Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kaip smulkiam verslui konkuruoti su stambiuoju

Ar galima būnant mažam atsispirti rinkos rykliams?

Galima. Puikus pavyzdys – kaip nedideliame Lietuvos miestelyje alaus mėgėjas atidarė savą alaus bravorą ir kaipmat nukonkuravo didžiąsias alaus daryklas. O svarbiausia – nukonkuravo ne kaina!

Dažnai smulkieji verslininkai skundžiasi kaip sunku konkuruoti su rinkos rykliais, su įmonėmis, turinčiomis milijoninius reklamos biudžetus, valdžios palaikymą ir t.t.

Niekas nesako, kad konkuruoti su didesniu lengva. Didesnis visada turi aibę pranašumų.

Bet pasirinkus teisingą strategiją, galima sėkmingai atsilaikyti, o kai kuriais atvejais – ir gana neblogai gyventi.

Neteisingos strategijos yra dvi. Pirma – daryti taip pat, kaip daro didesnis konkurentas. Antra – konkuruoti mažesne kaina.

Deja, dauguma mažų įmonių pasirenka kaip tik vieną iš šių strategijų. Ir kaip tik neteisinga strategija būna jų nesėkmės priežastis.

Kitokio alaus istorija

Apie alų pozicionavimas.lt puslapiuose esu rašęs nemažai. Nors tai nėra mėgstamiausias mano gėrimas, jis puikiai tinka marketingo sprendimų iliustracijoms. Ir lietuviška alaus rinka puikiai atspindi gerų ir blogų strategijų pasekmes.

Viena tokių istorijų – Gintaro baras Molėtuose.

Ir nors savo gamybos alaus jis neišdrįso pardavinėti brangiau nei Švyturio, tačiau pardavinėdamas tokia pačia kaina greitai buvo priverstas Švyturio alaus atsisakyti – jo niekas nepirko.

Išmokęs paruošti sraiges (taip, sraiges. Lietuvoje. Molėtuose.), su italo pagalba pasistatęs picų kepimo krosnį, Gintaras padarė kitokį alaus barą nei įprasta rasti mažuose miesteliuose ar net didmiesčiuose. Ir sėkmė atėjo – šiandien į jo barą važiuoja žmonės ne tik iš Molėtų ar apylinkių, bet ir iš Vilniaus, Kauno.

Patarimas smulkiesiems: padidinkite kainas!

Padarykite kitokį produktą ir padidinkite kainas.

Pats blogiausias smulkiųjų verslininkų mentaliteto bruožas – baimė pardavinėti brangiau nei didesnis konkurentas.

Nugalėjus šią baimę, išdrįsus padaryti kitokį produktą ir pardavinėjant jį didesne kaina, pusė darbo būtų jau padaryta.

Kita pusė – pateikti istoriją, kodėl mūsų produktas brangesnis nei giganto.

Dažniausiai, istorija subtiliai sakys, kad jis dėl kokios nors savybės yra geresnis.
O aukštesnė kaina tik patvirtins aukštesnę produkto kokybę.

Suraskite, kuo jūsų produktas kitoks

Kiekvieno mažo gamintojo produktas yra kitoks nei didelio.

Tą kitoniškumą, kuris yra svarbiausias pirkėjui, kurio dar nėra rinkoje, kurio pozicijos dar neužėmė konkurentai ir reikia akcentuoti, jei norime sėkmingai konkuruoti su didesniais.

Kartais tą skirtumą reikia pabrėžti, kartais pakeisti gamybos technologiją, kad jis išryškėtų, kartais – sukurti specialiai, tačiau jis yra būtinas, norint sėkmingai pardavinėti aukštesne kaina.

Alaus atveju tai yra paprasta. Skirtumas lengvai jaučiamas net skonyje.

Kitur gali tekti tinkamo skirtumo gerokai paieškoti. Bet verta, nes tai leis padidinti kainą ir sėkmingai konkuruoti su didesniais.

Nesusipratimai

Šviežias, nekaitintas pienas prekybos centre stovinčiuose automatuose pigesnis už didžiųjų pieninių tiekiamą produkciją tetrapakuose?

Natūraliai brandintas alus pigesnis už skiestą?

Linkiu jums nepakliūti į šių nesusipratimų sąrašą.

P.S. Patį išsamiausią Gintaro alaus aprašymą galite rasti čia: http://tikrasalus.lt/2011/07/20/gintaro-baras-moletuose

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2012.10.22.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT