Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Politinė impotencija partijoms leidžia žaisti tik taktinius žaidimėlius

2008.10.02 Linas Šimonis, lrytas.lt

 

Nuskambėjo frazė, kad tarp politinių partijų Lietuvoje didžiausias skirtumas yra numeris rinkimų sąraše. Gaila, tačiau tai labai panašu į tiesą. Kas dėl to kaltas? Strategija. Tiksliau, jos nesupratimas ir neturėjimas. Paanalizuokime pagrindines tradicines partijas, jų pavadinimus ir propaguojamas vertybes.

Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai. Pretenzijos būti tradicine dešiniąja partija. Tačiau kai tik jų lyderis atsistoja priešs žurnalistus, taip ir prasideda padlaižiavimas menkos kvalifikacijos prastai uždirbantiems darbininkams, nes jo kalbose tik ir girdime apie socialinių garantijų didinimą, apie darbo žmonių gerovės kėlimą ir pan.

Socialdemokratai. Turėtų kalbėti apie didesnes socialines garantijas, apie didesnį valstybės reguliavimą, tačiau tos kalbos visiškai nedera prie sunkiai nuslepiamo flirto su stambiuoju verslu. Stambusis verslas ir socialdemokratija?

Liberalai. Pirmiausia turime dvi liberalų partijas. Gal kas galite pasakyti, kuo jos skiriasi viena nuo kitos? Tiesa, antrosios lyderis prieš gerus metus prastūmė tipiškai socialistinį įstatymą, atrodo, ginantį darbo žmones nuo išnaudojimo ir grąžinantį jiems „pavogtas išeigines“. O turėtų ginti laisvąją rinką, laisvą apsisprendimą dirbti ar nedirbti ir kuo mažesnį valstybės kišimąsi į tarpusavio santykius.

Ir tai yra trys didžiausios tradicinės partijos. Bent jau sprendžiant iš pavadinimų ir iš bandomų deklaruoti vertybių. Tik orientacija tampa netradicine, kai prasideda realūs darbai. Toks partijų strateginės krypties atsisakymas ir vėlimasis į taktinius žaidimus labiausiai naudingas partijoms, kurias net „The Economist“ įvardijo „Kremliaus projektais“.

Neabejotina, kad „Kremliaus projektai“ moka žaisti taktinius žaidimus. Kovojant strategiškai, joms didelės pergalės pasiekti nepavyktų, nes nedaug lietuvių norėtų vėl atsidurti rusiškai kalbančioje Lietuvoje. Tačiau kai tradicinės partijos nesilaiko tradicijų ir kovą perkelia į taktinį lygį, „Kremliaus projektams“ atsiranda labai neblogų galimybių, nes ir gerų psichologų, ir lėšų, ir patyrusių užsienio konsultantų jiems netrūksta.

Kokia turi būti strategija?

Gerą strategiją, gerą rinkimų programą paprastai galima išreikšti vienu-dviem žodžiais. Konservatorių atveju tai būtų „amžinosios vertybės“, kitaip tariant – tradicijos. Socialdemokratų – „rūpinsimės dirbančiaisiais“. Liberalų – „laisvė nuo valdžios“. Partijų programos? Norėčiau sužinoti, kiek kandidatų yra perskaitę savo partijos rinkimų programą nuo pradžios iki galo. O dar tikimasi, kad tas programas skaitys rinkėjai? Gera partijos rinkimų programa turi tilpti viename puslapyje. Ir ji turi būti pagrįsta ne taktiniais dalykais, kaip garsioji „10, 100, 1000 dienų“ programa, o pažadais imtis tokių veiksmų, kurie atitiktų partijos strategiją.

Rinkimų šūkis gali keistis ir sulig kiekvienais rinkimais būti vis kitoks, tačiau jis būtinai turi atitikti partijos strategiją. Žinoma, idealu, jei tuo pačiu metu jis smogtų didžiausiam konkurentui į paširdžius, tačiau tai jau aukštasis pilotažas. Vienas geriausių tokio pilotažo pavyzdžių – 1978 metų „Labour Isn’t Working“ kampanija, po kurios į valdžią atėjo Britanijos konservatoriai.

Amerikos politinių kampanijų pamokos

Didžiausi pinigai ir geriausi protai politinėje rinkotyroje yra sutelkti JAV. Todėl mūsų strategams būtų labai pravartu paanalizuoti dabartinę rinkimų kampaniją. Dvi didžiausios partijos – respublikonai ir demokratai – turi labai aiškias ir nesikeičiančias vertybes. Respublikonai – konservatyviųjų idėjų propaguotojai, demokratai – socialdemokratinių. Jie niekada šių savo strateginių idėjų neišsižada ir jų sprendimai būna grindžiami būtent šiomis vertybėmis.

Per šiuos rinkimus Barackas Obama visą savo strategiją išreiškė vienu žodžiu – „change“. Jo strategija – dabartinėje valdžioje turi įvykti permainų. Su šia strategija jis ir laimėjo rinkimus partijoje prieš iš pradžių neabejotina favorite laikytą kandidatę Hillary Clinton. Hillary koziris buvo „experience“. Tačiau, Obamos reitingams pradėjus kilti, Hillary neišlaikė ir pradėjo mėtytis – vieną kartą siunčiama viena žinia, kitą kartą – kita. O jos priešininkas visą laiką laikėsi tos pačios temos. Rezultatai akivaizdūs.

Beje, rezultatai akivaizdūs ir Lietuvoje – „Tvarka bus“ tarp visų dabartinių šūkių kažkada beviltiškai sutriuškintą partiją vėl iškėlė į aukštumas. Ar balsavusieji skaitė Obamos ar Pakso partijų programas? Ne, jie balsavo už idėjas. Už vienu dviem žodžiais išreikštas idėjas.

Net ir Amerikos prezidento rinkimuose, nepaisant dabartinės apylygės situacijos, jei McCainas nepakeis savo veiksmų, tikėtina, kad laimės Obama, nes jo idėja, jos pateikimas yra tvirtesni už McCaino.

Jei McCainas nori laimėti, jis turi nenuilstamai įrodinėti, kad jo išskirtinumas, apibūdinamas sunkiai išverčiamu žodžiu „maverick“, yra kaip tik tai, ko reikia šios ekonominės krizės apimtai Amerikai. Kai kurie jo žingsniai yra labai geri – Sarah Palin pasirinkimas viceprezidente, atsisakymas vykti į debatus ir susitelkimas į nedelsiant reikalingų įstatymų priėmimą, patvirtina, kad jis turi puikius išgyventojo įgūdžius. O tokie „išgyventojo“ įgūdžiai dabar Amerikai verkiant reikalingi.

Taigi, kas laimės – „pokyčiai“ ar „išgyvenimas“? Bus labai įdomu stebėti šią dvikovą. Skirtingai nuo nuobodulį keliančios Lietuvos.

Politinė impotencija Lietuvoje

O kas laimės Lietuvoje?

Po to, kai tradicinėmis save bandančios laikyti partijos atsisakė savo pamatinių vertybių, rinkimus laimi taktiškai geriau pasiruošusios žmonių grupės. Jiems nereikia demonstruoti savo ideologijos, jie tiesiog surengia taktiškai teisingą kampaniją ir nusispjauna į esmines valstybės valdymo kryptis: konservatizmą, socialdemokratiją, liberalizmą. Kova perkeliama nuo klausimo „kaip norėtumėte, kad būtų valdoma valstybė“ prie „mes gražesni, balsuokite už mus“.

Kadangi tradicinės partijos tai leidžia, dar daugiau – pačios įsivelia į tokius žaidimus, tai rezultatas yra toks, koks yra dabar. Kam tai naudinga? Manau, toms „The Economist“ įvardintoms, su Kremliumi siejamoms partijoms. Kas dėl to kaltas? Tik tradicinių partijų vadovai – už tai, kad neišmano strategijos, nesilaiko savo pamatinių vertybių.

Norint sėkmingai valdyti valstybę, kaip ir verslą, reikia labai gerai suprasti strategiją, jos reikšmę. Daug įmonių vegetuoja vien todėl, kad jos yra valdomos taip, kaip valdomos mūsų tradicinės partijos.

P.S. Šis straipsnis nėra meilės ar nemeilės kokiai nors partijai išraiška. Tai yra jų rinkimų strategijos analizė, o ne raginimas balsuoti už vieną ar kitą partiją. Visos paminėtos partijos ar asmenys minimi tik kaip rinkotyros strategijos pavyzdžiai.

P.P.S. Bet į rinkimus eikite. Neleiskite kitiems nuspręsti už jus.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Kontaktai
  • Žiniasklaidos atstovams
  • Marketingo strategijos paskaita

Linas Šimonis | 2008.10.02.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT