Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt, delfi.lt: Į politinę kovą – su nuvarytais žirgais.

2008.04.29 Jomilė Juškaitė, lrt.lt, Delfi.lt.

Partijos jau kimba į rudens rinkimų paruošiamuosius darbus. Visuomenei praėjusią savaitę pradėti skelbti rinkiminiai lozungai ir rinkiminių programų gairės.

Bet, anot politologo Antano Kulakausko bei viešųjų ryšių specialisto Lino Šimonio, šūkiai žmonių gali nebepaveikti, nes trūksta išgrynintos partijų ideologijos ir vykdomų pažadų.

Abu pašnekovai teigia, kad partijos taikosi sudominti kuo didesnį rinkėjų ratą, bet siekis sudominti visus, gali baigtis nesėkme. Tačiau ir artėjančiuose rinkimuose jie prognozuoja naujų populistinių mesijų atėjimą.

Naujoji sąjunga praėjusią savaitę patvirtino rinkimų į Seimą programą, kurią pavadino „galimybių visuomenės” programa, ir pranešė, kad pagrindinį dėmesį kreips į „opiausias viduriniojo sluoksnio problemas”. Ką manote apie tokį rinkiminį lozungą? Kaip partija bando pateikti save ir kokios rinkėjų reakcijos tikisi?

A. Kulakauskas: partija su patarėjų pagalba greičiausiai bando aiškiau apsibrėžti savo nišą kovoje dėl rinkėjų. Jie orientuojasi į viduriniąją klasę

.Problema kita – Lietuvoje nėra savęs aiškiai apsibrėžusios viduriniosios klasės. Tie, kurie pagal objektyvius ekonominius ar socialinius kriterijus tokiais galėtų būti, savęs prie jų neprisiskiria, ir mano, kad, primiausia pagal pajamas, nėra to pasiekę.

Su tokiu šūkiu rinkiminės sėkmės tikėtis sunkoka.

L. Šimonis: situaciją reikėtų vertinti plačiau. Didžioji šiandieninės politikos bėda yra ta, kad visos tradicinės partijos, kurios vienu ar kitu pavadinimu egzistuoja visame pasaulyje, Lietuvoje yra „praskiedusios“ savo identitetą, tad visai neaišku, kas yra kas.

Liberalai prastumia socialistinį įstatymą dėl šventinių dienų kilnojimo. Kiekvienam žmogui, nors šiek tiek suvokiančiam liberalizmą, tai sunkiai suvokiama. Jei tradicinės „dešinės“, konservatorių, vadovas pradeda kalbėti – dažniausiai apie socialines garantijas mažai uždirbantiems. Tai ne jų ideologijos tema. Viskas vyksta priešingai. Štai socialdemokratai atstovauja stambiajam kapitalui. Nebeliko jokio identiteto, todėl žmonės pradeda velniai žino kuo pasitikėti.

Blogiausia situacija, kuomet partijos nori pasiimti viską. Taip yra ir su A. Paulausko partija.

Jie orientuojamasi į kažką, į viską, bet nėra tikslaus identiteto – už ką, tiksliau prieš ką, kovojama.

Šūkiu bandoma pataikyti į viską, bet kuomet stengiesi būti viskuo, būni niekuo. Bėda žymiai senesnė. Visos partijos rinkimuose per daug norėdavo gauti balsų iš ne savo elektorato, ir primiršo savo pastovų rinkėją.

Konservatoriai tarybos posėdyje kalbėjo apie permainų viziją „išsišluoti, išsivalyti, greičiau išlipti iš duobės ir visu greičiu judėti pirmyn”. Ar tai reiškia, kad artėjančiuose rinkimuose dalies partijų programos gali apeliuoti į buvusių valdančiųjų jėgų klaidas, remtis kitų partijų praeities darbais?

A. Kulakauskas: jų orientacija – kaip pagrindinės opozicinės ar bent save tokia laikančios, partijos. Tai bandymas atsiremti į tai, kad viskas valstybėje yra blogai.

Pirmiausia, žinoma, dėl to kliūna socialdemokratams. Konservatoriai bando rinkėjams perduoti žinutę, kad jie išsivalys, pakils, vystys sėkmingesnę politiką. Ji save pozicionuoja, nors Lietuvoję nėra aiškios opozicijos, o partinė sistema nestabili. Jos pagrindas – šiandien remia, rytoj nebe.

Neprincipingumu kaltinti būtų irgi negerai. Situacija yra tokia, kokia yra.

Konservatoriai apeliuos į tuos, kuriems nepatinka dabartinė valdančioji dauguma, sieks pritraukti svyruojančius. Labai abejoju, ar pavyks pritraukti kitų partijų rėmėjus. Kiek girdžiu, didelė dalis rinkėjų žada į rinkimus neiti.

L. Šimonis: norėčiau atsakyti šiek tiek kitaip. Matau programose dar vieną problemą. Būtų įdomu padaryti į Seimą pagal partinius sąrašus išrinktų politikų apklausą – kas nuo pradžios iki galo perskaitė praėjusios kadencijos savo partijos rinkiminę programą.

Ką tuomet kalbėti apie paprastą rinkėją. Jis nebus jų net atsivertęs.

Rinkiminės programos yra per daug sudėtingos, ilgos. Reikėtų tik aiškios idėjos. Tarkime JAV rinkiminė kova: viena pusė skelbia – patirtis, kita – permainos. Programa, sukoncentruota į vieną žodį, priimtina rinkėjui.

Konservatoriai ne valytojai. Turėtų kalbėti ne apie išsišluojimą, o pamatines dešiniąsias vertybes. Daugelis partijų į rinkimus eina su beprasmiais šūkiais. Stebėsiuosi, jei žmonės po rinkimų juos atsimins.

Kaip manote, kokią strategiją rinkimuose rinksis valdantieji socialdemokratai?

A. Kulakauskas: visų pirma apeliuos į tai, kad jų valdymas sutapo su gana ryškiu ekonominiu šalies augimu, nors jis mažėja ir gresia smukimas. Tai verslo nuopelnas, bet didelė dalis Lietuvos lektorato dažnai tiki, kad viskas priklauso nuo valdžios.

Tiesa, pati partija yra nestabili, nukritus G. Kirkilo reitingams, yra ir lyderio problema.

Šiuo metu išpopuliarėjęs Č. Juršėnas, bet pretenduoti į strateginio lyderio vietą jam galėtų būti sudėtinga dėl amžiaus.

L. Šimonis: jei aš būčiau jų vietoje, grįžčiau prie pamatinių vertybių, daryčiau paprastą, visiems suprantamą programą.

Bėda tame, kad rinkėjų negali apgauti. Kaip parduotuvėje, vieną kartą pasiūlius blogą prekę, antrą kartą įtikinti ją pirkti bus sunkiau. Daug rinkėjų tikėjo, kad socialdemokratai atstovaus kairiąsias vertybes, bet jų veiksmai to nepatvirtino, todėl sunku surasti motyvą, kodėl reikėtų balsuoti.

Ką rinkėjams galėtų pasiūlyti Darbo partija, „Tvarka ir teisingumas“, A. Valinsko partija?

A. Kulakauskas: jos apeliuos į tą elektoratą, kuris viskuo nusivylęs, netiki tradicinėmis partijomis. Pasigirsta skundų, kad programos partijos negalėjo įgyvendinti dėl intrigų. Tai matyti iš politinės reklamos, V. Uspaskich laiškų, nesunku spręsti, kokia turėtų būti kompanija.

A. Valinskas nori pagerinti ir pataisyti. Jis gana protingai kalba, žada ne visišką gerovę, bet išvalyti nuo visų šiukšlių. Partija apeliuoja į tai, kad jų politinė jėga būtų dar nesusitepusi.

L. Šimonis: iš tikrųjų tradicinės partijos pyksta ant populistų, keikia juos ir vadina durniais visus, kurie už populistus balsuoja.

Tuo tarpu jie būdami valdžioje nieko nepadarė šviesdami žmonės tam tikromis politinėmis vertybėmis, formuodami jų pasaulėžiūrą.

Tai automatiškai sudaro sąlygas atsirasti populistinėms partijoms, nes dalis rinkėjų tiesiog balsuoja prieš visas jau esamas politines jėgas.

Kiekvieną kartą rinkėjai pagalvoja: ta partija jau apsimelavo, gal šitą nemeluos? Ir kiekvieną kartą tas pats.

Yra protesto elektoratas. Natūralu, kad rinkejų skaičius mažėja ir pradeda balsuoti už visokius Valinskus.

Jis pataikė labai tiksliai. Fantastiska frazė „mes tą cirką sugebėsim padaryti profesionaliau”. Kai liberalai priimineja socialdemokratišką sprendimą – tai juk cirkas, kai socialdemokratai remia stambųjį verslą – tai taip pat cirkas.

Jūsų nuomone, kokius pažadus ir programas rinkėjai priims palankiausiai? O galbūt jiems ir yra svarbūs tik šūkiai ir asmenybės?

A. Kulakauskas: nėra vieno rinkėjo. Dalis visada balsuos už socialdemokratus, kiti už konservatorius, kiti buvusios darbo partijos dalį visada vadins bolševikais ir komunistais. Dingo sąjūdžio idėja apie vieningą lektoratą, suvienyti tautą galima būtų tik dėl nacionalinių tikslų, o ne vidaus politikos klausimais.

Esant daugiapartinei sistemai, dalis rinkėjų ne be pagrindo nusivylė. Žmonės vis dar ieško gelbėtojų. Kai yra paklausa, yra ir pasiūla. Kai paklausa išnyks, turėtų dingti ir tokios partijos.

Žiūrint į dabartinę padėtį, nė viena partija negali tikėtis visiškos pergalės, kuri be derybų užtikrins vietą valdžioje ar opozicijoje. Fragmentuotumas tikriausiai išliks.

L. Šimonis: šūkis ir asmenybė yra labai svarbu, bet tai turi atitikti visumą.

Geras šūkis gali būti išreiškiamas vienu žodžiu. Nebūtinai reikia labai gudrių pasakymų, nereikia stengtis, kad patiktų kuo didesnei auditorijai. Šūkiai yra skirti kitoms partijoms suerzinti, paveikti kitą stovyklą.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2008.04.29.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT