Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Kodėl Kauną ėda duobės ir nežinia dėl tilto?

2013.11.19, Greta Menkevičiūtė, lrytas.lt.

Panemunės tilto Kaune sprogdinimas

Kauno gatvių būklė gadina nuotaiką daugybei vairuotojų ir keleivių. Užsieniečiai šiurpsta ir šaiposi. Net futbolo pažiūrėti atvykę bosniai kraipė galvas ir tikino, kad vaizdas primena subombarduotą Sarajevą. O kur dar prieš metus susprogdintas Panemunės tiltas! Kada baigsis jo statybos? Patys kauniečiai ironizuoja, kad duobėtos gatvės krauna pelną automobilių remonto dirbtuvėms, padangų pardavėjams ir sukuria naujų darbo vietų.

Pinigai nepasiekia tikslo

Dėl remontuojamo Panemunės tilto Šančiuose apmirė gyvenimas, tačiau A.Juozapavičiaus prospektas švyti. Nauja asfalto danga, šaligatviai, viešojo transporto stotelės. Tik žmonių ir automobilių srautas pastebimai mažesnis, negu tada, kai į kitą Nemuno krantą vedė tiltas. Šančių gyventojai laukia, kada baigsis statybos, kad galėtų lengviau pasiekti Panemunę, Rokus ar Vaišvydavą.

Kauno valdžia skundžiasi, kad statybos vyksta lėtai, mat Susisiekimo ministerija nesupranta, kad tiltas miestui yra labai svarbus ir neskiria pakankamai lėšų. O pinigų trūksta ne tik tiltui, bet ir daugybei gatvių, kuriose veriasi duobės.

Asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdantysis direktorius Rimvydas Gradauskas pabrėžia, kad Kauno kelių tvarkymui skirtos lėšos dažnai tiesiog nepasiekia numatyto tikslo, o nugula į privačių asmenų kišenes. Pašnekovas vis dar prisimena skandalingai nuskambėjusią istoriją apie Kauno Fredos rajoną.

Vilniaus valdininkai puikiai prisimena, kaip Kauno valdžios žmonės nusprendė, kad svarbiausia yra išasfaltuoti gatves naujame privačių namų kvartale, kuriame gyvena draugų draugai ir ne tik.

Nemoka elgtis su pinigais?

Tačiau Kaunas duobių miesto titulą gavo ne vien dėl to, kad pinigai nuteka į šalį.

R.Gradauskas, pabrėžia ir kitą problemą – Kaunas nemoka elgtis su pinigais. Jo teigimu, nėra padaroma tai, kas numatyta projekte, kad gatvės atlaikytų kasmet apie 5 proc. didėjantį automobilių srautą.

„Tvarkant gatves kelių tiesimo darbai atliekami nepilnai: pamažinami sluoksniai, jų storiai, neatvežamos visos reikalingos medžiagos. Tai ko galima norėti?“ – padėtį Kaune aiškina R.Gradauskas. Pašnekovo teigimu, situacija mieste išties prasta. Tačiau, jo žiniomis, Kauno miesto savivaldybė iš Kelių priežiūros ir plėtros programos gauna ne ką mažiau lėšų nei kiti miestai.

Specialistas siūlo kauniečiams prisiimti didesnę atsakomybę renkantis gatvių rekonstrukcijų projektus ir rangovą, kuris vykdys darbus.

„O jeigu Kaunas nuardo tiltą neturėdamas pinigų ir po to pradeda jų ieškoti, tai šituose sprendimuose tikrai nėra ūkiškumo“, – pastebi R.Gradauskas.

Merą žeidžia ministerijos požiūris

Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas sako, kad kritikai elgiasi nesąžiningai, kai pasitelkia seną Fredos istoriją kaip argumentą.

Pasak mero, Fredos miestelio gyventojai valdžios malonių sulaukė ne „prie A.Kupčinsko“. Miesto vadovas pasigenda tikrų argumentų. A.Kupčinsko teigimu, nuvertindami Kauno gyventojų poreikius Lietuvos kelių direkcijos atstovai tik mėgina pateisinti savo pačių neskaidrią veiklą.

„Pavyzdžiui, Panemunės tiltas reikalauja atskiro dėmesio, nes per jį pervažiuoja tūkstantį kartų daugiau automobilių negu žvyrkeliais, tačiau būtent jiems Kelių direkcija skiria didžiausią dėmesį ir skiria dideles lėšas. Matyt, daug gerų dėdžių ten prie žvyrkelių gyvena, kuriuos reikia pašefuoti ir paasfaltuoti“, – dėsto A.Kupčinskas.

Anot mero, didžiausią apmaudą kelia tai, kad ir Susisiekimo ministerijos, ir Kelių direkcijos atstovai akcentuoja, jog Panemunės tiltas veda į sodus.

„Toli gražu, pažiūrėkime, kiek kitais tiltais pravažiuoja mašinų ir jiems skiriamas dėmesys ir valstybės lėšos“, – aiškina A.Kupčinskas.

Baigti tilto statybas dar liko laiko

Pasisakymus, kad Panemunės tilto išvis nereikėjo sprogdinti, A.Kupčinskas laiko Kauno miesto užgauliojimu. Esą pats Kelių direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas dalyvavimo sprogdinimo ceremonijoje, o būtent toks ardymo būdas buvo numatytas techniniame projekte. Meras prisimena, kad dar iki uždraudžiant eismą Panemunės tiltu, vietinėje spaudoje buvo juokaujama, jog autobusai ir troleibusai turėtų važinėti atidarytomis durimis, kad nelaimės atveju gyventojai spėtų iš jų iššokti.

„Avarinė tilto būklė jau buvo seniai įvardyta ir draudžiamas eismas tuo tiltu. O šioje situacijoje vėl girdime tam tikrus sapaliojimus iš Susisiekimo ministerijos ar Kelių direkcijos pusės“, – teigia A.Kupčinskas.

Paklaustas, kada žadama baigti statyti Panemunės tiltą, Kauno meras tikina, kad tai tikrai nėra amžiaus statyba: „Techniniame projekte numatyta, kad jis turi būti baigtas per 36 mėnesius su galimybe darbus pratęsti 6 mėnesius. Atvažiuokite ir pamatysite – statybos darbai vyksta, „Kauno tiltai“ juos vykdo iš nuosavų lėšų.“

Panemunės tiltas buvo pradėtas griauti lygiai prieš metus.

Pasak A.Kupčinsko, tam, kad Kauno miesto gatvės būtų idealios reikėtų maždaug milijardo litų, o gerai kelių tinklo būklei palaikyti – apie 80-90 mln. litų.

Jaučiasi nuskriausti

Meras primena, kad kauniečiai sumoka virš 200 mln. litų degalų akcizo mokesčių, o miesto gatvėms tvarkyti atgauna tik 10,5 mln. litų. Jo teigimu, absoliuti dauguma kauniečių pasisakytų už tai, kad šie pinigai keliautų į miesto gatves.

„Greičiausiai mes turime Lietuvoje veikiančių kelininkų kartelinius susitarimus, kurie suinteresuoti dėti vieną asfalto sluoksnį po kito greitkeliuose ir taip realizuoti projektus“, – svarsto miesto meras.

Jis pastebi, kad Kaunas yra viena iš tų savivaldybių, kuri savivaldos transporto infrastruktūrai skiria daugiausia nuosavų lėšų – daugiau negu 31 procentą.

A.Kupčinsko nuomone, finansavimo problemas reikia spręsti iš esmės, tačiau Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos atstovai bando suklaidinti gyventojus.

Miesto meras tvirtina, kad esama Kauno gatvių būklė yra tiesiogiai proporcinga valstybės skiriamoms lėšoms. Jį labiausiai žeidžia įstatymuose užprogramuotas neteisingumas: „Nesvarbu kiek gatvių kilometrų yra, pavyzdžiui Kaune 970 km, gaunama tik 20-oji dalis to, kas priklauso miestui. O 2014-tiems metams Kaunas kelių tvarkymui negavo nė vieno lito.“

Konservatorius A.Kupčinskas pabrėžia, kad per 20 metų tokio atvejo dar nebuvo, jo manymu, skirstant pinigus politinės pažiūros neturėtų figūruoti.

Kreipėsi į teismą

Dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos neteisingai ir neproporcingai skirstomų lėšų, Kauno miesto savivaldybė kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą. Miesto meras tiki Lietuvos teismų objektyvumu. Tačiau, kad ir kokia būtų teismo baigtis, Kauno miesto savivaldybė kitais metais numatė pati skirti nuo 5 iki 10 mln. litų gatvių tvarkymui.

Pasak mero, taip pat bus vykdomas įsipareigojimas iki trečdalio lėšų skirti Panemunės tilto statybai.

„Jeigu valstybė mano, kad tai nėra svarbus valstybei tiltas ir Kauną galima ignoruoti, o jo sąskaita spręsti kitų problemas, tada mūsų valstybės pagrindai labai stipriai kliba“, – teigia A. Kupčinskas ir lieja apmaudą, kad Algirdo Butkevičiaus vyriausybė negirdi laikinosios sostinės, kai konservatoriaus Andriaus Kubiliaus vyriausybė Kauno nediskriminavo.

Duobių miesto etiketė prilipo ilgam

Duobių niekaip negalintys užlopyti Kauno valdininkai sukūrė itin prastą miesto įvaizdį. Pasak rinkodaros strategijos eksperto Lino Šimonio, dėl esamos padėties vilniečiai Kauną pradėjo vadina begaline duobe tarp Vilniaus ir Klaipėdos.

Jo teigimu, vienintelis būdas atsikratyti duobėčiausio miesto etiketės – sutvarkyti gatves.

„Šioje situacijoje įvaizdžio negalima sukurti reklamomis ar viešųjų ryšių akcijomis, jis tvarkomas pavyzdžiais, realiais darbais“, – dėsto specialistas.

Tačiau vyras pabrėžia, kad net ir suremontavus Kauno gatves jau senokai prilipęs įvaizdis taip staigiai neišnyks: „Manau, kad šitas nuomonės šleifas išliks dar 10 ar daugiau metų, nes nuomonę pakeisti yra labai sunku, net ir pateikus faktus.“

Kauno gatvių remontui – 53,1 mln. litų

Kauno miesto savivaldybės Aplinkos tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis įsitikinęs, kad padėtis Kauno keliuose nėra išskirtinė palyginti su kitais didžiaisiais miestais. Jo teigimu, tik Vilniuje gatvės sutvarkytos geriau, tačiau priduria, kad dėl pirmininkavimo ES, sostinės gatvių tvarkymui šiemet buvo skirtas papildomas beveik 16 mln. litų finansavimas.

Pasak A.Pakalniškio, pagrindinės laikinosios sostinės gatvės yra suremontuotos, o darbų buvo atlikta tiek, kiek skirta lėšų.

„Be to, šiais metais Kauno švaros įmonėje įkurta budinti tarnyba, kuri stebi gatvių būklę ir esant informacijai dėl vienos ar kitos problemos, operatyviais reaguoja nuvykdami į vietą“, – dėsto vyras.

Kokias gatves reikia tvarkyti sprendžiama pagal jų būklę, kategoriją bei judrumą. Pasak pašnekovo, pirmiausia siekiama užtikrinti tinkamą būklę magistraliniuose keliuose.

Kauno gatvių tvarkymui šiemet išleista 53,1 mln. litų. Iš jų 17,6 mln. litų skyrė Lietuvos automobilių kelių direkcija, 3 mln. litų panaudota iš miesto savivaldybė biudžeto, 21,5 mln. litų – ES suteikta parama, už kurią suremontuotas A.Juozapavičiaus prospektas ir Parodos gatvė, o likusieji pinigai pasiskolinti.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.11.19.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT