2007.09.11 Eglė Juršytė, lrt.lt
Vilniuje šią savaitę prasidės penktasis kasmet užsienio turizmo verslininkus į Lietuvą kviečiantis renginys „Buy Lithuania“ – svečiams bus pristatomos mūsų šalies turizmo galimybės, siūloma užmegzti kontaktų su vietos kelionių agentūromis.
Renginio organizatoriai džiaugiasi vėl ūgtelėjusiu dalyvių skaičiumi bei didesniu užsienio žiniasklaidos susidomėjimu, tačiau pripažįsta, jog kai kurių svarbiųjų rinkų dar tik siekiama.
Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) vykdomoji direktorė Eglė Dilkienė lrt.lt sakė, jog šiemet Lietuvoje laukiama 60-ies turizmo bendrovių iš 19 šalių bei iš 10-ies valstybių atvyksiančių žurnalistų.
„Pernai sulaukėme kiek mažiau dalyvių iš 15 šalių, atvyko mažiau žurnalistų – šiais metais visų dalyvauti norėjusių žiniasklaidos atstovų net negalėjome pakviesti, nes turime ribotą biudžetą“, – pasakojo E. Dilkienė.
Daugiausia dalyvių į „Buy Lithuania“ atvyksta iš Vokietijos, Lenkijos, nemažai jų sulaukiama iš Didžiosios Britanijos, Rusijos, Suomijos.
Į šių metų verslo misiją, kurioje bus pristatomas Vilniaus – Europos kultūros sostinės projektas, šalies kurortiniai miestai, SPA centrai, pirmą kartą atvyks ir verslininkai iš Gruzijos ir Izraelio.
Pirmąsyk pavyko prisivilioti ir Kazachstano bei Japonijos žiniasklaidą.
E. Dilkienė sakė itin besidžiaugianti turizmo rinkoje ypač svarbios Japonijos dėmesiu, tačiau apgailestavo, kad dar nėra pavykę pasikviesti itin patrauklia ir didžiulį potencialą turinčia laikomos Kinijos atstovų.
„Stengiamės, tačiau jei Kinijoje turėtume, pavyzdžiui, turizmo informacijos centrą, būtų lengviau. Į renginį paprastai atvyksta visų šalių, kur tokie centrai įkurti, atstovų“, – aiškino pašnekovė.
Marketingo, pardavimų ir pozicionavimo konsultanto „Šimonis marketing“ įkūrėjas ir vadovas Linas Šimonis lrt.lt teigė manąs, kad verslo misijos rengėjams koją kiša ir tai, jog vis dar nėra bendros informacijos apie Lietuvą sklaidos strategijos.
„Kol to nėra, panašūs renginiai yra tarsi šaudymas iš patrankos į žvirblį – kai nežinai, kaip tiksliai turi prisistatyti, neaišku, kodėl kas nors turėtų pas tave atvykti, o jei prisikviesti ir pavyktų – neaišku, ar reikiamus žmones.
Galbūt pakaktų ir vieno svarbaus dalyvio, bet tokio, kuriam reikėtų būtent mūsų“, – svarstė L. Šimonis.
„Buy Lithuania“ LVRA organizuoja savo lėšomis, tačiau jau po renginio iki 75 proc. išlaidų yra kompensuojama Ūkio ministerijos. Pernai paramos suma siekė 166 tūkst. litų.
E. Dilkienė sutinka, jog, jei finansavimo galimybės būtų kiek kitokios, organizuoti verslo misiją būtų paprasčiau, nes pirmiausia asociacijai prireikia išleisti didžiąją dalį savo metų biudžeto.
Pirmoji „Buy Lithuania“ surengta 2003 metais. Joje dalyvavo 84 bendrovės iš 21-os šalies.