Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Omni.lt: Lituanistai siautėja

2005.09.09 Linas Šimonis, omni.lt.

O pratarmės pabaigoje puikuojasi užrašas „Valstybinė lietuvių kalbos komisija neprieštarauja“. Ir tai yra baisiausia, nes jei jau ši komisija neprieštarauja, tai gero nelauk.

Pareigų pavadinimas turi sutapti su darbuotojo atsakomybės ribomis.

Visuomet maniau ir manysiu, kad visas pareigas reikia suteikti ne kaip titulą, o kaip darbuotojo atsakomybės apibrėžimą. Jeigu žmogus turi pardavinėti, tai jį reikia vadinti pardavėju, jei valdyti – tai valdytoju ar vadovu, jei konsultuoti – tai konsultantu. Jei atliekamos kelios pareigos, tai nulemia svarbiausia iš jų.

Žodžiai ir tai, kaip jie naudojami, turi milžinišką reikšmę. Mes matome tai, ką tikimės matyti ir girdime tai, ką tikimės girdėti. Stengiamės dirbti tai, ką nusako mūsų pareigos. Jeigu darbuotoją pavadinsime vadybininku, tai jis ir vadybininkaus, jei vadovu – tai vadovaus, o jei pardavėju – tai bent jau stengsis pardavinėti.

Žodis „manager“ mūsų lituanistams yra tamsus miškas. Supratimo apie tai, ką jis reiškia anglų kalboje jie neturi jokio. Nes jei turėtų, tai būtų gražiu vadovo ar valdytojo žodžiu išvertę.

Dar sunkiau su direktoriaus apibrėžimu.

Susidaro toks įspūdis, kad gerbiami docentai neįtaria, kad pasaulyje egzistuoja įvairios kultūros, įvairūs įpročiai, tad vienos ir tos pačios pareigos įvairiose šalyse gali vadintis įvairiai. Sakykime, kad lietuviškojo direktoriaus atitikmuo JAV yra „Chief Executive Officer“, dažnai trumpinamas CEO, Europoje (ypač Skandinavijoje) – „General Manager“ – GM, Prancūzijoje – „President Directeur Generale“ – PDG, o kur dar visiems įprastas Director.

Tačiau vietoj įsigilinimo į esmę, lituanistai pradeda kūrybiškai iš anglų kalbos pareigas versti, po to savo naujadarus propaguoti. Ypač sėkmingai tai jiems pavyko su žodžiu „vadybininkas“. Matyt, įkvėpti sėkmės, jie žengė antrą žingsnį – paruošė minėtą „aiškinamąjį žodynėlį“. Ir bent jau mane ir mano kolegas jiems pavyko stipriai prijuokinti.

Taigi, pasiruoškite ir jūs. Mes pradedame ekskursiją po žodynėlį.

Information technology manager – tai „asmuo, atsakingas už informacijos technologijų produktų ir sprendimų pardavimą, pardavimo planavimą ir plėtojimą, projektų rengimą, ryšių su klientais išlaikymą“. Įdomu būtų pamatyti banko informacinių technologijų vadovą, kuris rūpinasi banko „bizneliu“ pardavinėjant informacinių technologijų sprendimus. Kažin, ką jam apie tai pasakytų banko vadovai, bet lituanistai yra įsitikinę, kad būtent tokios yra informacinių technologijų vadovo pareigos.

Technical operation manager – tai „techninis laidų vadovas, asmuo, atsakingas už radijo ar televizijos laidų techninių darbuotojų darbą ir normalų techninės įrangos veikimą“. Jeigu manėte, kad šią pareigybę galite sutikti ne tik radijuje ar televizijoje – pamirškite. Nuo šiol lituanistai prisakė, kad tai tik radijuje ir televizijoje sutinkamos pareigos, ir jas turintis žmogus gali dirbti tik radijuje ar televizijoje.

Top management – tai „uždarosios korporacijos direktorių taryba arba valdyba, pirmininkas, vykdantysis direktorius ar akcininkai“. Na žinote, teigti tai, kad aukščiausioji vadovybė egzistuoja tik uždarosiose bendrovėse, ir į jos sąrašus įtraukti akcininkus gali tik labai jau menko išprusimo verslo srityje asmenys. Bet ką padarysi, keliaujame toliau.

Budget manager – tai „biudžeto skyriaus vadovas, asmuo, vadovaujantis tam tikros organizacijos biudžeto skyriui, kuris rūpinasi pajamų surinkimu ir biudžete numatytų priemonių finansavimu“. Net valstybėje pajamų surinkimu rūpinasi mokesčių inspekcija… Bet, pagal lituanistų instrukcijas, organizacijoje, o tuo pačiu ir įmonėje, tuo turėtų rūpintis biudžeto skyrius… Labai įdomu.

Stage manager – tai režisieriaus asistentas. Kas??? Nuo kada „stage“ yra režisierius??? Ar išvis lituanistai supranta apie ką čia eina kalba? Ar jie bent nutuokia, už ką yra atsakingas „stage manager“?

Employement manager – tai darbo agentūros vadovas. Keistas požiūris. Mažų mažiausiai keistas.

Toliau – tai, kas mums sukėlė labai garsų juoką.

Management – tai „savita veikla, kuria reguliuojami visi organizacijoje vykstantys vyksmai“. Ar ne paprasčiau pasakyti tiesiog „valdymas“ ar „vadovavimas“? Kas čia per „savita veikla“? Tai lituanistų darbas yra „savita veikla“. Ir jų mąstymas yra „savitas“. Nes kitaip, kaip mažų mažiausiai savitais šių vertimų tikrai nepavadinsi.

General manager – tai „asmuo, vadovaujantis jam pavaldžių viešbučio ar kitos įstaigos įvairių sričių vadybininkų veiklai“. Kodėl čia tokią garbę užsitarnavo viešbučiai? Gal tas žodynėlis buvo kokiam viešbutyje rašomas?

Bank manager – tai „asmuo, vadovaujantis banko, dažniausiai vietinio, veiklai“. Ką čia bepridursi… Dažniausiai lituanistų pasiūlytas vertimas yra nei į tvorą, nei į mietą.

Be abejo, žodynėlyje neapsieita be tokių aktualių Lietuvai pareigų kaip akmens anglių šachtos valdytojas, kasybos šachtos valdytojas, rūdyno valdytojas. Tai neabejotinai yra pareigos, vertos patekti tarp 160-ties svarbiausiųjų Lietuvoje. Taip, patikėkite, visi šie pavyzdžiai paimti tik iš vienos plonos, 160 pareigybių paaiškinančios knygelės.

Pabaigai – keletas perliukų be komentarų.

Kai kurie vertimai „dvikalbiame aiškinamąjame žodynėlyje“ yra tokie juokingi, kad nereikia net komentarų. Palikau juos desertui. Taigi, dėmesio:

Road manager – tai keliaujančiojo teatro administratorius.

Promotion manager – tai naujovių skyriaus vadovas.

House manager – tai centro administratorius.

Account manager – tai reklamos skyriaus vedėjas.

Ir, dėmesio, žodyno „vinis“:

Research manager – tai mokslinis vadovas, mokslo tiriamojo projekto vadovas.

Yesss!!!

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2005.09.09.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT