Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Ar auksinė lietuvių krepšininkų pergalė priverstų suspindėti Lietuvos ekonomiką?

2011.09.04 Simona Viltrakytė, Lietuvos rytas.

Dar neprasidėjus Europos krepšinio čempionatui buvo skaičiuojama, kiek iš jo uždirbs paskiros verslo šakos ir kokią naudą tai padovanos bendram šalies biudžetui. O ar keistųsi lietuvių kaip pirkėjų įpročiai, jei lietuviams krepšininkams pavyktų iškovoti auksą? Galbūt tai priverstų labiau didžiuotis savo šalimi, labiau tikėti jos ateitimi, leistų drąsiau jaustis kiekvienam mūsų ir priverstų plačiau atverti pinigines?

Nesėkmė gali peraugti į visuotinį nusivylimą

Anot „Nordea Bank Lietuva“ ekonomisto Žygimanto Maurico, lėtėjant pasaulio ūkio augimui, tikėtina, kad mūsų eksportuotojų aukso amžius baigsis, todėl didesnį vaidmenį turėtų atlikti vidaus vartojimas. Jo pagrindinis kuras – gyventojų lūkesčiai. Kaip teigia pašnekovas, ekonominio nuosmukio metu Lietuvos gyventojai labai išsigando, puolė taupyti. Tai pristabdė vidaus vartojimą. Dabar matyti, jog lūkesčiai pagerėjo, vartotojai plačiau atveria pinigines, nebe taip baiminasi prarasti darbą, pajamų sumažėjimo ar bendros ekonominės padėties sumažėjimo, ar kylančios infliacijos.

„Šios baimės nuslūgusios, tačiau kalbos apie galimai ateisiančią recesiją gali nerimą sugrąžinti. Pusiau juokais, pusiau rimtai – kad gyventojai neišsigąstų, reikia teigiamų žinių. Viena jų galėtų būti sėkmingas tiek paties čempionato suorganizavimas, tiek mūsų krepšininkų pasirodymas. Tai suteiktų gyventojams daugiau pasitikėjimo pačia šalimi, tiek jos ateities perspektyvoms“, – komentuoja Ž.Mauricas.

Deja, pralaimėjimas, kaip ir laimėjimas, nedingtų be pėdsakų. „Krepšinis – antroji religija Lietuvoje. Todėl nesėkmė gali peraugti į visuotinį nusivylimą ir priversti žmones nepagrįstai išsigąsti kalbų apie sunkumus pasaulio ekonomikoje“, – svarsto Ž.Mauricas.

Ekonomistas pripažįsta, kad tiek pergalės, tiek pralaimėjimo poveikis ekonomikai nebus labai didelis. Mat tos pajamos, kurias atneš užsienio svečiai ir pačių lietuvių išlaidos bendrame kontekste atrodo labai mažos. „Jei organizuotume olimpiadą ar futbolo čempionatą, būtų visai kita kalba. Tačiau krepšinis nėra ta sporto šaka, kuri sutraukia minias žmonių. Į Graikijos salas kiekvieną dieną atvyksta daugiau žmonių poilsiauti nei pas mus į krepšinio čempionatą, bet, kaip matyti, tai graikų negelbsti“, – kalba „Nordea“ ekonomistas.

Jo teigimu, ilgalaikėje perspektyvoje vartotojų nuotaikas lems fundamentalūs makroekonomikos dalykai – padėtis darbo rinkoje, atlyginimų kėlimas, infliacijos pokyčiai, bendra ekonominė padėtis.

Vienas būdų išreikšti gerą savijautą – pirkti

Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas lrytas.lt sako, kad svarstant, kokią naudą gali atnešti lietuvių pergalė Europos krepšinio čempionate, vertėtų pažvelgti į tai, kaip keičiasi lietuvių elgesys po krepšininkų tarpinių pergalių. „Po jų išauga atributikos, alkoholio pardavimai, padidėja viešojo maitinimo įstaigų apyvartos. Tai – natūrali reakcija į pergalę. Jei pergalės cikliškai kartojasi, tai išsiplečia į kitas kategorijas: žmonės geriau jaučiasi, euforinė būsena juos atpalaiduoja, imama daugiau vartoti. Natūralu, kad kai žmogus gerai jaučiasi, viena formų tai išreikšti – pirkti produktus“, – teigia R.Buračas.

Pasak pašnekovo, pardavimus galima padidinti ir laimėjimus susiejus su pergalėmis. Daugeliu atveju vadinamasis medaus mėnuo prekybininkams tiek ir trunka, kai pergalės koziris išnaudojamas kiek įmanoma.

„Prekybininkai pergales išnaudoja per rinktinės įvaizdį – atsiranda daugiau produktų, susijusių su krepšiniu. Pavyzdžiui, „Rinktinės pienas“, – kalba R.Buračas. – Vis dėlto tikėtis, jog po Lietuvos rinktinės pergalės išaugs kastuvų pardavimai, būtų labai sunku tikėtis“.

Tačiau R.Buračas atkreipia dėmesį, jog mes krepšiniui esame ištikimi net ir nesėkmės atveju. Tad net ir krepšininkams pralaimėjus, krepšinio atributika papuošti produktai ir toliau sėkmingai gyvuoja. „Žinoma, nesėkmės atveju atvaizdas bus nebeturės tokios pridėtinės vertės, kokia ji būtų sėkmės atveju. Sėkmingo žmogaus atvaizdas motyvuoja pirkti labiau nei bet kas“, – komentuoja pašnekovas.

Įpročiams pakeisti neužtenka ketverių metų Vyriausybės kadencijos

„Labai mažai tikėtina, kad viena pergalė pakoreguos ilgalaikes tendencijas. Nebent ji būtų labai didelė. Kai 1992 m. mūsų senoji gvardija Barselonoje laimėjo bronzą, imta kalbėti apie lūkesčius krepšinio rinktinei. Tai davė postūmį ilgalaikei tendencijai, kad iš savo rinktinės reikalaujame labai daug. Trumpalaikės nesėkmės, kurios buvo – pavyzdžiui, 2002 m. nepatekome į Pasaulio čempionatą – ilgalaikių tendencijų nepaveikė. Todėl, jei pralaimėsime, nebus taip, jog visa Lietuva ims nekęsti krepšinio“, – lrytas.lt aiškino „Šimonis marketing“ vadovas Linas Šimonis.

Iš ekonominės pusės, jo vertinimu, naudos galima tikėtis taip pat trumpalaikėje perspektyvoje – ir dažniau prieš ar per varžybas, kai sirgaliai perka atributiką ar kitas su šventimu ar atsipalaidavimu susijusias prekes. Tačiau, pašnekovo teigimu, vertinant uždarbį įmonės penkerių metų perspektyvoje, tai nebus reikšmingas pasiekimas.

L.Šimonis nemano, jog Lietuvos krepšininkų pergalė atneštų pasitikėjimą savo šalimi ar tikėjimą šviesesne ateitimi. Pašnekovo manymu, pasitikėjimas ar nepasitikėjimas valstybe ne per naktį atsiranda. „Vyriausybės ketverių metų kadencijos neužtenka, kad pakeistų pirkėjų įpročius, ką jau kalbėti apie tris savaites besitęsiantį krepšinio čempionatą“, – vilčių nededa L.Šimonis.

Pašnekovas svarsto, kad didžiausią naudą čempionatas visai šaliai atneš per Lietuvos reklamavimą. Iš šios šalies tris savaites krepšinio fanai Europoje žiūrės transliacijas ir bus minimas Lietuvos vardas. Antra, į Lietuvą laukiama atvykstant 30 tūkst. sirgalių. „Vadinasi, 30 tūkst. žmonių galime sudaryti vienokią ar kitokią nuomonę. Ilgalaikėje perspektyvoje galime pastebėti, kad pas mus atvykstančių turistų skaičius gali pradėti didėti“, – komentuoja „Šimonis marketing“ vadovas.

Įrašas tapatumo biografijoje

Vilniaus universiteto Bendrosios psichologijos katedros lektorius daktaras Antanas Kairys sako, kad pagrindinis dalykas, apie ką būtų galima kalbėti šnekant apie krepšinio pergales, yra tapatumas.

„Pergalė padėtų žmonėms tapatintis su krepšinio komanda kaip su herojais, galbūt kažkiek ir su Lietuva. Žmonės pirmiausia ieško herojų, figūrų, su kuriomis jie galėtų susitapatinti ir pasijusti saugesni, pakelti savivertę, pajusti pasididžiavimą savo šalimi, tauta, tam tikra prasme – ir savimi kaip lietuviu. Pergalė būtų vienas iš akcentų, galimybių dar labiau sustiprinti savo tapatumą. O pralaimėjimo atveju žmonės labai lengvai išsprendžia šitą problemą. Dažnai galvojama taip – jei laimėjome, laimėjome mes, jei pralaimėjome – tai pralaimėjo komanda. Šiuo atveju tiesiog atsisakoma identifikacijos su krepšininkais“, – aiškina A.Kairys.

Pašnekovas sako, kad mes nuolat tapatinamės su krepšiniu, tačiau svarbūs dalykai yra tas stimulas, kuris tą jausmą sustiprina. „Pavyzdžiui, įmonės rengia šventes, turi savo ženkliukus, uniformas, logotipą. Tai skirta ne tik išorei, bet ir vidinei auditorijai, kad žmonės turėtų su kuo susitapatinti. Lygiai taip pat dalis lietuvių krepšinį, jo simboliką, pagaliau patį šūkį, kad Lietuva – krepšinio šalis, naudoja kaip lietuviškumo ir tapatinimosi su herojais aspektą“, – svarsto lektorius.

A.Kairio manymu, pergalės sukelta greita euforija išsilaikytų ilgiausiai mėnesį. Iš kitos pusės – tai kaip įrašas tapatumo biografijoje išsilaikytų ilgai.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2011.09.04.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT