Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kodėl šiandien pozicionavimas dar svarbesnis, nei prieš keliolika metų

Pasirinkimas

Šiandien pirkėjas turi keliskart didesnį pasirinkimą, nei prieš keliolika metų.

Kelių rūšių kava egzistavo devyniasdešimtųjų pradžioje?

Kelias radijo stotis tada mes galėjome girdėti?

Kiek rūšių vyno buvo parduotuvėse? O konjako? Viskio? Degtinės?

Keli prekybos centrai buvo vieno kilometro spinduliu?

O kiek geriamojo vandens rūšių galėjote nusipirkti prieš penkiolika metų?

Kečupo? Majonezo?

Kiek rūšių alaus buvo parduotuvėje?

Kelių rūšių dešreles galėjote rasti?

O kiek rūšių sūrio, duonos, sulčių, sausainių, ryžių, obuolių?

Lietuvių džiaugsmas – bulvės – ir tos šiandien prekybos centre kelių rūšių ir kelių tiekėjų.

Vidutinė šeima virš 80% savo poreikių patenkina su viso labo maždaug 150 skirtingų produktų (kitaip vadinamų SKU – standart keeping unit). Maxima SKU skaičiuoja tūkstančiais.

Vargu ar atsirastų bent vienas, galintis tiksliai pasakyti, kiek šiandien skirtingų produktų kiekvienoje kategorijoje konkuruoja tarpusavyje. Pasirinkimo galimybės padidėjo dešimtis kartų. Ir nėra požymių, rodančių, kad tai gali sumažėti.

Atvirkščiai. Po dešimties metų mes svajosime, kad konkurencija būtų tik tokia, kokia yra šiandien.

Informacijos srautas

2005 metais Lietuvoje buvo leidžiami 325 laikraščiai, 434 žurnalai, veikė mažiausiai 8 lietuviški televizijos kanalai, išleistos 4223 knygos.

(Kelias iš jų perskaitėte?)

Pasak mokslininkų, perskaitęs vieną knygą, šiandien žmogus gauna tiek informacijos, kiek viduramžiais gaudavo per visą gyvenimą.

Žmonija per pastaruosius dvidešimt penkerius metus sukaupė tokį pat duomenų kiekį, kaip ir prieš tai buvusius penkis tūkstančius metų.

Galiausiai internetas sukėlė tikrą informacijos sprogimą.

Reklamos lavina

Statistikos teigia, kad šiandien kiekvieno iš mūsų, gyvenančių Lietuvoje, smegenis atakuoja daugiau nei 250 reklamos žinučių. Radijuje, televizijoje, laikraščiuose, žurnaluose, gatvėse, kino teatruose, internete, net mobiliuosiuose telefonuose. Kiekvieną dieną. Virš 250.

Kiek reklamos mus pasiekdavo prieš penkiolika metų? Dešimt kartų mažiau? Penkiolika?

Šiandien Lietuvoje kiekvieną dieną reklamai išleidžiama 1 000 000 Lt.

Vienas milijonas litų. (Tiesą sakant, šiek tiek daugiau, bet tai jau nebesvarbu). Kasdien. Kiek litų buvo išleidžiama prieš 15 metų? Tiek pat, bet per visus metus? Ir kiekvieną dieną mus pasiekiantis informacijos srautas vis didėja.

Būti pastebėtam vis sunkiau ir sunkiau ir sunkiau…

Kaip atsidurti pirkėjo mintyse?

Mūsų smegenys visiškai neprisitaikę prie tokio duomenų kiekio.

Šiame informacijos triukšme būti pastebėtam tarp daugybės konkurentų – sudėtinga. Vienintelis tikras būdas – susiaurinti savo idėją, sukoncentruoti į ją visas savo pajėgas ir taip iškilti virš šio informacijos triukšmo.

Kitaip tariant, išsiskirti iš konkurentų ir susikurti unikalią poziciją pirkėjo mintyse.

Kaip tai padaryti?

Lengviausia – pirmu patekti į pirkėjo mintis.

Sunkiau – būti pirmojo alternatyva (bet tam reikia ir veikti priešingai, nei lyderis).

Jeigu nesi nei pirmas, nei antras, belieka specializuotis vienoje siauroje srityje ir būti tos srities specialistu. (Lavazza tai padarė, tapdama brangia kava, RelaxFM tai padarė, tapdama bliuzą transliuojančia radijo stotim).

Bet kokiu atveju, norint šiame informacijos liūne būti pastebėtam, reikia prisitaikyti prie smegenų darbo ypatybių ir jomis naudotis.

Pozicionavimas panašus į „etikečių lipdymą“

Tam, kad susidorotų su milžinišku informacijos kiekiu, smegenys viskam „lipdo etiketes“. Tai normalu, priešingu atveju, jos dar blogiau susidorotų su tokia informacijos gausa.

Pozicionavimas ir yra pastangos, kad prie mūsų „priliptų“ mūsų norima „etiketė“, tokia, kuri padėtų išsiskirti iš konkurentų minios ir paskatintų pirkėjus rinktis mus, o ne konkurentus.

Taip, kaip Lavazza padarė su žodžiu „brangi“. (Kas sako, kad lietuviai renkasi tik pigumą?)

Sinerta padarė su žodžiu „toneriai“.

Suslavičiaus – „kečupas“. (Štai kodėl Suslavičiaus majonezas mums atrodo mažų mažiausiai įtartinas).

Nebūtinai visų smegenyse atsiranda vienodas žodis. Paksas gerbėjų mintyse „įrašė“ žodį „tvarka“, o priešininkų mintyse „prikibo“ tapšnotojo etiketė.

Karatais ta pati etiketė vieniems gali būti teigiama, kitiems – neigiama. „Brangu“ daliai žmonių yra neigiama savybė, tačiau kitai daliai tai yra pageidaujamas atributas – nes tai pabrėžia jų statusą. (Rolex ir yra perkamas dėl to, kad visi žino, jog tai brangus laikrodis).

Pakeisti etiketes žmonių mintyse itin sunku, kartais ir neįmanoma. Nes jei norim pakeisti tą etiketę, reikia pakeisti žmogaus įsitikinimus, o tai paskutinis dalykas, kurį mes pasiruošę padaryti.

Tik akivaizdi ir nenuginčijama nauja informacija tai gali padaryti (ir tai tikrai ne visų mintyse).

Arba konkurentų ilgai daromos grubios klaidos.

Informacijos tik daugės

Nepanašu, kad informacijos srautas mažėtų. Po penkiolikos metų jos bus dar keliskart daugiau. Ir išsiskirti iš informacinio triukšmo bus dar sunkiau.

Prieš dvidešimt metų užteko tik pagaminti, ir viską išpirkdavo, prieš dešimt – jau reikėdavo daug reklamuoti, dabar net ir milijoninio biudžeto nebeužtenka užkariauti rinką.

Šiandien, norint būti sėkmingu, reikia atrasti neužimtą nišą pirkėjo mintyse, išnaudoti konkurentų silpnąsias vietas. Neužtenka vien atsidurti parduotuvėje, reikia atsidurti pirkėjo mintyse.

Dėl informacijos pertekliaus pozicionavimas šiandien dar svarbesnis, nei prieš keliolika metų. Jo svarba laikui bėgant tik didės, teisingos „etiketės“ pasirinkimas taps lemiamu verslo sėkmės veiksniu.

Įmonės, kurios pirkėjų mintyse netaps reikšmingomis šiandien, po penkiolikos metų vargu ar beišliks.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2007.04.05.

Diskusija

  1. Jaroslav Dvorak says

    2007.04.05 at 13:34

    Su gimtadieniu!

  2. Marijonas Dziurbeiko says

    2007.04.05 at 15:40

    du metai ir dar nenusibodęs, nuoširdžiausi sveikinimai

  3. Modestas Chmieliauskas says

    2007.04.05 at 16:21

    Taigi kaip ir priklauso, spaudžiu rankoje rožes su šampanu ir sveikinu.

  4. Linas Šimonis says

    2007.04.05 at 17:14

    Ačiū visiems už sveikinimus! Tiems, kurie nėra prisiregistravę ir spėlioja, kokia proga šie sveikinimai – šiandien http://www.poziconzvimas.lt svetainei suėjo dveji metai. Ačiū visiems dar kartą ir sėkmės pardavimuose!

  5. nijole kalasauskiene says

    2007.04.05 at 20:19

    Nuosirdziausi sveikinimai gimtadienio proga! Tampate reiksmingais siandien- vadinasi isliksite ir po penkiolikos metu!!!! :) Sekmes jums!

  6. Jurga Lapkaitė says

    2007.04.05 at 21:52

    Sveikinu. Per du metus ir Linas Šimonis mano smegenyse gavo etikete “pozicionavimas” :)

  7. Jonas Henrikas Rapalis says

    2007.04.06 at 10:58

    Šimoni, tu teisus – informacijos vis daugiau ir daugiau. Nepamenu kur š. m. kovo mėn. skaičiau straipsnį apie Europos Sąjungos vyrų spermos kokybės tyrimus. Pasirodo, kad lietuviai pirmoje vietoje, antri estai, danai – paskutiniai. Skaitant Šimonio bussiness-essais susidaro įspūdis, kad lietuviams gerai funkcionuoja ne vien kiaušiai, bet ir smegenys…Linksmų Velykų…

  8. Žygimantas Volodka says

    2007.04.06 at 16:36

    Verslo gimtadienio geriausia dovana tai vis gausėjantis ir harmoningas kolektyvas bei patenkinti klientai. Sveikiname su švente Jūsų kolektyvą.

  9. Edita Burbė says

    2007.04.06 at 17:29

    Sveikinu. Viskas labai puiku taip ir toliau.

  10. Juozas Juodžbalis says

    2007.04.07 at 10:53

    Puiku kai įmonės turi savo verslo viziją ir strategiją – jie visada yra žingsniu priekyje. Linkiu ir ateityje išlaikyti tą žingsnio, o gal ir didesnį intervalą. Ačiū, kad esate ir darote tai ką darote. Būtent to šiandieninėms Lietuvos įmonės reikia. Taip kaip žmogui reikalingas švarus oras ir šviesos spindulys dulkėtuose ir sunkiuose kelių labirintuose. Nuoširdžiai sveikinu Jūsų kolektyvą gimtadienio proga! Linksmų Velykų!

  11. henrikas denreris says

    2007.07.28 at 17:10

    Pozicionavimas -baisus ginklas. Zodziai liejasi,kaip iskibiro. Taciau ju jungtis ne visiems suprantama. Atleiskite man , kad esu pusmokslis -nerastingas pirkejas. Nereikia skraidyti, duokite pirkejams suprasti Jus. Jie dekingi bus uz tai. Su pagarba Henrikas D.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT