Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Šviežio pieno automatai: rinkodaros klaidų klasika

2013.02.02 Linas Šimonis, lrytas.lt.

Auksinė verslo taisyklė: svarbu ne produktas, o pirkėjų nuomonė apie produktą. Pats gaminys, jo charakteristikos, savybės svarbu tik tiek, kiek tą nuomonę padeda ar trukdo formuoti.

Vadovai, kurie svarbiausiu darbu laiko gamybą, formuotis prekės įvaizdžiui leidžia atsitiktinai, kartais ir su konkurentų „pagalba”.  Pirkėjai ir susidaro atsitiktinę nuomonę. Jei nesusidaro jokios – žiūri į kainą. O kartais patys verslininkai suformuoja nepalankią nuomonę apie savo produktą. Klasikinis pavyzdys kaip gerą produktą gali sugadinti bloga rinkodara – pieno automatai.

Puiki idėja: natūralus pienas iš automatų

Vienas geriausių pastarojo meto produktų – automatuose parduodamas natūralus, neperdirbtas, šviežias pienas. Produktas puikus, tačiau visuomenė tuo netiki.

Kodėl? Iš kur toks požiūris į neperdirbtą pieną? Kodėl jis dar ne rinkos lyderis? Kas formavo tokią nepalankią nuomonę?

Rinkodara. Tiksliau, jos nebuvimas ir netgi antirinkodara.

Kad suprastume, kaip tai įvyko, paanalizuokime situaciją pirkėjo akimis.

Ką pamato pirkėjas, atėjęs prie pieno automato?

Visų pirma – apšiurusį įrenginį, apkabinėtą įvairiais lipdukais, angliškais užrašais, lietuviškais skelbimais.

Pats automatas gal ir naujas, tačiau taip „apipavidalintas“, kad atrodo kaip dėvėtas, atvežtas iš neaiškios šalies.

Pradėję skaityti užrašus, pastebime aibę elementarių gramatinių, stiliaus klaidų.

Išvada? Pieno tiekėjai – neraštingi žmonės, ko gero, nežinantys ne tik elementarių kalbos taisyklių, bet ir modernių reikalavimų higienai. Iš tokio netvarkingo automato pieną pirkti yra nesaugu, tai daro tik varguoliai ir savo sveikata nesirūpinantys žmonės.

O dar ant automato pamatome perspėjimą „Pienas nepasterizuotas (rekomenduojama virinti)“.

Tuo miestiečiui tik patvirtinama nuomonė, kad šis pienas prastas, neužvirinus galima užsikrėsti kokia nors liga, todėl jo geriau nepirkti, geriau pirkti „gerą“ pieną parduotuvėje.

Ką sako pieno kaina?

Parduotuvėje prasčiausias pienas kainuoja maždaug 2 litus. Vidutiniškas – nuo 2,5 iki 3,5 lito. Jei ant pakuotės užrašyta „ekologiškas“– apie 4,5 lito. Pienas automate – 2,5 lito. Kokią vėl darome išvadą?

Automate esantis pienas yra prastas. Parduotuvėje geresnis.

Tokią išvadą ir padarė dauguma pirkėjų. Jie mano, kad pienas automate – prastesnis produktas, skirtas tiems, kurie neturi pinigų, nesirūpina savo ir savo vaikų sveikata, kurie negali nusipirkti „gero“ pieno parduotuvėje.

Net žmonės, gimę ir užaugę kaime, visą vaikystę gėrę kaimišką pieną, nepasitiki pienu automatuose, ir parduotuvėje perka tokį, ant kurio pakelio užrašyta „ekologiškas“. Paklausti, kodėl ne tokį, kokį gėrė visą vaikystę, atsako, kad jis „negeras, nevirintas“.

Ką daryti?

Daryti reikėjo, nes dabar taisyti situaciją gerokai sunkiau.

Nuomonė, kad automatuose parduodamas pienas yra kažkuo negeras, nemažai daliai pirkėjų jau suformuota. Ją pakeisti, jei tik įmanoma, truks ilgai, pastangų reikės gerokai didesnių. Galvoti, kaip visada, reikėjo prieš darant.

Ar verta ką nors keisti dabar?

Taip, geriau vėliau, nei niekada. Dar ne visi pirkėjai turi tvirtą nuomonę, ir paskubėjus, dar galima įšokti į nuvažiuojantį traukinį.

Kaip sukurti pieno įvaizdį

Pirmiausia, kažkas pražiopsojo galimybę sukurti nacionalinį natūralaus pieno brendą. Sąlygos idealios: daug tiekėjų, nelabai norinčių gilintis į rinkodaros subtilybes ir labai išskirtinis produktas.

Valstybinis pieno kooperatyvas “Pienas LT” vietoje banalių investicijų į pastatus galėjo investuoti į visai kitą pardavimo formą – pieno automatus. Būtų ir ūkininkams naudingiau, ir sėkmė garantuota, ir kainuotų mažiau, ir pasaulyje išgarsėtume. Deja, užsimanyta pastatyti eilinę gamyklą ir kaktomuša konkuruoti su rinkos lyderiais.

Nepavyks. Jei tik esančios gamyklos bent truputį pasirūpins savo rinkodara, jei nedarys klaidų, naujoji gamykla ateities neturi. Bus eilinis skandalas ir pasitaškymas mokesčių mokėtojų pinigais.

Tačiau galimybė inicijuoti alternatyvų kooperatyvą, organizuojantį nacionalinę prekybą pienu iš automatų vis dar egzistuoja. Neabejoju tokio darinio sėkme.

Net pavieniai ūkininkai dar gali susikurti natūralaus pieno brendą ir dominuoti savo aptarnaujamoje teritorijoje. Tereikia tik noro.

Štai, kaip tai turėtų atrodyti:

Rinkodara realybėje

Pradėkime nuo produkto kategorijos. Kokia ji turi būti?

Mano nuomone, „natūralus pienas“ yra žymiai geresnė kategorija, nei „šviežias pienas“.

Šviežias pienas yra ir parduotuvės lentynoje. Bet ten jis nėra natūralus. Iškaitintas, nugriebtas, sklinda kalbos, kad pigesnis – net ir iš pieno miltelių pagamintas. Pirkėją labiau paveiks žodis „natūralus“.

Atrodo smulkmena, tačiau tiksliai ir pirkėjui suprantamai apibrėžta produkto kategorija yra vienas svarbiausių rinkodaros sprendimų. Pirkėjai mąsto kategorijomis, todėl tinkamas kategorijos įvardinimas yra be galo svarbus.

Antra – pardavimo automatų išvaizda. Netvarkingi automatai asocijuojasi su netvarka gamyboje. Tai dar vienas įrodymas, kad pienas automatuose yra blogas, tinkamas tik ieškantiems pigumo ar nesirūpinantiems sveikata.

Tvarkingi automatai, specialiuose konteineriuose (ne prekybos centro vežimėliuose!) sudėti buteliai pirkėjui sufleruotų, kad rūpinamasi švara, tvarka ir kokybe, kad galima ramia sąžine pirkti ir gerti šį pieną.

Kaina – rinkodaros pastangų atspindys

Jeigu jūsų produktas geras, tai kodėl jis toks pigus?

Jei brangiausias, „ekologiškas“ pienas parduotuvėje kainuoja apie 4,5 lito, tai pienas automate turėtų kainuoti apie penkis litus.

Taip, dvigubai brangiau, nei kainuoja šiandien. Bet tai siųstų žinutę, kad tai geriausias pienas rinkoje, kad parduotuvėse parduodamas supakuotas pienas nėra toks geras, sveikas ir skanus, kaip natūralus ir tik atvėsintas.

Bijote, kad niekas nepirks?

Nebijokite. Pirks. Dabartinių pirkėjų sumažėjimą kompensuos padidėjusi marža. Bet svarbiausia, atsiras kita pirkėjų kategorija – žmonės, besirūpinantys sveikata, mamos, auginančios mažus vaikus, tie, kuriems svarbu ekologija ir natūralumas.

Natūralūs produktai išgyvena renesansą. Net alaus pramonė nebesugeba milijoniniais biudžetais įtikinti alaus gėrėjų, kad jų alus geresnis – mažosios alaus daryklos sparčiai populiarėja ir natūralus alus jau tampa galvos skausmu didiesiems.

Natūralus pienas būtų puiki atsvara parduotuvėje parduodamam kaitintam, nugriebtam didelių fabrikų gaminiui. Reikia tik drąsos, rinkodaros, perpozicionavimo, ir sėkmė garantuota.

Silpnybes paverskime stiprybėmis

Dar yra perspėjimas apie būtinumą pieną virinti. O gal geriau parašyti taip: “Pagal įstatymus aš jus privalau įspėti, kad prieš gerdami, pieną turėtumėte užvirinti. Taigi, laikydamasis įstatymų, tai ir darau – prieš naudodami, pieną užvirinkite.

Tačiau mano vaikai ir anūkai geria tokį pat pieną, kurį atvežu jums. Aš jo niekada nevirinu, nes virintas pienas ir neskanu, ir praranda dalį savo gerųjų savybių”.

Gal turite savo vaikų ir anūkų nuotraukų? Nusifotografuokite su visa šeima, kad pirkėjai matytų, kokie sveiki visi auga gerdami gerą kaimišką pieną.

Kukliai kampe paslėptą Maisto ir veterinarijos tarnybos raštą galima pateikti taip: “Mūsų ūkis laikosi aukščiausių higienos reikalavimų, pieno kokybė nuolat tikrinama ir mums Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba po patikrinimo išdavė leidimą verstis šia veikla.

Žemiau – tvarkingai įrėmintas minėtas leidimas.

Pastebite? – Visi pakeitimai kainuoja nedaug. Ne piniguose esmė. Esmė – strategijoje, teisinguose rinkodaros sprendimuose ir tame, kaip jie įgyvendinti.

Skirkite laiko rinkodarai

Dar kartą: svarbiausia – ne produktas. Svarbiausia – pirkėjų nuomonė apie produktą. Rinkodara – tai viskas, kas tą nuomonę sukuria. Viskas, pradedant pavadinimu, kaina ir baigiant (paskutinėje vietoje!) reklama.

Tarp smulkių verslininkų, o ypač – ūkininkų, vyrauja sovietinis požiūris, kad svarbiausia yra gaminti gerą produktą, o pirkėjai privalo patys juos susirasti, patys išsiaiškinti, kodėl jis geresnis, atsistoti į eilutę ir pirkti.

Deja, realybė kitokia.

Didžioji dauguma pirkėjų nesivargina ieškodami informacijos. Ponai ūkininkai, kokį alų geriate – didelės gamyklos, gamintą skiedimo būdu, ar iš mažo bravoro, natūralų?

Tai kodėl jūs nesivarginate ieškodami informacijos apie alų, bet norite, kad jūsų pirkėjai savarankiškai domėtųsi pienu?

Linkėčiau vadovams bent pusę savo laiko skirti rinkodarai. Galite turėti patį geriausią produktą, bet jei susimausite kurdami klientų nuomonę apie jį – bankrutuosite.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.02.07.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT