Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt: Siūlo nesitikėti, kad už drabužius mokėsime tiek pat, kiek ispanai

2018.08.18 Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, parengta pagal LRT radijo laidą „Lietuvos diena“. lrt.lt, 15min.lt.

Ispanijoje moterys garderobą keičia, kai šis išeina iš mados, o Lietuvoje drabužius didelė dalis žmonių nešioja iki pergalingos pabaigos, todėl drabužių mūsų šalyje nuperkama mažiau, LRT RADIJUI sako rinkodaros strategijos ekspertas Linas Šimonis. Anot jo, tai ir kiti pirkimo įpročiai bei rinkos situacija lemia, kad neverta tikėtis, jog visoje Europoje prekių kainos taps vienodos.

Eksperto nuomone, atliktas tyrimas gal ir naudingas, bet siūlomos priemonės labai valdiškos ir norimo rezultato neatneš: „Kalbėsime su gamintojais“, „spręsime“, „klausime“ – tai neveikia. Kainą reguliuoja rinka. Kuo bus didesnė konkurencija, tuo bus didesnis spaudimas tą kainą mažinti.“

L. Šimonis atkreipia dėmesį, kad tokiu atveju įtakos turi ir vartotojų įpročiai. Jis pateikia pavyzdį – Lietuvoje žmonės linkę apsipirkti kur kas rečiau nei Vakarų Europos valstybių gyventojai: „Jeigu Ispanijoje moteris garderobą keičia, kai jis išeina iš mados, t. y. kai baigiasi sezonas, Lietuvoje didelė dalis pirkėjų nešioja drabužius iki pergalingos pabaigos. Tai reiškia, kad Lietuvoje parduodamų drabužių kiekis yra gerokai mažesnis.“

Tokiu atveju, akcentuoja L. Šimonis, prekybininkams reikalingi didesni kaštai ir kyla „vištos ir kiaušinio“ klausimas – ar pirmiau pradėsime daugiau pirkti, ar pirmiau privalo mažėti kainos. Vis dėlto L. Šimonis apibendrina – prekių kainas sumažinti gali tik rinka, didesnė pasiūla, didesnis spaudimas pačiam pardavėjui.

„Kita vertus, dar yra vienas niuansas, kad Lietuvoje labai dažnai tos firminės parduotuvės nėra nuosavos, – atkreipia dėmesį L. Šimonis. – Tai yra tiesiog atstovų pagal franšizę atidarytos parduotuvės. Dauguma drabužių pardavėjų yra vienos didelės Lietuvos prekybos įmonės rankose. Ta pati „Ikea“ Lietuvoje irgi yra tik franšizė.“

Tai, kad parduotuvės yra ne pačių įmonių, o kitų bendrovių, veikiančių pagal franšizę, lemia didesnį prekių antkainį ir reikalauja kaštų padidinimo.

Dėl šių aspektų, teigia rinkodaros ekspertas, nerealu tikėtis, kad kada nors visoje Europoje prekių kainos bus vienodos. Jas lemia skirtingi pirkimo įpročiai, poreikis, skirtingas nuperkamų prekių kiekis ir besiskirianti konkurencinė aplinka. L. Šimonis pateikia pavyzdį, kad net ir kai kuriose posovietinėse valstybėse, kurios turėtų būti panašios į Lietuvą, rinkos situacija visiškai skiriasi.

„Net jeigu imsime panašaus išsivystymo valstybes, pavyzdžiui, tą pačią Čekiją ar Lenkiją, galime matyti, kad yra didžiuliai kainų skirtumai. Nors šios šalys šalia, jose vyrauja panašios rinkos tendencijos, panašios mokestinės aplinkos tendencijos, bet, matyt, skirtinga konkurencija lemia skirtingas kainas“, – daro išvadą L. Šimonis.

Norintiems prekes įsigyti pigiau, rinkodaros ekspertas rekomenduoja paprasčiausiai protingiau apsipirkti – dažniau pirkti internete, palyginti kainas ir nepirkti nereikalingų daiktų: „Kaip rinkodaros specialistas pats žinau, kaip kartais galima sukelti norą pirkti prekę, kurios žmogui visiškai nereikia. Tie impulsyvūs pirkimai kartais yra labai gerai, labai smagu, sukelia džiaugsmo, kita vertus, žmogus dažnai grįžta namo ir sako – šito galėjau nenusipirkti, šito nereikia, biudžetą pereikvojau.“

L. Šimonis taip pat pataria įvertinti, ar pigiausia prekė iš tiesų galiausiai yra pigiausia: „Dažnai nusipirkus brangesnę prekę ji ilgiau naudojama, ilgiau negenda ir pasirodo, kad ilguoju laikotarpiu yra pigesnė nei ta pigi prekė, pavyzdžiui, koks nors buitinės technikos prietaisas.“

Ekspertas priduria – internetinės parduotuvės dažnai yra ta vieta, kur prekių kainos skiriasi mažiausiai, todėl vartotojai dažniau turėtų kainas palyginti būtent internetine ir dažniau naudotis jų paslaugomis.

Spaudimą siūlo daryti paprasčiausiai suteikiant daugiau informacijos

Anot SEB banko vyriausiojo ekonomisto Gitano Nausėdos, atliktas tyrimas savaime yra naudingas, nes suteikia daugiau informacijos apie kainų santykius atskirose Europos Sąjungos valstybėse. Tokiais atvejais, tvirtina G. Nausėda, tyrimo rezultatai naudingi patiems vartotojams, nes jie gali padaryti savas išvadas apie informaciją, kurios patys surinkti nepajėgtų.

„Kai kažkas padeda iš šono, vartotojui susidaro kur kas aiškesnis vaizdas, ar jis, kaip sakoma, permoka už prekę, ar ne. Pats faktas, kad kainos Lietuvoje gana didelės (ne tik maisto produktų) turbūt nėra labai didelis netikėtumas, nes tokios yra bendros rinkos žaidimo taisyklės – kainos ima pamažu panašėti viena į kitą skirtingose Europos Sąjungos valstybėse“, – aiškina G. Nausėda.

Jis sutinka – kai kurie kainų skirtumai, lyginant su kitomis valstybėmis, tikrai nemaži, tačiau tam įtakos turi perkamoji galia, vartojimo pokyčiai skirtingose valstybėse. Dėl šios priežasties, tvirtina G. Nausėda, susiklosto situacijos, kai sezono pradžioje pardavėjas kainas akivaizdžiai iškelia, o po to prekes bando parduoti su itin didelėmis nuolaidomis.

G. Nausėda atkreipia dėmesį, kad konkurencijos lygis Lietuvoje, mažmeninės prekybos rinkoje, yra itin žemas. Tai ypač pastebėtina kalbant apie prekybą drabužiais: „Mūsų neturėtų klaidinti tas faktas, kad kai kurių drabužių ar avalinės prekės ženklų yra gana daug. Kai labiau pasigilini, supranti, kad daugelis tų prekių ženklų atstovauja tik vienam savininkui, vienam pardavėjui. […] Tuomet, žinoma, kainodara atsiduria vienose rankose.“

Ekonomisto nuomone, valdžios žadamas spaudimas prekybininkams, kad šie mažintų kainas, gali atnešti naudos, jeigu bus pasitelkiamos tinkamos priemonės. Kaip teigia G. Nausėda, valstybė neturėtų nurodinėti, kokiomis prekėmis ir už kokią kainą derėtų prekiauti, tačiau valdžia gali stoti į vartotojų pusę suteikdama jiems informacijos.

„Tai tiek informacija apie kainų santykius skirtingose valstybėse arba kaimyninėse valstybėse ir Lietuvoje, tiek informacija apie kainos struktūrą. Tikrai Lietuvoje labai stokojame informacijos ir apie maisto kainodarą, kainų lyginamąsias dalis“, – atkreipia dėmesį G. Nausėda.

Jo teigimu, Lietuvoje sunku rasti informacijos apie tai, kokią kainos dalis atitenka, pavyzdžiui, pradiniams tiekėjams, perdirbėjams, o kokia – mažmeninės prekybos tinklams.

„Bet kokia informacija, kokia beateitų, yra naudinga vien dėl to, kad įveikia vartotojo elgesį ir leidžia įelektrinti tą vartotoją, kad jis būtų jautresnis kainoms. Tokiu būdu per vartotoją galima daryti spaudimą pardavėjui“, – nurodo G. Nausėda.

Jis taip pat teigia pasigendantis didesnio Konkurencijos tarybos vaidmens, kai kalbama apie vyraujančias kainas. Pasak ekonomisto, būtent ši taryba turėtų tikrinti, ar prekybininkai nesudaro kartelinių susitarimų, kurie leidžia padidinti kainas: „Kuo daugiau skaidrumo bus konkurencijos institucijos veikloje, kuo bus daugiau informacijos apie ją, tuo geriau visuomenė žinos, kas realiai daroma, siekiant pristabdyti kainų didėjimą.“

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Marketingo strategijos konsultacijos

Linas Šimonis | 2018.08.18.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT