Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kas yra brand?

Taip dažnai girdimas, taip keikiamas kalbininkų ir taip nevienareikšmiškai suprantamas žodis. Tai kas gi yra tas mistinis brand?

Visų pirma išsiaiškinkime, kas nėra brand.

Brand tai ne produkto ar įmonės pavadinimas. Taip pat tai ne prekės ženklas, kaip kad bando mums įbrukti kalbininkai. Ir tuo labiau, tai ne logotipas ar kažkas panašaus.

Brand yra visos asociacijos, kurios kyla pirkėjo vaizduotėje, paminėjus ar pamačius prekę, paslaugą, pavadinimą.

Pagalvokite apie kokį nors produktą, ir pastebėsite, kad jūsų mintyse iškyla įvairios su tuo produktu susijusios asociacijos. Pvz.:

OMNITEL – pirmoji, didžiausia, mėlynos spalvos ženklu pažymėta mobiliojo ryšio bendrovė. (Gerbiu tuos, kuriems pirmoji mobiliojo ryšio bendrovė yra ne OMNITEL, o COMLIET. Vadinasi, šį straipsnį skaito ir milijonieriai).

MAXIMA – didelis ir patogus prekybos centras, į kurį einame pirkti maisto ir kasdieninių prekių.

NORFA – „pačios pigiausios“ maisto prekių parduotuvės.

PALANGA – triukšmingas vasaros kurortas.

SUSLAVIČIAUS – kečupas.

DAUMANTŲ – majonezas.

SARMA – kosmetikos parduotuvės.

Pastebėjote? Kuo geriau pažįstate produktą, tuo daugiau ir ryškesnių asociacijų jums kyla. Sakoma, kad tada brand yra stiprus – t.y., sukeliantis stiprias asociacijas. Jeigu tos asociacijos yra svarbios pirkėjui, jis yra pasiruošęs už prekę mokėti daugiau. Kiek? Tai priklauso nuo asociacijų stiprumo ir jų svarbos pirkėjui, nuo to, ar yra kitas brand su panašiomis asociacijomis. Čia iškyla ir produkto išskirtinumas. Teisinga būtų sakyti, kad kuo labiau išskirtinis produktas, tuo pirkėjas pasiruošęs daugiau už jį mokėti.

Brand egzistuoja vienoje vienintelėje vietoje – pirkėjo galvoje.

Taip, jeigu brand esmė yra visos su juo susijusios asociacijos, tai ir egzistuoja brand tik ten, kur tos asociacijos kyla – pirkėjo galvoje. Na, ne tik pirkėjo, tačiau patogumo dėlei supaprastinkime tai iki mūsų potencialaus pirkėjo.

Bet tuomet skirtingiems žmonėms vienas ir tas pats dalykas gali atrodyti skirtingai?

Ir dar kaip! Pasižiūrėkime į vieną stipriausių brand politikoje – Vytautą Landsbergį. Dalies tautos galvoje jis – dievas ir mesijas, kitos – nekenčiamas barzdotukas su kreiva šypsenėle. Tačiau jau tokia brand prigimtis – formuotis pirkėjų galvose, todėl mums telieka prie to prisitaikyti.

Brand yra labai artimai susijęs su pozicionavimu.

Kitaip tariant, brand neegzistuoja be pozicionavimo. Brand yra pozicija, kurią pirkėjo galvoje užima daiktas, paslauga, žmogus ar bet kas kitas. Pozicija, susijusi su sukeliamomis asosiacijomis.

Taigi, brand yra prekės ženklas plius visos asociacijos, atsirandančios mūsų galvoje, jį paminėjus. Taškas.

Ponai kalbininkai, jeigu jūs tinkamai išversite šį žodį ar surasite tinkamą lietuvišką atitikmenį, mes jį ir naudosime. O dabar atleiskite, bet žodžiui brand nėra atitikmens lietuvių kalboje, ir neklaidinkite verslininkų, versdami juos vietoj brand naudoti tam netinkamus žodžius.

P.S. Ir svarbiausia, brand yra galingas pardavimų didinimo įrankis. Štai, kodėl į jį verta tiek daug investuoti.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją
  • Marketingo strategijos paskaita
  • Strateginės sesijos moderavimas

Linas Šimonis | 2005.02.11.

Diskusija

  1. darius girtenas says

    2005.05.12 at 17:16

    Maxima – gal ir nemazas, bet ziauriai nepatogus, prikištas pirkėjų, su didelėmis eilėmis prekybos centras :)

  2. Vytautas Vaivada says

    2005.05.30 at 23:11

    Bet ar investicijos į pozicionavimą nėra tos pačios investicijos į brand’ą? Kur ta riba tarp brando ir pozicijos?

  3. Asta Vasiliauskaite says

    2005.06.16 at 14:46

    Ar tik ne tas pats Jack Trout labai aiskiai vienu sakiniu yra pasakes kuo skiriasi brandingas nuo pozicionavimo. Kai surasiu ta sakini, parasysiu Jums, Vytautai.

  4. Asta Vasiliauskaite says

    2005.06.17 at 11:00

    Zadetas sakinys Vytautui Vaivadai. Perskaiciau ji zurnale Baltic Marketing and Advertising. Teksto autoriai Jack Trout (atmintis visgi nepaveda:)) ir Toomas Danneberg Branding is about the process of building a brand. Positioning is about putting that brand in the miind. Toks tad ir skirtumas tarp brando ir pozicionavimo. Manau gana aiskiai issireiksta :)

  5. darius girtenas says

    2005.06.17 at 20:44

    As tai visada aiskinu taip:
    Sekmingo brandingo pavyzdys bus kai paklausus kas yra Mac Donalds atsakys kad greito maisto restoranas, o sekmigo pozicionavimo – kai paklausus kas yra greito maisto restoranas – atsakys Mac Donalds

  6. Vytautas Vaivada says

    2005.06.20 at 14:50

    Ačiū už paaiškinimus ;)

  7. Andrius Karčauskas says

    2005.10.29 at 11:02

    Manau Lietuvoje žodis brand apart reikšmių – stilius ir lygis kitų reikšmių neturi. Ne tas visuomenės “lygis”. O pozicionavimas yra priemonė tik pasiekti brand`ą.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT