Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Kodėl socialinės reklamos neveikia

2007.01.09 Linas Šimonis, lrytas.lt

Žiūrint į socialines reklamas, susidaro įspūdis, kad jos skirtos tik „įsisavinti lėšas“, o ne pakeisti visuomenės ar tam tikros jos dalies požiūrį ar elgseną.

Paprastai tai būna šūkių rinkinys, įvairios akcijos, lipdukai. Arba „įžymių“ žmonių pasisakymai „turiu idėją – visi būkim geresni“.

Deja, žmogaus tai neveikia. Kodėl? Todėl, kad bando kaktomuša vieną idėją jo mintyse pakeisti kita.

Deja, žmogaus smegenys informacijos, kuri prieštarauja jau ten esančiai, nepriima. Tokia – prieštaraujanti turimoms žinios ir nuostatoms informacija – tiesiog atmetama ir ji ne tik negali paveikti mūsų elgesio, ji paprasčiausiai užmirštama.

Ką daryti?

Vienintelis būdas mūsų mintyse pakeisti vieną idėją kita yra iš pradžių „išmesti“ seną ir tik po to į jos vietą bandyti įtvirtinti naują. Kitaip tariant, iš pradžių seną idėją reikia perpozicionuoti kaip nepatrauklią, ir tik po to pateikti konkuruojančiąją.

Naudojantis šia taisykle, daugelį „amžinų“ problemų galima išspręsti žymiai greičiau ir pigiau.

Sakykime, automobilių parkavimą invalidams skirtose vietose.

Tiesioginė kova – vairuotojų gėdinimas reikiamo efekto nedavė ir neduos. Nes tai prieštarauja ten parkuojančiųjų smegenyse esamai nuostatai, kad „čia nieko blogo, aš tik trumpam, invalidams dar yra vietos šalia“.

Iš pradžių reikia seną idėją „kad tai nieko blogo, netgi šaunu, ir aš tuo didžiuojuos“ padaryti nepatrauklia.

Sutikime, kad niekas taisyklių nepažeidžia

Kaip turėtų atrodyti socialinė kampanija, kuri pasiektų, kad invalidams skirtose vietose automobilius statytų tik tie, kuriems tai skirta?

Visų pirma, sutikime su tuo, kad nė vienas vairuotojas taisyklių nepažeidžia.

Lietuviai – ne vokiečiai, kelių eismo taisyklių nesilaikymas pas mus nėra taip smerkiamas, kaip Vokietijoje. Lietuvoje žinau tik vieną žmogų, kuris paskambina 112 ir praneša apie eismo taisyklių pažeidimus. Bet ir tai daro tik tada, kai tas taisykles pažeidžia patys policininkai. Paprasti vairuotojai jo nedomina.

Tad ir į nevietoje pastatytą automobilį dauguma lietuvių žiūri gana atlaidžiai, jie nemano, kad tai yra įstatymo pažeidimas.

Belieka su tuo sutikti, nekovoti su šia idėja kaktomuša, o rezultatą pasiekti kitais būdais.

Reikia fakte, kad daugelis tokiose smulkmenose neįžvelgia taisyklių pažeidimo, surasti silpną vietą ir ja pasinaudoti.

Kaip turėtų atrodyti ši socialinė reklama?

Automobilis, nepažymėtas jokiais specialiais (invalidų) ženklais, sustoja invalidams skirtoje parkavimo vietoje, iš jo išlipa akivaizdžiai sveikas vairuotojas.

Prie jo prieina „žurnalistas“.

– Sakykite, kokią fizinę negalią jūs turite?
– (Piktai dėbtelėjęs) Ką? Kokią negalią? Ką čia šneki! Jokios!
– (Atsisukdamas į kamerą ir daugiau nebekreipdamas dėmesio į kalbintą vairuotoją) Gerbiami televizijos žiūrovai, mes irgi esame įsitikinę, kad šis vairuotojas kelių eismo taisyklių nepažeidė, jis šioje, žmonėms su negalia skirtoje vietoje sustojo visiškai teisėtai. Kaip jau girdėjome, fizine negalia vairuotojas nesiskundžia, …

Taip sveiki vairuotojai, parkuojantys automobilius invalidams skirtose vietose iš „gudrių ir šaunių“ taps „vairuotojais su psichine negalia“. Kitaip tariant, „psichikos invalidais“, o tai mūsų „šauniesiems“ vairuotojams labai jau nemalonu…

Tuo labiau, kad tie vairuotojai, kurie ir dabar niekada automobilių nestato į invalidams skirtas vietas, panašiai ir galvoja.

Antras etapas – naujos idėjos

Tik po to, kai nepatraukliu paverčiame automobilių parkavimą tam neskirtose vietose, galima pradėti propaguoti kultūringą automobilių parkavimą ir kitur. Galima pademonstruoti, kaip normalūs žmonės, ne „proto invalidai“ automobilius parkuoja taip, kad kitiems būtų patogiau pro juos pravažiuoti, kad tas, kuris neturi psichinės negalios, rūpinasi ir aplinkiniais, ir t.t.

Žmogus, nenorėdamas pakliūti tarp „psichikos invalidų“, daug atviriau žiūrės į pavyzdžius, kaip reikia daryti. Tik tada jo mintys bus atviros naujai idėjai „pagalvoti ir apie aplinkinius“.

Bet tam, kad nauja „pagalvoti apie kitus“ idėja ateitų į smegenis, reikia jose padaryti vietą – išmesti senąją, jau ten esančią „man gerai, o į kitus nusispjaut“ idėją.

Kaip ir keičiant maitinimo elementus – pirmiausia išimame senus, po to dedame naujus. Neišėmus senųjų, naujiems tiesiog nėra vietos – taip ir mūsų mintys – kol egzistuoja sena idėja, naujoms tiesiog nėra vietos. Pirmiausia seną reikia „išimti“ – perpozicionuoti.

Versle irgi reikia naudotis perpozicionavimu

Versle konkurentų perpozionavimas irgi labai veiksmingas.

Lietuviškos daržovės iš „brangių ir negražių“ palengva tapo „ekologiškomis ir skaniomis“, Kauno alus turi unikalią galimybę didžiąsias alaus daryklas perpozicionuoti kaip „skiesto alaus“ gamintojas, Bitė turi šansų Omnitel perpozicionuoti kaip operatorių su „perkrautu tinklu“.

Tačiau norint tai padaryti, reikia pripažinti realybę, mąstyti strategiškai ir nebijoti priimti kitokius, nei konkurentai sprendimus.

Bet versle ir socialinėse reklamose kol kas vyrauja baimė ir kreatyvų mąstymas. Deja, išskyrus išleistus pinigus, kitokios naudos tai neduoda.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2007.01.09.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT