Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt, delfi.lt: Socialinėms reklamoms trūksta psichologų įžvalgų

2010.03.14 Absoliuta Andželika Lukaitė, lrt.lt, delfi.lt.

Lietuviškos socialinės reklamos vis dar yra pernelyg neutralios, o jas kuriant nedirbama su psichologais.

Esą todėl dažnai jos taip ir neatskleidžia problemos esmės, be to, joms trūksta tęstinumo, pastebi lrt.lt kalbinti reklamos ir rinkodaros ekspertai. Anot pašnekovų, būtina, kad socialines reklamas kurtų visas būrys savo srities profesionalų. Dabar neretai jas kuria patys užsakovai.

Lietuvos „Carito“ atstovė ryšiams su visuomene Laima Petraitytė pastebi, kad lyginant su Vakarų šalimis, Lietuvos socialinės reklamos drąsa pasigirti negali.

„Esu mačiusi Anglijos socialines reklamas. Didžiojoje Britanijoje per televiziją yra nuolat transliuojamos socialinės reklamos avarijų prevencijai. Tai tikrai labai žiauri reklama, kuomet mašinos susidaužia, į šipulius pabyra, viena iš jų važiavusios merginos veido pusė nuplėšiama, parodomas miręs vaikinas, labai daug kraujo. Mūsų reklama, kurioje mergaitė iškrenta pro automobilio stiklą – pakankamai stipru, bet lyginant su mano matyta reklama, emociniu aspektu ji labai silpna.

Lietuvoje prisibijoma. O gal įžeisime žmones, per daug spaudimą darysime visuomenei, galbūt net šleikštulį sukelsime tuo tiesioginiu vaizdavimu. Mūsų visuomenei dar reikia šiek tiek pribręsti, bet to tiesioginio vaizdavimo reikėtų. Dabar žiaurumo socialinėse reklamose yra minimaliai“, – kalbėjo pašnekovė.

Reklamos agentūros „VRS Grupė“ vadovo Gintaro Šepučio manymu, jaunimui skirta socialinė reklama galėtų būti ir drastiškesnė.

„Pavyzdys ta reklama, kur rodoma, kas nutinka, kai mašinoje sėdi vaikas, neprisegtas su saugos diržais. Aš nežinau tyrimo duomenų, bet matau, kad ji tikrai padarė poveikį – tą matau iš savo vaiko elgesio. Jis ir pats užsisega saugos diržus, ir reikalauja kitų sėdinčių mašinoje, kad jie taip pat užsisegtų.

Kitais atvejais, kada kreipiamasi į vyresnius žmones, į moteris, ar ten reikalingi labai drastiški sprendimai ir labai žiaurūs – sunku pasakyti. Čia jau prasideda psichologija.

Socialinę reklamą „Ir Kaune galima gyventi“ sukūręs 15 metų reklamos versle besisukantis Mindaugas Žemaitis pastebi, kad jeigu nuo šios reklamos sukūrimo praėjo jau beveik 10 metų, o ją vis dar atsimena ir apie ją diskutuoja, vadinasi ji buvo gera.

„Ir Kaune galima gyventi“ labai daug ką papiktino, bet ir labai daug kauniečių privertė susimąstyti, ar bent jau pasijuokti iš savęs, pažiūrėti savikritiškai į save. Aš manau, kad į problemą turi būti kažkokiu nestandartišku kampu pažiūrėta. Aš manau, kad pakankamai neblogą atgarsį sukėlė mūsų 10 Dievo įsakymų Kaune. Man tik labai gaila, kad kažkodėl nebuvo viso to teigiamo įvertinimo. Kažkodėl visi pradėjo piktintis: „Niekur pasaulyje to nėra“. Bet jeigu pasaulyje to nėra, ar mes negalime to pradėti? Mes bijome būti pirmi. Bijome būti nestandartiški“, – teigė reklamos žinovas.

Socialinių plakatų serija „Kaunas tai mano miestas nesvarbu, kur būčiau“ sukūrusi Monika Vilčinskienė pastebi, kad po jos darbo padaugėjo norinčių tuoktis Rotušėje.

„Dabar visame mieste yra iškabinti plakatai su Rotuše. Kalbėjau su Kauno miesto civilinės metrikacijos biuro vedėju Kęstučiu Ignatavičiumi. Žmonės dar labiau – tiek iš rajono, tiek ir iš miesto – nori tuoktis Rotušėje“, – teigė pašnekovė.

Daug atmestinumo, neprofesionalumo ir moralizavimo

Vilniaus savivaldybės rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjo pavaduotoja Daiva Savickienė pastebi, kad socialinė reklama turi būti paprasta ir visiems suprantama.

Šokiruoti, anot D. Savickienės, reikia, bet „subtiliai“. Pašnekovė taip pat pastebi, kad socialinė reklama jokiu būdu neturi tiesiogiai žmogaus moralizuoti ar kažką jam drausti.

„Jeigu žmogui užkabinsime ant stulpo reklamą, kad jeigu jis šiukšlina yra kiaulė arba asilas – tai nebus veiksminga. Per grubu. Bet jeigu kažkaip subtiliai parodysi, kad ta šiukšlė ar nuorūka grįžta jam atgal, kad žmogus pats susimąstytų viduje“, – kalbėjo Vilniaus savivaldybės atstovė.

D. Savickienei pritaria ir marketingo strategijos konsultantas Linas Šimonis.

„Bėda, kad nemaža dalis lietuviškų socialinių reklamų yra beviltiškos. Jos primena šūksnius: „Pilieti, būk toksai“. Tai ne socialinė reklama. Socialinė reklama, kad darytų įtaką, turėtų remtis psichologija. Šiandien socialines reklamas Lietuvoje kuria menininkai, kūrėjai ir kas tik nori. Ojas kurti turėtų išmanantys, kaip paveikti žmones specialistai – psichologai.

Vienareikšmiškai teigiamai vertinu vieną vienintelę lietuvišką socialinę reklamą. Socialinė reklama, kuri iš tikrųjų daro įtaką, tai yra tie ryškiai geltoni ženklai automagistralėse, kuriuose gali perskaityti skaičius, kiek tame kelyje žuvo, kiek sužeista žmonių. Jie per pasąmonę priverčia šiek tiek atsargiau vairuoti. Tai ne šiaip sau reklamos šūkis, o konkretūs skaičiai. Žmogus turi socialine reklama tikėti. Socialinė reklama turi kalbėti iš esmės“, – pastebėjo pašnekovas.

Reklamos agentūros „Not perfect“ strategijos planuotoja Giedrė Grigaliūnaitė mano, jog reikia galvoti apie tai, kaip pakeisti žmonių elgesį ir mąstymą, o ne tik padaryti kažką kūrybingo ir pasidžiaugti pačia idėja. Anot jos, „patraukianti dėmesį reklama“ ir „veiksminga reklama“ yra dvi skirtingos sąvokos.

„Man atrodo, kad iš tikrųjų lietuviai yra visai kūrybinga tauta, ir tos reklamos būna visai kūrybingos, bet mes stokojame suvokimo giliau, suvokimo, kur yra problemos priežastis. Reiktų pagalvoti, ar tas kūrybinis sprendimas iš tikrųjų atliepia tos problemos esmę, ar tikrai tai yra tas atspirties taškas, nuo ko reikėtų pradėti galvoti, kaip pakeisti žmonių elgesį ir mąstymą, o ne tik kaip padaryti kažką kūrybingo ir pasidžiaugti pačia idėja.

Reikia suvokti, kad socialinė reklama turi labai kilnius tikslus, bet tuos tikslus pasiekti yra ženkliai sunkiau negu komercinei reklamai. Visų pirma, mes stokojame darbo su specialistais – psichologais, socialiniais darbuotojais – patys nusprendžiame, kad išspręsime problemą būtent taip, o mes neturime žinių tose srityse.

Ganėtinai silpnos ir įžvalgos, ir media pusė – priemonių pasirinkimas. Socialinės lauko reklamos, manau, tikrai nėra efektyviausia priemonė, nepaisant to, kad ją lengviausiai galima gauti nemokamai“, – pasakojo pašnekovė.

Trūksta pinigų ir laiko

Lietuvos „Carito“ atstovė ryšiams su visuomene Laima Petraitytė prisipažįsta, jog į reklamos agentūras dažnai neleidžia kreiptis kuklūs finansai, todėl socialines reklamas tenka kurti patiems.

„Išsiverčiame – dažniausiai sugalvojame maketą patys. Ir dažniausiai jį patys pasidarome. Reklama, jeigu mes kalbame apie profesionalumą, gal ir galėtų būti labiau profesionali, bet dėl finansinių išteklių apribojimo mes to padaryti negalime. Esame bandę derėtis su reklamos agentūromis, kad suteiktų nuolaidas, bet tas labai sunkiai vyksta.

Buvo bandymas prieš metus laiko skelbti fotografijų konkursą ir jis įvyko. Konkursas buvo skelbtas jaunimui iki trisdešimties metų, suteikta visiška laisvė pavaizduoti socialines problemas visuomenėje. Ir sulaukėme tikrai nemažai dalyvių anketų, buvo atsiųsta 35 nuotraukos, iš viso atrinkta keturiolika dalyvių, padarytas konkursas, parodos atidarymas.

Ir tas nuotraukas mes vėliau naudojome įvairioms socialinėms reklamoms. Nuotraukos labai iškalbios yra ir tikrai daug ką parodo“, – apie finansinius rūpesčius pasakojo pašnekovė.

Visi lrt.lt kalbinti pašnekovai pabrėžia, kad būtina užtikrinti socialinių reklamų tęstinumą.

„Nei viena socialinė reklama greitų rezultatų neduoda. Ji dažniausiai yra dviejų trijų daugiau metų poveikis visuomenei, ypač kai tai yra susiję su kokių nors nuostatų keitimu. Iš tikrųjų pagrindinė problema yra ta, kad labai sunku užsitikrinti socialinių kampanijų ilgalaikiškumą ir tęstinumą, kad metai iš metų būtų ta pačia kryptimi vykdoma nuosekli veikla“, – teigė reklamos agentūros direktorius G. Šeputis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2010.03.14.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT