Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Kaip Ryga nušluostė nosį Vilniui ir Talinui

2012.10.19 Saulius Jarmalis, lrytas.lt.

Itin šiuolaikiškas Vilniaus miesto savivaldybės tinklalapis, regis, mėgina mesti iššūkį naujienų portalams, tačiau jo lankytojams naudos iš to mažai. Jeigu gyventume Taline, galėtume naudotis skandinaviškai paprastais ir racionaliais miesto valdžios vartais, telpančiais ekrane.  Vilnius turėtų ko pasimokyti ir iš Rygos – tai puikus pavyzdys, kaip reikia vilioti turistus ir verslą.

Yra dvi grupės žmonių, lankančių šiaip jau biurokratija dvelkiančius valdiškus tinklalapius. Pirmieji – miesto gyventojai. Jiems reikia paslaugų ir informacijos, kuri turi būti aiškiai, lengvai ir greitai pasiekiama.

Kiti – užsieniečiai. Logiška mintis, šaunanti į galvą, kelionės planuotojams – „Google“ paieškos laukelyje tiesiog įvesti miesto pavadinimą. Ir ką gi jie randa? Portalas lrytas.lt, žvilgtelėjo į Baltijos šalių sostinių tinklalapius. Susidaryti įspūdį padėjo rinkodaros specialistas Linas Šimonis.

Ką parduoda interneto puslapis?

Britas susikrauna lagaminus, čiumpa pigių skrydžių kompanijos bilietus ir pakyla su „Ryanair“ iš Londono. Kur nusileis lėktuvas – Vilniuje, Rygoje ar Taline?

„Google“ paieška sako, kad greičiausiai Taline. „Tallinn tourism“ – pirmasis „Google“ paieškos rezultatas su žodžiu „Tallinn“. Būtent to ir tikisi atsitiktinis keliautojas. Juk Ryga ir Vilnius „Google“ rezultatus pradeda vikipedišku prisistatymu, po to seka nuoroda į „Google maps“ žemėlapius.

„Google“ paieška turistams skirtą „Live Riga“ atveria trečioje rezultatų eilutėje, o Vilnius šioje pozicijoje mėgina įsiūlyti lietuvišką savivaldybės tinklalapio versiją.

Rinkodaros specialistas L. Šimonis tvirtina, kad iš pirmo žvilgsnio nė vienas tinklalapis nesukuria ypatingo įspūdžio, kviečiančio atvykti aplankyti miestą.

„Internetinio puslapio paskirtis yra parduoti. Pirkėjai – tai turistai, atvažiuojantys į šalį ar miestą ir čia leidžiantys pinigus, bei investuotojai, čia kuriantys verslą ir mokantys mokesčius. Kad galėtume lyginti, kalbėkime apie angliškas savivaldybės puslapių versijas. Jos skirtos svečiams. Puslapis turi atsakyti į klausimą – kodėl aš turiu atvažiuoti būtent čia kaip turistas, kodėl turėčiau pradėti verslą šiame mieste?“ – aiškino L. Šimonis.

Pirmas įspūdis – apgaulingas

Anot L. Šimonio, Rygos tinklalapis iš pirmo žvilgsnio sukuria prasčiausią įspūdį, tarsi jis būtų sukurtas dar praėjusiame amžiuje, Vilnius ir Talinas atrodo moderniau.

Pirmasis Rygos tinklapio angliškas puslapis beviltiškas. Jis vadinasi „About Riga“. Kažkas bendrais bruožais papasakoja apie miestą ir to nesinori net pradėti skaityti. Kita nuoroda „Riga today“ (Ryga šiandien) – dar blogiau, ir taip kol neprisikasi iki vienintelės turistui turinčios rūpėti nuorodos „Tourist information“ (turizmo informacija).

„Užtenka paspausti nuorodą, skirtą turistams, ir viskas apsiverčia aukštyn kojomis. „Live Riga“, yra aukščiausio lygio puslapis, skirtas miesto svečias su aiškia strategija, įtikinamai teigiančia, kad Ryga yra Baltijos šalių sostinė.

Šiuo požiūriu ir Vilniaus, ir Talino puslapiai, skirti svečiams iš užsienio, yra ne tos pačios ir net ne antros lygos žaidėjai. Tai tiesiog mėgėjų lyga, be strategijos ir vizijos“, – įsitikinęs rinkodaros specialistas.

Vilniaus savivaldybės tinklalapis vizualiai atrodo patraukliai – jis labiau primena naujienų portalą su žiniomis ir didelėmis nuotraukomis.

Pirmoji Vilniaus miesto naujiena užsieniečiams – savivaldybė skelbia miesto gatvių apšvietimo sistemos atnaujinimo konkursą. Antroji naujiena – pavasarį „Air Lituanica“ oro linijos Vilnių sujungs su šešiais Europos miestais. Ir, žinoma, kitąmet startuoja oranžinio dviračio sistema.

Legendinio filmuko, kaip meras tanku pervažiuoja ne vietoje pastatytą automobilį, taip pat nereikia ilgai ieškoti. Tai – angliškosios miesto naujienos.

„Labai gerai, kad lankytojai lengvai gali rasti miestą išgarsinusį filmuką. Tačiau visa kita – jokios strategijos. Strategija yra vienas žodis. Visi žino: Paryžius – romantika, Praha – alus, Italija – maistas, Londonas – verslas. Ryga žaidžia žodžiu „sostinė“. Gal jie netgi patys gerai nesuvokia, kokį atradimą padarė, ir kiek daug jiems ši strategija duoda“, – aiškino L. Šimonis.

Galiausiai Vilniaus puslapyje spustelime nuorodą „Tourism“ ir mums atsiveria… Spėkite, koks pats pats svarbiausias miesto simbolis? Ogi trys kryžiai. Antraštė – apie miesto panoramas, tarsi įspūdingesnių panoramų nepamatytum kitose sostinėse

Vilnius taip pat yra: Šiaurės Jeruzalė, Sovietinis palikimas, Užupio respublika, Žaliausia Europos sostinė, Senoji architektūra, Barokas, Vilniaus universitetas ir tiesiog jis Kitoks.

„Different Vilnius“ (kitoks Vilnius) – ši antraštė mane labiausiai nuvylė. Kaip galima patalpinti banalią nuotrauką, kurioje apžėlusios Neries krantinės atsiduoda sovietmečiu, ir sakyti – Vilnius kitoks. Beviltiška“, – kritikavo pašnekovas.

Talino angliškame tinklalapyje – truputis miesto naujienų ir daug tiesioginių nuorodų – Transportas, Civilinė metrikacija, Miesto administracija, Švietimas.

Spaudžiame „Tourism“ ir iškart atsiduriame tame tinklalapyje, kuris buvo pats pirmas „Google“ paieškoje: tourism.tallinn.ee.

Tai irgi skandinaviškai paprastas puslapis, kuriame galima sužinoti, ką veikti šiame mieste su vaikais ar žiemą. Galima apžiūrėti miestą 3D kelionėje kompiuterio ekrane.

Ar gali Vilnius tapti Šiaurės Jeruzale?

Rinkodaros specialisto teigimu, pati blogiausia strategija – neturėti jokios strategijos arba mėginimas sudominti viskuo, bet niekuo ypatingu.

Rygos strategija – Baltijos šalių sostinė yra labai stipri ir labai taikli. Daugybė vakariečių ir net posovietinių šalių gyventojų kalbėdami apie Lietuvą kažkodėl pirmiausia galvoja, kad sostinė yra Ryga. Toks stiprus šio miesto įvaizdis.

Kol rygiečiai patys nesuvokia, ką daro, mums būtina kurti savo strategiją.

Didžiausia klaida – mėginti akcentuoti kelis skirtingus patrauklius miesto bruožus. Reikia vieno, tačiau labai stipraus akcento. Svarbu suvokti, kad nereikia mėginti įtikti visiems keliautojams.

Tereikia prisivilioti 0,01 proc. viso pasaulio turistų ir gyventume sočiai bei laimingai“, – aiškino L. Šimonis.

Jo nuomone, viena patraukliausių ir perspektyviausių idėjų Vilniui – Šiaurės Jeruzalė: „Vilnius – antras svarbiausias žydų kultūros centras po Jeruzalės. Turėtume atsikratyti nepagrįstų nuostatų ir galėtume imtis šios strategijos – Vilnių pasaulyje garsinti kaip žydų kultūros ir istorijos centrą.

Žydai daug keliauja ir domisi savo tautos istorija. Be to, tai verslūs žmonės. Neretai būna, kad patrauklioje vietoje kaip turistai apsilankę verslininkai jiems patikusiame mieste pradeda verslą. Reikėtų stiprinti susisiekimą, kultūrinius ir verslo ryšius su Izraeliu. Manau, kad tai būtų išskirtinė ir viena stipriausių strategijų Vilniui“.

Vilniui tiktų ne tik ši strategija, bet vis tiek tai turi būti vienas išskirtinis ir visame pasaulyje atpažįstamas akcentas.

Ryga jau turi strategiją, kuri į šį miestą vilioja turistus, keliaujančius į Baltijos šalis vieną kartą ir manančius, kad geriausiai visą regioną reprezentuoja „sostinė“ Ryga.

Talinui, matyt, užtenka turistų iš Skandinavijos šalių. Tad ypatingos strategijos neturi.

Ko ieško gyventojai

Kol turistai naršo miesto įdomybių, paprastiems gyventojams rūpi kas kita.

Kartą manęs vienas kolega paklausė, kur Vilniaus savivaldybės tinklalapyje rasti darbuotojų kontaktus. Tam prireikė gal 20 minučių – mat puslapio kūrėjai nusprendė, kad Vilniaus savivaldybės tinklalapis dar nėra savivaldybės tinklalapis ir jeigu miestiečiui tikrai reikia ne žinių, o paslaugų, tai jis turėtų puslapyje paspausti nuorodą „Savivaldybė“.

Vilniaus savivaldybės tinklalapis labiau primena naujienų portalą, nei biurokratinį puslapį. Gražu, bet ar naudinga? Nežinau, kiek žmonių savivaldybės puslapyje ieško naujienų, kai jas žaibo greičiu skelbia naujienų portalai.

Nors Rygos puslapis atrodo pilkas ir senamadiškas, jame nekyla problemų iškart surasti tiesiogines nuorodas į kontaktus ar kitais rūpimais klausimais.

Talinas šiuo požiūriu galėtų būti pavyzdys. Tituliniame puslapyje – vos trys naujienos ir labai aiškios labai trumpos nuorodos į miestiečiams pačias svarbiausias funkcijas – transportą, socialinę paramą, švietimą. Viskas lyg ant delno.

Keista ir tai, kad Vilniaus savivaldybės tituliniame puslapyje šią savaitę nėra A. Zuoko pavardės. Bet jo veidą galima išvysti vaizdo naujienos užsklandoje.

Tačiau Ekonomikos skiltyje iš 10 naujienų pavadinimų mero A. Zuoko pavardė yra keturiose. Švietimo skiltyje iš dešimties naujienų A. Zuoko pavardę galima perskaityti penkiose. Iš vaizdo naujienų A. Zuoko veidą išvysite net penkiose užsklandose.

Palyginti, beveik 40-tyje Rygos naujienų šio miesto meras Nilas Ušakovas minimas keturis kartus, Talino tinklalapyje mero Edgaro Savisaaro pavardę pavyko aptikti tik kartą.

Gal tai ir yra atsakymas, kam skirtas Vilniaus savivaldybės puslapis?

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2012.10.10.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT