Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Marketingo pagrindai vadovui

Šis straipsnis negalioja natūralioms, patentų ar biurokratų pagalba dirbtinai sukurtoms monopolijoms. Negalioja pažintimis ir kyšiais paremtam verslui.

Jei esate įmonės vadovas, jei turite konkurentų, jei iš jūsų perka ne dėl kyšių – šis trumpas marketingo kursas kaip tik jums.

Marketingo esmė – sukurti nuomonę

Pirkėjai sprendimus priima, remdamiesi savo nuomone. Marketingo esmė – kurti nuomonę apie produktą. Nuomonę kuo jūsų produktas skiriasi nuo konkurentų, kodėl reikėtų pirkti iš jūsų, o ne iš konkurentų.

Nuomonę kuria viskas: pavadinimas, produkto charakteristikos, kaina, kur parduodama, kaip parduodama, kaip aptarnaujama, kaip įpakuota, spalva, kvapas, kaimyno pasisakymas, reklama.

Tik įmonės vadovas turi galių keisti tokius dalykus, kaip kaina, produkto charakteristikos ir pan. Todėl jis, o ne marketingo vadybininkė yra atsakingas už marketingą. Vadybininkė tegali akcijas organizuoti ar vizitines korteles užsakinėti.

Pirmas vadovo žingsnis marketinge – apsispręsti, kokią nuomonę jis nori sukurti. Surasti priežastį, kodėl pirkėjai turėtų pirkti iš jo, o ne iš konkurentų. Kitaip tariant, pasirinkti strategiją. Strateginė kryptis, išskirtinumas, pozicionavimas – vadinti galima įvairiai, bet esmė nesikeičia, reikia surasti motyvą pirkti iš mūsų, o ne iš konkurentų.

Nuomonė turi turėti pavadinimą

Produktas su nuomone turi turėti unikalų pavadinimą. Galima (teisininkai sako – būtina) jį užpatentuoti.

Neturėsim unikalaus pavadinimo – mūsų neprisimins. Turėsim bendrinį, neišraiškingą – prisimins labai sunkiai. Turėsim unikalų, tinkamai skambantį – prisimins lengvai.

Pageidaujama pasekmė – produkto pavadinimas asocijuojasi, “sulimpa” su jo išskirtinumu. Idealu – tampa visos kategorijos simboliu, kaip Makroflex, Karcher, Maxima ar Pampers.

Igyvendinimas – tai taktika

Partizaninis marketingas, socialus marketingas, SEO marketingas, viešieji ryšiai, reklama, akcijos, Facebook, parodos – tik marketingo taktika. Visi išvardinti metodai tinka, viskas gali būti naudojama (jei tik laiku ir vietoje), tačiau viskas turi paklūsti aukščiau minėtai strategijai. Priešingu atveju gimsta legendos “žinau, kad pusę reklamos pinigų išleidžiu vėjais, tik nežinau kurią pusę”.

Jei viskas, ką darote atitiks jūsų strategiją, pinigai nebus leidžiami vėjais. Kiekvienas žingsnis, atitinkantis strategiją, stiprins jūsų brendą (nuomonę apie produktą).

Tačiau kiekvienas, neatitinkantis strategijos, nepatvirtinantis jūsų išskirtinumo, jį silpnins, arba, geriausiu atveju, bus pinigai išleisti veltui. Nesugebėjimas laikytis strateginės krypties – didžiausia reklamos, viešųjų ryšių agentūrų bėda. Būkite ypač atsargūs ir kritiški, bendraudami su jais.

Kas atsakingas už marketingą?

Negi vadovas privalo užsiimti reklamų kūrimu, pranešimų spaudai rašymu? Išskirtinumo paieška, naujų produktų ir jų pavadinimų kūrimu?

Ne, neprivalo.

Išskirtinumus ir pavadinimus tegul galvoja marketingo konsultantai, reklamas tegul kuria reklamos agentūros, pranešimus spaudai rašo viešųjų ryšių specialistai.

Tačiau vadovas, o ne marketingo direktorė (vadybininkė) turi viską koordinuoti ir priimti galutinius sprendimus.

Koks išskirtinumas, koks pavadinimas, kokia reklama, koks pranešimas spaudai – užduotį formuluojate jūs, nes tik jūs atsakote už visos įmonės rezultatus. Jūs, įmonės vadovas, atsakote už marketingą.

Sėkmingas direktorius

Visa tai įgyvendinote? Sveikinu, jūs sukūrėte brendą.

Stipri nuomonė apie unikalų pavadinimą yra brendas. Tai didžiausias įmonės turtas.

Nuo šiol pirkėjai, kuriems svarbu jūsų turimas išskirtinumas, pirks iš jūsų. O jūs garsėsite kaip puikus vadovas, nusimanantis marketinge.

Su kuo ir sveikinu.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Kuo skiriasi brendas ir prekės ženklas?
  • Vadovo konsultavimas
  • Konferencijų organizatoriams

Linas Šimonis | 2013.10.24.

Diskusija

  1. Linas says

    2013.10.28 at 18:50

    Paprastai ir suprantamai. Superinis straipsnis. Visgi, manau, kad didžiausias pavojus vadovui priimant galutinius sprendimus yra jo asmeninė nuomonė.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT