Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Lietuvos televizija. Kokią strategiją pasirinkti?

Naujas televizijų sezonas. Lyderiai kaunasi dėl pirmos vietos, supirkinėja mažesnius kanalus. Regioninės televizijos bando išsilaikyti, parsiduodamos partijoms ar vietiniams turtuoliams. Visuomeninis transliuotojas nelabai žino, kaip atsispirti didžiųjų kanalų dominavimui ir plaukia pasroviui, pernelyg nieko nekeisdamas.

Kokia turėtų būti visuomeninio transliuotojo strategija?

Visi televizijų kanalai kovoja dėl to pačio žiūrovo – greitųjų kreditų vartotojo. Visos laidos – priimtinos negudriam eiliniam žmogeliui.

Pažiūrėjus į biudžetus ir reitingus, LTV šioje kovoje beviltiškai pralaimi. Priežastis – nevykusi strategija, kuri kaktomuša bando konkuruoti su didžiaisiais.

LTV turėtų pakeisti savo strategiją. Reikia nusitaikyti į tą žiūrovą, kurį palieka kitos televizijos. Konkrečiau – intelektualesnį, labiau išsilavinusį, verslininką, aukšto lygio profesionalą.

LTV turi būti atsvara rusiškai propogandai, rusiškos kultūros brukimui. Juk mūsų valstybės strateginė kryptis yra vakarai, o ne rytai, tiesa?

Tai netgi atitiktų šviečiamąją valstybinio transliuotojo misiją – programa, skirta aukštesnio lygio žiūrovams būtų puiki lavinimo priemonė greitųjų kreditų publikai.

Taigi, strategija – aukštesnio lygio, intelektualesnis ir labiau išsilavinęs žiūrovas. Kaip praktiškai atrodytų jos įgyvendinimas?

Informacinės laidos

Panorama – Lietuvos informacinių laidų legenda. Deja, pristipusi ir praradusi savo veidą.

Kokia ji turi būti?

Visų pirma, visos žinių laidos turi turėti vieną bruožą – jokių kriminalinių naujienų! Jau vien tai Panoramą ir kitas žinių laidas išskirtų tarp kitų informacinių laidų.

Daugiau ekspertų nuomonių: avarija Fukušimoje parodo, kokia saugi yra atominė energetika – dėl radiacijos nežuvo nė vienas žmogus. Paklauskite bet kurio atominės energetikos specialisto. Specialisto, o ne Balsio ar įbaugintos bobutės. Panorama turi išsiskirti tikrų ekspertų komentarais apie įvykius.

Susitarkime: tai, kad rugsėjo pirmąją vaikai pradeda eiti į mokyklą, per kalėdas ateina kalėdų senis, o per velykas ridenami margučiai, nėra naujienos. Tai žurnalistų tinginystė ir redaktorių fantazijos neturėjimas, o ne naujienos. Naujienos yra Lietuvos ekonomikos grįžimas į prieškrizinį lygį, Google derybos su automobilių gamintojais dėl “driverless” taksi gamybos ar veiksmai, kurių ėmėsi (ar nesiėmė) valdžios atstovai, reaguodami į Rusijos savivalę muitinėse ar ataką prieš Delfi ar Hostex.

O žiniai, kad pavasarį užtvino Rusnės kelias, turi būti skiriama ne trys minutės, o dešimt sekundžių. Kaip ir daugumai kitų “naujienų”, kurios tevertos trumpo paminėjimo – kam aktualu, tas pasitikrins internete.

Pramoginės laidos. Ausinio balso konkursas

Auksinio balso konkursas – puiki mintis, pirmąjį sezoną – ir puikiai įgyvendinta. Antrąjame sezone buvo bandoma eksploatuoti tą pačią idėją, nesuprantant, kad Lietuvoje kasmet tiek talentų neužauga, vėliau bandyta gelbėtis, visą konkursą supopsinant, nuleidžiant kartelę, išsityčiojant iš pradinio sumanymo. Net puikiai dirbę vedantieji pakeisti kvaileliais. Taip aukšto lygio laida vėl tapo priimtina greitųjų kreditų vartotojams.

Kaip turėjo būti?

Po pirmojo sezono turėjo būti auksinio smuiko konkursas, vėliau – auksinio (baleto) batelio, auksinio batuto, auksinio trimito, auksinio diksilendo ir tik po kelių metų, kai išaugtų nauja talentų karta – vėl auksinio balso.

Turėtume visą eilę puikių konkursų, kurie pretenduotų netgi tapti tarptautiniais. Dabar turime vidutinybiškus atlikėjus verčiamus atlikinėti ne jų stiliaus muziką. Buduliams – patinka, profesionalai nebežiūri.

Chorų konkursai – vėlgi, pirmasis sezonas, kai dalyvavo geriausi Lietuos chorai, buvo puikus. Šiuo atveju, nieko nereikėjo keisti. Tie patys chorai gali konkurse dalyvauti kiekvienais metais, varžytis dėl geriausio Lietuvos choro vardo. Būtų gera aukšto lygio pramoginė laida.

Visuomeninis transliuotojas Lietuvą užkrėtė šokio manija. Puiku. Derėtų sugrįžti su nauju konkursu, tik šį kartą skirtu profesionalams. Lietuvos šokių čempionatas, įvilktas į TV formatą? Ansamblių čempionatas? (Taip, Klaipėdos Žuvėdra bus pirma, bet kas trečias?)

Muzikinės laidos

Duokim garo nėra nei apie liaudišką muziką, nei apie kultūrą. Jei norim visuomenę šviesti, parodykim gero lygio koncertų ar muzikinių filmų – nuo Armstrongo, The Beatles, iki Metallica, Pink Floyd, Stomp, Rihanna (jei norim prisivilioti jaunesnę auditoriją).

Vietoj lietuviško koncerto su visais mintinai žinomais atlikėjais – Montreux festivalis. Vietoj Starošaitės – Dalida.

Nemanau, kad klasikinis 1964 m. My Fair Lady būtų brangus ir neįperkamas. Tačiau iš Brodvėjaus produkcijos sugebėta tik Mamma Mia parodyti. Televizijose Brodvėjus pakeičiamas prastoko lygio rusiškais muzikiniais filmais.

O klasikinės muzikos koncertai, operos spektakliai? Neišnaudoti pasaulinės kultūros klodai.

Koncertai ir muzikiniai filmai ne tik puikiai tiktų aukštesnio lygio auditorijai, bet atliktų ir šviečiamąją misiją – užpildytų tą spragą, kuri susidarė dėl buvimo šiapus geležinės uždangos.

Filmai, serialai

Vakaruose prikurta tiek daug gero lygio filmų, kurie nepriskiriami kovinio ar kriminalinio kategorijai, kad padaryti atsvarą didžiųjų televizijoms būtų visai nesunku.

Tik nereikia rodyti nė vieno lietuviško serialo. Nė vieno rusiško serialo. Sveikintini dokumentiniai serialai apie gamtą, istoriją. Galbūt – gero lygio vakarietiški, pvz. Mentalistas ar Reklamos vilkai. Arba jau tapusius klasika, tokius, kaip rodomas britiškas Šerlokas Holmsas. Puiki atsvara rusiškąjam.

Strategija atitiktų visuomeninio transliuotojo misiją

Po tokių pakeitimų, Lietuvos televizija turėtų puikius reitingus tarp aukštesnes pajamas gaunančių žiūrovų. Greitųjų kreditų bendrovės nesireklamuotų, tačiau atsirastų visai kito lygio reklamdavių. Klausimas, ar reklamos pajamos padidėtų, ar sumažėtų.

Būtų įvykdyta šviečiamoji visuomeninio transliuotojo misija.

Bet svarbiausia – atrasta sava niša tarp visų televizijų, savas žiūrovas ir nereikėtų jaudintis, kad koks nors konkurentų chorų šokių dešimtukas paveiks reitingus.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.09.26.

Diskusija

  1. Giedrius says

    2014.01.11 at 22:54

    Kad tik kas nors iš LRT galvų perskaitytų ir permąstytų kas čia parašyta. Būtų gerų pokyčių.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT