Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt: Perspėja dėl lojalumo kortelių: jūsų duomenys tampa preke

2018.08.17 Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, parengta pagal LRT radijo laidą „Lietuvos diena“. lrt.lt, 15min.lt, delfi.lt.

Prekybos tinklų siūlomos lojalumo kortelės iš tiesų didesnio lojalumo nesukuria, bet jos reikalingos, kad prekybininkai galėtų surinkti duomenis apie savo klientus, LRT RADIJUI sako rinkodaros strategijos ekspertas Linas Šimonis. Anot jo, paprastai šie duomenys vėliau tampa preke: „Jeigu žmogus turi duomenų, kuriais nenori dalintis, nereikia imti tų nuolaidų kortelių […]. Jeigu naudoji ką nors nemokamai, pats esi prekė – tai geležinė taisyklė.“

Kortelių klientai nori ne dėl lojalumo prekybininkui

L. Šimonis atkreipia dėmesį – lojalumo kortelės klientų nepritraukia, nes daugelis gyventojų turi beveik visų parduotuvių lojalumo korteles.

„Pradėkime nuo to, kad bent jau didiesiems prekybininkams, didiesiems tinklams lojalumo kortelės lojalumo nesukuria. […] Ar eiti į vieną prekybos tinklą, ar į kitą, lemia ne tai, kurią kortelę turi, bet tai, kur yra patogiau, kur yra įprasta. Jau nuėjęs tiesiog perbrauki tą kortelę“, – nurodo L. Šimonis.

Jo aiškinimu, daugeliui žmonių poreikis turėti lojalumo kortelę kyla ne dėl to, kad jie jaučia didesnes simpatijas konkrečiam prekybos tinklui. Neretai, tvirtina pašnekovas, specialios nuolaidos ar pasiūlymai teikiami tik kortelę turintiems klientams.

„Kortelę turėti kai kuriems žmonėms norisi, reikia, nes tik su kortele kartais gali nusipirkti stipriai nukainotų akcinių prekių. Pavyzdžiui, kokia nors 20–30 proc. nuolaida galioja tik su ta kortele. Kortelę reikalingą padaro ne lojalumas kažkuriam prekybos tinklui, o lojalumas nuolaidai, akcijai“, – tvirtina L. Šimonis.

Jo teigimu, dažniausiai didiesiems prekybininkams kortelės reikalingos ne dėl to, kad jie pritrauktų daugiau klientų, bet tam, kad jie galėtų surinkti duomenis apie klientus. Vėliau, remiantis surinktais duomenimis, pirkėjams siūlomos specialios kainos, išskirtiniai produktai ar paslaugos, nurodo L. Šimonis.

Pašnekovo aiškinimu, nors šis procesas paprastai vyksta labai lėtai, jis naudingas prekybininkui, kuris gali vėliau sudaryti sandorius ir pasiūlyti apie savo klientus surinktą informaciją: „Pavyzdžiui, prekybininkas turi duomenis 100 tūkst. žmonių, kurie nuolat (kartą per savaitę, kartą per mėnesį, kartą per metus) perka tam tikro gamintojo prekes. Prekybininkas šio gamintojo konkurentui gali sakyti – jei sumokėsi, aš visam tam 100 tūkst. žmonių prie čekio atspausdinsiu tavo reklamą, specialiai jiems tave pareklamuosiu, bet už tai turi sumokėti.“

L. Šimonis priduria – žmogaus duomenys tampa preke, o už tai žmogus gauna galimybę nusipirkti ką nors pigiau: „Tu atiduodi savo duomenis ir pats tampi preke, kuria galima manipuliuoti.“

Ekspertas pabrėžia – jeigu renkama per daug duomenų, jie gali tapti preke ne tik įvairių prekių gamintojams: „Jeigu grįšime prie duomenų apsaugos, pernelyg didelis duomenų rinkimas gali privesti iki to, kad įsilaužus į duomenų bazę arba esant nesąžiningam darbuotojui, tie duomenys gali tapti ir žvalgybos tarnybų taikiniu, už kuriuos gali būti labai brangiai sumokėta.“

L. Šimonio teigimu, nuo gegužės 25-osios įsigaliojusi asmens duomenų direktyva, yra labai galinga – nors negalime pabėgti nuo duomenų rinkimo, privalome žinoti, kaip tie duomenys saugomi, kas prie jų gali prieiti, su kuo jais dalijamasi.

Vis dėlto ekspertas pataria – jeigu nenorite atskleisti savo asmens duomenų, paprasčiausiai nesinaudokite nemokamomis paslaugomis, lojalumo programomis ar kitais nemokamais pasiūlymais: „Jeigu žmogus turi duomenų, kuriais nenori dalintis, nereikia imti tų nuolaidų kortelių, nereikia duoti savo duomenų, nereikia naudotis nemokamais dalykais (pavyzdžiui, nemokamais elektroniniais paštais). Jeigu naudoji ką nors nemokamai, pats esi prekė – tai geležinė taisyklė.“

Primena – vartotojai gali nesutikti pateikti kai kurių duomenų

Neseniai Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija pradėjo tikrinti, ar didieji prekybos tinklai ir vaistinės tinkamai renka ir tvarko asmens duomenis. Inspekcijos direktorius Raimondas Andrijauskas tvirtina, kad tokios iniciatyvos imtasi, nes inspekcija sulaukia nemažai klausimų, susijusių būtent su lojalumo kortelių naudojimu ir įvairių pranešimų siuntimu, kai asmenims siūlomos tam tikros prekės ar paslaugos.

„Matome, kad įsigaliojus asmens duomenų apsaugos reglamentui, žmonės tapo labiau informuoti apie savo teises. Nusprendėme, kaip sakoma, įvertinti situaciją rinkoje, kaip yra iš tiesų – ar renkama ne per daug asmens duomenų, ar visi tie duomenys reikalingi, kad būtų išduota lojalumo ar nuolaidų kortelė“, – LRT RADIJUI komentuoja R. Andrijauskas.

Jo aiškinimu, paprastai vartotojams kyla klausimų, ar tikrai anketoje būtina nurodyti telefono numerį ar kitus kontaktinius duomenis, savo gimimo datą ar asmens kodą. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos prašoma nustatyti, ar apskritai išduodant lojalumo korteles, taikomos tinkamos sąlygos. R. Andrijauskas pataria – ne visus savo duomenis privalu pateikti.

„Iš esmės tikrai normalu būtų prašyti pateikti asmens vardą ir pavardę. Galbūt elektroninio pašto adresą, jeigu asmuo sutinka jį duoti. Lygiai taip pat būtų normalu informuoti asmenį apie tai, kam reikalinga jo gimimo data. Gal gimimo dienos proga taikomos nuolaidos. Visuomet turėtų būti atskirai informuojama, kokiu tikslu prašoma tam tikros informacijos“, – pabrėžia R. Andrijauskas.

Jis primena – vartotojai privalo sutikti, kad jiems būtų siunčiama informacija apie specialius pasiūlymus, paslaugas. Taip pat jie privalo turėti galimybę atsisakyti tokių žinučių ar elektroninių laiškų: „Tai dvi labai svarbios teisės. Tai, kad jūs nurodote savo kontaktinius duomenis (elektroninio pašto adresą ar telefono numerį), dar nereiškia, kad galima siųsti pranešimus. Turėtų būti gautas asmens sutikimas, kad būtent tam tikslui jis ir bus naudojamas. […] Kaskart turėtų būti suteikiama galimybė atšaukti tą sutikimą.“

Atlikus vaistinių ir didžiųjų prekybos tinklų patikrinimą Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija planuoja teikti rekomendacijas duomenų valdytojams, kaip derėtų elgtis ateityje. Jeigu bus nustatyta pažeidimų, juos atlikusioms bendrovėms gali būti išsiųsti specialūs nurodymai.

Apibendrinta situacija bus pristatyta ir visuomenei, kad ji galėtų žinoti, ko galėtų reikalauti iš duomenų valdytojo, kokius duomenis gyventojai turėtų pateikti arba kokių vertėtų vis dėlto neteikti.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Beprasmiai reklamos šūkiai – tai ne marketingas

Linas Šimonis | 2018.08.17.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT