Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Lietuvos žinios: Velykos – vis labiau komercinė šventė

2007.04.07 Simona Viltrakytė, dienraštis „Lietuvos žinios“, Delfi.lt.

 

Apsipirkimas prieš Velykas atsilieka nuo kalėdinės prekybos masto, tačiau rinkodaros specialistai tikina, kad prekybos tinklai didžiausią pavasario šventę vis labiau išnaudoja komerciniais tikslais

Palyginę pardavimo dydį prekybininkai teigia: – Velykos įsiterpia tarp Kalėdų bei Valentino dienos.

Štai prekybos tinklas “Maxima” per žiemos šventes apyvartą, palyginus su kasdienine, padidina 30 proc., per Velykas – 20-25 procentais. “Norfos mažmenos” pardavimo skirtumas dar ryškesnis. Per Kalėdas prekių apyvarta išauga dvigubai, per Velykas – 30 procentų. Prekybos ir laisvalaikio centro “Mega” pardavimas Kalėdų laikotarpiu taip pat pašoka dvigubai, Velykų – maždaug pusantro karto nei įprastai. Kiek mažiau šis padidėjimas juntamas Valentino dieną.

Tokius skaičius LŽ pateikė prekybos tinklų atstovai.

Nors Valentino dieną prekybos mastas padidėja vos 5 proc., prekybininkai šią šventę vadina labiausiai komercializuota. Mat jos metu didžiąją dalį pirkinių sudaro šventinė atributika.

“Dėl to, jog prieš Kalėdas nuperkama daugiau dovanų, o prieš Velykas – daugiau ir įmantresnių maisto produktų, negalima teigti, kad šios šventės tampa labiau komerciškomis. Lietuviai visada turėjo tradiciją aktyviai švęsti Kalėdas ir Velykas. Labiau komerciniais galima būtų pavadinti pirkimą prieš Valentino dieną”, – mano prekybos bendrovės “Rimi Lietuva” atstovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.

“Kokia gi Velykų komercinė prekė? Negi kiaušiniai, – juokauja “Norfos mažmenos” atstovas Darius Ryliškis. – Štai Valentino dieną parduodama speciali atributika, kurios pardavimo kiekio su Velykoms skirtos atributikos pardavimu nepalyginsi. Pastarajai šventei suvenyrų nuperkama kur kas mažiau.”

Anot “Rimi Lietuva” atstovės, pagal apyvartą Velykas galima pavadinti gražaus ir turtingo stalo švente, kurios atributams atitenka vos keli procentai visų šventės išlaidų.

Laisvalaikio ir prekybos centro “Mega” marketingo direktorius Dainius Kalina sako, jog Velykos ir Kalėdos tampa ne tik apsipirkimo, bet ir dovanų pirkimo metu. Pašnekovo teigimu, tai parodo, kad per šventes žmonės siekia parodyti dėmesį kitam, o ne įsigyti papildomų daiktų.

Šventė už porą litų

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis teigia, jog Velykoms būdinga pirkimo psichozė, tačiau ji kur kas mažesnė nei būna artėjant Kalėdoms.

“Prekybininkai įpratino žmones pasidaryti šventę, įsigyjant šventinį atributą. Iš dalies tokios tendencijos atsiradimą lėmė principas, kai atsiradus paklausai, atsirado ir pasiūla. Tik čia jis suveikė atvirkščiai: atsiradus pasiūlai – atsirado paklausa”, – mano Šimonis.

Tačiau jis šventinių menkniekių pirkimą pateisina. “Juk gali būti, kad už porą litų nupirktas niekutis visam vakarui pakelia ūpą. Vadinasi, kartais ir už labai nedidelę sumą galima nusipirkti gerą nuotaiką”, – teigia pašnekovas.

Be to, Šimonis pripažįsta, kad dažnai prekybininkai kai kurias prekes priverčia įsigyti. Pavyzdžiu gali būti tortas Velykoms. To nepadaręs rizikuoji būti balta varna visuomenėje. “Tai manipuliavimas minios psichologija, – tvirtina Šimonis. – Šventės – pretekstas prekybininkams pasididinti pelną. Jei nebūtų Velykų, prekybininkai tikriausiai sugalvotų kokią kitą šventę”.

Šimonio manymu, Velykas galima būtų vadinti mažiausiai komercializuota švente, tačiau su tam tikra išimtimi. Mat buitinės technikos, pašnekovo manymu, per Velykas nuperkama daugiau nei per kurią kitą metų šventę.

Bandys įsiteikti pirkėjui

Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė mano, kad Lietuvoje dar esama erdvės šventėms tapti labiau komercinėmis. “Pas mus prekybininkai vartotojams kol kas netaiko emocinio spaudimo, kai prie lentynos prekes apžiūrinėjančiam pirkėjui giriama jį dominanti prekė, kad tik ji būtų nupirkta”, – kalbėjo Čeponytė. Anot jos, labiau komercinėmis šventes daro didėjantys atlyginimai. Mat atsiradus galimybei, atsiranda noras įsigyti daiktą. Prekybininkams telieka tuo pasinaudoti.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2007.04.07.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT