Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kuo skiriasi brendas ir prekės ženklas?

Snickers ir Zet Carmell
Du prekių ženklai, vienas brendas.

Prekės ženklas – tai asmens vardas ir pavardė. Garantuotas tik artimųjų meilė ir lojalumas: tėvų, senelių, įkūrėjų, akcininkų, pažįstamų.

Dauguma prekių ženklų visą gyvenimą ir lieka prekių ženklais – vardais pavardėmis, žinomais tik draugų ir giminės rate.

Ko reikia, kad prekės ženklas taptų brendu?

Kartais žmonės tampa išskirtiniai ir, jei turi drąsos, jei susiklosto aplinkybės – išgarsėja.

Tada pavardės Marijonas Mikutavičius, Andrius Užkalnis, Vytautas Landsbergis ar Pablo Picasso pradeda reikšti daugiau, nei vien eilinis vardo ir pavardės darinys.

Atsiranda jį mėgstantys, atsiranda nekenčiantys. Tai normalu.

Atsiranda gerbėjai, kurie visada palaiko, balsuoja, perka, kurie seka visas naujienas, kurie lojalūs, kartai – net fanatiški.

Taip prekės ženklas tampa brendu.

Ar brendui būtinas prekės ženklas?

Nebūtinai kiekvienas vardas pavardė sutampa su brendu, nebūtinai brendas sutampa su prekės ženklu.

Slash, Bono, Moljeras, Volteras, Lady Gaga, Dalida, Falco, Stingas ar Eminemas yra milžiniški brendai, tačiau tai ne vardai pavardės.

Kartais vardas pavardė, kaip ir įmonės pavadinimas, neturi nieko bendro su juos išgarsinusiais brendais. Kas yra Issuras Danielovitchius? O Robert Zimmerman, Reginald Kenneth Dwight, Norma Mortenson, William Jefferson Blythe III, Samuel Langhorne Clemens, Gaynor Hopkins, Farookh Bulsara?

Jei tingite googlinti – tai Kirk Douglas, Bob Dylan, Elton John, Marilyn Monroe, Bill Clinton (taip, JAV prezidentas!), Mark Twain, Bonnie Tyler, Freddie Mercury atitinkamai.

Dažnai vardas pavardė ir juridiškai pakeičiami, kad sutaptų su brendu. Taip daro ir įmonės – Rocket Chemical Company, išleidę WD-40, vėliau savo pavadinimą pakeitė į WD-40 Company.

Galima brendą paversti prekės ženklu, t.y., užregistruoti jį patentų biure. Norite prekės ženklą paversti brendu? Reikės daug ir sunkiai dirbti, įdėti milžiniškų pastangų, laiko, pinigų. O jei neprotingai viską darysite – net ir to neužteks.

Brendo ir prekės ženklo skirtumai

Prekės ženklas – vardas pavardė – yra juridinis vieno produkto atskyrimas nuo kito. “Prekės ženklas” – iš esmės juridinis terminas.

Išskirtinumas ir žinomumas prekės ženklą, eilinį vardą pavardę paverčia brendu. “Brendas” – marketinginė, o ne juridinė sąvoka.

Prekių ženklus kuria teisininkai ir patentininkai, brendus – marketingistai. Susitikę teisininkai kalba apie prekės ženklą, susitikę marketingistai – apie brendą.

Prekės ženklą, kaip ir vardą ar juridinį pavadinimą, pakeisti lengva, o brendo – beveik neįmanoma. Nes brendas – tai ne juridika, brendas – tai asociacijos.

Prekes ženklas – gerai. Bet jei norite būti tikrai sėkmingi, turite jį paversti brendu.

Nepainiokite šių dviejų sąvokų. Ypač, jei esate vadovas. O prieštaraujančius lituanistus ir jiems pritariančius siųskite taip toli, kad nesugrįžtų. Sąmoningai ar nesąmoningai, jie yra Rusijos agentai, silpninantys Lietuvos ekonomiką.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio
  • Privatumas

Linas Šimonis | 2015.03.24.

Diskusija

  1. Renaldas says

    2015.03.24 at 16:40

    Patiko straipsnis. Sutinku, kad “Brendas” yra asociacija. Reiketų daugiau lietuviškų brendų, o ne prekės ženklų.
    Dėkoju už publikaciją ir lauksime kitų!

  2. Linas says

    2015.03.24 at 17:54

    Labiausiai patiko paskutinis sakinys :) O jeigu rimtai, tai viliuosi, kad si straipsni perskaitys kuo daugiau zmoniu (ir ne tik del paskutinio sakinio :) )

  3. jhr says

    2015.03.25 at 18:02

    Nesupratau esmės – ko gero, kaltas Alc-heimeris. Beje, tai Brendas ar Prekės ženklas (gali būti kaltas ir IQ). Gal kas paaiškins…

  4. Linas Šimonis says

    2015.03.25 at 19:55

    Ir brendas, ir prekės ženklas – tinkamos sąvokos. Tik jos reiškia skirtingus dalykus.

  5. Giedrius says

    2015.06.04 at 19:16

    Man tai geriau brandas, nes ir angliškai brand, ir nuo lietuviškos šaknies brandus. Brandas yra brandus prekinis ženklas.

  6. Remigijus Gineitis says

    2016.03.28 at 11:45

    Prekinis ženklas atitinka ne ‘brand’, o ‘trademark’. ‘Brand’ reikėtų lietuviškai vadinti ‘prekinis vardas’. Tada viskas atsistotų į savo vietas. Įskaitant lituanistus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT