Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt: Pirkiniai internetu už ES ribų: kaip išvengti nemalonių staigmenų

2016.01.28, Vilija Andrulevičiūtė, lrt.lt.

Prieš perkant daiktus iš ne Europos Sąjungoje esančios internetinės parduotuvės, reikėtų atidžiai paieškoti atsiliepimų apie ją, pirkti iš didesnių, ilgai gyvuojančių parduotuvių, nes pirkėjus saugančių teisės aktų ar institucijų, perkant už ES ribų, nėra. Taip pataria Vartotojų teisių asociacijos pirmininkas Paulius Mereckas.

LRT.lt laišką parašė vilnietė Viltė, nusivylusi savo pirkiniu internetinėje parduotuvėje. Mergina sako niekada nemaniusi, kad paklius į tokią kvailą situaciją, tad norinti pasidalinti patirtimi su manančiais taip pat.

„Esu mačiusi internete juokingų paveikslėlių, kai merginos, pirkdamos drabužius internetu, gauna juokingus ir į drabužius nuotraukose mažai kuo panašius pirkinius. Tačiau visuomet iš to gardžiai pasijuokdavau ir niekad nemaniau, kad taip nutiks man“, – laiške rašo Viltė.

Mergina pasakoja užsisakiusi suknelę iš kinų internetinės parduotuvės, apie kurią atsiliepimai internete buvo visai neblogi. Viltė sako numaniusi, kad gali sulaukti prastesnės kokybės drabužio, tačiau nesitikėjo, kad jis gali taip stipriai skirtis nuo pavaizduoto fotografijoje, esančioje internetinėje parduotuvėje.

„Gavusi siuntinį išsyk supratau, kad kažkas ne taip: siuvinėta, įvairiomis detalėmis puošta suknelė negalėjo tilpti tokiame mažyčiame pakete. Nuojauta neapgavo – vietoje įmantrių siuvinėtų detalių suknelę puošė tiesiog jų piešiniai ant audinio.

Noriu pasidalinti savo patirtimi – galbūt kiti, kurie mano, kad tikrai niekada nepaklius į panašias situacijas, atidžiau pirks užsienio internetinėse parduotuvėse“, – rašo vilnietė.

Toks verslo „modelis“?

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis pažymi, kad internetinėse parduotuvėse kartais iš tiesų yra netiksliai pateikiama informacija apie prekę.

„Netgi ne tiek netiksliai, kiek nepakankamai akivaizdžiai. Jei nori sužinoti tikslią informaciją apie prekę, turi nuodugniai viską perskaityti, kone atlikti mokslinį tiriamąjį darbą.

Kita vertus, žmonės kartais nėra linkę visko skaityti ir išsiaiškinti, ką iš tiesų perka. Sudėjus šiuos du dalykus nutinka taip, kad vienas truputį neaiškiai pateikia informaciją, kitas perka impulsyviai, visko neperskaitęs. O rezultatas – prekė, kokios gauti pirkėjas nesitikėjo“, – aiškina rinkodaros specialistas.

Pasak pašnekovo, tikėtina, kad tokia praktika yra kai kurių internetinių parduotuvių „verslo modelis“. Prekės nėra itin brangios, tad greičiausiai retas varginsis grąžinti, o jei parduotuvėje nėra paprasta surasti visiems prieinamą atsiliepimų skiltį, problemų dar mažiau.

„Verslo modelis, kai žinai, kad siunti ne tai, ko tikisi pirkėjas, tačiau jis greičiausiai nesivargins siųsti atgal ir susigrąžinti pinigų, – trumpalaikis. Tačiau turint mintyje, kiek pasaulyje žmonių, galima spėti nemažai užsidirbti“, – kalba L. Šimonis.

Už ES ribų kovosite patys

Vartotojų teisių asociacijos pirmininkas P. Mereckas pažymi, kad ne ES šalyse įsigijus prekę ir susidūrus su problemomis, vartotojų teisių, institucijų, kurios gintų ES vartotojus, nėra. O nusipirkus klastotę, ta prekė gali ne tik būti sunaikinta – pirkėjui už ją gali būti taikoma bauda.

„ES nusipirkus prekę, kurios kokybė, savybės netenkina, jos grąžinimo išlaidas turėtų padengti bei pinigus grąžinti pardavėjas. Jei perkama, pavyzdžiui, iš Kinijos ir gaunama ne tai, kas reklamuota, pardavėjas gali nesutikti nei grąžinti pinigų, nei apmokėti grąžinimo išlaidų.

Kadangi perkant iš pardavėjo už ES ribų nesama jokių vartotojų teisių, jas užtikrinančių institucijų, nesklandumus reikėtų aiškintis patiems. Kiek paprasčiau tai padaryti mokant kreditinėmis kortelėmis ir per „PayPal“ sistemą, nes tuomet esama tam tikrų vartotojų teisių apsaugos mechanizmų. Tačiau su bankais, pardavėjais tektų aiškintis ir problemas spręsti pačiam pirkėjui“, – sako P. Mereckas.

Pagrindiniu raktu į sėkmingesnį apsipirkimą internetu P. Mereckas ir L. Šimonis vadina atsiliepimų, komentarų apie pardavėją skaitymą. Taip pat – pirkimą iš didelių, ilgai egzistuojančių parduotuvių arba prekybos platformų.

„Jei pirkėjas neranda norimos prekės ES internetinėse parduotuvėse, kur jo, kaip vartotojo, teisės yra apsaugotos, tuomet rekomenduotume pirkti stambesniuose, ilgiau veikiančiuose internetiniuose puslapiuose. Mažos parduotuvėlės gali jau kitą dieną užsidaryti ir atgauti pinigų nebus įmanoma.

Taip pat yra tokių prekybinių sistemų, kaip „eBay“, kurios turi savo vartotojų apsaugą, yra numačiusios pinigų grąžinimo pirkėjui tvarką. Ten galima palikti atsiliepimus apie pardavėją – į juos verta atkreipti dėmesį. Toje sistemoje esantys pardavėjai stengiasi turėti kuo geresnį reitingą, todėl stengiasi prekių kokybe ir aptarnavimu įtikti pirkėjams“, – kalba P. Mereckas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.01.28.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT