Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Panorama, Delfi.lt: Prekės ženklų labirintai.

2007.02.24 Gediminas Cibulskis, savaitraštis „Panorama“, delfi.lt.

 

Pasikeitusios tradicijos

Po kelerių metų į Lietuvą grįžęs ir išėjęs apsipirkti žmogus gali suabejoti, ar tikrai atsidūrė toje pačioje šalyje. Jis beviltiškai tarp naujųjų „Maximų” ieškos įprastos „Taupos“, o pagaliau apsisprendęs įeiti į parduotuvę, nesvarbu, kad ir kaip ji vadintųsi, turės valandėlę padvejoti, ar į „DnB Nord“ bankomatą galės įkišti kadaise iš „Nord/LB“ pasiimtą kortelę.

Jeigu minėtas sūnus paklydėlis yra rūkalius ir įniko į cigaretes „Barclay“, tai net ir keli ne Lietuvoje praleisti mėnesiai gali jam pakišti koją: šie rūkalai jau ne tik pakeitė pavadinimą į „Kent“, bet keičia ir pakelio išvaizdą.

Prie amžinų prekės ženklų sovietiniais laikais pripratę lietuviai pastaruoju metu jau nebesistebi įmonėmis, kurios savo produktams reguliariai ieško naujo vardo. Šiuo atveju absoliuti čempionė yra bendrovė „VP Market“, šių metų sausio pradžioje tapusi „Maxima LT, UAB“. Prieš tai ši įmonė dar vadinosi „Vilniaus prekybos mažmena“ ir „Vilniaus prekyba“. Jai priklausančios parduotuvės vadinosi „Vilniaus prekyba“, „Taupa“, „T-Market“, „Saulutė“, „Minima“, „Media“, „ Maxima“.

Vis mažiau stebina ir prekės ženklai, kurių skambesys toli gražu neprimena sovietinės formulės: „vietovė, kurioje įkurta įmonė“ + „jos produktas“. Gegužę sueis metai, kai kadaise panašios formulės rezultatu buvęs „Lietuvos telekomas“ virto TEO LT. Įprasta tapo ir tai, kad užsienio koncernams parduotos lietuviško kapitalo bendrovės perima tarptautinius naujųjų savininkų titulus. Pavyzdžiui, dabartiniams klientams daug skausmingesnis atrodė „Nord/LB“ persivadinimas į „DnB Nord“. Mažai kas atsimena, kad dar 2003-iųjų pradžioje šis bankas vadinosi Lietuvos žemės ūkio banku. Tačiau naujieji banko savininkai iš Vokietijos nusprendė perkrikštyti pirkinį savo vardu – „Nord/LB“.

Šokas rūkaliams

Vieną naujausių šokų savo klientams Lietuvoje parengė tarptautinė tabako bendrovė „British American Tobacco“. Ji nusprendė Baltijos šalyse itin populiarias cigaretes „Barclay“ pervadinti į „Kent“. Prognozuojama, kad pavadinimo „Barclay“ rinkoje nebeliks jau pirmą šių metų ketvirtį – iki balandžio.

„Kent“ yra pasauliniu mastu pripažįstamas prekės ženklas. O „Barclay“ yra regioninis, parduodamas maždaug dešimtyje Europos šalių”, – savo sprendimą, papiktinusį daugumą ištikimų „Barclay“ vartotojų, aiškino „British American Tobacco“ atstovai. Jie taip pat tikino, kad cigarečių skonis nesikeis, naujas bus tik pavadinimas.

Vis dėlto bendrovė nepagailėjo investicijų, kad išsaugotų klientus. Iš pradžių pradėti pardavinėti senos išvaizdos cigarečių pakeliai, nuo kurių nuplėšę celofaninę pakuotę, rūkaliai išvysdavo senąjį dizainą su nauju užrašu „Kent”. Viduje žmonės rasdavo informacinį lapelį, kad produktas netrukus pakeis išvaizdą. Prieš kelias savaites pardavimo vietose jau pasirodė visiškai naujo dizaino „Kent“ pakeliai. Tiesa, kioskininkai savaitraščiui „Panorama“ pasakojo, kad rūkaliai vis dar vadina cigaretes senuoju – „Barclay“ – vardu. Skeptiškas dėl šių permainų buvo ir rinkodaros, pardavimų ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis.

„Naivu tikėtis, kad pirkėjai lengvai pereis prie kito ženklo, nes tai yra tos pačios cigaretės. Pasaulyje atlikti tyrimai parodė, kad žmonės dažniausiai neatskiria cigarečių, jei jos nebūna supakuotos į įprastinę visiems žinomą pakuotę. Tai įrodė tyrimai su „Marlboro”, taip, manau, bus ir su „Kent“ bei „Barclay“ cigaretėmis. Todėl tikėtis, kad „Barclay“ cigarečių pirkėjai lengvai pereis prie kito prekės ženklo, tikrai neverta. Greičiausiai bendrovė praras vartotojų, to padarinys bus sumažėjęs pardavimas“, – teigė rinkodaros specialistas. Tačiau jis pridūrė, kad galbūt naujas, išskirtinis prekės ženklas pritrauks naujų vartotojų.

Prie amžinų prekės ženklų sovietiniais laikais pripratę lietuviai pastaruoju metu jau nebesistebi įmonėmis, kurios savo produktams reguliariai ieško naujo vardo.

„British American Tobacco“ atstovai tikina priėmę sprendimą atsižvelgdami į pasaulines tendencijas. „Vis daugiau vartotojų pasaulyje renkasi pasaulinius prekės ženklus: „Coca-Cola“, „McDonald’s“, „Audi“ ir pakeitus pavadinimą tas pačias „British American Tobacco“ cigaretes atpažins daugelyje pasaulio šalių”, – viliasi jie.

Bereikšmiai pavadinimai

Anot rinkodaros specialistų, įmonės keičia prekės ženklus dėl dviejų pagrindinių priežasčių. Pirma – išorinė, kai reikia pakeisti kliento nuomonę apie įmonę.

„Pavyzdžiui, pavadinimas „Lietuvos telekomas“ žmonėms reiškė valstybinę įmonę, kuri buvo didelė, nelanksti, monopolinė, su pasenusiomis technologijomis. Todėl pervadinimas į TEO LT -visiškai pateisinamas”, – kalbėjo L. Šimonis.

Beje, keičiant įmonės pavadinimą neoficialiai buvo kalbama apie tai, kad kartu su „Lietuvos telekomu“ bandyta atsisakyti ir asociacijų vien su laidinio telefono ryšio tiekėjo vardu. Nepaisant sėkmingo sprendimo keisti įmonės pavadinimą, TEO LT prašovė pasirinkdama prekės ženklų vardus. Interneto komentatoriai kelias savaites spėliojo, tačiau taip ir nerado bendros nuomonės, ką reiškia nauji įmonės ir jos paslaugų antriniai prekės ženklai: „Vox“ (balso paslaugos), „Zebrą” (internetas), „Gala” (skaitmeninė televizija).

„Tokius pavadinimus, kurie nieko nereiškia, priima savotiškas komitetas. Dažnai prekės ženklus kuriantys specialistai sukuria kur kas geresnius, tačiau vėliau iš tų 5-10 komitetą sudarančių žmonių kuriam nors vienam idėja nepatinka ir tada pasirenkamas toks ženklas, kuris tenkina visus. Tačiau tokie ženklai iš esmės nieko nereiškia, nesukelia emocijų. O jeigu nori kam nors patikti, teks susitaikyti su tuo, kad kam nors nepatiksi. Ir jeigu neturėsi priešų, žmonių, kuriems nepatinki, vadinasi, esi visiškai nereikšmingas“, – kalbėjo rinkodaros specialistas.

Antra priežastis, dėl kurios keičiami prekės ženklai, yra pasikeitimai įmonės viduje. Tačiau, anot L. Šimonio, toks tikslas yra visiškai nepateisinamas, nes reikia dirbti dėl pirkėjų, o ne darbuotojų patogumo. Taip pat jis kritikavo prekės ženklus, sudarytus iš inicialų. „Negerai, kai kompanija, turinti ilgą ir gražų pavadinimą, kuris ką nors reiškia, pradeda jį trumpinti. Tai yra problema. Ne kiekvienas atsakys, kas yra KFC. Tačiau visi amerikiečiai žino, kas yra „Kentucky fried chicken“ (tam tikra greitai paruošiama vištiena -red.). Paradoksas yra tai, kad visi, matydami tas raides, mintyse išverčia jas į normalią kalbą, o pirmą kartą su KFC susiduriantiems žmonėms toks pavadinimas yra mįslė. Panašiai nutiko su mūsų VST. Mes vis tiek žinome, kad tai yra Vakarų skirstomieji tinklai“, -įsitikinęs L. Šimonis.

Vilniaus vardas

Rinkodaros specialistas kritikavo ir tokius pavadinimus, kuriuose minimi konkretūs miestai. „Tai yra tam tikra iš seno palikta problema, kurią reikia spręsti. Man patinka klausti žmonių, kas yra Vilnius. Dažniausiai atsako, kad sostinė. Ne, sakau aš, tai yra majonezas. Be to, pavyzdžiui, Druskininkuose yra viešbutis „Vilnius“. Keistai skamba: Vilniaus viešbutis Druskininkuose“, – kalbėjo L. Šimonis.

Tačiau specialistas gyrė kitą prekės ženklą, kuriame minimas Vilnius. Anot jo, labai sėkmingai persikrikštijo Vilniaus bankas, 2000-aisiais atitekęs SEB grupei, o iki 2005 metų palengva tapęs SEB Vilniaus banku. Tuo džiaugėsi ir banko Rinkodaros departamento direktorius Arūnas Užupis. „Kadangi naujajame pavadinimo integralia dalimi išliko ankstesnis banko vardas, mūsų klientams buvo aišku, kad tai tas pats bankas, kuris ilgą laiką buvo jų partneris, tačiau atsinaujinęs ir sustiprėjęs tarptautine patirtimi“, -kalbėjo banko atstovas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2007.02.24.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT