Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: „Ikea“ ir H&M – tobulos parduotuvės Lietuvos rinkai

2013.08.13 Edgaras Savickas, lrytas.lt.

Jau kelerius metus iš eilės bene sparčiausiai Europoje auganti Lietuvos rinka rugpjūtį atidaromoms „Ikea“ ir H&M parduotuvėms bus skanus kąsnelis. Tačiau dėl naujokių nerimauti turėtų tik jų konkurentai. Klientams „Ikea“ ir H&M reiškia ne tik didesnes pasirinkimo galimybes, bet ir bendro rinkos lygio kilstelėjimą aukštyn.

Rinkodaros strategijos specialistas Linas Šimonis teigiamai vertina šių parduotuvių atėjimą į Lietuvą ir tikisi, jog „Ikea“ privers nemažą dalį šalies baldų gamintojų ir pardavėjų bankrutuoti.

„Jie dešimt metų darė viską, kad žmonės pas juos neitų – marketingas buvo tragiškas. „Ikea“ Lietuvai yra labai gera pamoka, kas atsitinka, kai juo užsiimi prastai“, – aiškino ekspertas.

„Ikea“ pamokos

Iš tiesų, apie rinkodarą lietuviams iš „Ikea“ yra ko pasimokyti. Parduotuvė beveik iki paskutinės akimirkos savo atidarymo datą laikė paslaptyje, taip keldama intrigą, o ją atskleidė tik po to, kai apie tai pranešė lrytas.lt.

Kitas „Ikea“ triukas – beveik visiems vilniečiams į pašto dėžutes išplatintas storas ir spalvotas prekių katalogas. 326 puslapių leidinyje galima susipažinti ne tik su norimais įsigyti baldais ir jų kainomis, bet ir kitomis parduotuvėje lauksiančiomis paslaugomis.

Skyrelyje „Naudinga žinoti“ pasakojama apie veiksiantį restoraną, garantijas, grąžinimo ir keitimo sąlygas ir taip toliau.

Negana to, „Ikea“ surengė kelis išankstinius apsipirkimus išskirtiniams klientams. Beveik prieš savaitę joje apsilankyti galėjo darbuotojai, partneriai jų šeimos nariai. To įspūdžiai, žinoma, nutekėjo į socialinius tinklus ir taip tik dar labiau paskatino laukti rugpjūčio 14–osios.

Pirmadienį „Ikea“ durys atsidarė ir žurnalistams – apie parduotuvę pranešė visi pagrindiniai šalies naujienų portalai.

Panašios taktikos laikosi ir rugpjūčio 24 d. atsidarysianti pirmoji H&M parduotuvė. Socialiniuose tinkluose jau galima pamatyti žinomesnių žmonių gautų pakvietimų į išankstinį atidarymą nuotraukas.

Lietuva – pasaulinės plėtros dalis

L.Šimonis pabrėžė, jog „Ikea“ taiko ne tik į Lietuvos, bet ir į Baltarusijos rinką. Nebrangios ir savo rankomis konstruojamos prekės šio regiono pirkėjams pritaikytos labai gerai.

„Tai akivaizdu, o Lietuva pasirinkta galbūt dėl to, kad Baltarusijoje ne tokia stabili aplinka“, – kalbėjo pašnekovas.

Pastaraisiais ir artimiausiais metais „Ikea“ daugiausia plečiasi besivystančiose ekonomikose Rytų Europoje ir Tolimuosiuose Rytuose.

Anksčiau atidarytos pirmosios parduotuvės Rumunijoje ir Tailande, šiemet Lietuvoje, 2014 m. planuojamos atidaryti „Ikea“ centrai Kroatijoje, Serbijoje, Pietų Korėjoje ir Indonezijoje.

Bendrovės 2012 m. metinėje ataskaitoje teigiama, kad jos tikslas – augti tvariai. Tai reiškia, kad „Ikea“ plėtros imasi tik iš vidaus – prieš leisdama pinigus juos uždirba.

O uždirba ji nemažai, praeitais metais viso pasaulio pardavimai išaugo iki 27 mlrd. eurų (padidėjo 9,5 proc.), o didžiausi šio ūgtelėjimo šaltiniai buvo tokios besivystančios ekonomikos, kaip Kinija, Rusija ir Lenkija.

H&M plėtros kryptys labai panašios. 2012 m. parduotuvės atidarytos Bulgarijoje, Latvijoje, Malaizijoje ir Tailande. Šiemet be Lietuvos H&M drabužiais apsirengti galės čiliečiai, estai, serbai ir indoneziečiai.

Tai paaiškinti galima dėl pasaulinės finansų krizės stojusiomis išsivysčiusių šalių ekonomikomis, ir tuo pat metu pakankamai gerai augusiomis besivystančiomis šalimis.

H&M tinka daugeliui, bet ne visiems

Kaip ir „Ikea“, H&M savo praeitų metų ataskaitoje deklaruoja tvarų augimą. Rašoma, kad įmonei svarbios aplinkosaugos, etikos, žmogaus teisų ir kovos su korupcija vertybės.

Siekdama augti maždaug po 10–15 proc. per metus, H&M nori veikti visose pasaulio rinkose ir tikina, jog vietos naujosiose ekonomikose tikrai yra.

L.Šimonis apie H&M atėjimą į Lietuvą taip pat atsiliepė teigiamai, tačiau jis nemano, jog dėl to kitos įmonės bankrutuos.

„Drabužių pramonėje yra vietos, nors lietuviai pasižymi tuo, kad tą patį drabužį nešioja kur kas ilgiau, nei europiečiai“, – sakė jis.

Rinkodaros specialistas pažymėjo, kad H&M ir „Ikea“ pirkėjas nėra visai tas pats. „Ikea“, kaip apibrėžė jos vadovas Lietuvoje Marius Martinaitis, skirta ir turtingiems, ir menkesnių išgalių pirkėjams.

Tuo metu labiau pasiturintys, ypač daugiau keliaujantys lietuviai į „H&M“ greičiausiai neužsuks. L.Šimonis sakė, jog šis vartotojų segmentas apsiperka užsienyje, nes nenori sutikti kito žmogaus su tuo pačiu drabužiu.

„Lietuvoje eini gatve ir visi mato, kur tu savo drabužius pirkai, kiek jie kainavo – netgi nereikia etiketės“, – drabužių pasirinkimo galimybes šalyje komentavo L.Šimonis.

Jo manymu, abiejų parduotuvių atidarymą reikia vertinti teigiamai, nes jos prisidės prie Lietuvos rinkos tobulinimo ir bus geru pavyzdžiu čia jau veikiantiems verslams.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.08.13.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT