?

    2. ,,Rojus 2014.04.08”
    —- Jeigu asmuo pradeda kritikuoti kita asmeni del jo poziuri, jis tik parodo, kad tas asmuo yra silpnas lyderis, silpna asmenybe, kuri tik sugeba paryskinti kito zmogaus (oponento) asmenines savybes ar asmenine nuomone. Gerb. Rojau, kokia Jus konstruktyvia kritika pasiulete, kad visi bendromis jegomis isitrauktume i diskusija ir rastume iseiti (nesiveliant i asmenini poziuri ir krastutinumus)?. Linas tik issyre, Harvarda, Oxforda, zvelgiant is marketingo puses (kaip supratau), o ne is ideologinio vadybinio funkcionalumo. Mano kolega baiges Harvarda ir tikrai jo jauciasi ,,Valdytojo” braizas. Parasykite ka nors geriau, as mielai parasysiu savo komentara ir galesime pratesti diskusija. Kaip antikos filosofai sake, ,,diskusijoje gimsta tiesa”.

    3. Labai geras topic’as ir kaip matau jusu inkileliuose sukele tikra buzz’a. Tam tikra prasme, ,,short term goal” – tikslas pasiektas. Valio.

    4. to: andriuz 2014.04.10
    nesigilinkime i vadyba, vadovavima ir valdyma. Nesigilinkime ir i ,,brend’a” ir ,,prekes zenklo” panasumus/skirtumus.
    ,,Matuoti” imone galima pagal viena rezultata – pinigus. Nes tai yra firma. O firma kad galetu isgyventi, gyveuoti ir bujoti ir plestis reikia sukurti pridetine verte. Klausimas toks: kiek sis ”komununikavimas” su potencialiais ir esamais klientais tures poveikio rudeni? Kitais zodziai tariant, ,, Kiek pardavei ir kur bapkes”.?

    any comments, fellows??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT