Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt: Kodėl įmonėms nauji klientai svarbesni už lojalius?

2014.04.02, Vilija Andrulevičiūtė, lrt.lt

Daugybei įmonių nauji klientai yra akivaizdžiai svarbesni nei lojalūs, nes dažnai jos paskaičiuoja – ar geriau lojaliems klientams paslaugas teikti brangiau ir keleto netekti, ar pritraukti naujų klientų, sako rinkodaros strategijos ekspertas Linas Šimonis. Specialisto teigimu, ne klientas turi būti lojalus įmonei, o įmonė – klientui.

Vilnietis Paulius parašė laišką LRT.lt redakcijai, kuriame pasidalino savo istorija apie interneto paslaugas teikiančios įmonės pasiūlymus ir mintimis apie tai, kad ilgamečiai įmonių klientai neretai jaučiasi kur kas mažiau svarbūs nei nauji.

„Neseniai baigėsi mano turima dvejų metų interneto sutartis. Patiko paslaugos kokybė, todėl pradėjau domėtis, kokias sąlygas pasiūlytų, kad likčiau jų klientu. Deja, operatorė pasiūlė tik prasitęsti sutartį dar vieneriems metams su tokia kaina, kurią siūlo ir naujiems klientams – keliais litais mažesne nei mano dvejus metus naudota.

Noriu pasiteirauti, kodėl paslaugos teikėjai neįvertina vartotojų lojalumo ir nesiūlo geresnių sąlygų už tas, kurias suteikia naujiems klientams? Peršasi išvada, kad nauji klientai jiems yra brangesni ir naudingesni nei lojalūs, o juk turėtų būti atvirkščiai, – savo laiške rašo LRT.lt skaitytojas.

Rinkodaros ekspertas L. Šimonis teigia pastebintis, kad daugybei įmonių nauji klientai yra neabejotinai svarbesni už lojalius. Anot jo, akivaizdžiausiai tai demonstruoja mobiliojo ryšio operatoriai.

„Tikrai galiu patvirtinti, kad dėmesys naujiems klientams yra daug didesnis nei lojaliems. Puikiausias pavyzdys – visi mobiliojo ryšio operatoriai: tik jį pakeiti ir iš buvusiojo išsyk sulauki kur kas geresnio pasiūlymo“, – pastebi L. Šimonis.

Lojalius „melžia“, nes gali

Rinkodaros eksperto teigimu, skirtingose įmonėse pirmenybė naujiems klientams teikiama dėl skirtingų priežasčių.  Tikėtina, kad kai kuriose bendrovėse, ypač mažesnėse, paprasčiausiai nėra geros klientų valdymo sistemos, todėl ilgamečiai klientai tiesiog pamirštami.

„Kitos įmonės, ypač tai taikytina mobilaus ryšio operatoriams, tiesiog „melžia“ esamus klientus. Jie tai sau leidžia, nes gali. Labai tikėtina, kad klientui perėjimo pas kitą operatorių kaštai yra didesni nei mobiliojo ryšio tiekėjui. Su nauju tiekėju reikia derinti sąlygas, o senas tiekėjas jau yra prisiderinęs prie kliento poreikių ir, nors tenka sumokėti daugiau, neretai pas jį pasiliekama“, – svarsto L. Šimonis. Anot pašnekovo, įmonės tai puikiai išmano ir tuo naudojasi.

Rizika prarasti lojalų klientą atsiperka

Paklaustas, ar taip besielgdamos su ilgamečiais klientais kompanijos nerizikuoja juos prarasti, rinkodaros specialistas neabejoja, kad įmonės rizikuoja, tačiau rizika atsiperka.

„Kompanijos iš tiesų rizikuoja prarasti lojalius klientus, jiems skirdamos mažiau dėmesio ir juos brangindamos mažiau nei naujus klientus. Tačiau dažnu atveju turbūt yra pasiskaičiuojama, kas pelningiau – ar esamiems klientams paslaugas pardavinėti brangiau ir keletą prarasti, ar pritraukti daugiau naujų klientų“, – kalba L. Šimonis.

Ne klientas, o įmonė turi būti lojali

„Jei įmonės kalba apie lojalumą, jos visuomet pabrėžia kliento lojalumą įmonei, bet svarbiausias yra įmonės lojalumas klientui“, – tikina rinkodaros ekspertas. Pasak jo, įmonė turi teikti klientui tai, ko jis nori ir tikisi, nedaryti klaidų, o jas padarius, greitai pašalinti, bet dažniau nutinka kone priešingai. Įvairių paslaugų tiekėjai neretai stengiasi išvengti atsakomybės už savo padarytas klaidas, jas paaiškinti tuo, kad klientas kažką ne taip suprato ar apsiskaičiavo.

Kalbėdamas apie sutaupyti bandančias ir taip lojalių klientų nepasitenkinimą sukėlusias įmones, rinkodaros ekspertas pateikia automobilių kompanijos SAAB pavyzdį. Stengdamasi sumažinti kaštus, įmonė savo automobiliuose ėmė naudoti „Opel“ detales. „Tačiau SAAB klientai šiai įmonei juk ir buvo lojalūs dėl išskirtinumo, dėl to, kad automobiliuose iki tol detalės būdavo originalios. Jei klientai būtų norėję pigesnių „Opel“ detalių, tai jie ir būtų pirkę „Opel“ automobilius. Įmonės istorija baigėsi tuo, kad ji bankrutavo“, – pasakoja L. Šimonis. Rinkodaros ekspertas įsitikinęs, kad jei įmonė yra lojali klientui, tai ir klientas yra linkęs būti pakankamai lojalus.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2014.04.02.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT