Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

TV3.lt: Pigiausių prekių ženklai prekybos centruose: ar „Lidl“ kainos nugalės?

2016.06.07 Viktorija Chockevičiūtė, tv3.lt

Ne paslaptis, kad „Lidl“ prekybos tinklas pasižymi ne tik mažomis kainomis, bet ir specialiais savo privačiais prekiniais ženklais. Tokią strategiją, norint pasiūlyti pigesnius produktus Lietuvos gyventojams, naudoja ir didieji prekybos tinklai. Visgi tuomet žmonės renkasi ne vien pagal kainą, o ir pagal kokybę.

Palyginus „Optimos linijos“, „Cento“ bei „Lidl“ siūlomų privačių prekės ženklų produkciją matyti, kad tikrai kai kurie produktai didžiuosiuose prekybos centruose parduodami už mažesnę kainą.

Pavyzdžiui, „Optimos linijos“ saulėgrąžų aliejus kainuoja 1,15 eur, kai tuo tarpu pigiausias aliejus kituose dviejuose prekybos centruose po 1,29 eur. Marinuoti burokėliai „Maximoje“ ir „Iki“ kainuoja po 0,43, o „Lidl“ – 0,59 eur. Taip pat “Lidl” parduotuvėje brangesni makaronai ir plikyti ryžiai.

Pastebima, kad kai kurios „Lidl“ prekės pigesnės net ir už pigiausias kitų prekybos centrų prekes. Pavyzdžiui, batonas „Lidl“ prekybos centre kainuoja 2 centais mažiau – 0,22 eur. Taip pat pigesnės šaldytos picos – 0,79 eur. O itin didelis skirtumas įžvelgiamas palyginus virtos dešros kainą. Ši „Lidl‘e“ kainuoja 0,49 eur, kai tuo tarpu aukščiausios rūšies kitame prekybos centre – 0,75 eur.

Ar skiriasi kokybė?

„Lidl“ prekybos tinklas akcentuoja, kad pas juos produktai ir pigūs, ir kokybiški. Žinoma, tikslaus tyrimo ir palyginimo tarp šių produktų sudedamųjų dalių niekas neatliko. Tačiau marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis neslepia, būna ir taip, jog prekybos tinklai siekdami sumažinti savikainą, pardavinėja prastesnės kokybės produkciją.

„Būna, kad prekybos tinklai pardavinėja visiškai bet ką. Tai ir pavyzdys su ledais ir virtos dešros, kurios mažiau nei porą eurų kainuoja. Sunku suvokti kokia mėsa ten dedama. Yra prekių, kurios kokybiniu lygiu formaliai kažkokius ES standartus atitinka, bet normaliai valgyti nereikėtų. Nenoriu konkretizuoti tiksliai kieno ir kokie produktai, nes tam reikėtų analizės“, – sako ekspertas.

L. Šimonis pabrėžia, kad visada dėmesį reikia atkreipti į sudėtį, mat kartą pačiam teko susidurti, jog perkant pigesnio prekės ženklo ledus sudėtyje vietoje pieno pamatė palmių aliejų.

Visgi nors „Lidl“ produkcijos kokybės Lietuvoje pašnekovas vertinti nelinkęs, kadangi dar nebuvo apsilankęs, teigia galintis pasakyti tik tiek, kad Vokietijoje pardavinėjamos prekės nenuvylė.

„Lidl“ labai didelis prekybininkas, tikrai Vokietijoje nėra garsėjantis kaip prastų prekių pardavėjas. Nėra skirtas vien neišrankiems turkams ar trečių šalių piliečiams, tai normalus vokiškas tinklas ir vokiečiai yra ganėtinai išrankūs kokybei. Tikėtina, kad net darydamas mažų kainų produktus ir turėdamas didelę perkamąją galią, vis dėlto, orientuojasi į geresnę nei minimaliausia kokybė“, – mano L. Šimonis.

Ekspertas pateikia versiją, kodėl „Lidl“ taip pigiai gali pardavinėti kokybiškus produktus. „Lidl“ dirba su dideliais gamintojais, perka iš jų daug produkcijos ir yra jiems svarbus pirkėjas, dėl to sugeba gauti gerą savikainą.

„Netikiu, kad Lietuvai būtų gamina atskira, dar labiau nupiginta produkcija. Tos pačios prekės, kurios gabenamos Vokietijos ar kitų užsienio šalių rinkai, patenka ir į Lietuvą. Tiesiog už labai gerą savikainą“, – sako L. Šimonis.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) atstovė spaudai Jurgita Savickaitė informuoja, kad tirdami prekių kokybę neanalizuoja jų atskirai pagal prekinius ženklus.

„Kažkokių tendencijų, kad būtent būtų kreipiamasi dėl pigiųjų prekinių ženklų produkcijos nepastebėjome. Jie taupo pakuotėms, reklamoms, gal kitokiems dalykams, bet produktai turi atitikti saugos ir kokybės reikalavimus. Kokybė tikrinama ir kontroliuojama. Ir gamintojai, ir prekybininkai atsako už tinkamą ženklinimą, kokybę. Bet kokiu atveju sudėtis turi būti nurodyta, vartotojas turi pasirinkti skaitydamas ženklinimo instrukciją“, – komentuoja J. Savickaitė.

Pigesnių prekių vaikymasis – malonumas

Ne vienas ekspertas jau teigė, kad „Lidl“ siūlomos kainos su laiku keisis. Tai galime pamatyti ir šiandien, kuomet pomidorai kainavę 0,66 eur, dabar kainuoja 0,79 eur.

L. Šimonis tikina, kad „Lidl“ nori pademonstruoti ir sudaryti mažų kainų įspūdį, tad tikrai kurį laiką prekės turėtų būti pardavinėjamos gerokai pigiau nei įprasta.

„Manau su laiku kainos truputėlį kils, kiek jos kils, sunku prognozuoti“, – sako ekspertas.

L. Šimonis prideda, kad visgi svarbiausias aspektas išliks apsipirkinėjimo malonumas, kurį teikia tiek tam tikri prekiniai ženklai, tiek akcijos.

„Puikiai suvokiu kaip marketingistas, kad kai kurios prekės verte iš tikrųjų pervertintos ir pardavinėjamos brangiau nei turėtų būti, kažkokia legenda apie brandą ar jo istoriją ir žmonės perka. Jei žmogui malonu stovėti eilėje, pirkti pigesnes prekes, vaikytis nuolaidų, viskas suprantama. Manau nemažai žmonių tai daro ne tiek dėl finansinių dalykų, tai tapo tam tikru sportu ir malonumu Lietuvoje. Kai kuriems tikrai trūksta pinigų ir jie tai ne dėl malonumo daro. Kurį laiką „Lidl“ tikrai gali teikti labai gerą kokybės ir kainos santykį. Ar geriausią, negaliu teigti“, – sako L. Šimonis.

Didiesiems prekybos tinklams belieka laukti

Pasak L. Šimonio, didiesiems prekybos centrams jokių specialių priemonių imtis nėra reikalo. Reikia laukti grįžtančių klientų ir dirbti gerai dirbti tą darą, kurį dirbo iki šiol.

„Norfa“ parduotuvių kaštus mažino, krūva savų nuosavų gamyklų ir ten tiekė prekes, reikia toliau ta linkme eiti ir tikrai nei bankrutuos, nei ką. „Maximai“ ir toliau teikti didelį pasirinkimą, o be didžiulių nuolaidų „Maximą“ sunku įsivaizduoti. Galbūt sureaguojant į naują žaidėją pabandyti įprastose kategorijose, kur jau prekės pabodusios, atsivežti ir pasiūlyti naujų. „Rimi“ nelabai aiškią strategiją turi, lyg bando daryti truputį brangesnes prekes ir aukštesnės kokybės siūlyti, bet nei jų parduotuvių, nei prekybos tinklo dydis nėra pritaikytas tam. Gana jiems sudėtinga, bet ir iki „Lidlo“ buvo sudėtinga. „Prisma“ – keistas tinklas, visada pustuštis, bet ten visada tos prekės gerokai kitokios ir pirkėjai, jei perka, tai pastebėjau, kad ganėtinai daug“, – pasakoja L. Šimonis.

Pašnekovas išskiria „Iki“ tinklo strategiją. Tai daug mažų parduotuvėlių šalia namų. Pasak jo, ši strategija yra tinkama.

„Taip pat nors atrodo, kad vienas žingsnis nesusijęs su „Lidl“, tačiau manau, kad „Iki“ pagalvojo, jog gali pademonstruoti ko „Lidl“. „Iki“ pradėjo siūlyti šviežias lietuviškas bulves. „Lidl“ šiuo metu ir taip apkrautas darbais: atidarymas, nuolat tuštėjančios prekių lentynos, daugybė pirkėjų, tad įvykdyti centralizuotą šviežių lietuviškų bulvių tiekimą – sunku. Tad šis „Iki“ žingsnis yra vienas pavyzdžių, kaip reikia elgtis“, – įsitikinęs ekspertas.

Jis taip pat pastebi, kad didžiausią įtaką „Lidl“ atėjimas turėtų padaryti turgui ir mažoms parduotuvėlėms. Kaimuose esančios parduotuvėlės gali būti ramesnės, nes rinka per maža „Lidl“ atėjimui, o turgeliuose ūkininkai gali išsiskirti rinktine vietine produkcija, tv3.lt portalui kalbėjo ekspertas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.06.08.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT