Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Pozicionavimas ir politika: kaip laimėti rinkimus

Pozicionavimas – tai būdas šiandieninėje informacija perkrautoje visuomenėje atsidurti pirkėjo mintyse.


Partijos neturi rinkimų strategijos

Pasibaisėtina, kiek pinigų išleidžiama prieš rinkimus, tačiau dar baisiau, kokios neefektyvios daugumos politinių partijų rinkiminės kampanijos.

Rinkiminės kovos, kaip ir marketingo mūšiai, vyksta ne televizorių ekranuose, ne aikštėse, ne radijuje ar gatvės stenduose. Rinkimų kovos laukas – rinkėjų smegenys, jų mintys. Toje mažoje dėžutėje ir priimamas sprendimas balsuoti už vieną ar kitą partiją, už vieną ar kitą kandidatą.

Viena priežasčių, kodėl priešrinkiminė agitacija būna tokia nesėkminga, yra tai, kad pinigai patikimi reklamos agentūroms. O jos į strategiją nusispjauna, jos tik kuria ir transliuoja gražius filmukus.

Galingiausio ginklo dėl man nežinomų priežasčių jos nenaudoja.

Konkurentų perpozicionavimas

Na, ne visai tiesa, kiekvienais metais tuo ginklu naudojasi, ir naudojasi labai sėkmingai. Kiekvienais metais – vis kita partija.

Koks tai ginklas?

Perpozicionavimas.

Didžiausio konkurento (rinkėjų mintyse) perpozicionavimas ir buvimas „prieš“ jį.

Atkreipkite dėmesį – didžiausio konkurento mintyse, o ne realybėje, nes rinkimų, kaip ir visų marketingo mūšių vieta yra žmogaus smegenys. Kas yra realybėje – visiškai nesvarbu, svarbu tai, kas yra rinkėjų mintyse.

Žmogaus smegenys pasižymi tuo, kad joms daug lengviau priimti informaciją, kuri kokiu nors būdu susijusi su jau turima. Štai kodėl buvimas „prieš“ toks efektyvus – jis susieja mus su jau esančia nuomone, perpozicionuoja didžiausio priešininko idėją ir tik po to priešpastato jam save.

Perpozicionavimas – tai rinkėjo mintyse esančios informacijos apie konkurentą pakeitimas kita, mums naudinga. Tik „ištrynę“ iš minčių seną informaciją, mes antru žingsniu galime įtvirtinti savąją. Tam, kad sėkmingai įtvirtintume savąją, reikia rinkėjo mintyse būti senosios idėjos alternatyva. Kitaip tariant, būti konkurento priešu.

Priešo turėjimo svarba

Vienas iš mažiausiai suprantamų marketingo dalykų yra vis neįvertinama priešo turėjimo svarba.

Psichologai gali daug papasakoti apie tai, kad labiausiai žmones sutelkia ne bendri interesai, o bendras priešas. Užtenka prisiminti lietuvių vienybę Baltijos kelio ir perestroikos laikais. O šiandien lietuvius geriausiai sutelkia krepšinis – nes „mes“ kovojam prieš „juos“, ir ne tik kovojam, bet ir laimim!

(Taip, pergalės ir jų šventimai taip pat būtini. Štai kodėl sausio tryliktoji turėtų būti minima ne kaip raudų, o kaip pergalės diena. Norėdami tautą sutelkti, turime minėti ne žliumbimo, o pergalės prieš bendrą priešą šventę – ne taip daug pasaulyje rasime atvejų, kai buvo laimėta be ginklų ir prieš okupantus iš šimtąkart didesnės valstybės.)

Istorija patvirtina priešo svarbą

Praktiškai visi iki šiol Lietuvoje vykę rinkimai šią – priešo svarbos – taisyklę patvirtindavo.

Sąjūdis laimėjo rinkimus, turėdamas priešą – komunistus ir okupantus rusus, po to sekė keletas rinkimų, vykusių pagal garsiai įvardintą „švytuoklės“ principą (priešas – labiau, nei aiškus). Vienos partijos lyderis net pareiškė, kad jam gėda būti lietuviu po tokių rinkimų. Ne gėda jam turėtų būti, o pamoka, kad marketingo taisyklių laužymas priveda prie pralaimėjimo.

Paksas prieš netvarką ir konservatorius, Uspaskich prieš visus, ypač konservatorius ir „Liandzbergį“, Adamkus prieš senąją nomenklatūrą – praktiškai visi rinkimai laimimi, būnant aiškiu „prieš“.

Dabartinis konservatorių reitingų kilimas – tik todėl, kad jie garsiausiai ir nuosekliausiai yra prieš Darbo partiją ir Uspaskich.

Tradicinių partijų bėdos

Liberalų tragedija – ne tik skyrybos, bet ir aiškaus priešo neturėjimas. Prieš ką jie? Jei vieni prieš kitus, tai ir dalinsis tuos penkis procentus rinkėjų. Naujųjų liberalų (koks ten jų pavadinimas? Deja, tai – dar viena klaida) buvimas prieš Darbo partiją prasmės neturi, nes tą poziciją rinkėjų mintyse jau užėmę konservatoriai.

Jei tikėsim liberalizmo idėjomis, tai liberalai paprastai yra „prieš“ mokesčius ir pernelyg didelį valstybės kišimąsi į gyvenimą, tačiau šios idėjos nei iš vienų, nei iš kitų „liberalų“ mes negirdime.

O tokia galinga perpozicionavimo idėja būtų „Ką renkatės – ar partijas, kurios už tai, kad žmonės mokėtų didelius mokesčius ar liberalus, kurie iškart sumažins kiekvieno dirbančiojo mokesčius valstybei?“. Deja, vietoj to liberalai užsiima tokiais niekais, kaip darbo dienų vagystės. Ir kokį „otkatą“ gavo iš rinkėjų? Nulį. Jų reitingai pastaruoju metu tik dar labiau smuko.

Tradicinių partijų šansas

Žinant, kad Lietuvoje yra apie trečdalis rinkėjų, kurie visada balsuoja „prieš“ esamą valdžią (kitaip tariant, „už“ Paulauską, vėliau – Paksą, visai neseniai – Uspaskich), akivaizdu, kad neišvengiamai atsiras jėga, kuri šiuos rinkėjus patrauks savo pusėn. Jėga, kuri bus labiausiai „prieš“ esamą valdžią.

Ar gali tokia jėga tapti taip vadinamos tradicinės partijos?

Galbūt. Vieną kartą konservatoriams tai pavyko. Ar gali pavykti dar kartą?

Vėlgi atsakymas – galbūt. Bet kad taip atsitiktų reikia mesti šalin aroganciją ir imtis profesionalių veiksmų, profesionalaus marketingo.

Reikia kad profesionalai – savi ar samdomi – imtųsi vadovauti rinkimų strategijai, ir kad visi partijos nariai, įskaitant ir jos vadovus, tos strategijos laikytųsi.

O kaip kitur?

Ogi lygiai taip pat. Labiau išsivysčiusiose demokratijose vyrauja dvipartinė sistema. Žmonėms tokio supaprastinimo visiškai pakanka. Dauguma anglų, vokiečių, amerikiečių renkasi labai paprastai – vieną iš dviejų. Tai dar viena marketingo taisyklė – trečias rinkoje nereikalingas, brandžioje rinkoje trečias žaidėjas yra labai varganas.

Nes balsuojant „prieš“, užtenka dviejų.

Priešininko perpozicionavimas Amerikoje – marketingo tėvynėje – sėkmingai taikomas daugumoje rinkimų kampanijų. Dažnai kaip tik tikslesni perpozicionavimo veiksmai ir nulemia rinkimų rezultatą.

Kad ir per paskutiniuosius JAV prezidento rinkimus. Karl Rove, George W. Bush’o rinkimų ideologas, praktiškai su viena idėja nulėmė rinkimų baigtį – perpozicionavo ilgai iki tol pirmavusį John’ą Kerry kaip „silpną lyderį“. Šios idėjos užteko, kad Kerry finišo tiesiojoje pralaimėtų.

Linkėjimai

Perpozicionavimą ir veiksmingą marketingo strategiją Lietuvoje naudoja tik tos partijos, kurias politikos apžvalgininkai sieja su Rusijos specialiosiomis tarnybomis.

Tad linkėjimas „tradicinėms lietuviškoms“ partijoms – pažaboti savo ego, mesti į šalį ambicijas ir pradėti naudotis tuo, kuo jų nekenčiami konkurentai jau seniai naudojasi.

P.S. Pozicionavimo taisyklių yra ir daugiau – čia paminėta tik maža jų dalis. Bet jas palikime patiems partijų lyderiams – juk tam ir yra rinkimai, kad būsimi valstybės lyderiai parodytų savo sugebėjimus.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Atsiliepimai

Linas Šimonis | 2006.08.01.

Diskusija

  1. Marijonas Dziurbeiko says

    2006.08.01 at 16:20

    Liberalai Lietuvoje stipriai atskiedė savo produkto liniją ir reikia manyti, kad jų šansai artimiausiuose rinkimuose prasti…

  2. Valentinas Marinionokas says

    2006.08.01 at 19:32

    Straipsnis iš principo man patiko. Nesiveldamas į politikavimą, pasistengsiu tarti savo nuomonę iš marketinginės pusės. Kad būtų paprasčiau, pavadinkim politiką produktu (saldainiais) o politines partijas – produkto skirtingomis rūšimis (karamėlė, šokoladas, vafliai). Kas vyksta su vartotoju, kai rinka perpildoma produktais. Na, tarkim, kad rinkoje yra vien “karamelė”, “šokoladas” ir “vafliai”. Anksčiau ar veliau – įvyksta rinkos persotinimas (“apsivalgymas”), kada vartotojas “persivalgęs iki sąmonės netekimo” nustoja pirkti tą produktą. Kalbant iš Pozicionavimo pusės – reikia pateikti išskirtinį akcentuotą produktą, arba esamam rinkoje produktui suteikti išskirtinumo (“…atsidurti pirkėjo mintyse…”). Bėda tame, kad minėto produkto “gamintojas” negali pasiūlyti alternatyvos, nes jos kaip ir nelabai yra. O vat vartotojas “apsivalgęs” ir jam tie “saldainiai” visiškai nebe įdomus, nes kad ir kokius jisai pirktu – jie “vienodi”. Keičiasi “įpakavimas”, keičiasi “kaina”, keičiasi “jų forma” (modifikacija :)))) ). Bet ką beatsikastum – visur tas pats (šokoladas, karamelė, vafliai). Taip iš metų į metus mes “valgome” tuos pačius – “karamelė, šokoladas, vafliai”. O rinka yra tokia monopoli(ti)zuota, kad bet koks naujo “produkto” (naujos idėjos) įvedimas į “rinką” yra neįmanomas, nes “monopolis” tuoj pat susigriebia ir “suvalgo” arba “nuperka” naująjį “rinkos” dalyvį. REZUME: Bijau, kad čia joks Pozicionavimas nebe padės :)))) P.S. Atsiprašau už kai kuriuos netikslumus ir sarkazmą :)))

  3. Arūnas Puščius says

    2006.08.01 at 19:50

    Galejai, Linai, sita straipsni ir anksciau idet i savo svetaine. Nes, kiek pamenu, jau koki menesi si verslo bangoj puikuojasi..dvikovoje:)

  4. Vidas Komparskas says

    2006.08.02 at 08:39

    Pakankamai taiklus straipsnelis:)

  5. Jonas Henrikas Rapalis says

    2006.08.02 at 12:47

    Politikas nuo prostitutės skiriasi tuo, kad prostitutė kartais pateisina lūkesčius. P. Linai, ar verta užsiimti tokia dvėseliena kaip politika? Gali ir pats prasmirsti…

  6. Marius Genys says

    2006.08.02 at 14:14

    Šį kartą ir aš norėčiau parašyti komentarą. Tikrai taikliai ir koncentruotai pateikta informacija. Patiko. Galima tokį pavyzdį skaityti pradedantiesiems arba tuo besidomintiems. Aišku, greit “sukramtoma”, įsimenama.
    Jei iš esmės, tai manau, jog politika jau ima atrasti tai, apie ką kalba p.Linas. Ir nemanau, jog pasmirs šis darbas kada nors. Politika bus purvina, bet visad atrodys švari (arba kas met švaresnė, nekreipiant dėmesio į vidų), todėl pinigai ir jėgų išbandymo galimybė padengs purvo matymą. O galiausiai per pozicionavimą irgi purvą paslėpt galima. Smagu:)

  7. Asta Vasiliauskaite says

    2006.08.02 at 14:29

    Radikaliai Jūs čia, Jonai. Atsiprašau, bet man tai kvepia nuolat nepatenkinto paauglio lygio pasisakymu. Ar kada pats pabandėt dalyvauti politikoje? Sveikinu, Linai, kad pamėginot ir šitą “produktą” supozicionuoti. Bet visgi pasigendu gilesnių įžvalgų, diskusijų su komentuotojais. Marijonai, pritariu minčiai. Ir jei nei vienas iš keturių neturės genialaus “pardavimo pasiūlymo”, tuomet kovo mėn. galim neturėti nei vieno jų savivaldybėse.

  8. Vaidas Morkevičius says

    2006.08.16 at 13:50

    Ponas Linai, jei politikos ismanymas menkas (issivysciusiose salyse vyrauja dvipartine sistema???? kas cia per marazmas????), tai gal geriau nereiksti klaidinanciu minciu eteryje. Esu pasipiktines!!!!

  9. Artūras Pučėta says

    2006.08.24 at 15:41

    Komentaras į komentarą:Klaidinančios mintys. Gerai skamba.
    Šiaip rašinio idėja aiški.
    Viskas atrodo paprasta – poziciuonuoti politinę jėgą. Tačiau man kyla klausimas, ką daryti tada, kai pvz. konservatoriai pozicionuoja save, kaip kažkokią konkrečią idėją, o jų priešininkai bando juos perpoziciuonuoti – kaip elgtis, laviruoti, jei tu ne tik pozicionuoji savo kažkokią tai idėją, bet ir pats esi perpozicionuojamas?
    Kita vertus, yra ir dar vienas klausimas – visų vietų Seime nelaimėsi, tad teks dirbti su politiniais konkurentais – o toks darbas gali pakenkti turimai, įtvirtintai pozicijai. Manau, pozicija turi būti kuriama ne tik dėl rinkimų, bet ir darbo po jų. Galbūt apie porinkiminę pozicionavimo stadiją ir nepagalvoja lietuviai?
    Apskritai, sunku lyginti mūsų ir kitas, labiau išsivysčiusias valstybes, nes rinkėjai nėra to paties sąmoningumo ir išprusimo. Gal vienur užtenka – bus gerai, pakelsim pensijas. O kitur reikia ne tik pažadėti, kad kariai bus išvesti iš Irako, bus lengviau gauti skiepų nuo gripo ir t.t. T.y. vieniems reikia duonos, o kitiems knygų.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT