Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

TV3.lt: Lenkijos prekybos tinklai kviečiami į Lietuvą: ar galime tikėtis ir lenkiškų kainų?

2017.09.05 Viktorija Chockevičiūtė, TV3.lt

Lietuvaičiai jau senokai Lenkiją vadina pigių kainų rojumi, tačiau ar įmanoma, kad tas rojus būtų ir Lietuvoje? Prekybininkai įsitikinę, situacijos Lenkijos prekybos tinklų atėjimas į Lietuvą nepakeistų, tačiau ekspertai galimybes siūlyti mažesnes kainas mato.

Šiandien paaiškėjo, kad Lenkijoje viešintis Lietuvos premjeras Saulius Skvernelis mato galimybes, jog į Lietuvą ateitų Lenkijos prekybos tinklas. „Yra pasiūlymas ieškoti galimybių galbūt vienam iš lenkų prekybos tinklų pasižiūrėti, ar būtų perspektyvu investuoti Lietuvoje“, – BNS antradienį sakė S.Skvernelis.

Kol sprendimai nepriimti, S.Skvernelis konkretaus prekybos tinklo neįvardijo.

Naujienų portalas tv3.lt pasiteiravo tiek pačių prekybininkų, tiek mažmeninės prekybos ekspertų, ar rinkoje dar liko vietos naujam žaidėjui ir, ar lenkiškas prekybos tinklas garantuotų lenkiškas kainas.

Prekybininkai: Lietuvoje visai kita mokestinė aplinka

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas premjero žingsnį įvertina teigiamai, nes užsienio kapitalo įmonių atėjimas – geras ženklas. Tai skatintų ir sveiką bei stiprią konkurenciją, tačiau lenkiškų kainų tikėtis nederėtų.

„Bet koks atėjęs prekybos tinklas: ar iš Lenkijos, ar iš kitur, veiks pagal Lietuvos įstatymus ir mokės lietuviškus mokesčius.

Mes žinome, kad Lenkijoje būtiniausi maisto produktai kainuoja pigiau dėl PVM, dėl zloto kurso, dėl to pačios rinkos dydžio. Atėję į Lietuvą, jie žais šios rinkos sąlygomis. Jie juk nedirbs į minusą labdaringomis sąlygomis. Verslo logika yra, kad investicijos turi atsipirkti. Dėl to tikėtis, kad lenkiškas tinklas ateis su lenkiškomis kainomis, yra nelogiška ir neteisinga“, – komentuoja L. Vilimas.

Jis neatmeta, kad naujo tinklo atėjimas iš Lenkijos gali lemti ir kažkurio kitą pasitraukimą iš Lietuvos. Mat vartotojų nepadaugės, o jų išlaidų taip pat. Tad tą pačią rinką dalinsis dar daugiau žaidėjų.

„Tada skirstysis rinkos dalys, bus dar intensyvesnė konkurencija, kai kas gali neatlaikyti ir vėl pasitraukti. Tai gyvas organizmas ir sakyti, mes niekados nebūsime užsipildę“, – prideda jis.

„MaximaLT“ korporacinių reikalų vadovas Jaunius Špakauskas paantrina, kad nesvarbu iš kokios šalies naujas žaidėjas beateitų, lenkiškų kainų niekas Lietuvoje nepasiūlys.

„Yra objektyvūs veiksniai: rinkos dydis, mokestinė aplinka, šalyje naudojama valiuta, perkamoji gyventojų galia. Konkurencija ir taip Lietuvoje labai didelė. „Maxima“ siūlo mažos kainos garantiją „Patikrinta Lenkijoje“, kurios metu ir taip lyginame kainas su populiariausiais Lenkijos prekybos tinklais. Reikšmingai tai nepakeistų mūsų veiksmų, ką ir taip jau darome“, – komentuoja J. Špakauskas.

Tuo tarpu „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis minėdamas tas pačias priežastis nurodė, kad tikėtis lenkiškų kainų nereikia. Tačiau jis mato ir kitas puses galimo Lenkijos prekybos tinklų atėjimo: nauda pirkėjams, bet grėsmė Lietuvos gamintojams.

„Pirkėjui papildoma konkurencija naudinga – naujo prekybos tinklo pasirodymas sudarytų dar didesnes galimybes rinktis produkcijos prasme. Tačiau dėl kainų dar klausimas.

Taip pat reiktų atkreipti dėmesį, kad pirkėjams gal ir geriau, bet klausimas, ar geriau Lietuvos prekių gamintojams ir tiekėjams. Ir tuo pačiu, ar tai geriau biudžetui, nes atėjęs prekybos tinklas gali pardavinėti daug daugiau lenkiškos produkcijos nei lietuviškos. Tada tuos pinigus atiduos mūsų kaimynams lenkams, o ne Lietuvos gamintojams“, – nurodo jis.

Konkrečiai premjero žingsnio nevertina nei „Maxima“, nei „Norfa“, nei „Rimi“.

Ekspertas: žemesnes kainas pasiūlyti įmanoma, tačiau yra vienas bet

Prekybos tinklų konsultantas Laurynas Mituzas pirmiausia pastebi, kad pati parduotuvių struktūra Lietuvoje yra žalinga, dėl to ir žemų kainų nėra. Tad norint, kad ateitų vartojimo prekių prekybos tinklas iš Lenkijos ir pasiūlytų daug mažesnes kainas, jam reikalingas prekybos centras.

„Niekur pasaulyje nerasite, kad prekybos centrais būtų vadinamos maisto prekių parduotuvės. Prekybos centras – NT veikėjas, kuris pastato patalpas, nuomoja jas prekybininkams ir rūpinasi lankytojų srautų pritraukimu. Jei ateis koks prekybos tinklas iš Lenkijos, jie norės išsinuomoti, o čia niekas prekybos centrų net nestato.

Norint, kad į Lietuvą iš Lenkijos ateitų naujas vartojimo prekių prekybos tinklas, jiems reikalingi prekybos centrai. Taip nutiko su Rimi (ICA/Ahold) Megoje ir Prisma Oze. Kitaip aš neįsivaizduoju“, – tv3.lt komentuoja jis.

Pasak L. Mituzo lietuviški prekybos tinklai turėjo suspaustoje rinkoje kovoti dėl saulės, dėl to pristatė sau parduotuvių. O tai lėmė ir siūlomas kainas.

„Dabar, kiek tokių atvejų, kai prie sankryžos stovi keturios tokios pat parduotuvės. Ir čia vienas iš atsakymų, kodėl Lenkijoje yra pigiau, nes pas juos to beveik nėra. Ten dirba dideli žaidėjai, kurie už miesto atsidaro dideles parduotuves – nėra tokios trinties tarpusavyje, kaip pas mus. Nors konkurencija panaši.

Pavyzdžiui, jei šalia viena kitos stovi keturios konkuruojančios parduotuvės, su tokiomis pat prekėmis, o apyvarta kaip vienos, tai ploto efektyvumas daug mažesnis. Konkurencija spaudžia kainas į viršų, kitaip kažkam reiktų užsidaryti. Lenkai to neturi, nes ten kainas reguliuoja dideli žaidėjai: yra net IKEA parduotuvės dydžio hipermarketai, o turint tokias patalpas reikia iš toli prisitraukti pirkėjų. Dėl to kainomis jie daug labiau agresyvūs“, – teigia prekybos tinklų konsultantas.

Jei visgi jie nuspręstų atidarinėti daug parduotuvių, kaip tai daro kiti prekybos tinklai, kažkam gali grėsti uždarymas. Mat nors vietos Lietuvos prekybos tinklams dar yra, jo egzistuoja kitų sąskaita.

„Jei ateitų naujas prekybos tinklas, neefektyvios parduotuvės užsidarytų. Kaip atėjus „Lidl“ išėjo „Prisma“. Visiems atrodo, kad konkurencija reguliuoja kainas, bet iš tikro tai daro prekybinio ploto ir tiekimo efektyvumas. Jei atvesime konkurentą, kažkas kitas išeis. Bet jei efektyviau dirbantys „Auchan“arba „Eurocash“ ateitų su didelėmis parduotuvėmis ir savo tiekimu, jie greičiausiai pasiūlytų gerokai mažesnes kainas nepadarydami daug žalos veikiantiems tinklams“, – mano jis.

Laimės ne pigesnis, o kitoniškesnis

Apie mažesnių kainų galimybę kalba ir kitas prekybos ekspertas, marketingo specialistas Linas Šimonis. Jo nuomone, vietos Lietuvoje yra tikrai dar ne vienam naujam prekybos tinklui, tačiau jis turi būti kitoks nei dabar esamas.

„Kaip ir „Lidl“ atveju, kainos gali būti žemos ir žemesnės nei lyderiaujančiuose tinkluose, tačiau lenkiškos kainos gali būti čia tiesiog per mažos, nes Lietuvoje bendras kainų lygis didesnis nei Lenkijoje ir, natūralu, verslui nelogiška daryti žemesnį lygį nei galima parduoti. Taip pat ir „Lidl“ atveju matome palyginimus, kad Vokietijoje, Anglijoje yra pigiau nei Lietuvoje. Pigiau pardavinėti prekes, palyginus su bendra situacija Lietuvoje, tikrai galima, tačiau gal ne tiek ir pigiau nei kitose šalyse.

Jei imti išskirtinumą, tai lenkiškas prekybos tinklas įsikurdamas galėtų padidinti lenkiškų, pakankamai nebrangių prekių kiekį. Konkurencijos kovą laimi ne pigesnis ar geresnis, nes niekas nežino kas tas geresnis, laimi kitoniškesnis – kartais tai yra pigiau, kartais išskirtiniau“, – komentuoja L. Šimonis.

Daugiausia parduotuvių Lenkijoje turi prekybos tinklai „Žabka“ ir „Lewiatan“.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Apie Liną Šimonį
  • Marketingo strategijos konsultacijos

Linas Šimonis | 2017.09.05.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT