Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Valikliams kavos dėmės – neįveikiamos

2009.08.11 Aistė Griškonytė, lrytas.lt.

Užpilkite ant dėmės ir patys nustebsite – dėmių valiklis greitai ir efektyviai pašalins net įsisenėjusias kavos, arbatos, vyno ir riebalų dėmes. Tokie šūkiai iki skausmo pažįstami visiems televizijos žiūrovams. Tačiau reklamuojami valikliai įveikia tikrai ne visas dėmes – tai įrodė žurnalistų eksperimentas.

Turbūt geriausios skalbimo priemonių bei įvairiausių dėmių valiklių žinovės – vaikus auginančios motinos.

Juk vaikų drabužius tenka skalbti kone kasdien, o ant jų suskaičiuoti dėmes ir rankų pirštų nepakanka: rašalo, spalvotų flomasterių, riebalų, žolės… Patikėjusios, kad stebuklingi dėmių valikliai akimirksniu išims visas dėmes, nereikės drabužių nei šveisti, nei mirkyti (juk būtent taip reklamuojamas vienas populiariausių valiklių), mamos lieka it musę kandusios. Dėmės kartais gal ir sumažėja, bet tikrai ne taip, kaip matome televizoriaus ekrane.

Eksperimentui – trys dėmės

Kaipgi iš tiesų veikia dėmių valymo priemonės? Ar skiriasi tik jų kainos, ar ir efektyvumas?

Eksperimentui prekybos centre įsigijau „Ace Delicate“ bei „Vanish Intelligence“ dėmių valiklius, į prekių krepšelį įsimečiau ir skalbiamąjį muilą su tulžimi, o iš platintojų užsisakiau universalaus valiklio L.O.C. Grįžusi namo paėmiau balto audinio, kurio sudėtyje yra 56 proc. medvilnės, 42 proc. viskozės bei 2 proc. polipropileno, ir susikarpiau dvylika skiaučių.

Keturias apliejau kava, dar po tiek pat – vynu ir aliejumi ir užmiršau jas dviem dienoms. Kad įsisenėtų.

Kavos dėmė – pikčiausia

Kai susiruošiau imtis dėmių valymo, pirmiausia sąžiningai perskaičiau instrukcijas. Tiesa, informacijos radau nedaug.

Pirmiausia ant kavos, vyno ir riebalų dėmių pyliau „Ace Delicate“. Pagal instrukciją ant pakuotės priemonės reikia užpilti ant dėmės dar prieš skalbimą. Kad reikia palaikyti – neužsiminta. Kadangi skalbiau rankomis, kaip ir nurodyta, į atskirą indą įpyliau priemonės ir įprasto skalbiklio, palikau valandai, o vėliau gerai išskalavau – viskas pagal instrukciją.

Rezultatas: vyno ir riebalų dėmės išties dingo, tačiau toje vietoje, kur buvo kavos dėmė, audinys liko šviesiai rusvas.

Panašiai atrodė ir kavos dėmę bandant pašalinti „Vanish Intelligence“. Tiesa, šios priemonės reikia užpilti ant dėmės prieš skalbimą ir 10 minučių palaikyti. Dar jos reikia įpilti ir skalbiant. Rezultatas: vynas ir riebalai išsiskalbė, kava paliko rusvą pėdsaką.

Beje, gamintojas įspėja, kad valant šia priemone gali pabalti rankos, bet nereikėtų baimintis, mat lengvai nusiplauna.

Nieko panašaus – mano rankos ne tik pabalo, bet skalbiant jas graužė, o ir nusiplovus liko nemalonus tempimo jausmas.

Nuvylė ir lietuviška prekė

Kadangi gana brangiai kainuojantys dėmių valikliai neįveikė visų dėmių, nutariau pasitelkti skalbiamąjį muilą su tulžimi (beje, tai buvo vienintelė mano įsigyta lietuviška prekė). Kiek teko domėtis, daugelis jį rekomenduoja kaip patikimą priemonę pašalinti įvairioms dėmėms. Ant pakuotės rašoma, kad sudėtyje esanti tulžis iš įvairių audinių padeda išskalbti vyno, kavos, riebalų, kraujo, uogų ir kitas dėmes.

Muilas iš tiesų įveikė vyno ir riebalų dėmes, tačiau kavos visiškai pašalinti taip pat nesugebėjo. Kaip ir valant specialiais dėmių valikliais, audinys toje vietoje liko šiek tiek rusvas.

Tiesa, bandant įveikti dėmes šiuo muilu teko mažiausiai 20 minučių gerokai pašveisti ne tik rankomis, bet ir šepetėliu.

Draugiškas aplinkai ir kavai

Kaip dabar labai madinga – įsigijau ir brangaus, tačiau draugiško aplinkai valiklio L.O.C.

Pagal instrukcijas šią priemonę atskiedžiau vandeniu santykiu 1 su 10 ir užpyliau ant dėmių. Kaip rekomenduojama, įtryniau į dėmę ir palikau 15 minučių. Po jų išskalbusi savo skiautes išvydau tą pati rezultatą – vyno ir riebalų dėmių nebuvo, o štai nuo kavos liko šviesiai rusvas atspalvis.

Tiesa, šis gamintojas įspėja, kad jeigu dėmė yra įsisenėjusi ir iš pirmo karto nepavyksta jos pašalinti, reikėtų pamirkyti visą naktį ir tada dar kartą išskalbti. Tačiau ir po nakties kavos dėmė jam nepasidavė.

Galėčiau pagirti šį universalų valiklį už tai, kad valant ir skalbiant rankų oda neišsausėjo, nebuvo specifinio kvapo kaip nuo kitų valymo priemonių.

Aiškintųsi su gamintojais

Nė viena priemonė neįveikė kavos dėmių, nors ant visų jų pakuočių kava yra įvardijama. Apie puikiai išvalančius kavos dėmes valiklius teigiama ir televizijos reklamose.

Išeitų, esame apgaudinėjami? Juk vadovaujantis teisės aktais, jei prekė neatitinka deklaruotų reikalavimų, paskirties, savybių – nepaisant to, ar jie buvo nurodyti reklama, ar kita forma, prekė yra laikytina nekokybiška.

Dėl to, kad buitinės chemijos priemonės neatitinka joms keliamų reikalavimų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba yra gavusi vos keletą skundų, žmonės neskuba reikalauti grąžinti pinigų ir iš prekybininkų.

„Esame gavę keletą pretenzijų. Tuomet prekę atiduodame gamintojams, kad jie atliktų ekspertizę ir nustatytų, ar ji tikrai nekokybiška. Išvados viską nulemia. Tačiau būtina nustatyti, ar tikrai žmogus naudojo prekę pagal instrukcijas, laikėsi visų reikalavimų“, – sakė „Maxima LT“ atstovė Renata Saulytė.

Tai patvirtino ir „Iki“ parduotuvių atstovas Valdas Lopeta.

„Jeigu skundžiamasi dėl dalykų, kuriems mes niekaip negali daryti įtakos, konkrečiu atveju – dėmių valiklio, pirkėjo pretenziją perduotume tiekėjui ir ieškotume problemos sprendimo, kad klientas liktų patenkintas“, – tikino V.Lopeta.

Lietuvoje vartotojų teisės prastai ginamosLinas Šimonis, Rinkodaros strategijos specialistas:

„Taip, reklamose beveik visada produktai atrodo kokybiškesni, nei yra iš tikrųjų. Taip gamintojai kenkia ir patys sau. Čia ir rinkodaros strategijos trūkumas: gal geriau orientuotis į mažą vartotojų grupę, o nebandyti pažadais suvilioti visus?

Sakykim, reklamuojamas dėmių valiklis – jis greičiausiai yra geras produktas, tačiau ne visagalis. Galbūt jis puikiai išvalo daug dėmių, išskyrus vieną? Būtent tai reklamoje ir reikėtų akcentuoti, juk jei žmogus kartą valikliu bandys išnaikinti būtent tą dėmę, kurios jis negali išnaikinti, daugiau šios priemonės jis nepirks ir kitiems nerekomenduos.

Aš, kaip vartotojas, įžvelgiu ir dar vieną problemą. Dažnai žmonės netiksliai naudoja priemones. Lietuviškos naudojimo instrukcijos neretai būna užklijuotos ant originalios etiketės. Kai keletą kartų sulyginau etikečių turinį, nustebau, kad jis neatitinka – o ir lietuviškas vertimas būna gerokai trumpesnis.

Bet jeigu reklamuojamas produktas iš tiesų neišvalo tų dėmių, apie kurias kalbama, tai yra didžiulė problema. Lietuvoje vartotojų teisės yra gana prastai ginamos: tuo užsiimančioms institucijoms trūksta aktyvumo, dažniausiai jos sukrunta tik tada, kai vartotojai ima skųstis.

Palyginimui, Jungtinėse Amerikos Valstijose veikia daug visuomeninių organizacijų, kurios yra labai įtakingos. Jos savo iniciatyva imasi ginti vartotojų interesų vos iškilus kokiems nors įtarimams ir nelaukia, kol vartotojai ims skųstis.

Ne vieno produkto reklama JAV buvo pašalintma kaip tik todėl, kad neatitiko tikrovės.“

Valiklių kainos*
* „Ace Delicate“ (1 litras) – 9,59 Lt
* „Vanish Intelligence“ (1 litras) – 14,99 Lt
* L.O.C. universalus valiklis (1 litras) – 30 Lt
* Skalbiamasis muilas su tulžimi (150 g) – 1,55 Lt
*Nurodyta vidutinė kaina.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

Linas Šimonis | 2009.08.11.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT