2009.05.11 Martynas Čerkauskas, lrytas.lt.
Prekybininkai manė, kad pigesni maisto produktai iš Lenkijos bus paklausūs. Tačiau skaudžiai apsiriko: Suvalkuose ar kitur lietuviai juos šluote šluoja, o savo šalyje net neužmeta akies į lentynas.
Norėdami sulaikyti apsipirkti į Lenkiją plūstančius žmones, didieji Lietuvos prekybos centrai puolė plėsti pigesnių lenkiškų maisto produktų asortimento.
Naujų lenkiškų prekių pasirodė „Maxima LT“ ir „Norfos“ parduotuvėse. Tuo pačiu keliu žada sukti ir „Rimi Lietuva“.
Džiaugtis neskuba
„Stebuklas neįvyko“, – pirmuosius prekybos rezultatus komentavo bendrovės „Maxima LT“ atstovė Renata Saulytė.
Didžiausias prekybos tinklas į Lietuvą atsivežė pigesnių lenkiškų miltų, manų, miežinių ir perlinių kruopų.
Kai kurios pakuotės pagamintos specialiai Lietuvai.
Tačiau prekybos rezultatai verslininkus nuvylė.
„Lenkiškos kruopos ir miltai, nors ir pigesni, balandį sudarė vos 3-5 procentus šios prekių grupės apyvartos“, – pripažino R.Saulytė. Importiniai gaminiai pigesni už lietuviškus bent 10-20 centų. Be to, lenkų pakuotės didesnės.
Prekyba nelabai pagyvėjo net paskelbus akciją: praėjusią savaitę lenkiškų miltų pakuotė kainavo beveik litu mažiau negu pigiausių lietuviškų.
Eksperimentuos ir toliau
Panašiai ir su lenkiška kiauliena bei vištiena: Lenkijoje ji lietuviams tinka, o Lietuvoje pirkėjai tokios mėsos kratosi.
Nepaisant nesėkmės, „Maxima LT“ žada tęsti eksperimentus. Ateityje bus bandoma atsivežti kitų bakalėjos produktų.
Verslininkai mėgina įtikinti žmones, kad nėra reikalo važiuoti į Lenkiją.
Į Lenkiją žvalgosi visi
Lenkiškų maisto produktų padaugėjo ir „Norfoje“. Gegužės pradžioje pigiausi miltai ir makaronai šiame tinkle buvo lenkiški. Jie pardavinėjami „Norfos“ ženklu pažymėtose pakuotėse.
Pigiausių makaronų pakuotė (400 gramų) „Norfoje“ per mėnesį atpigo nuo 99 iki 85 centų.
Pirkdami 2 kilogramus pigiausių aukščiausiosios rūšies lietuviškų miltų mokėsite 4,09 lito, o lenkiškų – 3,78 lito.
„Birželį taip pat pasiūlysime naujų lenkiškų produktų. Juos įsivežti naudinga dėl patrauklių kainų, norime plėsti asortimentą“, – teigė ir „Rimi Lietuva“ atstovė Rasa Juodkienė.
Tiesa, taip nusiteikę toli gražu ne visi prekybininkai.
„Neturime tikslo užversti parduotuvių lenkiškais produktais. Daugiau jų galima rasti nebent „Cento“ parduotuvėse“, – pripažino „Iki“ tinklo atstovas Tomas Vaišvila.
* * *Į naujoves pirkėjai dažnai šnairuoja
Linas Šimonis, rinkodaros specialistas
„Man atrodo, kad prekybininkai per anksti tikisi sėkmės.
Žmonės vengia nepažįstamų gaminių. Jei šalia yra geriau žinomi lietuviški miltai ar kita prekė, kuri kainuoja 10-20 centų brangiau, bijodamas rizikuoti pirkėjas rinksis ją, o ne pigesnę.
Žmones dažniausiai veikia minios įtaka. Jie važiuoja į Lenkiją, nes tai daro kaimynai. Jei kaimynas išbandys pigesnius lenkiškus miltus ir pasakys, kad jie geri, kiti irgi juos pradės pirkti.“