Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kaip pozicionuoti Lietuvą?

Prašau, nežiūrėkite į šį straipsnį labai rimtai. Neesu didžiąją savo gyvenimo dalį praleidęs užsienyje, todėl surasti gerą Lietuvos pozicionavimą man būtų sudėtinga. Tačiau susiduriant su Lietuvos realybe, į mintis vis lenda viena pozicionavimo idėja. Bet apie viską nuosekliai.


Kas tai yra „įvaizdis“

Šiuo mistiniu žodžiu dažnai prisidengiama, norint paslėpti nemokšiškumą. Nėra vienareikšmių sąvokų „geras įvaizdis“ ar „blogas įvaizdis“.

Ispanija turi gerą įvaizdį ar blogą? O Kinija? Sunku atsakyti, tiesa? Bet paminėjus šias šalis lengvai prieš akis iškyla vyno ir siestos ar didelės šalies, pilnos pigios darbo jėgos vaizdai. Arba kokie nors kitokie – žiūrint, kokią poziciją tos šalys užima jūsų mintyse.

Taip, žymiai tiksliau būtų naudoti sąvoką „pozicija“. Pozicija mus dominančių žmonių mintyse.

Dažniausiai tai pozicijai išreikšti užtenka vieno – dviejų žodžių. Čia jau mūsų smegenų savybė viską supaprastinti – jos vengia įsiminti nereikalingą informaciją. Geriausia tai supranta žurnalistai – jie žino, kad kuo paprasčiau parašys, tuo daugiau žmonės skaitys. (Dažniausiai).

Kokias pozicijas užima kitos šalys?

Dauguma šalių turi vienokias ar kitokias pozicijas mūsų mintyse.

Šveicarija – bankų ir precizikos šalis.

Japonija – darbšti patvarios technikos gamintoja.

Vokietija – inžinerinės minties, ir alaus kraštas.

Ispanija – vynas ir siesta.

Čekija – pigus ir labai skanus alus.

Kinija – didelė pigios darbo jėgos šalis.

Brazilija – futbolas.

Sunku tinkamai pozicionuoti „iš vidaus“

Viena svarbesnių tinkamo pozicionavimo tiesų sako, kad būnant įmonės, o šiuo atveju – valstybės viduje yra sunku surasti tinkamą pozicionavimo sprendimą. Nes kuriant tinkamą poziciją, reikia atsižvelgti ne į vidinius norus, bet į klientų (šiuo atveju – į likusio pasaulio) mąstyseną. Į jau susiformavusius stereotipus.

Visiškai teisingai buvo pasielgta, didžiąją Lietuvos „įvaizdžio formavimo“ biudžeto dalį paskiriant tyrimams užsienio šalyse. Tai geras sprendimas ir tikiuosi, kad tas darbas bus atliktas labai kruopščiai.

Pirmiausia reikia išsiaiškinti jau esamą Lietuvos poziciją mums svarbių šalių gyventojų mintyse.

These crazy Lithuanians

Bet beskaitant užsieniečių atsiliepimus apie Lietuvą ir lietuvius, norom nenorom akis užkliūna už pozicionavimo idėjos, kuri gali pakankamai išskirti Lietuvą iš kitų valstybių.

Idėja linksma, tačiau, kaip ir visuose pokštuose, joje yra tiesos. Idėja, kurią galima „išvartyti“ kaip tik nori, bet dažniausiai viskas baigiasi gera šypsena. Žinau, kad autoironija nėra populiari Lietuvoje, bet gal, pasigavę šią idėją, mes šiek tiek pasitaisysim?

Ta idėja – tai į mintis vis lendanti frazė „These crazy Lithuanians“.

Ar lietuviai tikrai „išprotėję“?

Keletas faktų, patvirtinančių šią „išprotėjusių lietuvių“ poziciją:

Jurgis Kairys ir jo skraidymo stilius – po tiltais, „kobromis“, aukštyn ratais ir t.t.

Krepšinis – į kurios šalies sirgalius vis krypsta televizijos kameros?

Beprotiška drąsa – ar girdėjote pasaulyje dar ką nors panašaus, kai žmonės plikomis rankomis išėjo prieš tankus ir nugalėjo bene šimtą kartų didesnės valstybės gerai ginkluotą armiją?

Sibire lietuviai buvo dar kartą išbuožinti – net ištremti toli nuo namų jie sugebėjo dirbti ir susikurti sotesnį gyvenimą, nei vietiniai gyventojai.

Cepelinus – po karo tarybinės valdžios mums primestą „tautinį patiekalą“ gali valgyti tik išprotėję lietuviai. Neturėkime iliuzijų, kad jis dar kam nors patiks.

Antanas Mockus, buvęs Bogotos meras, galėtų vos ne tokio lietuvio simboliu būti. O gal jį išrinks ir Kolumbijos prezidentu?

Bitlai savo šlovę daugelio nuomone pasiekė lietuvių anūko – garsiojo prodiuserio Briano Epsteino sumanaus vadovavimo dėka.

Lietuvių anūkė Monica Lewinsky pasauliui priminė, kad ir įvairesnis seksas mums nėra tabu.

Skaitydamas kokią anglišką knygą užtinku vietų, kur autorius, norėdamas pateikti keistą ar egzotišką, bet pakenčiamai išsivysčiusią šalį, vis Lietuvą pamini.

O ko vertas vien Danny de Vito klausimas Jimiui Carrey filme „A man on the moon“ – „Are you from Lithuania?“! Žinoma, tokie išprotėję, kaip Jimmy Carrey herojai, gali gyventi tik Lietuvoje!

Tikiu, kad tokių pavyzdžių galima surasti dar daug daug. (O gal Jimmy Carrey ir Danny de Vito galėtų nusifilmuoti Lietuvą garsinančiame klipe?). Ir nė viena pasaulio valstybė kol kas tokiais beprotiškais savo gyventojų darbais nesigiria. Pozicija lyg ir laisva.

Lietuviai versle

Lietuviai ar su Lietuva susiję asmenys įkūrė daug įžymių kompanijų. Dažnai tos verslo pradžios sąlygos būdavo pakankamai beprotiškos, o pasigirti žymiaisiais „dėdėmis“ visada smagu.

Taigi, trumpa ekskursija po lietuvių įkurtas kompanijas:

Prestižiškiausių šiandien Šveicariškų laikrodžių Patek Philippe vienas iš įkūrėjų yra Antonis Patekas – Lietuvos lenkas. Ko verta vien frazė – „Jei norite brangaus laikrodžio – pirkite Rolex. Bet jei norite tikrai brangaus laikrodžio – pirkite Patek Philippe“.

Mikelis Marksas – Marks & Spencer įkūrėjas vaikystę praleido prekiaudamas Vilniaus turguje.

Sara Lee įkūrė emigrantai iš Lietuvos. „Visiškai“ lietuviška įmonė!

Hyatt Hotels pasauliniu viešbučių tinklu pavertė irgi emigrantai iš Lietuvos Nicholas ir Jackas Pritzkeriai.

Ant visų JAV centų puikuojasi jų dizainą sukūrusio Lietuvio inicialai – VDB – yra Victor D.Brenner, o iš tikrųjų – Viktoro Baranausko. Tiesa, tai ne verslas, bet vis tiek malonu…

Galų gale, jauniausio pasaulyje sostinės mero gyvenimo istoriją nuobodžia irgi nepavadinsi (sic! Tik nesivelkime į politiką!).

Ir „aštriadantis lietuvis“ Melas Gibsonas

O kodėl nepasinaudoti jo garsiąja fraze apie aštriadančius lietuvius? Tereikėtų tik truputį perfrazuoti jo repliką ir patį Melą Gibsoną apšaukti „aštriadančiu lietuviu“. Tikiuosi, jumorą jis suprastų. O žiniasklaidos dėmesys garantuotas.

Tai smagiai pagyventume, būdami „išprotėjusiais lietuviais“!

Na gerai, pafantazavome, užteks. Palaukim tyrimų apie „Lietuvos įvaizdį užsienyje“ rezultatų.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2005.09.14.

Diskusija

  1. Tomas Urbutis says

    2005.12.14 at 13:37

    Pritariu minciai, kad koks J. Carrey galetu susukti koki jumoristini klipuka apie mus. Manau, kad butu labai efektyvu, o jei dar ten su juo suvaidintu ir M. Gibsonas su musu tautiniais rubais :) …

  2. Kestutis Navikauskas says

    2005.12.14 at 13:39

    Kaip pozicionuoti Lietuva… 1. Ideja
    2. Budas Ideja – ne ideja, kol i kisene neidejai. Galima sukurti puikia ideja, bet kaip ir kam ja pateiksime? Manau, reikia atsisakyti bet kokiu radikaliu, crazy ar panasiu ivaizdziu ideju. Turime gintara. Tauru, grazu ir nepigu. Tai ir bukime laselis gintaro istiestam delne. Mazas, bet grazus.

  3. Gražvydas Morkus says

    2005.12.14 at 14:10

    Na manau musu pozicija “crazy” nebutu itin stipri, lyginant su tokiomis salimis kaip pvz. Rusija, Italija, ta pacia Ispanija, Autonomine Ciukciu apygarda, ar kitomis, kuriu pilieciai ne ka maziau crazy ir kur kas maziau susikauste uz musu tautiecius. Beisitvirtinanti pozicija, kuria ko gero galime didziuotis, yra ta, kad naujieji (geraja to zodzio prasme) lietuviai yra pakankamai gyvybingi, verslus ir orientuoti i tiksla. Taigi siulyciau pozicionuoti Lietuva, kaip stipria, nors maza ir lengva – kaip tas eziukas is seno gero anekdoto :)

  4. Lina Sakalauskaitė says

    2005.12.14 at 14:59

    manau Lietuvai ši pozicija tinka, juk crazy turi ir daug pozityvaus: originalumas, atkaklumas, netikėtumas, gaivališkumas ir kt. – mes juk to nestokojam, ar ne? mažai šaliai tai tinkama pozicija, o maža ir dar mažu gintarėliu, ką gi mes bendra su tuo gintarėliu turim?

  5. Marius Šliažas says

    2005.12.14 at 16:57

    Crazy Lithuanians skamba is tiesu patraukliai, nors sakyciau nera konkretumo…juk galu gale toks ivaizds vargu ar taptu musu salies isskirtiniu bruozu. Taciau si tema primine man vasara, kuria praleidau Jungtinese Valstijose, Bostone. Dirbau baldu perkraustymo kompanijoje “mover’iu”, tai buvo puiki galimybe pazinti vietinius zmones, amerikietiskaja kapitalistine kultura, kadangi teko daug bendrauti tiek su pacia komanda, tiek su uzsakovais (sypsesna ir pasakojimai apie savo tolimaja sali = tips). Juk esame studenati, taupome kiekviena centa, todel vietiniuose McDonalduose nesedejome. Brake time metu issitraukdavome ir savo skanestus – desreliu, rukytos mesos, neparuostu darzoviu, pieno…patikekit siu prekiu ir ten galima rasti. Taigi vietiniai darbuotojai buvo apstulbe! “How can you eat this food? It’s not ready for serving. Crazy lithuanians…” Pastarieji nuosirdziai juokesi ir, grize namo, seimynoms pasakojo, jog lietuviai savoje salyje valgo keista, neparuosta maista ir uzgeria pienu. Iki siol prisimenu su sypsena ju nuostaba.. Mes tikrai nesame Crazy, juk tikrai tektu nuleisti galva pries pvz. Lotynu amerikos salis ar kontrastu ir keistenybiu pilna Rusija.. Mano nuomone, labiau reiketu akcentuoti musu geografine padeti. Juk esame Europos Centre! Jungtinese valstijose paklupeti ant grindinio, simbolizuojancio penkiu valstiju sienas, plusta zmones is viso pasaulio. Bet tai tik eiline vieta zemeje…ne koks senojo zemyno vidurys. Linkiu geru svenciu Gerb. Linui ir visiems svetaines lankytojams!

  6. Marijonas Dziurbeiko says

    2005.12.14 at 17:09

    Nors ir buvo Lino pastaba “Prašau, nežiūrėkite į šį straipsnį labai rimtai”, bet “crazy lithuanians” kitaip negali.
    Turi tauta tokį bruožą: ir dirba, ir žaidžia labai rimtai.
    Po vienų marketingo kursu, kartu su konsultantais iš užsienio nuėjome pažaisti boulingą. Pirmieji užsieniečių metimai buvo puikūs, vieni straik’ai. Žinoma neapsieita be alaus, o jo išgėrę užsieniečiai pradėjo šėlioti ir siausti. Lietuviai gi, net ir išgėrę alaus, rimtai ir sąžiningai atidirbo visą žaidimą.
    Tolių pavyzdžių teko matyti ir daugiau. Taigi būtų mažai tiesos tokią rimtą tautą apšaukti žodžiu “crazy”

  7. Marijonas Dziurbeiko says

    2005.12.14 at 17:26

    Atsiprašau, bet prie komentaro neprikabinau sveikinimo:
    Linksmų Švenčių ir turtingų 2006-ųjų metų Linui, svetainės lankytojams ir visiems Lietuvos žmonėms

  8. Mantautas Jokubėnas says

    2005.12.14 at 17:54

    Hmmm… o koks viso to tikslas? 1. ar savo siekiama pozicija pritrauksime daugiau uzsienio investiciju? ar atvirksciai ju neteksime? 2. ar nuo to mes lengviau eksportuosime savo produktus/paslaugas? 3. ar mes tuo daugiau pritrauksime turistu? Ar tureti pozicija/ivaizdi/banda tik tam, kad tureti yra prasminga? Kinija – pigi darbo jega ir jie tai isnaudoja savo saliai vystyti. Japonija – kokybe ir patikimumas tai jie taip pat isnaudoja. Europos, Azijos egzotikos – siekia pritraukti turistus. ————————
    Bukim realistai, cia ne ivaizdzio, pozicionavimo ar komunikacijos problema, cia turinio nebuvimas. Lietuva kaip salis neturi potencialo: svietimas – neefektyvus, inovacijos cia negimsta, pramone, zaliavos – negalime konkuruoti globaliai. igyvename ekonomikos augima tik del to, kad trumpuoju laikotarpiu dar verta investuoti cia kastu prasme. Kas kazkiek analizavo Kinija tai zino, kad nestaiga jie nusprende buti pigios darbo jegos rinka. nestaiga jie tai galejo galiausiai ir pasiulyti.
    —– Na, tai mano 2 centai i bekylancia diskusija ;)

  9. arunas sileris says

    2005.12.14 at 18:40

    Idomi ideja – jau nusibodes tas rimtumas, BET si ta esu girdejes apie turistu paliekamus pinigus. t.y. 20 proc (turtingu) turistu palieka 80 proc pajamu. Dabar klausimas ar mes norim pritraukti armija biednioku, kurie nori pasiziuret, kas cia tokio “crazy”. Armija anglu, kurie numyz visus kampus? Nezinau. Siaip ar taip galvoju, kaip padaryt, kad tas musu crazy nestu pinigus? Pvz.: tie patys estai.. jie save pozicionuoja (bent jau kiek as su jais esu susidures) kaip atvira verslui ir inovatyvia sali. Nezinau ar samoningai, ar ne bet atrodo, kad ten vieni su kitais rungtyniauja kaip cia ka novatoriskiau padaryti..kai sako Show me the money!;)

  10. Vaiva Macijauskiene says

    2005.12.15 at 15:16

    Manau, kad Lietuva gali priminti gintarai, Kryziu kalnas… Jusu ideja idomi, bet dar reikia pagalvoti kam pozicionuosim ir kokiu reikalu. Vaiva M.
    2005-12-15

  11. Linas Markevičius says

    2005.12.15 at 22:45

    Taip, lietuviams iki crazy dar toli, pastebėta teisingai. Tačiau argi pozicija užsieniečių mintyse būtinai turi sutapti su tikrove? Kad ir ta pati Kinija manau turi pasigirti daugiau kuo, nei pigia darbo jėga. Jau vien jos istorija ir kultūra ko verta. Kita vertus, tinkamai suformuota pozicija šiuo atveju padės keistis ir patiems lietuviams. Nusistovėjusį crazy įvaizdį turintis žmogus ir pradės elgtis crazy. Paprastas psichologijos (o gal sociologijos) dėsnis – esame tuo, kuo mus laiko. Èia tiesiog pasvarstymai nesigilinant į tokio įvaizdžio naudingumą Lietuvai. Linksmų švenčių visiems :)

  12. Andrius Utka says

    2005.12.17 at 22:40

    Sutinku su Linu, kad tūlam vakariečiui lietuviai atrodo kaip crazy, bet, mano nuomone, tai yra neigiamas įvaizdis, sakyčiau niekinantis. Crazy – tai laukinis, necivilizuotas. Norime tokiais būti?! Nemanau, kad crazy įvaizdis mums kokių dividendų gali atnešti. Iš ko tas crazy kyla? Manau iš skurdo! Bandyti pragyventi už 100-300 eurų per mėnesį yra pagrindinis crazy dalykas, iš to seka: pirkti pieną turguje – crazy, gerti pilstuką – crazy, savo bake pervežinėti benziną iš Kaliningrado – crazy, XXI amžiuje vis dar kūrenti malkomis ir turėti lauko tualetus – crazy, pirkti vogtus daiktus – crazy, papirkinėti policininkus – crazy, pirkti technikinės apžiūros taloną vietoj to kad tvarkyti mašiną – crazy, pirkti iš vagių už savo mašiną – crazy etc. Tiesa, kai tavo atlyginimas pasiekia bent jau 1000 eurų per mėnesį, vis mažiau crazy dalykų pradedi daryti …
    Yra ir kitokių crazy dalykų susijusių su politika, na bet jų galite pasiskaityti www delfi lt (žr. visas nuorodas :)). Kaip ten bebūtų crazy įvaizdžio specialiai kurti nereikia, mes ir taip pakankamai crazy. Reiktų tokio įvaizdžio kuo greičiau atsikratyti ir tapti nors kiek “normal” … Taip pat sutinku su Mantautu Jokubėnu, kuris sako tame “crazy” trūksta turinio. Arba aš kitaip pasakyčiau, visos išvardintos šalys, kad susikurtų minimus įvaizdžius, labai, labai daug (kai kurios ne vieną šimtmetį) ir sėkmingai ta kryptimi dirba. Laimingų Šv. Kalėdų!

  13. Modestas Chmieliauskas says

    2005.12.21 at 10:29

    Sveiki, Linai tavo idėja buvo “crazy”, bet tu pažiūrėk kaip rimtai ją priėmė skaitytojai ( aš supratau, kad tai straipsnis nuotaikai pakelti).Nebūkit tokie niurgzlos nusišypsokit juk kalėdos, galima pašėlti, pasijuokti iš savęs ir galų gale pakelti taurę už visus suprantančius ir nesuprantančius “crazy”.Taigi gerų idėjų.

  14. Linas Šimonis says

    2005.12.21 at 11:35

    Ačiū, Modestai! Taip, straipsnio idėja būtent tokia! Juk dabar šventės – nusišypsokime ir pasijuokime ne tik iš kitų, bet ir iš savęs! O pirmąją kitų metų savaitę pažadu rimtą straipsnį apie Omnitel sėkmes ir nesekmes. Gerų visiems švenčių!

  15. Andrius Utka says

    2005.12.22 at 10:14

    Taip atsiprašau ir aš čia niurzgliai sureagavau. Vėl užsidėjus kitus akinius tikrai atrodo, kad šis straipsnis yra sugalvotas kaip pokštas.
    Vis gi, manau,
    čia yra problemos su pozicionavimu. :)
    Lino saitas yra pozicionuotas (bent man) kaip rimtesniu diskusijų vieta ir dėl to nepaisaint perspėjimo prieš straipsnį skaitytojas priima jį kaip kalbėjimą rimtai…
    Prašau čia nejuokauti! (Juokauju)

  16. Daiva Zakrevskaja says

    2006.01.19 at 08:54

    Sveiki, crazy pozicija iš tiesų gali būti patraukli, jei tas “crazy’ yra išradingume, darbštume ir tikslo siekime. Tai visai suprantama ir versle, ir mene, ir kultūroje ir net politiniame gyvenime. Kodėl gi ne- maža šalis, turinti dideles ambicijas ir jų siekianti. Nereikia kuklintis, esame tikrai drąsi tauta, greitai prisitaikanti prie kintančių sąlygų (prisiminkime, kas “karaliauja” Europos keliuose- mūsų sunkvežimių vairuotojai, kas iškovojo nemažai pasaulio ir Europos medalių- mūsų krepšininkai ir kiti sportininkai, bei be abejo- alus ;) ir t.t. ). Mes lietuvai esam labai konkurencinga tauta ir turime kuo girtis, tik reklamuotis nemokam. Èia gal savisauga tokia nuo amžių išsiugdžius?
    O prieskonis CRAZY tinka ir tuo, kad randame įvairių būdų siekdami tikslo- ir minimaliomis sąnaudom ;) Linai, turtingų ir kūrybingų metų!

  17. Simas Kalvinskas says

    2006.02.23 at 16:32

    Sveiki,
    nors jau ir senokai si tema nebekomentuojama, bet manau visai siai crazy idejau propaguoti tiktu dabartine Inculto daina “Welcome to Lithuania”, zinoma “pozicionuojant” ne vien tik grazias merginas..:)
    Kaip manot?

  18. Agnesė Povilauskienė says

    2006.03.07 at 13:50

    Laba diena, Jau be skaitant šį straipsnį prisiminiau PATÁ PATÁ efektyviausią pasaulinio mąsto skandalą apie Lietuvą: Kaip ne bet kur, bet būtant KAUNE buvo spausdinami padirbti EURAI. ir beje jie ekspertų buvo pripažinti kaip patys geriausi visam pasaulį padirbti eurai, kad net ekspertai sunkiai atskyrė juos nuo originalo.
    Aišku šiuo atveju kaip ir nėra labai malonu didžiuotis tokiais darbais… Nors yra būtina šiuo atveju ir dar dėl daugelių kitų panašių atvejų, pabrėžti lietuvių darbštumą ir atsidavimą savo darbui.

  19. Bertas Rafanavičius says

    2006.03.27 at 17:18

    Áteigti pasauliui, kad Lietuva – “crazy”?!.. Šiaurės Europa ir “crazy”… Manau, net neverta pradėti. Nebent užsimosime sukeisti pasaulio polius… Kita vertus, kame yra “crazy” patrauklumas ir perspektyva? Jeigu norime atrodyti “čiudikais” – tada prašau. Bet juk”pinigai” keliauja ten, kur saugu, gražu (gamta, visoks paveldas), skanus maistas/gėrimai, pigios prostitutės (atsiprašau), gera ilsėtis. Manau, reikia ieškoti kažko arčiau tiesos, kas būtų nesunkiai įtikima, ką reikėtų tik vos vos pagražinti (beje, ar kas žino nors vieną valstybę su “iš oro” susikurta pozicija?). Manau, Lietuvai labiausiai tiktų “kaimo” įvaizdis ;) (kaimas turi daug teigiamų dalykų, ypač nuo triukšmo pavargusiam užsieniečiui). Tam turime natūraliai gražias merginas, daug sodybų prie švarių ežerų, upių ir miškų. Gal ne veltui taip sparčiai Lietuvoje vystosi kaimo turizmas? Kol diskutavome, kažkas jau “susipozicionavo”.

  20. Laura Jankauskaite says

    2006.06.07 at 18:34

    Crazy :D mes gi uzsispyre druovuoliai.. ne dondzuanai.. Lietuva krepsinio salis. Tik beda, kad krepsinis pasaulyje ne toks populiarus, kaip kad futbolas.. Brazilijos pavyzdziu sekti nepavyktu. Cepelinai? uzsienieciai tokios maisto nesupras.. nesupras, tai greiciausiai atmes. Gintaras? kas Klaipedoje gyvena ar su menu susiduria, tas puikiai zino is kur jis atkeliauja – kaliningrado. Religingumas? Lenkai sioje srityje mus seniai penkis kartus (nepadauginu) aplenke. Geografinis centras? gal ir nebloga ideja..tik kiekvienas atsivertes atlasa Lietuvos ieskos kazkur prie Vokietijos, gi zemelapyje Lietuva atrodo europos kraste. Tad sia ideja reiktu gerai apsvarstyti. Manau labiau tiktu ivaizdis tarp rytu ir vakaru su potekste tarp europos ir azijos (ar atvirksciai). Nemazai uzsienio kompaniju renkasi Lietuva ne tik del pigios darbo jegos, bet ir del patogios padeties transpostuoti gaminius i rusija (kaliningrado srities istatymu niuansai tam irgi gelbeja) Kaimas? mes ir taip laikomi atsilikusia ekonomiskai tauta, valgancia arkliena (kazkuriame straipsnyje rasyta) ir vazinejanti priestvaniniais rusiskais automobiliais (filmo vaizdai giliai atminty istrigo). Manau reiktu kurti pozicija, kaip darbsciu, ambicingu, protingu zmoniu sali. Daug issilavinusiu lietuviu uzsienyje si fakta tik patvirtintu. O grazus kaimo vaizdeliai galetu buti kontrastas su Vilniaus dangoraiziais ir didziuju miestu senamiesciais, parodanciais, kad cia dera senosios Europos tradicijos ir vakaru naujoves. Atsiminus istorija, lietuviai paskutiniai apsikrikstijo. Gal vertetu atsiminti senaji baltu tikejima? Lietuviu kalbos mokomasi uzsienio universitetuose. Gal ir tai vertetu pabrezti? Ir siaip Lietuva – kontrastu salis.

  21. Valentinas Marinionokas says

    2006.07.29 at 00:45

    Manau, kad prieš pateikiant save pasauliui – dar daug ką turime nuveikti savo viduje (kalbu ir apie mus pačius ir apie mūsų šalį)… Manau, kad Lietuva užsieniui turi asocijuotis su gražia tvarkinga gamta ir sveiku “teisingu” (nemodifikuotu) maistu. P. Laura Jankauskienė teisingai pastebėjo, kad galvojant apie mus – užsieniečiai turi matyti protingų, darbščių žmonių kraštą. Tam manau reikėtu pagaliau nustoti bučiuoti subinę NATO aljansui (juoką kelia naivuoliai, kurie mano, jog NATO padės jei mus puls Rusija) ir vietoje milžiniškų investicijų į kariuomenę (kuri mano nuomone turėtu būti gerokai mažesnė ir profesionalesnė) – Lt panaudoti investuojant į mokslą ir gamtosaugą. O ir šiaip, Lietuvoje gyventi labai įdomu (“crazy”). Sugebantis išgyventi Lietuvoje – išgyvens bet kur pasaulyje :)))))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT